Elosztótengely olajfolyás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
gaborbol
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008 jan. 26, 10:17 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: gaborbol »

De nem ám, hálás köszönet, ma meg is csináltuk! :D
Csapágyat viszont nem cseréltük ki, annyira patenet volt benne, hogy maradjon csak a gyári míg lehet, úgyhogy addig marad a hamutartóban a dobozban amit vettem :lol:
Márc 29. ->USA
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

gaborbol írta:De nem ám, hálás köszönet, ma meg is csináltuk! :D
Csapágyat viszont nem cseréltük ki, annyira patenet volt benne, hogy maradjon csak a gyári míg lehet, úgyhogy addig marad a hamutartóban a dobozban amit vettem :lol:

áááááááááááááhhhhhhhhhhh, hogy lehet ekkorát hibázni ? Meg sem
kellett volna nézni, hogy milyen a benne lévõ csapágy ! Egy 900 Ft-os
alkatrészrõl beszélünk....szedheted szét emiatt mégegyszer majd.....
ja, és akkor ne felejts el ismét szimmeringet cserélni, mert a szét-össze
szerelésnél megsérülhet. 8)
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

A témával kapcsolatosan leírom az én tanulságos esetemet.
Lackó részletes leírásán felbuzdulva én is nekiálltam orvosolni az elosztó ház olajfolyást. Mindent precízen és a leírásoknak megfelelõen csináltam. Úgy gondoltam mindent összejelöltem mindennel.
A mûvelet alatt mindent gondosan megtisztítottam, csillogot-ragyogott az összes alkatrész.
A visszaszerelés is könnyedén ment, viszont a sok összejelölés ellenére a gyújtás elállítódott. Sehogyan sem lett jó a motor erõtlen, hangos és nem túl pörgõs lett.
Egy napos próbálkozás után elvittem egy szerelõhöz, hogy állítson rajta gyújtást mûszeresen. Megmondam neki, hogy 10 fokos elõgyújtást állítson be, rövidre zárt lekérdezõ panelnél. Akár mit csinált 5 fokos elõgyújtásnál nem tudott többet állítani, egy foggal átrakva, pedig 40 fokos elõgyújtást nem tudta lejjebb hozni.
Ekkor megkérdezte, hogy konkrétan mit csináltunk, hogyan cseréltük ki a szimeringet. Mondtam, hogy le kellett szedni hozzá a fogaskereket a tengely végérõl, majd egy stifttel újra rögzíteni. És ekkor világosodott meg. Ha a fogaskeréken páratlan fogak vannak, akkor nem mindegy hogy a stift behelyezésének két lehetõsége közül éppen melyiket választjuk (180 fokonként).

Na ez az én esetemben nem volt bejelölve és szerencsétlenségemre éppen a másik irányból lett feltéve a fogaskerék, emiatt nem lehetett pontos gyújtást állítani.

Remélem csak én voltam ilyen balfék, a teljesen szimmetrikus fogaskerékre nem is gondoltam, hogy fel lehet tenni rosszul is. :wink:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hasznos info!!!
Köszönjük szépen!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Hasznos info!!!
Köszönjük szépen!
Szívesen!
Ja igen, ami még az elõzõ hozzászólásból kimaradt: ha jól számoltam 13 fog van a gyújtáselosztó fogaskerekén, vagyis páratlan fogú.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Hmm.....akkor nekünk szerencsénk volt LY-éval. Kérdés, hogy az enyém
jó lett-e, mert még nem volt próba azóta.

De komoly.....ekkora b@ziságot, ilyenre nem gondoltam volna.

Köszönjük az infót !!!


Matyi !

A leírásba nem tudod valahová beszrekeszteni ezt az infót ?
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Hülyék ezek a Japók, mindig mondom én. :lol:
Valóban szerencsénk volt, meg mindenkinek aki eddig csinálta, mert ilyen problémával még senki nem találkozott.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Srácok !

4E-FE motornál orvosolt már valaki elosztótengely olajfolyást ? Az érdekel-
ne, hogy a 4A-GE motorhoz hasonlóan 1 csapágy, és 1 szimmering van
benne, amit cserélni kell ? Illetve, hogy ezeknek mi a pontos mérete ?

Hasznos lenne, ha valaki tudna infoval szolgálni.

Köszönöm.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Srácok !

4E-FE motornál orvosolt már valaki elosztótengely olajfolyást ? Az érdekel-
ne, hogy a 4A-GE motorhoz hasonlóan 1 csapágy, és 1 szimmering van
benne, amit cserélni kell ? Illetve, hogy ezeknek mi a pontos mérete ?

Hasznos lenne, ha valaki tudna infoval szolgálni.

Köszönöm.
_________________
Lackó
Gyula!

Biztosan a tengely, nem a házon lévõ "O" gyûrû?

Szabber
Avatar
Szultán82
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2009 jan. 17, 05:18 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Szultán82 »

Nekem is engedi az olajat. Elkezdtem darabonként megvenni a cuccokat mert egyben nem volt sehol. Viszont az "O" gyûrût nem vettem meg mert nem tudom a méretét. Tudja esetleg valaki?
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

szullosz írta:
Srácok !

4E-FE motornál orvosolt már valaki elosztótengely olajfolyást ? Az érdekel-
ne, hogy a 4A-GE motorhoz hasonlóan 1 csapágy, és 1 szimmering van
benne, amit cserélni kell ? Illetve, hogy ezeknek mi a pontos mérete ?

Hasznos lenne, ha valaki tudna infoval szolgálni.

Köszönöm.
_________________
Lackó
Gyula!

Biztosan a tengely, nem a házon lévõ "O" gyûrû?

Szabber
Az szinte új Gyulus, de megnézem....meg leszedem a fedelet, és ha belül
olajos, akkor nem kérdés.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Szultán82 írta:Nekem is engedi az olajat. Elkezdtem darabonként megvenni a cuccokat mert egyben nem volt sehol. Viszont az "O" gyûrût nem vettem meg mert nem tudom a méretét. Tudja esetleg valaki?
Rendelj gyárit....azt tuti nem fogja megenni az olaj.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Lackó írta: Rendelj gyárit....azt tuti nem fogja megenni az olaj.
Jól beszélsz!

Szabber
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

E10 tulajok figyelmébe !

Gondolom többeteknek szivárog a motorolaj az elosztó tengelyénél.

A megoldás ugyanaz (kis eltéréssel), mint az E8-nál.

A szükséges anyag :

1 db 6000 2RS csapágy
1db. 10X20X7-es szimering.

Az elosztó tengely végében lévõ stiftet óvatosan ki kell ütni, elõtte azoban
érdemes össze jelölni a tengely végét, és azt a meghatározhatatlan formájú izét. :)

Fedelet levenni, majd az elosztó belsejét eléggé értelem szerûen szép sorban szétszedni. A trafó gyárilag egy tömítõpasztával van felszerelve,
amelyet majd összerakásnál pótolni kell (!), hogy ne tudjon beázni az elosztó. Az elosztó tengelyen van egy "propeller" 4 "lapáttal". Ez forog a Hall-jeladó elõtt. A "propeller lapátja" és a hall jeladó közti hézagot érdemes megmérni, mert a hézag állítható. Az elosztó kibelezése után ki lehet húzni a tengelyt. A tengelyrõl a cspaágyat körmös lehúzóval le kell húzni, elõtte azonban le kell mérni, hogy hol helyezkedik el a csapágy, mert nincs ütköztetve semmihez a tengelyen. Finom vizes polírpapírral érdemes megtisztítani a tengelyt, ahol a szimering fut. Régi szimering kipecázása után alaposan megtisztítani mindent, majd az új szimering behelyezése után mehet az összeszerelés. Tengelyre az új csapágyat lehetõleg préssel felhelyezni, tengelyt vékonyan megolajozni.....stb.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Hu kemény vagy Gyula! Köszi a részletes leírást! Majd én is megcsinálom egyszer, bár ha jól emlékszem nem folyik ott nagyon, az O gyûrûk ki lettek cserélve aztán ennyi.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Válasz küldése