Garázs, műhely, tároló helység, kerti tető építése
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Az is egy megoldás. Belülre tőzeggyapot meg gipszkarton. Nem mondja meg senki ránézésre hogyan van
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Belül maradt a pőre OSB. Költséghatékony, és praktikus is, mivel lehet polcozni is akár.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
A kegyetlen valóság...
Eddig csak becslés volt a kivitelezés költségeit illetően, most alaposan nekiálltam a számolásnak.
Hangsúlyozom az építmény maga NEM NAGY!
5,1, illetve 6,2m hosszú, 4,5m széles.
2m magasan a mennyezet.
Félnyereg tető 3m-ről 2,6m-re.
A részletekkel nem traktálnálak titeket, de az alábbiakban láthatjátok az anyagiakat
Jövőre szeretnénk Kikivel a lakásból elköltözni, előtte egy ekkora kiadás nem túl szerencsés. Ha 500-550 körül megállt volna, még belekezdek, de így, annak ellenére, hogy még Apu is beszállna, el kell engednem a dolgot.
Nagyon vágynék már végre egy "normális" aknás garázsra, de ez így most nem megy
A félrerakott pénzt elrakom jövőre, hátha az új házban majd lesz valami felújítandó fészer.
Remélem azért nem hiába írtam le a szabályozási hátteret. Nekem biztosan, de remélem másnak is segít majd a jövőben.
Csináltam egy NAGYON KEZDETLEGES látványtervet még korábban, hogy lássam a telken belül hogyan helyezkedne el és mekkorák lennének a dimenziói.
Berakom, hogy lássátok, (az én építési övezetemen belül) mi férne bele még az engedély nélkül végezhető tevékenységbe:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=kA-1IBDJDX0[/BBvideo]
Eddig csak becslés volt a kivitelezés költségeit illetően, most alaposan nekiálltam a számolásnak.
Hangsúlyozom az építmény maga NEM NAGY!
5,1, illetve 6,2m hosszú, 4,5m széles.
2m magasan a mennyezet.
Félnyereg tető 3m-ről 2,6m-re.
A részletekkel nem traktálnálak titeket, de az alábbiakban láthatjátok az anyagiakat
Bruce E9 költségvetéséhez képest még ez is kevés, azonban (nekem) mégis jelentős összeg.Faanyag:
Ha sikerül bontottból megoldani a gerendák egy részét: 220000Ft
Ha minden új, akkor 250000Ft
(Az OSB összességében több, mint a fenyőáru)
Zsalukő:
Aknához (és kis kompresszor zughoz): 88200Ft
Oszlopokhoz: 4200Ft
Beton (kézzel kevert):
Akna: 46000Ft
Aljzat: 117000Ft
Betonba vasanyag (betonvas, háló, kötözőanyag):
Oszlopok+Akna: 18000Ft
Aljzat: 56000Ft
Földmunka (Bobcat):
25000Ft
Egyéb (szállítási díjak, kötőelem, bontott ablak és kapu, lazúr/festék, zsaluzat, fólia, flex korongok…….):
140000Ft (erős becslés. Bőven változhat)
ÖSSZESEN:
730 ezer Ft
Alap esetben otthon meglévő bontott cserepes lenne a tető. Ha zsindely (3,1m2= 3500Ft) +OSB, akkor: +134 ezer Ft (tetőlécek levonva)
Ha csak az épület alatti rész van betonozva (és semmi körbe), akkor: -127 ezer Ft
Ha van két sor zsalukő alap körbe az épület alatt és nem csak 7 oszlopnak 7 cölöpje, akkor: +60 ezer Ft
Jövőre szeretnénk Kikivel a lakásból elköltözni, előtte egy ekkora kiadás nem túl szerencsés. Ha 500-550 körül megállt volna, még belekezdek, de így, annak ellenére, hogy még Apu is beszállna, el kell engednem a dolgot.
Nagyon vágynék már végre egy "normális" aknás garázsra, de ez így most nem megy
A félrerakott pénzt elrakom jövőre, hátha az új házban majd lesz valami felújítandó fészer.
Remélem azért nem hiába írtam le a szabályozási hátteret. Nekem biztosan, de remélem másnak is segít majd a jövőben.
Csináltam egy NAGYON KEZDETLEGES látványtervet még korábban, hogy lássam a telken belül hogyan helyezkedne el és mekkorák lennének a dimenziói.
Berakom, hogy lássátok, (az én építési övezetemen belül) mi férne bele még az engedély nélkül végezhető tevékenységbe:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=kA-1IBDJDX0[/BBvideo]
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Valóban nem olcsó egy ilyen "kis" építkezés. És akkor még nem is számoltad bele azt, hogyha egy mesterembert felfogadsz.
Mostmár tudod milyen az, amit múltkor írtam neked
Nagyon szépen összeszedted az infókat, hasznos mindenkinek.
Mostmár tudod milyen az, amit múltkor írtam neked
Nagyon szépen összeszedted az infókat, hasznos mindenkinek.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
két éve építkezem, eleve olyan házat vettem ahol volt kiépitett fedett garázsbejáró.
minden ktsg esetén csak több lesz mint a tervezett!
Matyi tervéhez annyit fűznék hozzá hogy a fehér autó így még totál ázik, és ha az a fa ott van még a leveleket is ráhordja a szél. qrvára megtalálja az eső és a szél a legkisebb zugot ahol ráhordja a koszt a kocsira.
minden ktsg esetén csak több lesz mint a tervezett!
Matyi tervéhez annyit fűznék hozzá hogy a fehér autó így még totál ázik, és ha az a fa ott van még a leveleket is ráhordja a szél. qrvára megtalálja az eső és a szél a legkisebb zugot ahol ráhordja a koszt a kocsira.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Szerintem teljesen jó a terv. Ennyi védelem bőven elég.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
bubidisc írta:Szerintem teljesen jó a terv. Ennyi védelem bőven elég.
Tök jó látványterv, jó kocsikkal!
Az kb. 1 milla alapanyag költség meg lesz így is szerintem! És még a munkaerő költségét nem is számoltál. Matyi: ilyen tetőszöggel, ami a látványterven van (>15 fok) a cserepet el kell felejteni, mert be fog ázni. Csak zsindely lenne a jó, vagy lemez. A zsindely ára a legolcsóbb verzió esetén is 3100 -3300 Ft/m2 (zsidely + OSB + tetőléc + takaró fólia + zsindely szög + esőkidobó lemez körbe + csatorna, csatornavas + ....), a lemez is hasonló árban van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bruce E9 2015 júl. 17, 01:38 pm-kor.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Lehet kapni cserép formájú táblalemezt is, olyan ~ 1500 Ft/m2-től. Csak akkor ahoz is horganyzott szegecsek is kellenének, tömítő anyag, stb
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
Ja és ne felejtsd el a villamos hálózatot. Gondolom nem hosszabbítókkal akarsz vinni oda áramot, meg nem sötétben akarsz tapogatózni.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Garázs, tároló helység, kerti tető építése
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Műhely
Gondoltam ide illik talán a legjobban, ha már érdeklődtök iránta.
Bővítettem a téma címét a műhely szócskával.
Eddigi jármű b@zulásom alapvetően két részre oszlik. Imádom vezetni, nézegetni őket és emellett szeretem az oda vezető utat is a szerelés, fejlesztés, építés, szépítés folyamatok tekintetében. Utóbbiak sok-sok munkával eltöltött órát igényelnek, amit ha az ember maga szeret csinálni, (az időn és a kézügyességen kívül) bizony szerszám és műhely igényűek. A szerszám megvolt, szépen gyarapítottam is őket, azonban nem, hogy műhelyem, de még garázzsal sem rendelkeztem.
Kikivel apró lakásban laktunk, hogy gyűjthessünk a családi házunkra, így a hobbim ilyesfajta helyigényes műveleteit a szülőknél, konkrétan a kertben oldottam meg. Nem sírtam, csináltam, de azért éreztem, hogy egy fedett helyen, netán konkrét műhelyben "komfortosabb", egyszerűbb és gyorsabb lett volna.
A rutintól a hatalmas műveletekig minden volt a ~15 év alatt.
Nem ritkán sötétben, esőben, hóban, mínuszban...
Így visszagondolva azért kemény volt, de persze akkor is tudtam igényes munkát csinálni, maximum nehezebb, időigényesebb volt.
A legrosszabbak a több napos munkálatok voltak: amikor végeztem, mindig mindent el kellett pakolni, nehogy jöjjön este egy eső és hazavágja az alkatrészeket, szerszámokat. Sőt, ha éppen jött 3 áztató nap, akkor vagy esőkabátban folytattam vagy szüneteltetni kellett a munkát, ami sokszor nagyon nem jött jól. Persze volt alkalom, hogy bekéredzkedtem máshoz, de nem volt szokásom akkor sem és most sem szívességet kérni. Az értékes járműveknek pedig béreltem a garázsokat. Na az sem volt túl jövedelmező..
Egy előnye azonban van a szabadtéri szerelésnek. A nappali fény Tényleg pótolhatatlan! Ja meg jól le lehet barnulni is közben
Próbálkoztam ponyvákkal, pop-up sátrakkal, de a természet mindig győzött. Ennek a topicnak az elején, aztán elkezdtem utánamenni egy könnyű szerkezetes garázs/műhely építési vonzatainak mind anyagi, mind szabályozás terén. Akinek érdekes lehet, olvassa el! Miután kijött a járható út mégis behúztam a féket. Mivel már csak pár év lett volna a várva várt költözésünkig, inkább elvetettem a dolgot és az erre szánt perselyt félreraktam.
Sokan ismeritek a "Viki, Matyi költözik" novella sorozatot, de azért egy mondatban jelezném, hogy a fél év alatt, több, mint 70db személyesen (neten több, mint ezer) megnézett ház után, a szerkezeti problémák miatt (lábazat/teknő szigetelés hiánya, tetőszerkezeti problémák...) már egyáltalán nem volt szempont az akár 1 beállós garázs megléte is. Tényleg!
A lényeg az volt, hogy legyen egy jó alapokkal rendelkező házunk, amit nem kell az alapoktól újraépítenünk plusz egy minimum 500 négyzetméteres telek.
Végül (nem mondom micsoda szenvedés után) ránk mosolygott a szerencse és kemény, erőn felüli munkával, taktikázással, alkuval..., sikerült megvásárolni a mi kis otthonunkat.
Öröm a köbön, hogy járt hozzá bőven jármű tárolásra szolgáló létesítmény, pár melléképület és 2 nagy padlástér is (alkatrész tárolás)!
A főépülett alatt egy ~9x4,5 méteres garázs és kazánház állt, amely fatárolóként és szokásos "raktárként" szolgált. Mellette egy ~2x3,5 méteres kis mellékhajóval.
A vásárlás és azt követő pár hónapban így néztek ki:
Pakoltam, hogy megnézzem mekkora szenvedés leállni
Illetve volt egy másik épületrész, aminek a fele egy föld felszíni garázs.
Ennek mérete ~4,5x4 méter, így gyorsan rájöttem, hogyha nagyon akarom befér majd ide két kocsi is.
Ezt a helyiséget, hamar, kis munkával és pakolással szabaddá lehetett tenni, így azóta is kiváló célt szolgál 2 autó száraz tárolására :
Az jármű megszállott ember szinte nem is kívánhatna jobbat Tényleg néztünk olyan házat is, aminek nem, hogy garázsa, még melléképülete sem volt, de végül az a lakóépület, ami rendben volt ilyen hozadékkal járt Nagyon boldog vagyok!
Számolgattam, tervezgettem és megálmodtam, hogy alul lesz egy műhely, fent pedig garázs.
Bővítettem a téma címét a műhely szócskával.
Eddigi jármű b@zulásom alapvetően két részre oszlik. Imádom vezetni, nézegetni őket és emellett szeretem az oda vezető utat is a szerelés, fejlesztés, építés, szépítés folyamatok tekintetében. Utóbbiak sok-sok munkával eltöltött órát igényelnek, amit ha az ember maga szeret csinálni, (az időn és a kézügyességen kívül) bizony szerszám és műhely igényűek. A szerszám megvolt, szépen gyarapítottam is őket, azonban nem, hogy műhelyem, de még garázzsal sem rendelkeztem.
Kikivel apró lakásban laktunk, hogy gyűjthessünk a családi házunkra, így a hobbim ilyesfajta helyigényes műveleteit a szülőknél, konkrétan a kertben oldottam meg. Nem sírtam, csináltam, de azért éreztem, hogy egy fedett helyen, netán konkrét műhelyben "komfortosabb", egyszerűbb és gyorsabb lett volna.
A rutintól a hatalmas műveletekig minden volt a ~15 év alatt.
Nem ritkán sötétben, esőben, hóban, mínuszban...
Így visszagondolva azért kemény volt, de persze akkor is tudtam igényes munkát csinálni, maximum nehezebb, időigényesebb volt.
A legrosszabbak a több napos munkálatok voltak: amikor végeztem, mindig mindent el kellett pakolni, nehogy jöjjön este egy eső és hazavágja az alkatrészeket, szerszámokat. Sőt, ha éppen jött 3 áztató nap, akkor vagy esőkabátban folytattam vagy szüneteltetni kellett a munkát, ami sokszor nagyon nem jött jól. Persze volt alkalom, hogy bekéredzkedtem máshoz, de nem volt szokásom akkor sem és most sem szívességet kérni. Az értékes járműveknek pedig béreltem a garázsokat. Na az sem volt túl jövedelmező..
Egy előnye azonban van a szabadtéri szerelésnek. A nappali fény Tényleg pótolhatatlan! Ja meg jól le lehet barnulni is közben
Próbálkoztam ponyvákkal, pop-up sátrakkal, de a természet mindig győzött. Ennek a topicnak az elején, aztán elkezdtem utánamenni egy könnyű szerkezetes garázs/műhely építési vonzatainak mind anyagi, mind szabályozás terén. Akinek érdekes lehet, olvassa el! Miután kijött a járható út mégis behúztam a féket. Mivel már csak pár év lett volna a várva várt költözésünkig, inkább elvetettem a dolgot és az erre szánt perselyt félreraktam.
Sokan ismeritek a "Viki, Matyi költözik" novella sorozatot, de azért egy mondatban jelezném, hogy a fél év alatt, több, mint 70db személyesen (neten több, mint ezer) megnézett ház után, a szerkezeti problémák miatt (lábazat/teknő szigetelés hiánya, tetőszerkezeti problémák...) már egyáltalán nem volt szempont az akár 1 beállós garázs megléte is. Tényleg!
A lényeg az volt, hogy legyen egy jó alapokkal rendelkező házunk, amit nem kell az alapoktól újraépítenünk plusz egy minimum 500 négyzetméteres telek.
Végül (nem mondom micsoda szenvedés után) ránk mosolygott a szerencse és kemény, erőn felüli munkával, taktikázással, alkuval..., sikerült megvásárolni a mi kis otthonunkat.
Öröm a köbön, hogy járt hozzá bőven jármű tárolásra szolgáló létesítmény, pár melléképület és 2 nagy padlástér is (alkatrész tárolás)!
A főépülett alatt egy ~9x4,5 méteres garázs és kazánház állt, amely fatárolóként és szokásos "raktárként" szolgált. Mellette egy ~2x3,5 méteres kis mellékhajóval.
A vásárlás és azt követő pár hónapban így néztek ki:
Pakoltam, hogy megnézzem mekkora szenvedés leállni
Illetve volt egy másik épületrész, aminek a fele egy föld felszíni garázs.
Ennek mérete ~4,5x4 méter, így gyorsan rájöttem, hogyha nagyon akarom befér majd ide két kocsi is.
Ezt a helyiséget, hamar, kis munkával és pakolással szabaddá lehetett tenni, így azóta is kiváló célt szolgál 2 autó száraz tárolására :
Az jármű megszállott ember szinte nem is kívánhatna jobbat Tényleg néztünk olyan házat is, aminek nem, hogy garázsa, még melléképülete sem volt, de végül az a lakóépület, ami rendben volt ilyen hozadékkal járt Nagyon boldog vagyok!
Számolgattam, tervezgettem és megálmodtam, hogy alul lesz egy műhely, fent pedig garázs.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Garázs, műhely, tároló helység, kerti tető építése
De jó! Irigykedve néztem a képeket. Én garázst bérlek mióta eladtuk a 3 szintes garázsunkat szerelgetéssel én is csak szívtam, de végre a kompresszorosba be tudok állni szögelni. Ott jó fény van, meleg és nagy hely. De tervben van valami ház féle műhellyel
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Garázs, műhely, tároló helység, kerti tető építése
3 szintes garázs?!
Mesélj, meg rakj be képeket!
Nagy örömmel olvasnám más valóra vált álmait is ilyen téren, legyen szó garázsról, vagy műhelyről egyaránt.
Mesélj, meg rakj be képeket!
Nagy örömmel olvasnám más valóra vált álmait is ilyen téren, legyen szó garázsról, vagy műhelyről egyaránt.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Garázs, műhely, tároló helység, kerti tető építése
Képem nincs róla, még a Papám építette. Középen állt bent az autó. Felette egy padlástér volt (elég nagy)alatta pedig egy asztalos műhely
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Garázs, műhely, tároló helység, kerti tető építése
Koncentrálva a műhelyre, 2 lépcsőre bontottam annak elkészítését.
1. a ház lakhatóvá tétele közben, még a költözés előtt teljesen kiüríteni, kipucolni rendbehozni a falakat, hogy a téli költözés során, jó kis kipakoló helységet, raktára lehessen a "dobozoknak".
Először is a gépészettel kezdtem. Kazánnál tágulási tartály, rossz szelepek, eresztő illesztések cseréje, javítása.
Illetve az utólagos zuhanyzó csatornájával volt egy kis gebasz
Nem annyira nézegették azt a bizonyos x méteren x centi lejtést... Emelkedik , majd vissza és 45 fokban becsapódik a taknyolt 110-esbe
(később kiderült, hogy egy üveg borért csinálták a szakmunkát )
Aztán jött a teljes kipakolás
Közben Édesapám újrahúzta az elektromosságot és a terveim alapján elhelyezett több aljzatot, kismegszakítót, váltókapcsolót...
Itt térnék ki arra, hogy nagyon nagy hangsúlyt fektettem a világításra. Az összes armatúra átszerelése LED-esre. Jelenleg a 3-as foglalatokban, csak két 120-as van, de elégnek vélem. A műhelybe, a lakással ellentétben hideg fehéret választottam.
Tervbe van még a falakra is pár db 60-as armatúra. Ez még folyamatban.
Ezt követően a vakolatot a legtöbb helyen térd magasságig levertem, mivel vizes, salétromos volt
Kiki is segített több helyen, pl. a polisztirol habok levakarásában. (Indokolt volt a TELIBE csemperagasztózás... Csak a samu segített)
Aztán jöhetett a vakolás (és a műhelynek megfelelő szintű) glettelés.
Majd a csiszolás
Maszkolás
És a festés meszelés
A házon is akadtak.. munkálatok, de egy dologhoz ragaszkodtam, amit nem lehetett máskor elvégezni, hogy műgyantázhassam a betont.
Utálom, amikor porzik. Non-stop söpörni, beszívja a kemikáliákat is. Műhelybe nem jó.
Minden tiszta és üres volt, ekkor kellett megejteni!
Egymilliószor seprés és vegyszeres felmosás a zsírtalanítás érdekében.
Majd jöhetett a "garázsfesték" (ami két komponensű műgyanta).
Nyilván Toyotásat veszek
Mondtam már, hogy akna is van?
(persze foglalkozós, bővítős, befejezős, de VAN! )
Majd száradás.
Itt egy dolgot elrontottam... Nem vittem rá még egy réteget. A legnagyobb vödör négyzetméterre elvileg elég lett volna a garázsra. Bekevertem, vittem fel, láttam, hogy esélytelen, csak marketing fogás Vettem még egy vödröt, azzal lett elég. Azonban látszott, hogy több helyen még nem annyira "fényes" a felület, hanem jól beszívta a beton. Azonban egy rohadt vödör ilyen 20-on x ezer Ft-volt. Egyszerűen nem tudtam még két vödörnyit venni. Mindegy, így is szuper és tartós, csak akkor lett volna az igazi még egy réteggel "fellocsolni".
Kapcsolók, konnektorok vissza és jöhetett az első teszt.
Kerékcsere az E9-en.
Álom volt
És hogy mennyire örültünk, hogy a hóesés közepén, szárazon, melegben tényleg ki tudtunk pakolni...
Még elkezdtem leszigetelni a födémen futó fűtéscsöveket
Majd itt meg is kellett állnia a porjektnek. Funkcionált és volt más teendő bőven.
Beraktam ideiglenesen 2 salgót, meg ugye tároltuk a még fel nem használt költözős cuccokat.
Így is befért 2 autó (az elején )
Persze jöttek a szerelések és ha már adott volt a lehetőség, itt csináltam őket
Aztán hamar megtelt a helyiség és kezdett megszűnni a rend
1. a ház lakhatóvá tétele közben, még a költözés előtt teljesen kiüríteni, kipucolni rendbehozni a falakat, hogy a téli költözés során, jó kis kipakoló helységet, raktára lehessen a "dobozoknak".
Először is a gépészettel kezdtem. Kazánnál tágulási tartály, rossz szelepek, eresztő illesztések cseréje, javítása.
Illetve az utólagos zuhanyzó csatornájával volt egy kis gebasz
Nem annyira nézegették azt a bizonyos x méteren x centi lejtést... Emelkedik , majd vissza és 45 fokban becsapódik a taknyolt 110-esbe
(később kiderült, hogy egy üveg borért csinálták a szakmunkát )
Aztán jött a teljes kipakolás
Közben Édesapám újrahúzta az elektromosságot és a terveim alapján elhelyezett több aljzatot, kismegszakítót, váltókapcsolót...
Itt térnék ki arra, hogy nagyon nagy hangsúlyt fektettem a világításra. Az összes armatúra átszerelése LED-esre. Jelenleg a 3-as foglalatokban, csak két 120-as van, de elégnek vélem. A műhelybe, a lakással ellentétben hideg fehéret választottam.
Tervbe van még a falakra is pár db 60-as armatúra. Ez még folyamatban.
Ezt követően a vakolatot a legtöbb helyen térd magasságig levertem, mivel vizes, salétromos volt
Kiki is segített több helyen, pl. a polisztirol habok levakarásában. (Indokolt volt a TELIBE csemperagasztózás... Csak a samu segített)
Aztán jöhetett a vakolás (és a műhelynek megfelelő szintű) glettelés.
Majd a csiszolás
Maszkolás
És a festés meszelés
A házon is akadtak.. munkálatok, de egy dologhoz ragaszkodtam, amit nem lehetett máskor elvégezni, hogy műgyantázhassam a betont.
Utálom, amikor porzik. Non-stop söpörni, beszívja a kemikáliákat is. Műhelybe nem jó.
Minden tiszta és üres volt, ekkor kellett megejteni!
Egymilliószor seprés és vegyszeres felmosás a zsírtalanítás érdekében.
Majd jöhetett a "garázsfesték" (ami két komponensű műgyanta).
Nyilván Toyotásat veszek
Mondtam már, hogy akna is van?
(persze foglalkozós, bővítős, befejezős, de VAN! )
Majd száradás.
Itt egy dolgot elrontottam... Nem vittem rá még egy réteget. A legnagyobb vödör négyzetméterre elvileg elég lett volna a garázsra. Bekevertem, vittem fel, láttam, hogy esélytelen, csak marketing fogás Vettem még egy vödröt, azzal lett elég. Azonban látszott, hogy több helyen még nem annyira "fényes" a felület, hanem jól beszívta a beton. Azonban egy rohadt vödör ilyen 20-on x ezer Ft-volt. Egyszerűen nem tudtam még két vödörnyit venni. Mindegy, így is szuper és tartós, csak akkor lett volna az igazi még egy réteggel "fellocsolni".
Kapcsolók, konnektorok vissza és jöhetett az első teszt.
Kerékcsere az E9-en.
Álom volt
És hogy mennyire örültünk, hogy a hóesés közepén, szárazon, melegben tényleg ki tudtunk pakolni...
Még elkezdtem leszigetelni a födémen futó fűtéscsöveket
Majd itt meg is kellett állnia a porjektnek. Funkcionált és volt más teendő bőven.
Beraktam ideiglenesen 2 salgót, meg ugye tároltuk a még fel nem használt költözős cuccokat.
Így is befért 2 autó (az elején )
Persze jöttek a szerelések és ha már adott volt a lehetőség, itt csináltam őket
Aztán hamar megtelt a helyiség és kezdett megszűnni a rend
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)