Gyári olajnyomásmérők és műszereik
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gyári olajnyomásmérők és műszereik
Főként a GT, GT-i tulajokat érintik, de ugye egy utcai kivitelt is lehet (és hasznos is) bővíteni ezzel a funkcióval csupán egy új jeladó és egy "menőbb" műszeregység beépítésével.
Többször már hangot adtam annak, hogy a gyári műszereken sokszor mértékegység, sőt szám sincs. Nem azt kell nézni, hogy "mennyi", hanem azt, hogy a megszokotthoz képest, hidegen/melegen, ilyen-olyan fordulaton hol áll. Viszonyításnak tökéletes, láthatjuk a kezdődő mechanikai gondokat, a rossz olaj idő előtti összeesését, hidegindításnál az olajnyomás teljes felállását...
Sokunknál előjön, hogy idővel azonban kókadnak a mutatók, annak ellenére, hogy az olajnyomásunk még jó eséllyel megfelelő.
Ellenőrizni nem árt egy független, hiteles mérőműszerrel és ha valóban nem motor mechanikai probléma, csupán "esztétikai" gond, akkor lehet foglalkozni a mutató fickósításával.
Az E9 projektemben írtam, hogy nem csak az olajnyomás gombáknál, de még a műszeregységek közt is nagy volt az eltérés, így én a megfelelők összeválogatásával tudtam férfiasra varázsolni a piros GT-i műszerét.
Az E7 GT-nél már szomorúbb volt a helyzet. nemethaky autójánál konkrétan már SEMMIT nem mutatott fordulaton sem a műszer. Gombát cseréltünk, jobb lett, de semelyik E7-nél sem láttam hideg motoron kívül optimista mutató állásokat. Jellemzően alapjáraton éppen, hogy csak kitérnek a nulláról, fordulaton pedig fél alatt mozognak.
Nemrég szétszedtem egy sérült gombát:
A cseréjük sokat segítene a helyzeten, de a gyárin kívül még nem találtam jó, japán alternatívát. A GEN alacsony jelet küldött a Sankei túl magasat.
Azonban ahogyan a képeken látszik, ez is kalibrálható!
TRD-t megleptem egy E7 GT műszeregységgel és azt ráztam gatyába. (tisztogatás, polír, izzó+bugyicsere, átnézés, tesztelés..)
Kivettem az olajnyomás kijelzőjét és láttam, hogy hasonló elven a gombához, az is kalibrálható. (egy másikon állítgattam, majd műszerrel teszteltem is, hogy lássam, hogy alakul a gyakorlatban)
Magyarul peckesíthető a mutató két módon is. A legjobb az lenne, ha az olajgombát ösztönöznénk, azonban azzal az a baj, hogy a por/pára bejutása ellen peremezve és O gyűrűzve van a fedele, amit szétszedés után kétes, hogy vissza tudunk-e hermetikusan zárni.
Ha sikerülne, ez ugye azt okozná, hogy a mutató ugyanúgy nulláról indulna, azonban érzékenyebb lenne a gomba és nagyobb lenne a kitérése. Tehát tökély.
A műszerrel pedig úgy lehet "csalni", ahogyan ez az AE86-os úr is tette:
http://www.dreamsofdrifting.com/ae86/oilgauge/index.htm
Állít a műszeren, de ez az azzal is jár, hogy a mutató immáron nem null helyzetből indul majd ki, hanem kicsit magasabbról. Ezt pedig úgy orvosolta, hogy a mutatót levette a tengelyről és visszább rakta. Igazándiból ez nem növelhető a végtelenségig, ezért is írta, hogy fordulaton 2/3-adnál van így fordulaton a mutató. A hachikban is jellemzően teljesen impotenssé válik, így persze jobb, mint a semmi.
Magyarul, ha nincs pénz gyári, új gombára (illetve, ha annak beszerelése kalibrálást igényel), akkor így tudtok állítani az olajnyomás visszajelzésen.
Többször már hangot adtam annak, hogy a gyári műszereken sokszor mértékegység, sőt szám sincs. Nem azt kell nézni, hogy "mennyi", hanem azt, hogy a megszokotthoz képest, hidegen/melegen, ilyen-olyan fordulaton hol áll. Viszonyításnak tökéletes, láthatjuk a kezdődő mechanikai gondokat, a rossz olaj idő előtti összeesését, hidegindításnál az olajnyomás teljes felállását...
Sokunknál előjön, hogy idővel azonban kókadnak a mutatók, annak ellenére, hogy az olajnyomásunk még jó eséllyel megfelelő.
Ellenőrizni nem árt egy független, hiteles mérőműszerrel és ha valóban nem motor mechanikai probléma, csupán "esztétikai" gond, akkor lehet foglalkozni a mutató fickósításával.
Az E9 projektemben írtam, hogy nem csak az olajnyomás gombáknál, de még a műszeregységek közt is nagy volt az eltérés, így én a megfelelők összeválogatásával tudtam férfiasra varázsolni a piros GT-i műszerét.
Az E7 GT-nél már szomorúbb volt a helyzet. nemethaky autójánál konkrétan már SEMMIT nem mutatott fordulaton sem a műszer. Gombát cseréltünk, jobb lett, de semelyik E7-nél sem láttam hideg motoron kívül optimista mutató állásokat. Jellemzően alapjáraton éppen, hogy csak kitérnek a nulláról, fordulaton pedig fél alatt mozognak.
Nemrég szétszedtem egy sérült gombát:
A cseréjük sokat segítene a helyzeten, de a gyárin kívül még nem találtam jó, japán alternatívát. A GEN alacsony jelet küldött a Sankei túl magasat.
Azonban ahogyan a képeken látszik, ez is kalibrálható!
TRD-t megleptem egy E7 GT műszeregységgel és azt ráztam gatyába. (tisztogatás, polír, izzó+bugyicsere, átnézés, tesztelés..)
Kivettem az olajnyomás kijelzőjét és láttam, hogy hasonló elven a gombához, az is kalibrálható. (egy másikon állítgattam, majd műszerrel teszteltem is, hogy lássam, hogy alakul a gyakorlatban)
Magyarul peckesíthető a mutató két módon is. A legjobb az lenne, ha az olajgombát ösztönöznénk, azonban azzal az a baj, hogy a por/pára bejutása ellen peremezve és O gyűrűzve van a fedele, amit szétszedés után kétes, hogy vissza tudunk-e hermetikusan zárni.
Ha sikerülne, ez ugye azt okozná, hogy a mutató ugyanúgy nulláról indulna, azonban érzékenyebb lenne a gomba és nagyobb lenne a kitérése. Tehát tökély.
A műszerrel pedig úgy lehet "csalni", ahogyan ez az AE86-os úr is tette:
http://www.dreamsofdrifting.com/ae86/oilgauge/index.htm
Állít a műszeren, de ez az azzal is jár, hogy a mutató immáron nem null helyzetből indul majd ki, hanem kicsit magasabbról. Ezt pedig úgy orvosolta, hogy a mutatót levette a tengelyről és visszább rakta. Igazándiból ez nem növelhető a végtelenségig, ezért is írta, hogy fordulaton 2/3-adnál van így fordulaton a mutató. A hachikban is jellemzően teljesen impotenssé válik, így persze jobb, mint a semmi.
Magyarul, ha nincs pénz gyári, új gombára (illetve, ha annak beszerelése kalibrálást igényel), akkor így tudtok állítani az olajnyomás visszajelzésen.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Gyári olajnyomásmérők és műszereik
Jó topic, köszi! Majd kipróbálom az enyèmmel mit lehet ártani, nekem is rosszul mutat.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport