4AGE (gyorstalpaló)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nagyon csirke a szelepfedele. Olyannyira, hogy engem is elbizonytalanítottál.

Ámbár ezt rajzolja 4A-FE-re E11-ben. Tehát elvileg igazam van!

Kép

Kép

A 4A-F(E) motort 1987-ben adták ki elõször porlasztósként AE92-ben, mint a mienk. A porlasztósak (4A-F) 90, 95 lóerõsek voltak. Majd 90-ben váltottak injektorosra. Ekkor lett 4A-FE és 103-105 Le-t produkáltak. Utána 92-ben változtattak rajta és az E10-es szériába alakított hengerfejjel, más befecskendezéssel szerelték. Ezek 115 Lóerõ körül produkáltak, majd 95-96-tól E11be megint egy kis alakítással (valami bosch elektronikás, komolyabb károsanyag kibocsátási követelményeknek megfelelõen) 105-110 Le közt produkáltak (ez az amit linkeltél). A motor gyártását a ráncfelvarrott E11 széria végéig gyártották 2000-ig. (szép idõ) Egyébként nagyon jó kis dinamikus gazdaságos motor volt!!

E9-ben így nézett még ki (régi motorom):

http://corolla-club.hu/gallery/4AF/IMG_6210.html

Nézd végig a galériát! Van benne a két vezérmûkerékrõl szép kép!!
(plusz attól, hogy oldschool az oldalunk, van rajta sok hasznos info! ajánlom mindenki figyelmébe!)

http://infao5501.ag5.mpi-sb.mpg.de:8080 ... ages/32490



Ezeket találtam még, amibõl könnyen megérted az elvet.
Itt a vezérlés az egyik vtengelyt hajtja és ez a tengely meg a szelepfedelen belül egy direkt fogaskerék kapcsolattal hajtja a másik elõfeszített tengelyt:

Kép

Kép

Kép



4AGE-nél meg azért egyértelmû nálad, hogy két vezérmûtengelyes, mert ott nagyobb a szelepdõlés szög, ezért távolabb van egymástól a két tengely és nem egymást hajtják, hanem mind a kettõt a vezérmûszíj forgatja:

Kép

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Köszönöm!
És télleg nem felháborodva mondtam, hogy Nem! :) Csak olyanra nem emléxem, hogy 8V-et írtam :)

Igen így már értem a duplavezérmûtengelyt a 4A-FE ben :)
Ma mentem vele és nagyon szuper :)
6-7l -t eszik. Ez nagyon jó egy 1,6os mociból :)
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

Sziasztok !

Múlt héten telefonon beszéltem valamelyikõtökkel az õ tanácsára regisztráltam. Van egy T16-os 4AGE motoros Celica-m és melegen csörög a motorja minél többet dugózok annál jobban. Olajcsere régebben megszüntette friss olajjal (4-5e km ig) mindig jó volt most tavasszal már ez sem segített. (10W-60) 6 éve van nálam 320e km van az órájában. Látatlanban valami ötlet? Elvileg 220e km -nél volt egy kisebb motorfelújítás
valószínûleg csak gyûrûzve volt a motor. Akkor vettem.
Üdv.: Attila
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szia!

Már vártuk, hogy írjál!
Látatlanban nagyon nehéz. Szerintem hajtókarcsapágy lesz. Az ZDoman szerint 200 ezernél el szokott kopni a 4AGE-kben és 250 300nál már hallatszik is. Valószínûnek tartom. Nem tudz egy kis videót linkelni róla, hogy halljuk?
Mikor kopog/csörög? Terhelésnél, vagy amikor ejted vissza a fordulatot? Netán üresben is produkálja?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Basszus Matyi....nem volt szó eddig errõl. Ilyen javításra nem készültem
még fel.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

TSR írta:Sziasztok !

Múlt héten telefonon beszéltem valamelyikõtökkel az õ tanácsára regisztráltam. Van egy T16-os 4AGE motoros Celica-m és melegen csörög a motorja minél többet dugózok annál jobban. Olajcsere régebben megszüntette friss olajjal (4-5e km ig) mindig jó volt most tavasszal már ez sem segített. (10W-60) 6 éve van nálam 320e km van az órájában. Látatlanban valami ötlet? Elvileg 220e km -nél volt egy kisebb motorfelújítás
valószínûleg csak gyûrûzve volt a motor. Akkor vettem.
Üdv.: Attila
Szia Attila! Velem beszéltél! :wink:
Hát én nem vagyok nagy szaki, de biztos írnak egy páran!
Az enyémben szintén 320ezer van lassan és állítólag volt abban is egy felújítás 200ezer körül! :)
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

TSR írta:Sziasztok !

Múlt héten telefonon beszéltem valamelyikõtökkel az õ tanácsára regisztráltam. Van egy T16-os 4AGE motoros Celica-m és melegen csörög a motorja minél többet dugózok annál jobban. Olajcsere régebben megszüntette friss olajjal (4-5e km ig) mindig jó volt most tavasszal már ez sem segített. (10W-60) 6 éve van nálam 320e km van az órájában. Látatlanban valami ötlet? Elvileg 220e km -nél volt egy kisebb motorfelújítás
valószínûleg csak gyûrûzve volt a motor. Akkor vettem.
Üdv.: Attila
A "csorgest" a kopogasos egesnel szoktak mondani, az elvileg egy egyszeru gyujtasbeallitassal orvosolhato, rosszabb esetben elkokszolodott szelepek, sok lerakodas az egesterben=hengerfejpucolas, stb.
A csapagyas motorhang az kemeny, femes kopogas, ami fordulatra erosodik. Olajnyomasod milyen? Veszteseget merettel mar? Suritesi vegnyomas?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

A nagy elõgyújtás okozta csörgést szerintem nem orvosolja egy olajcsere. Ezért gyanakszom inkább csapágyra
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 383
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS »

Pacsker írta:A nagy elõgyújtás okozta csörgést szerintem nem orvosolja egy olajcsere. Ezért gyanakszom inkább csapágyra
Ezert gondoltam a fogalmat tisztazni...
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

Pacsker írta:Szia!

Már vártuk, hogy írjál!
Látatlanban nagyon nehéz. Szerintem hajtókarcsapágy lesz. Az ZDoman szerint 200 ezernél el szokott kopni a 4AGE-kben és 250 300nál már hallatszik is. Valószínûnek tartom. Nem tudz egy kis videót linkelni róla, hogy halljuk?
Mikor kopog/csörög? Terhelésnél, vagy amikor ejted vissza a fordulatot? Netán üresben is produkálja?
Jellemzõen csörgõs hangja van. CSAK terhelésnél és alacsony(abb) fordulaton 1000-2000rpm között ha nagyon nagy a dugó 2000-3000 között is. Megpróbálok róla videót készíteni :) vmelyik nap. Mutattam már itt egy helyi autószerelõ srácnak de igazából nem tudott mit mondani. "szét kell szedni"
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

XJS írta:
TSR írta:Sziasztok !

Múlt héten telefonon beszéltem valamelyikõtökkel az õ tanácsára regisztráltam. Van egy T16-os 4AGE motoros Celica-m és melegen csörög a motorja minél többet dugózok annál jobban. Olajcsere régebben megszüntette friss olajjal (4-5e km ig) mindig jó volt most tavasszal már ez sem segített. (10W-60) 6 éve van nálam 320e km van az órájában. Látatlanban valami ötlet? Elvileg 220e km -nél volt egy kisebb motorfelújítás
valószínûleg csak gyûrûzve volt a motor. Akkor vettem.
Üdv.: Attila
A "csorgest" a kopogasos egesnel szoktak mondani, az elvileg egy egyszeru gyujtasbeallitassal orvosolhato, rosszabb esetben elkokszolodott szelepek, sok lerakodas az egesterben=hengerfejpucolas, stb.
A csapagyas motorhang az kemeny, femes kopogas, ami fordulatra erosodik. Olajnyomasod milyen? Veszteseget merettel mar? Suritesi vegnyomas?
Mire kiérek a Budaörsi útra ennek is elég kemény hangja van :D
:(
Olajnyomás OK MINDIG legalábbis a mûszer szerint, nem füstöl, nem eszi az olajat...
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

XJS írta:
Pacsker írta:A nagy elõgyújtás okozta csörgést szerintem nem orvosolja egy olajcsere. Ezért gyanakszom inkább csapágyra
Ezert gondoltam a fogalmat tisztazni...

Pedig ez tényleg csörgés... (vízpumpa + vezérlés is 1 éve volt cserélve)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lehet, hogy horribilisan el van tolva az elõgyújtásod. Pl 25 fokra. Nézd meg strobival. Csak mondom azt nem értem, hogy miért szüntetné meg ezt egy olajcsere.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

Pacsker írta:Lehet, hogy horribilisan el van tolva az elõgyújtásod. Pl 25 fokra. Nézd meg strobival. Csak mondom azt nem értem, hogy miért szüntetné meg ezt egy olajcsere.

Régebben mindig megszüntette szóval ezért gondolom , hogy vmi motorikus alkatrész...
Avatar
TSR
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009 ápr. 13, 04:57 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TSR »

TSR írta:
Pacsker írta:Lehet, hogy horribilisan el van tolva az elõgyújtásod. Pl 25 fokra. Nézd meg strobival. Csak mondom azt nem értem, hogy miért szüntetné meg ezt egy olajcsere.

Régebben mindig megszüntette szóval ezért gondolom , hogy vmi motorikus alkatrész...
Próbáltam vhogy felvenni a csörgést de nem sikerült hangos a kipufogóm...
Most már tényleg kéne nekem egy 4AGE szaki aki ránéz és megmondja mi ez, mond egy kb. árajánlatot és ha kell megjavítja (ha kibírom fizetni), nem akarom hogy szétessen...
Válasz küldése