Elosztótengely olajfolyás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 feb. 13, 11:51 pm

Nem találtam a topicban, úgyhogy gondolom pótolom. Nem minden elosztónál van rugós feszítőcsappal megoldva a rögzítés. Az enyémen préselve van(4A-GE Smallport).

Itt úgy van, hogy a fogaskerék két oldalán van jel, az elosztóházon kívül, az elosztóház belsejében a csapágynál és egy az induktív jeladó kerekén.
Ennek a négy jelnek egyszerre egy vonalban kell lennie összerakásnál. A fogaskerék két oldalán, különbözően van a jel, hogy ne lehessen összekeverni és esetlegesen fordítva visszarakni az elosztótengelyre. Mivel nem a csap fogja meghatározni a pontos helyét a fogaskeréknek, ezért előtte mérni kell egy távolságot vagy a tengely végétől, vagy az elosztóház végétől. Egy csapágy lehúzóval le lehet húzni. Előtte nem árt megtisztítani a tengelyt, hogy könnyen jöjjön le. Az én figyelmemet ez elkerülte és szidtam is magamat utána, nagyon nehezen jött. Imádkoztam is, hogy ne törjön semmi. :roll:

Az egyik oldalon egy kis váll van kifelé és azon van a jel, míg a másik oldalon síkban van a foggal. (Az egyik oldalról lemaradt az ilyen kép :) )

Kép

Ezek a jelek kívülről.

Kép

Kép

Ezek pedig belül.

Kép

Kép

Kép

Szóval ezeknek kell egyszerre egy vonalban lennie kívül és belül is.

A másik dolog összerakásnál. Ugye a fogaskereket préselni kellene. Nos én ezt inkább egy kis segítséggel oldottam meg. Óvatosan vissza lett kocogtatva egy megfelelő méretű beütővel. Egy ember fogja kézben az elosztót és tengely végét, a másik ember meg ütögeti fel a fogaskereket. Mert féltem, hogy a csapágynak az M5-ös rögzítő csavarjai, pontosabban a menet az elosztóban szétszakad, vagy ne adj elpattan az öntvény a nyomás hatására.

Ezekről van szó

Kép

De, értelem szerűen a préselés a helyes megoldás.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 14, 10:09 am

Köszi szépen a képes beszámolót!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2019 feb. 14, 08:04 pm

Sokat segít ha elötte a fogaskerekek felrakod a platnira. Az új melómba naponta csinálom, pont azért hogy a csapágyak szimeringek ne kapjanak mikor rakom vissza a tengelyre a fogaskerekek, ékszijtárcsát
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2713
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Elosztótengely olajfolyás

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 ápr. 20, 07:58 am

Köszi a leírást! Hátha még jól jön.. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86


Válasz küldése