Elosztótengely olajfolyás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Azt kell mondjam, hogy mindenképpen megéri megcsinálni.
Nem sok idő, nem túl bonyolult, nem igényel különleges szerszámokat.
Még akkor is érdemes lehet felújítani, ha most még nem is folyik ott az olaj.

Pár fillérből megvan. Nagyjából annyiból, mint amennyi olaj elfolyik 1000kmen. ;)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Most egy kicsit le kell higgadnom....kb két órát basztam el a beszámoló
megírásával....és amikor rányomtam, hogy "elküld", újra léphettem be...
persze az iromány eltûnt.....király....


Szóval....egyszer....talán megírom majd, ha lesz rá megint türelmem.
Most nehéz a csúnya szavakat mellõznöm....bocsánat.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ilyenkor vissa gomb a nézõkében és visszahozza az irományt.
Ha hosszú kommentet írok (szoktam :) ), akkor mielõtt kattintanék a küldés gombra, elõtte kijelölöm az egész irományt és ctrl c. Ha nem jönne össze, bejelentkezek és ctrl_v.

Persze én is a saját hibámból tanultam csak :?
Viszont most a mi két tapasztalatunkból tanuljon sok ember, hogy ne bosszantsa magát utána.
Nagyon rossz tud lenni!
Sajnálom :(
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
gaborbol
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008 jan. 26, 10:17 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: gaborbol »

Lackó írta:Most egy kicsit le kell higgadnom....kb két órát basztam el a beszámoló
megírásával....és amikor rányomtam, hogy "elküld", újra léphettem be...
persze az iromány eltûnt.....király....


Szóval....egyszer....talán megírom majd, ha lesz rá megint türelmem.
Most nehéz a csúnya szavakat mellõznöm....bocsánat.
Bakker, de sajnálom, alig vártam mikor frissül :(
(Én már csak wordben írom meg ->ellenõrzés->kész -> beilleszt-> mehet)
Márc 29. ->USA
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Összeszedem magam, és megcsinálom ma este felé.
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Hát akkor….jöjjön az a leírás. Egy fontos dolog mindenekelõtt ! 4A-GE motoron végeztem el a következõ mûveletet. Ettõl eltérõ típusnál lehetséges, hogy nem pont így néz ki a munka menete, illetve az is lehet, hogy nem pontosan ezek az alkatrészek kellenek.

Anyagszükséglet :

1db. 6200 2RSC3 csapágy
1db. 10x20x5-ös szimmering
1db. 4-es átmérõjû feszítõcsap
1db. Elosztóház tömítõgyûrû (szükség esetén)

Szükség lesz még egy segítõtársra, és nem árt, ha van egy fedett mûhely, ahol van egy satu, és még egy sor szerszám….

A munka menete :

Elõször is, hogy képben legyünk….az alábbi ábrán látható az alkatrész (kiszerelt állapotban)

Kép

A motorháztetõ felpattintása után tehát egy ilyet keressünk. Ha megtaláltuk, veregessük vállon magunkat, majd rögtön ezt követõen vegyük le a negatív akkusarut, a biztonság kedvéért. Ha ezzel megvagyunk, húzzuk ki a kábeleket, amelyek az elosztófedélre mennek (az a szürke mûanyag, ami a fenti képen látható) , majd húzzuk szét az elosztó csatlakozóját. Az elosztókábelekkel összerakáskor nem lesz gondunk, mert az elosztófedélen minden csatlakozás meg van számozva, így a számozásnak megfelelõ henger kábele kerül oda. Vegyük le az elosztófedelet egy csillagcsavarhúzó, vagy egy 8-as dugókulcs segítségével. Miután leszedtük, a következõ kép tárul elénk…..1-es ábra….

Kép

A képen látható barna mûanyag az elosztópipa, külföldiül rotor. Ahová a rotor fémes vége mutat, tegyünk egy jelet az elosztóházra, majd ezután az elosztóházat jelöljük össze a hengerfejjel. Erre azért van szükség, hogy összeszerelés után ne kelljen gyújtást állítanunk. Ha a jelölésekkel megvagyunk, egy 12-es dugókulccsal az elosztót rögzítõ két csavar szedjük ki, majd húzzuk ki az elosztót. Ezek után vonuljunk be a mûhelybe.

Elsõként húzzuk le a rotort az elosztótengelyrõl (ha meg van égve a vége, csiszoljuk meg, szükség esetén szerezzünk be újat). Ha megvagyunk vele, a tengely másik végén lévõ fogaskereket kell leszednünk. Ehhez szükség van az õt rögzítõ feszítõcsap eltávolítására....2-es ábra….

Kép

Egy dorni (kiütõ) segítségével megpróbálhatjuk kiütni. Nekem ez nem sikerült, úgyhogy ki kellett fúrni egy 3-as fúró segítségével. Ehhez szükség lesz a segítõnkre is. Fogjunk be egy fadarabot a satuba, majd szóljunk Józsinak, hogy erre fektesse fel a tengely végét, majd óvatosan, és türelemmel fúrjuk át a csapot ügyelve, hogy ne menjen félre a fúró. Ha átfúrtuk a csapot, akkor már könnyen eltávolítható lesz…..3-as ábra….

Kép

Ahová az ábrán látható nyíl mutat, ajánlatos megtisztítani az olajos lerakódástól, hogy a fogaskerék könnyen lecsússzon. Ehhez használjunk egy dörzsi szivacsot Brigéciolba mártva. Miután megtisztítottuk a tengely végét, a fogaskerék könnyen le fog jönni….4-es ábra….

Kép

Ha ezzel megvagyunk, lessünk be az elosztó belsejébe, és az 5-ös ábrán lévõ két csavart szedjük ki, de óvatosan, mert van alattuk 1-1 spéci alátét, melyek az elosztótengely csapágyát rögzítik. Ne veszítsük el õket, ha lehet…..

Kép

Miután a két csavar kint van, óvatosan üssük ki az elosztótengelyt egy kalapáccsal. Ki fog jönni könnyen....6-os ábra…

Kép

Az elosztótengely eltávolítása után szemünk elé kerül maga a bûnös….7-es ábra….

Kép

Egy kisebb csavarhúzót nyugodtan üssünk bele a gumis részébe kalapáccsal, vigyázva azért az elosztóház testi épségére, majd fordítsuk ki a helyérõl. Következõ feladat az elosztótengely csapágyának eltávolítása….8-as ábrán a csapágy maga….

Kép

Megint szükségünk lesz Józsira, hacsak nincs egy hidraulikus présünk, mert akkor menõk vagyunk, és simán le tudjuk préselni a csapágyat a tengelyrõl. Ha nem vagyunk annyira menõk, akkor nyissuk ki a satut, és segítõnk két csavarhúzóval támassza alá a csapágyat, mi pedig egy fa stafni közbeiktatásával üssük az elosztótengely megfelelõ végét….elõbb-utóbb meg fogja adni magát, mert szerencsére nem túl szorosan illesztett….9;10-es ábrák…..

Kép

Kép

Ha lent van a csapágy, az elõbb használt dörzsi szivaccsal tisztítsuk meg a tengelyt ügyelve két dologra. Az elsõ, hogy a csapágy helyét ne dörzsöljük, mert oda fog kerülni az új, a másik, ahol a szimmering fut, azt a részt alaposan tisztítsuk meg. Ezek után az elosztóház külsejét-belsejét is tisztítsuk meg az olajos lerakódásoktól….közben a kiszerelt csavarok ázhatnak Brigéciloban.

Miután kitakarítottuk magunkat, és minden ragyog, helyezzük be az új szimmeringet úgy, hogy a rajta lévõ írás felénk nézzen, majd egy 13-as dugókulcs, és egy kalapács segítségével óvatosan üssük a helyére, hogy körbe egyenletesen felfeküdjön…..12-es ábra….szimmering a helyén….

Kép

Következõ mozzanat az új csapágy felszerelése az elosztótengelyre. Fogjunk be a satuba ismét egy darab fát, erre támasszuk fel az elosztótengelyt, csúsztassuk rá a csapágyat, majd ha még mindig nincs hidraulikus présünk, egy csõkulcs segítségével (ha jól emlékszem 12-es) üssük egészen addig, amíg a helyére nem kerül. Figyelem ! A csapágy külsõ gyûrûjét SOHA ne üssük. Ezért olyan csövet, vagy csõkulcsot keressünk, amely épp rácsúszik az elosztótengelyre….13-as ábra….

Kép

Ha a csapágy a helyén, csúsztassuk be az elosztótengelyt a helyére, de elõtte egy picit olajozzuk be a tengely végét, hogy az új szimmering ne fusson szárazon. Ezután a két rögzítõcsavarral (és a spéci alátétekkel) rögzítsük a tengelyt a helyén, ügyelve, hogy jól álljanak az alátétek. Elosztótengely rögzítve a helyén (ugye milyen szép feszesen forog mostmár a tengely ?!), szereljük fel a fogaskereket. Csúsztassuk a helyére, az új feszítõcsapot helyezzük bele, Józsi fektesse fel a tengely végét a satuba befogott fa stafnira, majd addig üssük a feszítõcsapot, amíg az végig ér a fogaskerékben. Ha ez megvan, vágjuk le a csap kiálló részét. Ki-ki vérmérséklete szerint…..fûrészlappal, flexxel, ipari darabolóval…..14;15;16;17-es ábrák…..

Kép

Kép

Kép

Kép

Miután megvagyunk a vágással, egy kisebb reszelõvel tisztítsuk meg a csap végét, majd tisztítsuk meg a fûrészportól a tengely végét….mondjuk egy száraz ecsettel.

Csúsztassuk a helyére a rotort (legalább így, de inkább ennél szebben nézzen ki az elosztóház)….18-as ábra…


Kép


Ezután felrakhatjuk az elosztóházra az új tömítõgyûrût (ha szükség volt rá) …19-es ábra….

Kép

Ha ezzel is meg vagyunk, mehet a helyére az elosztó. Mielõtt a helyére csúsztatjuk, nem árt beolajozni az elosztóház tömítõgyûrûjét, hogy könnyen a helyére menjen. A jelöléseinknek megfelelõen csúsztassuk a helyére az elosztót, majd rögzítsük a csavarjait 12-es dugókulccsal. Ezután mehet a helyére az elosztófedél, melyet csillagcsavarhúzóval, vagy 8-as dugókulccsal húzzunk meg. Dugjuk össze az elosztó csatlakozóját, és a sorszámoknak megfelelõen csatlakoztassuk a gyertyakábeleket. Rögzítsük az akkumulátor saruját…..és indulás.

Kellemes idõtöltést !
Avatar
gaborbol
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 121
Csatlakozott: 2008 jan. 26, 10:17 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: gaborbol »

Jíííhááá!

Nagyon korrekt, köszi szépen, majd beszámolok , ha kész van :D
Márc 29. ->USA
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

:)

OK, várom....
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Frankó a leírás.Köszi
murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray »

tökéletes a leirás csak a ser hiányzott :lol:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nagyon kemény lett Lackó! :)
Eddig ez a legpontosabb, legrészletesebb! :)
Ábra számok, meg paint-es jelmagyarázat a képeken... Végem van :lol:

Király vagy Lackó!
Köszi mindneki nevében!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Az én képeim, és alkatrészeim nélkül nem valósulhatott volna meg. 8)
RiszPektá!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Peace 4eva Nigaz ! 8)


THX for pikcsaz to Lyanigga ! :)
Avatar
KovZoo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: KovZoo »

Örülök, hogy rátok (CCH) találtam! Itt mindenre kerek, pontos választ kapok, nagyon jól leírtok mindent, íme ez a topic is :) Remélem hamarosan megismerem a társaságot egy tali alkalmával, és remélem, hogy a talira már a GTImmel megyek :D
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó »

....és nem fog folyni az elosztódnál az olaj. :)
Válasz küldése