II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Találkozók, Kirándulások, Összejövetelek, egyéb Rendezvények... Hírek, infok, minden amit tudnod kell
Lezárt

Ha lesz kollektív pályanap 2018.09.24.-én, HÉTFŐN, akkor ki venne részt rajta? - OLVASD el LENT!

A szavazás 2018 aug. 29, 08:47 pm-kor befejeződött.

biztosan vezetek a pályán 9:00-kor 1x20percet
13
62%
biztosan vezetek a pályán, de később érek oda
0
0 szavazat
talán vezetek a pályán 9:00-kor 1x20percet
0
0 szavazat
talán vezetek a pályán, de később érek oda
0
0 szavazat
nézőnek / fotósnak biztosan kimegyek
1
5%
nézőnek / fotósnak lehet kimegyek
2
10%
nem tudok menni
5
24%
 
Szavazatok száma: 21

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 aug. 28, 08:47 pm

Sziasztok!

A klubvezetőség gondolkodik, hogy a nagyon sikeres I. Kollektív CCH pályanapot megismételnénk. Link: ITT vannak beszámolók milyen is volt

Dátum: 2018.09.24. HÉTFŐ reggel 9:00!!! - sajnos jelenleg csak ez az egy időpont van tervezve, amikor 2018-ban lesz autós nyílt nap!
Helyszín: Hungaroring
Hungaroring hivatalos nevezési díjai:
1x20 perc, azaz 1 menet 9 000 HUF
2x20 perc, azaz 2 menet 17 000 HUF
3x20 perc, azaz 3 menet 24 000 HUF

Az autós nyílt napok regisztrációs űrlapja 2 héttel az esemény előtt fog megjelenni. Általában 48 óra alatt!!! megtelnek mostanában a helyek, azaz elfogy az összes hely.

Ismét el tudjuk intézni, hogy csak Corollások mehessenek egyszerre, de ehhez a legelső menetet (1x20 perc) nekünk meg kell tölteni autóval. Azaz 25 fix jelentkező esetén tudjuk ezt megtenni. Ebben az esetben a legelső, 9:00-kor induló menet nincs meghirdetve a publikum előtt így arra jelentkezni sem tud más, csak a miénk a pálya. Aki több menetet szeretne menni (2x20 perc, 3x20 perc) természetesen erre is van lehetőség.

Ha 25 pályázó feletti fix jelentkezőnk van, akkor rendezhetünk egy második 9:25-ös kezdésű menetet is, de ehhez további 25 jelentkező (összesen tehát 25+25) szükséges vagy számos olyan ember aki 2x20 percet menne egymás után (ez azért igénybe veszi mindent).

FONTOS!
- előre kell a klubvezetőségnek a Hungaroring felé fizetni, azaz nektek is az esemény előtt el kell juttatnotok a nevezési díjat nekünk
- nincs esőnap, ha esik, akkor esik
- aki jelentkezik és fizet, de mégsem jön el (bármi miatt is), annak nem fogja a Hungaroring visszatéríteni a díjat
- 25 fix jelentkező esetén miénk a Hungaroring 9:00-9:20 között
- 25+25 fix jelentkező esetén miénk a Hungaroring 9:00-9:20 között és 9:25-9:45 között

- csak a reggeli kezdő meneteket tudjuk kibérelni, akinek ez nem jó, a Hungaroring oldalán tud jelentkezni a bevált módon, együtt autózva vadidegenekkel akik szintén jelentkeznek
- úgy tűnik 2018.09.24.-én az autós nyílt nap csak 9:00-13:00 között lesz megrendezve, délután nem tervezik megrendezni
- aznap aki 9:00-kor pályára szeretne menni, ott kell legyen a Hungaroringen 8:00-kor (pakolás, guminyomás, kamerák, eligazítás, nyilatkozatok, stb)

Légyszíves szavazzatok, hogy el tudjuk dönteni:
- van-e 25 bátor jelölt, hogy lefoglaljuk aznap a reggel 9:00-ás menetet
- van-e 25+25 bátor jelölt vagy vannak duplázó jelöltek, így le tudjuk foglalni a 9:25-ös menetet is

A szavazáshoz be kell jelentkeznetek a CCH fórumra vagy szükséges egy ingyenes CCH fórum regisztráció: KATTINTS IDE
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 aug. 28, 09:33 pm

CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 aug. 30, 02:21 pm

Aki szeretne jönni jelentkezzen! Ha szeptember 8-ra nincs meg a 25 fix nevező akkor csak sima autós nyílt nap lesz, exkluzív Toyota menet nélkül!

Bukócsöves autóval akkor lehet menni, ha:
- összejön 25 ember a reggel 9:00-9:20 közötti menetre, azaz csak mi megyünk a pályára
- bukósisak kötelező csövezett autóban, cső nélküliben opcionális
- lefoglaljuk a 9:00-9:20 közötti menetet szeptember 8-ig

Ha ezeket nem tudjuk megugrani akkor nincs exkluzív Toyota menet és akkor nem mehet a bukocsőves autó sem, mert a sima nyilt nap szabályai érvényesek.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

pjenoz
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018 aug. 30, 02:57 pm
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Coupe (3 ajtós)
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: pjenoz » 2018 aug. 30, 06:46 pm

Hol kell leadni a jelentkezést?

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 aug. 30, 07:03 pm

Ide beírva a nevedet a fenti szavazásban a megfelelő (1-es) opciót kiválasztva. Milyen Corollád van? Ja látom 1991-es Celica. ;-)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

pjenoz
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018 aug. 30, 02:57 pm
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Coupe (3 ajtós)
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: pjenoz » 2018 aug. 30, 07:05 pm

Celicám van. Amikor regeltem még talánra tudtam csak nyomni. Most beszéltem a főnökkel és elengedett.

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 aug. 30, 08:49 pm

pjenoz írta:
2018 aug. 30, 07:05 pm
Celicám van. Amikor regeltem még talánra tudtam csak nyomni. Most beszéltem a főnökkel és elengedett.
Remek akkor már vagyunk heten. Többiek?

Tudom rövid a határidő, meg hétfő, meg szabi is kell, de sajnos a Hungaroring dönti el mikor van nyílt nap, amire tudunk szervezni.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2018 aug. 31, 02:02 am

Autó sincs amivel menjek sajna, úgyhogy ez kimarad most nekem :(
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

pjenoz
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018 aug. 30, 02:57 pm
Autód gyártási éve: 1991
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Coupe (3 ajtós)
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: pjenoz » 2018 aug. 31, 10:59 am

A csoportombol többen is visszaigazolták az eseményhez csatlakozást. Felteszem a kérdést konkrétan nekik és itt jelzem felétek. Csak nálunk elöreláthatolag rajtam kivül még 3 fö. Pontos létszám már este várható.

koszorusk
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016 szept. 04, 09:03 pm
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: koszorusk » 2018 szept. 01, 05:17 am

Én jövök a GT Fourral.

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 szept. 12, 09:46 pm

Sziasztok!

Sokan jelentkeztetek a szeptember 24-i Hungaroringes közös pályázásra. Mivel mégsem sikerült elérni a kívánt 25-ös létszámot, ezért B-terv kell, ami új lehetőségeket is ad.

Résztvevők:
mozso Corolla
steve Corolla
Gergo78 Corolla
zuzmow Corolla
Vitya77 Corolla
Fukszi Corolla
Toytib Corolla
TZS Corolla
Taxi Celica
koszorusk Celica
Wandarin Celica
pjenoz Celica
RobTsport Celica
Bodnár Tomi Celica
Szepesi Péter Celica
Trényi Sándor Celica

AMI NEM kell:
- előre utalás
- reggel 8-ra a Hungaroringen lenni és 9:00-kor a pályára felmenni

AMI VISZONT KELL(het):
- ugyanarra a menetre jelentkezni
(Jelentkezést megnyitják: 2018. szeptember 19-én, 10:00-kor !!!!)
- Hungaroring oldalán egyénileg jelentkezni LINK:
https://hungaroring.hu/nyiltnap/
- megjelenni a pályán, kitölteni a papírokat (kb. 10 perc munka)
- helyszínen a Hungaroringnek fizetni, ezt mindenki maga intézi
- ha a futam időpontja előtt 15 perccel nem intézed el a fentieket mind, akkor buktad a foglalást, a pénzt nyílván nem buktad, mert nem jöttél el
- felelősségvállalási nyilatkozat, kötelező kitölteni és a helyszínen leadni:
https://hungaroring.hu/src/felvall_nyiltnap2018.pdf
- nyílt nap szabályok, fontos tudnivalók, mindenki olvassa el:
https://hungaroring.hu/src/pdf/autos_ny ... elek_2.pdf

Jelenleg 16-an vagyunk és van 2db "talán jövök" jelentkező. A maradék helyet a tőlünk független / ismeretlen emberek töltik fel (amiatt, hogy nincs meg a 25 fő a mi csapatunkban).

Találkozunk a Hungaroringen aznap!
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 szept. 15, 09:28 pm

FONTOS 1.0

Minden sportosabb igénybevétel előtt vannak óvintézkedések. Ezek egyrésze normál esetben utcán is meg kell legyen amúgy.

Benzin rendszer:
- Megfelelő minőségű benzin: A gyári motorvezérlők nem tudják az előírtnál jobb benzin képességeit aktívan kihasználni, nem fognak pl. előgyújtást növelni maguktól, stb. Viszont nagy terhelés alatt/magas beszívott levegő hőmérséklet/magas vízhőmérséklet mellett nem fognak elvenni annyira a gyújtásból. Illetve a jobb benzinek elvileg az adalékok miatt több energiát engednek kiaknázni. Szóval van előnye azért.
- Megfelelő üzemanyag szállítás: pumpa, csövek és szűrő is legyen rendben.
- Megfelelő üzemanyagszint: a gyári rendszerek nincsenek felkészítve, hogy kevés üzemanyaggal ne libbenjen el a tankban a nafta, amikor egy tapadósabb gumival körözünk. Még a 2ZZ-GE motoros Lotus-nál is előfurdult, hogy nem kapott benzint versenypályán. Mivel mi nem körrekordok döntésére megyünk, minimum félig legyen tele a tank. Utántölteni mindig lehet az ott lévő kútnál.

Olaj rendszer:
- Megfelelő minőségű olaj: kinek mi a bevált és előírt, ne legyen nagyon régi az olaj, mert abban már van minden - pára, benzin, korom, stb. Ezek nagyrésze rögtön elillan a tempós használat mellett (sima autópályán is!!!) drasztikus olajszint csökkenést eredményezve - lásd csomó csapágyas ZZ-FE motor, amik a tervezési hibás szériából valóak, plusz nem figyeltek rá a tulajdonosok.
- Megfelelő olajszint: mindig legyen maximumon az olajszint, akár naponta többször, minden menet előtt érdemes ellenőrizni. Utántöltést ésszel kell azért, fagyos motorolajat nem illik tűzforró motorba tölteni, hagyjatok időt mindenre.
- Tartalék olaj: mindig hozzatok magatokkal tartalékot, akkor is, ha soha nem volt rá szükség korábban.

Túl sokszor hallottam már: "eddig sohasem fogyott belőle" - pl. csattógó hidrotőkés BMW motor 3 kör Euroring után, ahol régen volt olajcsere, tele volt benzinnel az olaj a hétköznapi átlag közlekedés során, ami pillanatok alatt el is égett. Tarcsi olaj nem volt...végül a motor magához tért egy kis extra olajjal, szerencse is kell néha...de minek kicentizni? :-)

Hűtő rendszer:
- Megfelelő minőségű hűtőközeg: általában a gyári Toyota keverékek gond nélkül (nem csak Corollánál) átvészelik a pályanapokat. Volt ráhagyás a tervezéskor. :-)
- Megfelelő hűtővíz szintek: minden legyen teljesen feltöltve, ahol korábban volt hűtővíz fogyás, az hozzon magával koncentrátumot és desztvizet is.
- Megfelelő hűtővíz szállítás: vízpumpa és minden cső legyen 100%-os, ami nagyon repedezett, kidörzsölődött, az időzített bomba! Pályán nagyobb lesz a hőmérséklet, tágulni fog a víz is, jobban feszíti a csöveket.

Fék rendszer:
- Megfelelő minőségű fékolaj: kinek mi a bevált és előírt, ne legyen nagyon régi az olaj, mert a fékolaj nagyon szereti magába gyűjteni a vizet, ami a magasabb hőmérsékletek miatt gözbuborék lesz, amitől sokkal nehezebb lesz időben megállni. Aki verseny fékolajat használ annak illik jóval gyakrabban cserélni (mint a gyári periódus), mert a verseny fékolajak sokkal magasabb forrásponttal rendelkeznek, cserébe sokkal jobban gyűjtik a vizet! Akinek esetleg felforrt a fékolaj eszébe se jusson újra pályára menni, mert baj lesz.
- Megfelelő olajszint: szerintem ezt nem kell indokolni. :-)
- Megfelelő minőségű tárcsák és betétek: pályán nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, legyenek rendben. Vadi új féktárcsával és fékbetéttel nem megyünk pályázni. Voltak akik mentek és nem tudtak időben megállni sajnos.

Vadi új tárcsa, betét esetén kell pár száz km-t menni a vasalás előtt, ha az utcai összekoptatás megvolt, akkor lehet vasalni:
A fékrendszert össze kell rendesen koptatni, nem csak ringezés előtt. Pályázásra illik bevasalni is. Én az AP racing megoldását használom mielőtt pályáznék, bevált módszer.
Keress egy üres útszakaszt, lehetőleg több sávosat, még jobb egy forgalom elől elzárt út. Melegítsd fel a féket normális közlekedéssel, ne legyen hideg. 100-120km/h-ról csinálj 1-2 erőteljesebb fékezést 30-40km/h-ra. Majd 100-120km/h-ról lassítva 20-30km/h-ra (vészfékezés stílusban) egymás után sorozatban megállás nélkül!
Általában a 4-5-ik vészfékezésnél már kezd gyengülni a fék hatásfoka, nem olyan jó már a lassulásod. Maximum addig csináld a fékezéseket, amíg lehúzott ablakkal érezhetően szagos nem lesz a fék. Az egész alatt tilos megállni, főleg nem dugóban állni, végig padlóig nyomott fékpedállal. Azt ne várd meg, hogy látható füst legyen!

Válassz olyan útszakaszt és időpontot, ahol a fentieket meg lehet oldani kompromisszumok nélkül.

Ezután, szintén megállás nélkül szépen autókázzál kb. 10-15percet, hagyva visszahűlni a féket. A trükk abban van, hogy sohasem állsz meg és utána hagyod menet közben visszahűlni a féket.

Ezután féktárcsa sima szürke helyett kap egy sötétebb grafit/acél szürke szerű színt ahol a fékbetét hozzáért. Gyakran az egyrészes tárcsa töve a fékszalagnál lilás is lehet. Normál közlekedés során ez le fog kopni majd, akkor már nem is fog annyira harapni. Tehát ismételgetni kell pályázás előtt.

Illetve Szuti nagyon hasznos írását is bemásolom ide 2016-ból, ami most is abszolút releváns (eredeti itt):

Nagyon erőteljesen leszögezném azt, hogy ez nem egy verseny. Aki versenyezni szeretne, az nevezzen MTA-ra. Ennek most egy kicsit utasító hangvétele lehet, bár szervező nem vagyok, csak az eseményt szeretném egy kicsit izgalmasabbá, tartalmasabbá tenni, nem lenne jó visszahallani sehol, hogy azért bombáztam bele valakibe, mert a Szuti azt mondta, hogy itt fékezzek. Én azt javaslom, hogy mindenki tartson legalább 20 méter követési távolságot és hagyjátok egymást autózni. Tapasztalatlan sofőröknek nagyon zavaró lehet, ha valaki megjelenik mondjuk féktávon és olyan szinten közel ér hozzátok, hogy gyors irányváltásra kényszerít. Az alap sorrendet, ahogy felmegyünk a pályára pedig úgy határoznám meg, hogy akikről tudom, hogy gyorsabb a kocsijuk, bátrabbak, tapasztaltabbak a pályán, ők legyenek elöl és akik csak barátkozni jönnek a pályázással, teljesen kezdők, ők pedig jöjjenek utánuk szép sorban. Tehát csinálunk egy gyorsasági sorrendet, vagyis megsaccoljuk és ezt az elején próbáljátok meg megtartani és akkor senki sem eshet rá a másikra, vagy nem kezdi el tolni.

Műszaki hiba, hűtőkör esetén sosem az ideális íven autózunk és alapvetően is folyamatosan figyeljük a tükröt. Ha valamiért megállna az autó alattatok, akkor le kell gurulni a pályáról, de sosem a bukótérre, nehogy valaki rátok essen, mert az senkinek sem fog jól esni.

Nagyon fontos, hogy nem szállunk ki a kocsiból, ha megáll az autó alattunk a versenypályán, kivéve, ha kigyulladt, de erre remélhetőleg nem lesz precedens. Ha gond van, nem tudtok tovább menni, akkor húzódjatok le és várjátok meg a műszaki mentést. Szerelni, megjavítani a kocsit soha nem kezdünk el a pálya melletti részen sem, még ha esetleg tudjátok is, hogy mi a gond, ebben az esetben szintén megvárjuk a mentést és kivontatnak, vagy ha lábon el tudjátok hagyni a pályát a kocsival, akkor ki kell gurulni a boxig és ott majd lehet dolgozni a javításon.

A guminyomás:
Mivel 1-2 gyorsabb körtől van, hogy 1 barral feljebb tud menni a nyomás az abroncsokban, így alapvetően azzal kezdeném, hogy leengedjük a normál nyomáshoz képest 0.3-0.5 barral a gumikat, hogy az üzemi hőmérsékleten, csak a melegítő körök után legyen 2.2 körül a nyomás. Persze aki játszós gumival jön, az nyugodtan csapathatja neki rendesen, de ha gyors kört akar menni, akkor érdemes megtalálni az optimális tapadást.

Fék:
Mozsó írását annyival egészíteném ki, hogy akinek van lehetősége erre és tudja, hogy tényleg időre is szeretne menni pár gyorsabb kört, az ellenőriztesse, légtelenítse, esetleg cserélje a fékolajat Motul RBF 660-as fékolajra és akkor azzal nem lesz gondja. Ez nem egy óriási költség, mégis lényegesen többet bír, mint egy gyári fékolaj. Csak, hogy 2 példát említsek, a tavalyi egyik MTA versenyen egy utcai Evo VIII. elszállt egy hűtőkörön a célegyenes végén, ahol nem versenytempóban "csak" 150km/h-ról nem lassult le a kocsija és beleszállt a gumifalba majdnem teljesen frontálisan, pedig a 200-as táblánál elkezdett fékezni, de totál beesett a fékpedálja és esélye sem volt megállni. Az anyagi kár jelentős volt, a másik esetet pedig a mostani nyílt napon saját szemmel láttam, ahol egy MX5 szállt bele ugyanoda, de a végén kézifékkel próbált segíteni, aminek az lett a vége, hogy pont a kocsija bal oldalával kapta el a gumibálát, aminek a nyaka biztosan nem örült olyan nagyon a bukósisakban, tehát a fék az legyen 100%-os!

Pályán való közlekedés:
Boxból kihajtásnál a melegítőkörben nem hagyjuk el a fehér csíkot, mert ha mentek a pályára és valaki érkezik a célegyenesben, akkor ott 160km/h feletti sebességgel esik majd rátok. Alapvetően egy nagyon egyszerű dolgot írnék csak az pedig a kiszámíthatóság. A pályán való autózásban nagyon fontos a ritmus, úgyhogy meg kell próbálni lendületből autózni, hogy minél kevesebbet rángasson a kocsi alattatok. Itt arra gondolok, hogy nem rugdossuk a gázt, féket, kuplungot, hanem megpróbálunk úgy menni, hogy a hajtás minél kisebb terhelést kapjon. Nem csak padlógáz, padlófék létezik. Ha valakit észreveszel a tükörben, az sosem véletlen, nagyon egyszerű oka van, gyorsabb nálad. Ha nem engeded el, akkor könnyen lehet, hogy egymásnak mentek és az nem lenne túl jó. Ha el szeretnétek engedni valakit, akkor azt korán, észrevehetően érdemes jelezni (ideális ív elhagyása, indexelés), semmi cikk cakk, kiszámíthatatlan irányváltás vagy hírtelen fékezés.

Mi az MTA-n, ha éppen hűtőkörön vagyunk, akkor félrehúzódva, irányjelzővel jelezzük, melyik oldalon hagyunk helyet a másiknak. Ha gyors körön vagyunk, akkor viszont megyünk az ideális íven és a gyorsabb autót hagyjuk elmenni egy gázelvétel segítségével. Ez általában működik, de ehhez nagyon kell tudni a pályát és hogy melyik versenyzőtársunk mennyivel gyorsabb nálunk, hogy ne rontsuk el más játékát.

Legyetek szívesek féktávon nem beszúrni a másiknak, mert egy rosszul felmért féktávon egymásra esésnek szintén súlyos következményei lehetnek, előzni akkor előzzetek, ha sokkal gyorsabbak vagytok, nem veszélyeztetitek egymást, magatokat sem.

Zászlójelzéseket másolom:

SÁRGA ZÁSZLÓ: VESZÉLY, ELŐZNI TILOS! Lassíts, készülj fel a megállásra is! Előzni tilos addig a pontig, amíg zöld zászlót nem mutatnak.
ZÖLD ZÁSZLÓ: A PÁLYA MINDEN VESZÉLYTŐL MENTES.
PIROS ZÁSZLÓ: PROGRAM MEGSZAKÍTVA. Lassíts, a kör befejeztével térj vissza a bokszutcába!
PIROS-SÁRGA CSÍKOS ZÁSZLÓ: A TAPADÁSI VISZONYOK MEGVÁLTOZTAK. Óvatosan haladj, a pálya felülete csúszós lehet (olaj, por stb.).
FEKETE ZÁSZLÓ NARANCS KÖRREL: HÚZÓDJON LE! Azonnal hagyd el a versenypályát, állj félre, és lépj a szalagkorlát mögé!
Kockás zászló: az adott autózásnak vége. A levezető köröd után térj vissza a depóba.

-----------------------------

A nyílt napokon gyakran megesik, hogy a tapasztalt sofőrök, az átlag sofőrök és a teljesen kezdők (akik gyakran azt hiszik, hogy tapasztaltak) egy időben vannak a versenypályán. Mindig nagyon figyeljetek, mit csinálnak a többiek egy baleset gyakran nem csak egy szereplő hibája miatt alakul ki.

Ezt tényleg egy pályanapnak fogjátok fel, nem pedig erőfitogtatásnak vagy vérre menő versenynek és körrekord döntésnek!


Amolyan pályabemutatónak belinkelem Szuti 2016-os, akkori leggyorsabb körét, ahol még egy utcai autóhoz "jól" hasonlító Celica-val ment 2:03.887-et.
https://www.youtube.com/watch?v=3l7UBTIALdE

Itt pedig a jelenlegi legjöbb köre (1:56.614), itt sajnos kevésbé látszik a választott ív a pályán. Viszont gyorsabb, látványosabb:
https://www.youtube.com/watch?v=t2pkCHWORlU
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 szept. 15, 09:35 pm

Résztvevők:
mozso Corolla
steve Corolla
Gergo78 Corolla
zuzmow Corolla
Vitya77 Corolla
Fukszi Corolla
Toytib Corolla
TZS Corolla
Taxi Celica
koszorusk Celica
Wandarin Celica
pjenoz Celica
RobTsport Celica
Bodnár Tomi Celica
Szepesi Péter Celica
Trényi Sándor Celica

Aki jönne - last minute -, írja ide be a nevét, 2018. szeptember 18-ig!
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
zuzmow
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2011 nov. 29, 03:12 pm
Tartózkodási hely: BP XIV. / velence
Re: II. Kollektív CCH pályanap - Hungaroring / 2018.09.24.

Hozzászólás Szerző: zuzmow » 2018 szept. 19, 08:41 pm

Uraim!
Sajnos a héten lebetegedtem,így hétfőre visszarendeltek, nem tudok kijönni. Ájemverriszorri.


Lezárt