Tanuld meg Domi, hogy, amit hiszel, vagy amit valószínűleg vélsz Toyota ügyben, azt tízszer fontold meg, mielőtt tényként kijelenteddomi007 írta:ST-t kizártnak tartom, a Celicaknál több generáción át a belépő kivitel volt az ST (lásd 4A-FE T18 szintén).Pacsker írta:Átérzem a bontási örömöket és a fellelt értékeit az autónak.
Többször átéltem már. Annyira lehet örülni pár részletnek és annyira lehet bánni pár olyan részét, ami a másikon rosszabb...
Ilyen motorral volt elvileg ST, GT és XT is. (A GT-t végképp nem értem, bár az nem megszokott EU piac...)
Nem kizárt egyébként, hogy a hátsó ablaktörlő opcionális extra volt.
GT volt, Európában 18R-G (2.0 GT) vagy 4A-GE (1.6 GT), Amerikában GT-S néven 22R(-E) motorral.
A 21R XT volt. A hátsó ablaktörlő össze-vissza volt, nálam például volt (pedig gyári ST, persze valaki cserélhetett már rajta csomagtér fedelet), de rohadás miatt be lett hegesztve stb...
Pár éve érkezett hozzám egy megkeresés privin keresztül egy új felhasználótól, hogy írna egy komplett Corolla E9 összefoglalót. (milyen piacon, milyen karosszéria variáns, azokban milyen motor volt, milyen kárpit, milyen gyári extrák, milyen elérhető színválaszték, lökhárító és lámpa kombinációk, teljesítmény adatok, méretek, gyártási cuklusok......... minden). Mondtam, hogy nyugodtan és örülök neki azonban sajnos nem lett belőle semmi. Az okát értem...
Nekem is volt ilyen indíttatásom az első években, de ahogy telt az idő egyre több és egyre cifrább információkkal telt az agyam E9-es Corollára szakosodott része. Ez az idő múltával exponenciálisan nőtt és mind kifejtendő (utána járós) foszlányok voltak. Nyilván kíváncsi vagyok és pl. a Maláj internet legrejtettebb bugyraiban választ találtam az egy-egy kérdésre, de a végén olyan adathalmaz kerekedett belőle, hogy azt rendezetten papírra vetni szinte lehetetlen. Ha még a "titok" egy része meg is van, azt maximum kérdésekre válaszolva szájhagyomány útján tudom átadni, aztán a sírba viszem. Ezeket az információkat kompletten a még kizárólagosan Japán (max Amerikai) gyártású autók típusért felelős igazgatói tudnák TALÁN hitelesen összeszedni. De attól tartok ezek a nyugdíjasok, ha eddig nem osztották meg velünk akkor már nem is fogják... Onnantól, hogy egy típus már gyártva van egy időben 4 kontinensen, azon belül 10 Országban már szerintem majdhogynem esélytelen lenne összeszedni az információkat. Ugyan itt az interneten fellelhető több információ segíthet, de lehet Japánban sincs már 1 olyan magas pozícióban levő ember, aki átlátná mit csinál minden távoli végtagja.
A sokat sejtető bevezető után a konkrét kérdésre visszatérve:
JT1LBRA61.. RA61L-BLMSCC 08/1981 - 06/1985 RA61 ST EUR SDZ LB LHD 21RC MTM 5F
JT1LBRA61.. RA61L-BLMMCC 08/1982 - 06/1985 RA61 XT EUR SDZ LB LHD 21RC MTM 5F
Fontos, hogy Toyotánál a felszereltség nem mindig, volt kizárólagosan a motorokhoz kötve.
Általában a GT-k, GT-S-ek, GT-R-ek... privilégiuma volt, hogy 1 vagy csak pár motort rendeljenek hozzájuk, ami más típusjelölésekben (XLi, ST, SR5, Terra, LE...) többnyire nem elérhető, mivel a GT már nem csak felszereltséget jelentett, hanem sportossága miatt már a műszaki tartalomra is utalt. DE nagyon fontos, hogy ez is csak adott piacokon nézve érvényes. Általánosságban - kontinenseket átszelően - nem beszélhetünk így, mert mint pl. egy 84-es Celicánál látod Európában a GT 4AG-t és 18RG-t jelentett, Amerikai piacon már 22R-t, Japánban 1GG-t, 2TG-t, 4AG-t, vagy éppen 4TGT-t, egyéb piacokon 18RG-t, 4AGE-t, vagy 21R-t.
Ezek a "GT" motorok, de még így is van néha kivétel, amikor egy ilyen motort kap meg egy alacsonyabb felszereltség. Ilyen pl. az Amcsi piacon a 22R-es sima ST.
A "GT-ket" és a menő motorokat most félretéve pedig óriási az átfedés.
Erre számtalan példát látni itthon is, szinte bármely típusban.
Pl.:
E10 | 1.3-as Corolla GLi kontra 1.6-os XLi
CP1 |1.0-s Yaris SOL, kontra 1.3-as "Terra"
X6 | 2.2-es dízel Cressida Deluxe kontra 2.0 benzin GL
Persze jellemző, hogy a motorválaszték legalja általában a kisebb felszereltségű autót takarja a legnagyobb motor pedig a csúcsot, erre néha kizárólagosságot is ad a Toyota, pl T16-os Celica-nál ahogy írtad a 4AFE (1.6 benzin) csak ST lehet, vagy a CV30-as Camry-nél az 1MZ (3.0 benzin) motor csak XLE (csúcs).
Gondolom ez mindig azon múlott, hogy a Toyota adott piacon illetékes szakemberei milyen határokat húztak meg: Tudsz-e rendelni a szalonban kis motorút autót jó felszereltséggel, nagymotorút enyhébbel... Ez szerintem mindig komoly piackutatás eredménye volt és erősen típusfüggő.
Mindemellett kizáró, egymáshoz rendelt tényezők nem csak a motorok kapacitásai lehettek ám. Vehetsz Faceliftes T22-es Avensisből, a legnagyobb benzinesből Terrát, de ha már automata váltó kívánalmad van, akkor csak SOL érhető el. Ugyanilyen pl., ha bal kormányos GL Carina 2-t szeretnél, akkor választhatsz sedan-ból vagy liftback-ből, de ha wagon-t szeretnél, akkor biza abból már csak XL érhető el, így le kell mondanod pár komfort elemről.
Magyarul nem olyan egyszerű ez a kérdés
Vannak általános szabályok, de sose esküdözzünk rájuk, mert sokszor van kivétel.
Mint ahogy nagy köbcentis 21R motoros Celica-ból Európában létezik XT és ST felszereltség is
(és most nem beszéltünk a felszereltségeken belül a választható és Dealer Option-ként rendelhető extrákról, amelyek közül utóbbiakkal akár egy bázis felszereltségű autónkkal hamar utolérhettük a következő felszereltségi lépcsőket. - Na de mi ennek örülünk és veterános esetben a hajdani első tulajoknak köszönhetjük hálásan 1-2 jó, keményen feláras döntésüket)

KE11 Sedan 

