Sancy írta:Ate jo valasztas volt, csak kicsit borsos az ara.
Azt hogy a gyari miert jo, azt gondolom nem kell magyarazni, a ferodo termekek sokunknal bizonyitottak mar, ar/ertek arany kivalo.
Ha most gatyaba lett razva a fekrendszer, egy darabig nem lesz gond.
Nem lattam hogy irtad volna, a csuszkakra is kerult paszta??
Nem olvastam végig az eszmecserét, de félek van valami félresiklás...George59 írta:Igen, a csuszkára is az került, a "szaki" csapágyzsírt akart rátenni, udvariasan megkértem, hogy inkább ebből a pasztából tegyünk rá de közben magamban véresre marcangoltam az arcomat, hogy miért is engednek ilyeneket közel autóhoz. Ahogy az első db fékbetétet kivette... hát megállt az ütő bennem. Nem is beszélve arról, hogy úgy akarta visszanyomni a dugattyúkat, hogy nem ellenőrizte, hogy meddig van teli a fékolaj tartály. (a nagykönyv szerint nem is lenne szabad visszanyomni a koszos fékolajat a munkahengerből a rendszerbe hanem a visszanyomás időtartama alatt ki kell nyitni a légtelenítő csavart, rátenni egy csövet és egy kis tartályba engedni a visszanyomott koszos fékolajat.) No mindegy, a rémálomnak hamar vége volt.
Ami a Ferodo betéteket illeti, ha tárcsát is kell cserélni akkor abból is Ferodót vesztek vagy esetleg abból más márka jobb?
Fékszerelésnél használatos kencék:
- CSÚSZKA - A féknyergen/nyeregtartón található 2db vízszintes acél tengely, amelyek segítségével a nyereg jobbra-balra tud "csúszkálni". (fékbetétek kopása, fékezés)
Ezeken rendszerint gumi porvédő harmonikák találhatók, de sokszor a kis tengelyeken gumi gyűrűk is vannak (rezgéscsillapítás).
A gumi alkatrészek miatt ezekre fékszereléshez való (hőálló) SZILIKON ZSÍRT kell rakni. (nem ilyen-olyan pasztát). Az egyéb kőolaj alapú zsírok idővel oldják a gumi alkatrészeket, amelyek megdagadnak, ezért megszorul a nyereg (nem tud "csúszkálni"), aztán jön a betét félrekopás, a rosszabb fékérzet/hatás.
Amennyiben bármelyik gumi alkatrész szakadt, repedt, megnyúlt, cserélni kell! (Több gyártótól is elérhetőek ezek egyéb apró fékalkatrészek mellett)
- FÉKBETÉT TARTÓ ACÉL LEMEZKÉK - Kerekenként 4db van belőlük (vagy kevesebb, de akkor azokból van, ami 2 véget fed le). A féknyereg tartó konzolba vannak bele"nyomva". Kis karmokkal tartják magukat és a fékbetétek füleinek befogadására használatosak. Betétenként legalább 1-2 rugó található ezekben, amelyek a fékbetétek rezgését gátolják. Ezen felül a fékbetétek mozgását segítik sima felületükkel. Fékszerelésnél szedjük le ezeket a nyereg tartó konzolokról, majd a fészkeiket alaposan drótkefézzük le, mivel sokszor itt beindul a rozsdásodás (vagy csak éppen sok kosz gyűlik oda), így nem tudnak a helyükre beülni a kis lemezkék, emiatt jobban szorítják a betéteket, amelyek sokszor emiatt egyáltalán nem tudnak mozogni. (félrekopás, rosszabb fékérzet/hatás, ...)
Pucoljuk meg alaposan a lemezkéket is. Ha vannak újak a betéthez, nyilván kimaradhat ez a procedúra, majd mielőtt visszaraknánk, az érintkező felületekre (korrózió védelem) rakjunk egy kis HŐÁLLÓ ZSÍRT, vagy RÉZ (/egyéb, összegyógulás gátló) PASZTÁT.
Miután beraktuk a lemezkéket, a fékbetéttel érintkező felületükre, illetve a fékbetétek füleire is rakjunk jó minőségű HŐÁLLÓ ZSÍRT. (figyeljünk arra, hogy több 100°C-ig hőálló anyagot használjunk.) Javasolt igazán tapadós, nehezen leszedhető anyagokat használni, hogy sokáig ott maradjanak. Természetesen ezekből is elérhető konkrétan fékszereléshez gyártott kemikália. Ne rakjunk oda kilókat, mivel az meg már megkötheti később a fékport és túl ragadós masszát alkot. Épp csak annyit, ami segít a betétek könnyebb mozgásában.
- ZAJCSILLAPÍTÓ LEMEZKÉK - A fékbetétek hátulján megtalálható rácsos+teli acél lemezek, amelyek közel akkorák és olyan formájúak, mint a fékbetétek. Zajcsillapító "nyikorgásgátló" funkciójuk van. Akinek nagyon zajos a (főként utángyártott) fékbetét+féktárcsa kombinációja, esetleg ezen lemezeket (vagy ha nincsenek, akkor a fékbetétek) hátát (munkahengerrel, nyeregtartóval érintkező felület) bekenheti egy kevés ZAJCSILLAPÍTÓ PASZTÁVAL.
Sárgás, méz szerű, nagyon tapadós anyag. Hőre szinte gumissá válik és elvileg... elnyeli az apró vibrációkat, amelyek zavaró hangot okoznak.
- FÉKTÁRCSA - Tudjuk mi az.. Ha cseréljük, vagy arrafele szerelünk a kerékagy - féktárcsa - felni felfekvő (4db!) felületeket nagyon alaposan tisztítsuk és csiszoljuk meg, hogy ne maradjon rajtuk semmilyen szennyeződés, korrózió... (Ha rajta hagyjuk, "8-as" lesz a féktárcsában és vagy kerékben, ami vibrációt okoz majd, szépen hazavágja a futómű/hajtás alkatrészeket). Ha tiszta mind a 4 felület, adjunk neki RÉZ (vagy egyéb összegyógyulás gátló) PASZTÁT / SPRAY-t. Utóbbi felhordási mód is tökéletes! Természetesen ezek is mind hőálló kemikáliák kellenek, hogy legyenek.
Ezeken felül szerelés közben a tisztítás és az ápolás sosem árt. A fékport szedjük le, ahonnan tudjuk. Van rá FÉKTISZTÍTÓ SPRAY
A szereléshez szükséges csavarokat, érintkező egyéb felületeket, pedig ugyancsak nem árt, ha egy kis hőálló zsírral megtámogatjuk.
Ezt követően nagyon sokáig JÓ FÉKÜNK lesz és a következő szerelés sem káromkodással, vérző kézzel, lenyalt fejű csavarokkal és törött szerszámokkal fog indulni.
SAJNOS sok "műhelyben" ezt az egészet úgy kihagyják ahogy van, pedig nem is tudják mennyire fontosak a jó fékhatás és a hosszú élettartamú fékalkatrészek tekintetében. Sőt a biztonságot illetően sem utolsó műveletek, mert a ragadó, begyógyult fékek rossz nyomó érzete, hatásfoka mellett sűrűn túl/"el"melegedést is okozhatnak a sok kosz, korrózió és a kenés hiánya miatt.
Persze ez mind csak saját vélemény. Nyugodtan ötleteljetek és javítsatok ki, ha butaságot írtam!
A fékszereléshez szükséges alkatrészek, kemikáliák jó minőségű gyártóit pedig ITT szedtük össze.
Beleértve a fékfolyadékot, a zsírokat, pasztákat, spray-ket, gumialkatrészeket, felújító szetteket, betéteket, pofákat, tárcsákat...

KE11 Sedan 


