Köszönöm!XJS írta:Mert a keverekkepzesnel alacsonyabb fordulaton nem csak a levego mennyisege szamit, hanem az is, hogy a toltet mennyire homogen. A toltet az a benzin/levego keverek, amit az injektor bespriccel, a motor meg besziv a szivosoron keresztul. Ha csokkented a szivosor keresztmetszetet, akkor a kisebb keresztmetszeten aramlo levego gyorsabb lesz, jobban orvenylik az egesterben, jobban keveredik a beporlasztott bengaval. Tokeletesebb lesz az eges. Matematikai szinten en sem ertek hozza, de szerintem nagyon kevesen igazan. ZDoman mutatott egy belsokameras (!) felvetelt dugos motor belsejerol mukodes kozben. Na vmi hasonlon lehetne jobban megerteni a keverekkepzodest meg az eges lefolyasat, ha mondjuk lenne hokameras felvetel egy TVIS bekapcs/kikapcs allapotokrol.KovZoo írta:Láttam a képeket, már akkor is, mert az egészet elolvastam. De nem értem, hogy miért jobb, hogyha gyorsabban megy be a levegõ egy csövön, mintha fele olyan gyorsan 2-n. Utána úgyis 2 szelepan kell bemennie agyanannyi levegõnek nem? Milyen töltés lesz jobb? Vagy hülyeséget beszélek? Nem értek annyira a témához, ezért szeretnék informálódniXJS írta: A TVIS-rol ott vannak a kepek is. Bizonyos legnyelesnel/fordulatszamnal elonyosebb, ha szukebb a keresztmetszet, gyorsabb az aramlas, e felett meg nem. Ez egyfajta korai megoldas a valtozo szivocsohosszra meg egyeb toltetjavito cuccra.
A csapszeg erosebb, persze. De nehezebb is. Pld az Atlantic motorok 19-es csapszeget hasznaltak, nem 18-ast vagy 20-ast. Mondjuk ami csapszeg tomegben hozzajon, az meg lejon a dugo tomegebol, biztos kiszamoltak hogy jobb, ennyire nem ertek am hozza, hogy levezessem, hogy mennyivel meg mitol.Gondolom a felfekvo teruletnek is van koze a meretvaltashoz. Van rola egy parezer oldalas konyvem, sok-sok sokoldalas keplettel.
Ez a dolog vmiért non megfogott, és nem bírom ki, hogy ne érsem
Bocsi az értetlenkedésért
Egy belsoegesu motor fejlesztese e korul a problema korul forog nagyreszt az elmult evekben. Minel optimalisabb mennyisegu tuzeloanyagot elegetni. Ugye a lambda=1 erteket szoktak alapnak felhozni, de az uj kozvetlen befecskendezesu motorok ennel joval szegenyebb cuccal is szepen jarnak, pont a tudomanyosabb (talan retegezett?) toltet osszetetel miatt. Kozvetlen befecskendezessel mar meg lehet csinalni, hogy csak a szikra kornyeken van sztochiometrikus arany, attol tavolodva csak annyi, amennyivel meg a teljes egesterben elkerulheto a detonalo eges. A Mitsu kiserletezett ezzel az asszem GDI-nek nevezett motorral, de a kozvelekedes szerint a VW/Audinak sikerul igazan jol megoldani az FSI motorokkal.
Azt hiszem, hogy mostmár megkaptam a választ
Érdekes dolgok ezek nagyon! De hogy pont a németeknek sikerült volna? Itt valami tévedés lehet


KE11 Sedan 

