Elosztótengely olajfolyás
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Elosztótengely olajfolyás
Nem találtam a topicban, úgyhogy gondolom pótolom. Nem minden elosztónál van rugós feszítőcsappal megoldva a rögzítés. Az enyémen préselve van(4A-GE Smallport).
Itt úgy van, hogy a fogaskerék két oldalán van jel, az elosztóházon kívül, az elosztóház belsejében a csapágynál és egy az induktív jeladó kerekén.
Ennek a négy jelnek egyszerre egy vonalban kell lennie összerakásnál. A fogaskerék két oldalán, különbözően van a jel, hogy ne lehessen összekeverni és esetlegesen fordítva visszarakni az elosztótengelyre. Mivel nem a csap fogja meghatározni a pontos helyét a fogaskeréknek, ezért előtte mérni kell egy távolságot vagy a tengely végétől, vagy az elosztóház végétől. Egy csapágy lehúzóval le lehet húzni. Előtte nem árt megtisztítani a tengelyt, hogy könnyen jöjjön le. Az én figyelmemet ez elkerülte és szidtam is magamat utána, nagyon nehezen jött. Imádkoztam is, hogy ne törjön semmi.
Az egyik oldalon egy kis váll van kifelé és azon van a jel, míg a másik oldalon síkban van a foggal. (Az egyik oldalról lemaradt az ilyen kép )
Ezek a jelek kívülről.
Ezek pedig belül.
Szóval ezeknek kell egyszerre egy vonalban lennie kívül és belül is.
A másik dolog összerakásnál. Ugye a fogaskereket préselni kellene. Nos én ezt inkább egy kis segítséggel oldottam meg. Óvatosan vissza lett kocogtatva egy megfelelő méretű beütővel. Egy ember fogja kézben az elosztót és tengely végét, a másik ember meg ütögeti fel a fogaskereket. Mert féltem, hogy a csapágynak az M5-ös rögzítő csavarjai, pontosabban a menet az elosztóban szétszakad, vagy ne adj elpattan az öntvény a nyomás hatására.
Ezekről van szó
De, értelem szerűen a préselés a helyes megoldás.
Itt úgy van, hogy a fogaskerék két oldalán van jel, az elosztóházon kívül, az elosztóház belsejében a csapágynál és egy az induktív jeladó kerekén.
Ennek a négy jelnek egyszerre egy vonalban kell lennie összerakásnál. A fogaskerék két oldalán, különbözően van a jel, hogy ne lehessen összekeverni és esetlegesen fordítva visszarakni az elosztótengelyre. Mivel nem a csap fogja meghatározni a pontos helyét a fogaskeréknek, ezért előtte mérni kell egy távolságot vagy a tengely végétől, vagy az elosztóház végétől. Egy csapágy lehúzóval le lehet húzni. Előtte nem árt megtisztítani a tengelyt, hogy könnyen jöjjön le. Az én figyelmemet ez elkerülte és szidtam is magamat utána, nagyon nehezen jött. Imádkoztam is, hogy ne törjön semmi.
Az egyik oldalon egy kis váll van kifelé és azon van a jel, míg a másik oldalon síkban van a foggal. (Az egyik oldalról lemaradt az ilyen kép )
Ezek a jelek kívülről.
Ezek pedig belül.
Szóval ezeknek kell egyszerre egy vonalban lennie kívül és belül is.
A másik dolog összerakásnál. Ugye a fogaskereket préselni kellene. Nos én ezt inkább egy kis segítséggel oldottam meg. Óvatosan vissza lett kocogtatva egy megfelelő méretű beütővel. Egy ember fogja kézben az elosztót és tengely végét, a másik ember meg ütögeti fel a fogaskereket. Mert féltem, hogy a csapágynak az M5-ös rögzítő csavarjai, pontosabban a menet az elosztóban szétszakad, vagy ne adj elpattan az öntvény a nyomás hatására.
Ezekről van szó
De, értelem szerűen a préselés a helyes megoldás.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Elosztótengely olajfolyás
Köszi szépen a képes beszámolót!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás
Sokat segít ha elötte a fogaskerekek felrakod a platnira. Az új melómba naponta csinálom, pont azért hogy a csapágyak szimeringek ne kapjanak mikor rakom vissza a tengelyre a fogaskerekek, ékszijtárcsát
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Elosztótengely olajfolyás
Köszi a leírást! Hátha még jól jön..
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86