Optika kontra Technika | Ki melyikre voksol? Melyik az elsõ?

Autóink karosszériájának és beletrének szebbé tétele és ezek állagmegőrzése. Tippek, trükkök, tapasztalatok
Vendég
Optika kontra Technika | Ki melyikre voksol? Melyik az elsõ?

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2007 máj. 28, 08:44 pm

A FÓRUM eredeti címe:
OPTIKA kontra TECHNIKA / avagy mit szedjen fel elõbb az autó? Csajokat vagy az aszfaltot?


Atanen írta nekem mailben, hogy szerinte egy jó téma lenne nekünk!
Vitassuk meg :wink: ...van benne valami..

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 máj. 28, 08:46 pm

Egyre kérnék még mindenkit!
Kényes téma lehet, tehát csak a véleményünket írjuk és tartsuk tiszteletbe a másikét is!

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 máj. 28, 10:25 pm

Pacsker írta:Egyre kérnék még mindenkit!
Kényes téma lehet, tehát csak a véleményünket írjuk és tartsuk tiszteletbe a másikét is!
Én ha tehetném akkor most azt írnám h technika. De ha ránéztek a kocsimra akkor látjátok hogyoptikára készül ,de már jönnek a gti cuccok fékek stb szal ha újra kezdeném az egészet akkor először a mocit fúrnám szét persze nem az 1,3-at :lol:

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 máj. 28, 11:19 pm

CSajozni már nem kell.....barátnő egy jó ideje.
TEchnika mindenekfelett --- rangrejtett dögöt csinálni a gépből! :twisted:
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 máj. 29, 09:06 am

Csajok minden mennyiségben! Asszem mindenki vágja mé szavazok erre...

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 máj. 29, 09:42 am

Hogy én hogyan is cisnálom?

Nem svolt kérdés a vásárlásnál, h 1.3, vagy 1.6. Csak az utóbbikat néztem. Az előző is 1.6 os volt, csak 8V-s, nem is ültem volna be gyengébbe szerintem. Pedig Apu győzködött (úgy, h 120 lovas bömöse van) Fiam nem kell az erő a fogyasztás a lényeg :lol:
Városba meg 80-90 alatt szinte sose megy... :)
Tehát megvettem az 1.6-ost. Első dolgom az volt, h megbízhatóvá tegyem. Féltengelyek, lengéscsillapítók, fékek... Amit lehetett és mit a pénzem engedett, kicseréltem rajta. Sokáig csak ezeket csináltam, de természetesen nem túl jó érzés, amikor hopp megint egy 50est elnyelt és még az a kis karc se tűnt el róla, nem hogy kapott volna egy alufelnit.
Mind1. Úgy gondolom és érzem, hogy mivel saját kezüleg csinálok rajta mindent, egyre jobban kiismerem a kicsikét és minden menetszituációban tudom mi jó neki mit szabad még mi fáj neki és mit bír el. Emellett amit lelkiismerettel kicseréltem rajta, nem úgy mint egy szerelő (tisztelet a kivételnek) ahhoz tudom, h nem kell hozzányúlnom egy jó ideig. Ki is pipálom gondolatban. Úgy vettem észre mindig meghálálja. És ez nem csak közhely.
Tehát első lépésben kb lemostam ez optika
Második lépésben beleöltem nem kevés pénzt, h megbízható legyen, rendbe legyenek a fő dolgok
És harmadik lépésben most oda jutottam, h picit adjunk a külsőre is. nem azt mondom, h teli fény, full optika izlésesen szépen (akármennyire is vágyom rá) hanem kijavítgattam a kisebb hibákat, azon az 1 helyen ahol üszkösödött, kilakatoltam, mindent szépen lefújtam, a lökösöket is színre, + egy felni. Az régi álmom. Talán a leggazdaságosabb és egyben leglátványosabb optikázás. Szerintem ha ügyes az ember a legolcsóbban és a legtöbbet tud dobni ezzel az autó megjelenésén. Aki nemhiszi járjon utána :wink:
Emellett esetleg még egy enyhe fóliára gondolnék ebben a körben, de szerintem ez marad későbbre.
Most a következő tervem igen a motor. Gáborral sokat beszélgetek és lehet belevágnék abba a hengerfejes vezérműtengelyes átalakítgatásba. Olcsón kijön (mivel a szerelésért nem kell fizetnem, ami a nagy tétel lenne) sok dolgot én is meg tudok csinálni két kézzel és elvileg dob is az autón. Emellett nagyon fontolgatom a full csapágyazást lent. (főtengely, hajtókarcsap, csapszegek...) nagy munka, pénzbe is kerül, de akkor tiszta lappal a tuning érdekében. Ha már megcisnálom, a nagyobb kompresszió miatt ne kopogjon be 1 év múlva.
Mondjuk Gáboré 6 éve megy már megokosítva full még a gyári csapágyszettel, dugókkal, hajtókarokkal és semmi baja. Tehát annyira nem félek.
Hát kell ennél több bizonyíték?! :wink:

Bevallom őszintén, a megvásárlása utáni 1-2 hónaptól kezdve mostanáig, kb minden nap az mostoszkált a fejemben, h miért nem a gti-t vettem, mirt nem azt, de bolond voltam stb stb. Mindig ugye a maximalizmus. Mind amotor mind a fékek, mind a beltér miatt. Nagyon szerettem volna. Aztán az utóbbi fél évben Lajosén és egy lepukkant fehéren kívül nem raktak fel gti lifback-et.
Most hogy csinosítgattm rajta, egész egyben van jól áll rajta a felni, megint izgalommal, boldogsággal, mosollyal nézek rá, gyönyörködöm benne :)
Bár nemtudom mi lenne ha felraknának jó áron egy kis kedvencet. Mondjuk 91-es 92-est az új elektromos ablak panelost, a 137 lovas motorral... hááát.... :roll: Kit udja...
Csak gye most sajnálnám ezt eladni, mert most tipp-topp szép, megbízható, nincs baja és újból elkezdeni egy másikba belölni a pénzt. Nemtudom.
Most is csak kattog az agyam. Szerintem marad nálam, beleszerettem :oops:

Úgyh összegezve, minden a pénzen múlik sajnos. Ha lenne sok, megvenné szerintem sok ember az autót és 1 hónap alatt kicsinosítgatná és széthegyezni, természetesen tartósra a motort.
Nekem elsőként a biztonság volt a lényeg, a megbízhatóság, most egy kis optika, aztán megint a motor.
Úgy gondolom technika.

Elég botrány, amikor odaáll melléd az ezres micra szétspilerezve, szétmatricázva, mindenhol szétneonozva, oriás kipuval, aztán mivan? negyed gázon otthagyod, mivel csak hang-sebességre képes :lol:
Egyértelmű. Inkább legyen egy láthatóan szépen karbantartott autód először, de ha oda kell neki lépni, essen le a többiek álla. Ha ez is megvan, akkor már építhetjük olyanná, hogy a gyorsulás előtt is már kicsurranjon a nyáluk.

Na a lényegről alig beszéltem, kicsit hosszúra sikeredett.
Bocs :oops:

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 máj. 29, 12:24 pm

Pacsker írta:Hogy én hogyan is cisnálom?

Nem svolt kérdés a vásárlásnál, h 1.3, vagy 1.6. Csak az utóbbikat néztem. Az előző is 1.6 os volt, csak 8V-s, nem is ültem volna be gyengébbe szerintem. Pedig Apu győzködött (úgy, h 120 lovas bömöse van) Fiam nem kell az erő a fogyasztás a lényeg :lol:
Városba meg 80-90 alatt szinte sose megy... :)
Tehát megvettem az 1.6-ost. Első dolgom az volt, h megbízhatóvá tegyem. Féltengelyek, lengéscsillapítók, fékek... Amit lehetett és mit a pénzem engedett, kicseréltem rajta. Sokáig csak ezeket csináltam, de természetesen nem túl jó érzés, amikor hopp megint egy 50est elnyelt és még az a kis karc se tűnt el róla, nem hogy kapott volna egy alufelnit.
Mind1. Úgy gondolom és érzem, hogy mivel saját kezüleg csinálok rajta mindent, egyre jobban kiismerem a kicsikét és minden menetszituációban tudom mi jó neki mit szabad még mi fáj neki és mit bír el. Emellett amit lelkiismerettel kicseréltem rajta, nem úgy mint egy szerelő (tisztelet a kivételnek) ahhoz tudom, h nem kell hozzányúlnom egy jó ideig. Ki is pipálom gondolatban. Úgy vettem észre mindig meghálálja. És ez nem csak közhely.
Tehát első lépésben kb lemostam ez optika
Második lépésben beleöltem nem kevés pénzt, h megbízható legyen, rendbe legyenek a fő dolgok
És harmadik lépésben most oda jutottam, h picit adjunk a külsőre is. nem azt mondom, h teli fény, full optika izlésesen szépen (akármennyire is vágyom rá) hanem kijavítgattam a kisebb hibákat, azon az 1 helyen ahol üszkösödött, kilakatoltam, mindent szépen lefújtam, a lökösöket is színre, + egy felni. Az régi álmom. Talán a leggazdaságosabb és egyben leglátványosabb optikázás. Szerintem ha ügyes az ember a legolcsóbban és a legtöbbet tud dobni ezzel az autó megjelenésén. Aki nemhiszi járjon utána :wink:
Emellett esetleg még egy enyhe fóliára gondolnék ebben a körben, de szerintem ez marad későbbre.
Most a következő tervem igen a motor. Gáborral sokat beszélgetek és lehet belevágnék abba a hengerfejes vezérműtengelyes átalakítgatásba. Olcsón kijön (mivel a szerelésért nem kell fizetnem, ami a nagy tétel lenne) sok dolgot én is meg tudok csinálni két kézzel és elvileg dob is az autón. Emellett nagyon fontolgatom a full csapágyazást lent. (főtengely, hajtókarcsap, csapszegek...) nagy munka, pénzbe is kerül, de akkor tiszta lappal a tuning érdekében. Ha már megcisnálom, a nagyobb kompresszió miatt ne kopogjon be 1 év múlva.
Mondjuk Gáboré 6 éve megy már megokosítva full még a gyári csapágyszettel, dugókkal, hajtókarokkal és semmi baja. Tehát annyira nem félek.
Hát kell ennél több bizonyíték?! :wink:

Bevallom őszintén, a megvásárlása utáni 1-2 hónaptól kezdve mostanáig, kb minden nap az mostoszkált a fejemben, h miért nem a gti-t vettem, mirt nem azt, de bolond voltam stb stb. Mindig ugye a maximalizmus. Mind amotor mind a fékek, mind a beltér miatt. Nagyon szerettem volna. Aztán az utóbbi fél évben Lajosén és egy lepukkant fehéren kívül nem raktak fel gti lifback-et.
Most hogy csinosítgattm rajta, egész egyben van jól áll rajta a felni, megint izgalommal, boldogsággal, mosollyal nézek rá, gyönyörködöm benne :)
Bár nemtudom mi lenne ha felraknának jó áron egy kis kedvencet. Mondjuk 91-es 92-est az új elektromos ablak panelost, a 137 lovas motorral... hááát.... :roll: Kit udja...
Csak gye most sajnálnám ezt eladni, mert most tipp-topp szép, megbízható, nincs baja és újból elkezdeni egy másikba belölni a pénzt. Nemtudom.
Most is csak kattog az agyam. Szerintem marad nálam, beleszerettem :oops:

Úgyh összegezve, minden a pénzen múlik sajnos. Ha lenne sok, megvenné szerintem sok ember az autót és 1 hónap alatt kicsinosítgatná és széthegyezni, természetesen tartósra a motort.
Nekem elsőként a biztonság volt a lényeg, a megbízhatóság, most egy kis optika, aztán megint a motor.
Úgy gondolom technika.

Elég botrány, amikor odaáll melléd az ezres micra szétspilerezve, szétmatricázva, mindenhol szétneonozva, oriás kipuval, aztán mivan? negyed gázon otthagyod, mivel csak hang-sebességre képes :lol:
Egyértelmű. Inkább legyen egy láthatóan szépen karbantartott autód először, de ha oda kell neki lépni, essen le a többiek álla. Ha ez is megvan, akkor már építhetjük olyanná, hogy a gyorsulás előtt is már kicsurranjon a nyáluk.

Na a lényegről alig beszéltem, kicsit hosszúra sikeredett.
Bocs :oops:
Tényleg ne add el Matyi!

Inkádd generálozd fel full a motort. És akkor hülyére verheted a népet az utcán vele. Meg aztán a GTi sem álom ám amint tapasztaltuk.
Pl Gyorsulni láttad hogy a Zoli lenyomott.
És ezt más is alátámasztja, hogy a 4A-GE gyengébben gyorsul viszont 100 fölött megállíthatatlan ott érzi jól magát.

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 máj. 29, 12:38 pm

Na de ha már itt tartunk, én is szépen leírom mikor, hogy, mi változott az autón.

Amikor megvettük szegényke elég lestrapált állapotban volt. Én akartam a legkevésbé megvenni. De muterék addig erősködtek hogy na hát kényelmes és kész.
Alapjárat is alig volt rajta meg ilyenesk. A Economy csak narancssárgán világított.

Az első dolog volt az Economy nak a javítása ill. ki lett az érzékelő cserélve.
Ezután én mint sosem érdekelt semmi csak a hifi. Vettem bele egy kis MP3 as fejegységet és négy szép SONY hangszórót akik mái napig szolgálatban állnak az autóba és még sokáig ott is lesznek.

A következő dolog az az volt hogy rengeteg csavar hiányzott az autóból.
Ezeket összeszedegetni meg egyebek. Az indexbúra cseréje egyéb esztétikai apróságok. Aztán jött a már háromszor megejetett olajcsere.
Volt gyújtásbeállítás mert az sem volt közel ott ahol kellett volna.

Aztán jött a jó kis szerekezeti karosszériázás!
Kétszer lett az autó eleje full szétszedve. Minden tartóelemet cseréltünk nem volt mese.

Aztán a Cinkotai HÉV nek köszönhetően az egész kipfugó rendszerem széttört kb három másodperc alatt. Ennek a javítása a JANO-DOB társaságnál történt. Nagyon szépen kultúrál teljesen a kérésnek megfelelő rendszert csináltak. Egyedi középzdob és a lehető legvékonyabb hátsó duplavégződésú leghalkabb sportdob. A katalizátort a helyén hagytuk mert csak rosszat tettünk volna hogyha kivesszük mint jót.

Mostanában jutottam el oda hogy a karosszériát sok embernek hála sikerült rendberakni. Jóformán már csak nagyítóval látszik a hiba rajta.

Aztán Mikor Matyiék meglátogattak egy szép nap este! Onnantól nem volt megállás. Egyik nap Matyi és Anzsi beállított, hogy jöttek műszerfalvilágítást cserélni! Most nem azért de ennyire segítőkész embereket nem sokat láttam még a Tuning világában!

A gumik most újak az autón. Alufelnire sosem tellett és nem is mostanában fog. Inkább most rakom rendbe a HIFIt.
Egy Blaupunkt fejegységet vettem bele, ami kiválóan teljesít.
És most fog bekerülni a mélyláda is a helyére (még a dobozában várja szolgálatának kezdetét) És a Totyától való erősítővel keröltve.

A következő dolog mindenképpen a távirányítós kp. zár vezérlős riasztó lesz.

Utána pedig sötétítés.

Motortuningról nem is álmodok és nem is lehet. Nem is kell mostmár.
Lassan kezdek megnyugodni és mint írtam előző alkalommal, inkább azt szeretném ha már egy szép lány is beülne mellém.

Avatar
B26
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2007 márc. 23, 07:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: B26 » 2007 máj. 30, 04:18 am

Pacsker írta:Hogy én hogyan is cisnálom?

Nem svolt kérdés a vásárlásnál, h 1.3, vagy 1.6. Csak az utóbbikat néztem. Az előző is 1.6 os volt, csak 8V-s, nem is ültem volna be gyengébbe szerintem. Pedig Apu győzködött (úgy, h 120 lovas bömöse van) Fiam nem kell az erő a fogyasztás a lényeg :lol:
Városba meg 80-90 alatt szinte sose megy... :)
Tehát megvettem az 1.6-ost. Első dolgom az volt, h megbízhatóvá tegyem. Féltengelyek, lengéscsillapítók, fékek... Amit lehetett és mit a pénzem engedett, kicseréltem rajta. Sokáig csak ezeket csináltam, de természetesen nem túl jó érzés, amikor hopp megint egy 50est elnyelt és még az a kis karc se tűnt el róla, nem hogy kapott volna egy alufelnit.
Mind1. Úgy gondolom és érzem, hogy mivel saját kezüleg csinálok rajta mindent, egyre jobban kiismerem a kicsikét és minden menetszituációban tudom mi jó neki mit szabad még mi fáj neki és mit bír el. Emellett amit lelkiismerettel kicseréltem rajta, nem úgy mint egy szerelő (tisztelet a kivételnek) ahhoz tudom, h nem kell hozzányúlnom egy jó ideig. Ki is pipálom gondolatban. Úgy vettem észre mindig meghálálja. És ez nem csak közhely.
Tehát első lépésben kb lemostam ez optika
Második lépésben beleöltem nem kevés pénzt, h megbízható legyen, rendbe legyenek a fő dolgok
És harmadik lépésben most oda jutottam, h picit adjunk a külsőre is. nem azt mondom, h teli fény, full optika izlésesen szépen (akármennyire is vágyom rá) hanem kijavítgattam a kisebb hibákat, azon az 1 helyen ahol üszkösödött, kilakatoltam, mindent szépen lefújtam, a lökösöket is színre, + egy felni. Az régi álmom. Talán a leggazdaságosabb és egyben leglátványosabb optikázás. Szerintem ha ügyes az ember a legolcsóbban és a legtöbbet tud dobni ezzel az autó megjelenésén. Aki nemhiszi járjon utána :wink:
Emellett esetleg még egy enyhe fóliára gondolnék ebben a körben, de szerintem ez marad későbbre.
Most a következő tervem igen a motor. Gáborral sokat beszélgetek és lehet belevágnék abba a hengerfejes vezérműtengelyes átalakítgatásba. Olcsón kijön (mivel a szerelésért nem kell fizetnem, ami a nagy tétel lenne) sok dolgot én is meg tudok csinálni két kézzel és elvileg dob is az autón. Emellett nagyon fontolgatom a full csapágyazást lent. (főtengely, hajtókarcsap, csapszegek...) nagy munka, pénzbe is kerül, de akkor tiszta lappal a tuning érdekében. Ha már megcisnálom, a nagyobb kompresszió miatt ne kopogjon be 1 év múlva.
Mondjuk Gáboré 6 éve megy már megokosítva full még a gyári csapágyszettel, dugókkal, hajtókarokkal és semmi baja. Tehát annyira nem félek.
Hát kell ennél több bizonyíték?! :wink:

Bevallom őszintén, a megvásárlása utáni 1-2 hónaptól kezdve mostanáig, kb minden nap az mostoszkált a fejemben, h miért nem a gti-t vettem, mirt nem azt, de bolond voltam stb stb. Mindig ugye a maximalizmus. Mind amotor mind a fékek, mind a beltér miatt. Nagyon szerettem volna. Aztán az utóbbi fél évben Lajosén és egy lepukkant fehéren kívül nem raktak fel gti lifback-et.
Most hogy csinosítgattm rajta, egész egyben van jól áll rajta a felni, megint izgalommal, boldogsággal, mosollyal nézek rá, gyönyörködöm benne :)
Bár nemtudom mi lenne ha felraknának jó áron egy kis kedvencet. Mondjuk 91-es 92-est az új elektromos ablak panelost, a 137 lovas motorral... hááát.... :roll: Kit udja...
Csak gye most sajnálnám ezt eladni, mert most tipp-topp szép, megbízható, nincs baja és újból elkezdeni egy másikba belölni a pénzt. Nemtudom.
Most is csak kattog az agyam. Szerintem marad nálam, beleszerettem :oops:

Úgyh összegezve, minden a pénzen múlik sajnos. Ha lenne sok, megvenné szerintem sok ember az autót és 1 hónap alatt kicsinosítgatná és széthegyezni, természetesen tartósra a motort.
Nekem elsőként a biztonság volt a lényeg, a megbízhatóság, most egy kis optika, aztán megint a motor.
Úgy gondolom technika.

Elég botrány, amikor odaáll melléd az ezres micra szétspilerezve, szétmatricázva, mindenhol szétneonozva, oriás kipuval, aztán mivan? negyed gázon otthagyod, mivel csak hang-sebességre képes :lol:
Egyértelmű. Inkább legyen egy láthatóan szépen karbantartott autód először, de ha oda kell neki lépni, essen le a többiek álla. Ha ez is megvan, akkor már építhetjük olyanná, hogy a gyorsulás előtt is már kicsurranjon a nyáluk.

Na a lényegről alig beszéltem, kicsit hosszúra sikeredett.
Bocs :oops:
Nos en az optikara szavazok inkabb,de csak ha van ero az autoban alapbol.
Ha nincs,megette a fene a matricakat.
Sajna minden penz kerdese ez igaz!
Nekem is mar agyon tuningolt vasam lenne mind optikailag,mind motorikusan,ha lenne keret ra!
De mivel nincs,marad az aprankent epites!
Optika,kis motortuning,kipu,stb.
Talan egyszer kesz lesz!
Tervek vannak! :)
Balázs

C-POWER!!!!!

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 máj. 30, 08:59 am

SZIGORÚAN A MAGÁN VÉLEMÉNYEM (némi tapasztalat alapján)

De sajnos szerintem az a baj ezzel a racsing témával, hogy bármit tuningolsz önmagában semmit sem ér. Sokan sőt mindenki ugye mondja, hogy húúúú hát ha lessz én belevágom a kocsiba a 4A-GE motort. Namost az addig szép és jó, de már belerakni sem lessz egyszerű. Aztán gyorsulsz vele eggyet. Kapásból szétvágja a kuplungot, aztán a váltóban sorra tünnek el a fokozat, aztán jönnek a szimeringek a futómű, csapágyak, féltengelyek, a fékekről nem is beszélve. Szóval ha még a motor mellé nem raksz oda kb 3-5 kikót akkor az első öröm vezetésből kb. sírás lessz. Meg az idők alatt szépen sorban én is megtanultam ill. megfizettem a tanulópénzt, hogy hú akkor direktszűrő, sportgyertya, meg kipuff sok kocsinál főleg az enyémnél és hasonlóknál egyszerűen egy fabatkát sem ér, mivel a computer úgyis aszondja hogy ennyit pörög, ilyen a CO, ennyi levegőt kap és kész. Tehát szinte semmi plusszt nem ér el az ember. Max ha minden űber optimális, egy minimális fogyasztáscsökkenés és mellé, hosszabb motor élettartam.
Szóval sztem az egész egy bazi pénznyelő. És eddig mit csináltunk? Csak egy motorcserét. Ha még azt a motort tuningolnánk is (ha tudjuk) akkor meg szépen hatványozódik a ráköltött pénzmennyiség.

Úgyhogy sztem ha van egy jó állapotú autó ami alkalmas az egészre. Akkor inkább felgenerálozom a motort teljesen. A kasztnit és szépen rendberakni polírozás blablabal (kinek mi kell) Rányomok egy sötítétítést, négy szép kereket. Meg a HIFI és csoki. És villogok a csajok előtt.
Azért már szívesen megnéznék egy full felújított 4A-GE motort mit mutat.

Egyébként voltak tapasztalataim anno a Nissanommal (kompresszor építés témában)
ISMÉTLEM! MAGÁN VÉLEMÉNYEM!

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 máj. 30, 11:14 am

A véleményem nagyon közelít a Matyiéhoz...

Első sorban legyen megbízható az autó, minden nagyobb hibát orvosolni kell rajta. Nálam utána jöhet a kis motor tuning, beleértve a teljes kipufogó rendszert, a hengerfejtuningot, a hajtókarokat, és a lendkereket. Ezeknél sem a drasztikus könnyítést, inkább a "halál pontos" kiegyensúlyozást tartom fontosank, és ha már mégis jön egy kis plusz erő azon kívül, hogy a motor finomabban és szebben jár, hát nem fogok bosszankodni. Fontos a jó futómű és fékek, valamint, hogy a karosszéria fő elemei egyben legyenek.

Aztán jöhet a karosszéria csinosítgatása, ami nálam abban nyilvánulna meg, hogy minden hibát kijavítva, kapna egy teljes (talán szebb árnyalatú) fényezést. Belülre esetleg odaillő jobb oldaltartású első ülések (AE92 GTI :wink: ), egy szintén nem típus idegen kormány bőrözve, egy TRD bőr váltógomb, valamint egy szépen szóló hifi....

Gondolom rájöttetek, hogy most a saját terveimet írtam le. Ha ezek teljesülnének, nagyon nyomós indok kéne, hogy megváljak a szerett AE82-m től.

Ez már kicsit off, de belegondoltam, hogy 150nél többér nemigen tudnám eladni,ez épp elég lenne az új autó átírására, első nagyobb karbantartására. Amire cserélném, azok a 93 körüli gömbölyű Liftback Cory-k 500 ezertől indulnak... Ennyi pénzből meg szerintem jobb állapotú AE82-m lenne, mint amik ezek lennének... Szóval úgy döntöttem, hogy marad az én kicsikém, és szép lassan mindent rendberakok rajta, és "ha már ott vagyok" kicsit javítok is itt ott...
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 máj. 30, 10:01 pm

Amúgy a téma címét illetően!!!

Aszfaltot szaggason, nyál csorduljon, csajokat fogadjon! :D :D :D :D :D

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2007 máj. 31, 11:05 pm

Hali!

Örülök hogy ennyien hozzászóltatok,és igazából nagy vonalakban mindenki ugyanazt szeretné...de talán CindR hozzászólása áll az én elképzelésemhez a legközelebb.

Én vettem egy '94-es Corollát,mert az újabbak árán ebből olyan autót faragok hogy csak na...meg ennek már kevésbé rozsdál a kasznija (azért csipkés kicsit,ezt hamarosan orvosoljuk),elég modern a motorja,és én is kapásból az 1,6-osokat néztem (főleg az Si-ket),meg 2,0 szívó és turbós Celicákat.A turbós Celicák elérhetetlenek vagy végletekig lepukkantak,a szívónak lyukas az oldala 400ezerért,maradt a Corolla.Jobb is így,mert a kisebb kasznival több helyen átférek,és a Celica cuccai többé-kevésbbé passzolnak hozzá de erősebbek.Dízelt nem néztem,mert bár nagyon jók,de azt adtam el mert sajnáltam hajtani.

Optikásan és hifisen vettem,tehát erre nem lesz gondom,én Si-t vettem,nem spoileres autót.Erősítős mélyládám zacsiban a padláson,eladó ha valakit érdekel.Vétel után elkezdtem én is rendbetenni,mivel szinte hason csúszott,visszaemeltem az extrém ültetésből,nemsokára kihegesztjük azt a pár apró hibát,utána a futómű további rendbetétele jön,és utána motor-kupplung-váltó egy piszokkal.Vedeli az olajat (2,5liter 10W40 10000km-en),de úgy gondoltam hogy még idén bontanék egy E9-es GTi-t,annak a hátsó fékei,hengerfeje és forgó részei felújítva (hibrid GTi á la http://ssgti.uw.hu) mennének az enyémbe,új kupplung,mindkét váltó szét,és összeválogatós módszerrel mindenből a jobbik vagy új vissza a váltóba (szinkron).Aztán vagy annak a futóművei,vagy egy nagyobbik Celica futóművei és fékei (kompletten gólyalábak,csonkállványok,fékkonzolok és állesz-cuzámmen) mennének fel.Ezután kapna a karcos és lepattant fekete-metál helyett egy sima-fekete fényezést,és valami rali-stílusú festett dizájnt (pl műhelyünk reklámja).Fékekhez még menne fémhálós fékcső (Aprilián nagyon zsír volt!),meg lyuggatott tárcsák és hőtűrő betétek.Szívem szerint egyenesfogazású aszinkron váltót csináltatnék,ha nem lenne olyan drága.Na az buli!Tizedmásodperces váltási idő kupplungolás nélkül!

Na de az utcai autót nem akarom túlzásba vinni,úgyhogy se turbó,se más vezérműtengely,de csatornaillesztés,forgórészek polír,és grammolás igen!Még a kiszerelt 4A-GE hengerfejen és hajtókarokon,dugattyút mérni kell.De ha hajtókar csere akkor főtengely köszörülés,csapágyazás,GTi hajtókarok és beépítésre ítélt dugattyúk század-pontos hossz-mérése,összeválogatás egyforma kompresszió eléréséhez (és égéstér köbölés (összhangban a forgó részekkel),polír,kompressziónövelés 98 oktános benyához).

Tehát röviden rendbetétel,és erős GTi-esítés némi optimalizálással.
Komolyabb tuningra majd egy E9-es liftbacket tervezek beszerezni.
Bocs a hosszért!
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 219
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2007 máj. 31, 11:23 pm

Igazából ezért lettem autószerelő hogy ezeket meg tudjam magamnak csinálni.Előbb lettünk Toyotások minthogy elkezdtem volna versenyezni vagy szerelni,tehát nem volt kérdés hogy fogok szakosodni (japók,főleg Toyota,Suzuki,Honda).Versenyautókat akarok építeni,picit mindenhez érteni,de főleg futómű és motor.

Sztem abból hogy ki milyen autót vett,mit tett vele eddig és mik a tervei,megismerjük egymást.
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu

Avatar
B26
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 649
Csatlakozott: 2007 márc. 23, 07:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: B26 » 2007 jún. 01, 03:01 am

Mit kostal a hangcucc Atanen?
Balázs

C-POWER!!!!!


Válasz küldése