Ámbár ezt rajzolja 4A-FE-re E11-ben. Tehát elvileg igazam van!


A 4A-F(E) motort 1987-ben adták ki elõször porlasztósként AE92-ben, mint a mienk. A porlasztósak (4A-F) 90, 95 lóerõsek voltak. Majd 90-ben váltottak injektorosra. Ekkor lett 4A-FE és 103-105 Le-t produkáltak. Utána 92-ben változtattak rajta és az E10-es szériába alakított hengerfejjel, más befecskendezéssel szerelték. Ezek 115 Lóerõ körül produkáltak, majd 95-96-tól E11be megint egy kis alakítással (valami bosch elektronikás, komolyabb károsanyag kibocsátási követelményeknek megfelelõen) 105-110 Le közt produkáltak (ez az amit linkeltél). A motor gyártását a ráncfelvarrott E11 széria végéig gyártották 2000-ig. (szép idõ) Egyébként nagyon jó kis dinamikus gazdaságos motor volt!!
E9-ben így nézett még ki (régi motorom):
http://corolla-club.hu/gallery/4AF/IMG_6210.html
Nézd végig a galériát! Van benne a két vezérmûkerékrõl szép kép!!
(plusz attól, hogy oldschool az oldalunk, van rajta sok hasznos info! ajánlom mindenki figyelmébe!)
http://infao5501.ag5.mpi-sb.mpg.de:8080 ... ages/32490
Ezeket találtam még, amibõl könnyen megérted az elvet.
Itt a vezérlés az egyik vtengelyt hajtja és ez a tengely meg a szelepfedelen belül egy direkt fogaskerék kapcsolattal hajtja a másik elõfeszített tengelyt:



4AGE-nél meg azért egyértelmû nálad, hogy két vezérmûtengelyes, mert ott nagyobb a szelepdõlés szög, ezért távolabb van egymástól a két tengely és nem egymást hajtják, hanem mind a kettõt a vezérmûszíj forgatja:




KE11 Sedan 


