E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Pacsker írta:Srácok!

Kié lesz az első 30 éves E9 a klubban?
EPC szerint kinek mely havi gyártású?
Netán lesz itt olyan is, aki tervezi a muzeális minősítést?

Toyodiy szerint az enyém:

05/1988 TOYOTA COROLLA (EE90L-ALMDSW) XL EUR LB LHD 2E CBR MTM 5F
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára toytomi 2017 feb. 22, 02:47 pm-kor.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Pacsker írta:Srácok!

Kié lesz az első 30 éves E9 a klubban?
EPC szerint kinek mely havi gyártású?
Netán lesz itt olyan is, aki tervezi a muzeális minősítést?

Enyém 87/08
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Lyani írta:Ezt hol is kell megnézni?
Itt
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Beírod az alvázszámod és keres.

Érdemes beírni több netes EPC-be. Van 1-2 adatbázis, ami esetleg több adatot is megjelenít az autódról, ha éppen a Toyodiy nem tenné.
Ha jól emlékszem a tied 87-es lesz. Az első E9 GTi-k egyike.

Sajnos én nem szállhatok versenybe. 88 júliusi a piros...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Ugyan többnyire EPC-ből szedegedtem össze, amit mindenki megtehetne, de megosztanám, hátha megegyszerűsíti valaki dolgát.
E9-es Corolla belső fényforrásait gyűjtögettem ki. Ugyan azonos foglalatúnak tűnnek egyes darabok, de mégsem ugyanolyanok. Ha vakon cserélgetjük a kis izzókat túl halvány vagy túl erős is lehet a gombok, piktogramok fénye, ami az esztétikán kívül végzetes bajt is okozhat. (túl nagy teljesítményű izzó --> nagyobb hő --> olvad a műanyag)

A Toyota (vagyis az izzó beszállító) mindig feszültséghez kötött mA-ban vagy W-ban adja meg az izzók "teljesítményét". Ezek nagyon könnyen átválthatók egymás mértékegységeire.
Most nem az izzók fajtájára, formájára (az megy mindenkinek fejből vagy kiveszi és ott a minta), hanem a teljesítményükre/fényerejükre hívnám fel az alábbiakban a figyelmet.
Sok a korábbi szakszerűtlen csere, így ne a bent lévőnek higgyetek, hanem tessék figyelni, hogy ha cserélitek, az alábbi értékűek kerüljenek bele:

- Műszeregység háttérvilágítás ÉS szegénység jelző - 12V 3,4W
- Műszeregység visszajelző ikonok (ajtónyitás, töltés, index, ködlámpa...) - 12V 1,2W
- Fűtés vezérlő panel - 14V 1,4W
- (Klíma szingli gombos - 14V 80mA / Dupla, "Econ" gombos - LED-ek)
- Elakadásjezlő háttérvilágítés - 14V 1,4W (28V-1,12W)
- Elakadásjelző villogó fénye - 14V 1,4W
- Hátsó ablakfűtés, ködlámpa, (fsz. mosó, központi zár..) kapcsoló - 12V 1,12W
- (Tempomat Cruise felirat Bruce E9-nek) - 12V 40mA
- Szivargyújtó - 14V 1,4W
- Hamutartó - 14V 1,4W
- Elektromos ablak vezérlő - LED-ek
- Ülésfűtés - LED-ek
- (ha valaki az elektromos fényszóró magasság állítót lecseréli egy E11-esére -ami már világít - 14V 40mA)

- Utastér világítás - 12V 10W
- Wagon 2. utastér világítás - 12V 5W
- Térkép lámpa (elektromos napfénytető esetén) - 12V 10W
- Wagon térképlámpa - 12V 10W
- Csomagtér világítás (Liftback, Hatchback, Wagon) - 12V 5W
- Sedan, Coupe csomagtér világítás - 12V 3,8W

Ha valamit kihagytam, szóljatok és utána megyek.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Pacsker írta:Ugyan többnyire EPC-ből szedegedtem össze, amit mindenki megtehetne, de megosztanám, hátha megegyszerűsíti valaki dolgát.
E9-es Corolla belső fényforrásait gyűjtögettem ki. Ugyan azonos foglalatúnak tűnnek egyes darabok, de mégsem ugyanolyanok. Ha vakon cserélgetjük a kis izzókat túl halvány vagy túl erős is lehet a gombok, piktogramok fénye, ami az esztétikán kívül végzetes bajt is okozhat. (túl nagy teljesítményű izzó --> nagyobb hő --> olvad a műanyag)

A Toyota (vagyis az izzó beszállító) mindig feszültséghez kötött mA-ban vagy W-ban adja meg az izzók "teljesítményét". Ezek nagyon könnyen átválthatók egymás mértékegységeire.
Most nem az izzók fajtájára, formájára (az megy mindenkinek fejből vagy kiveszi és ott a minta), hanem a teljesítményükre/fényerejükre hívnám fel az alábbiakban a figyelmet.
Sok a korábbi szakszerűtlen csere, így ne a bent lévőnek higgyetek, hanem tessék figyelni, hogy ha cserélitek, az alábbi értékűek kerüljenek bele:

- Műszeregység háttérvilágítás ÉS szegénység jelző - 12V 3,4W
- Műszeregység visszajelző ikonok (ajtónyitás, töltés, index, ködlámpa...) - 12V 1,2W
- Fűtés vezérlő panel - 14V 1,4W
- (Klíma szingli gombos - 14V 80mA / Dupla, "Econ" gombos - LED-ek)
- Elakadásjezlő háttérvilágítés - 14V 1,4W (28V-1,12W)
- Elakadásjelző villogó fénye - 14V 1,4W
- Hátsó ablakfűtés, ködlámpa, (fsz. mosó, központi zár..) kapcsoló - 12V 1,12W
- (Tempomat Cruise felirat Bruce E9-nek) - 12V 40mA
- Szivargyújtó - 14V 1,4W
- Hamutartó - 14V 1,4W
- Elektromos ablak vezérlő - LED-ek
- Ülésfűtés - LED-ek
- (ha valaki az elektromos fényszóró magasság állítót lecseréli egy E11-esére -ami már világít - 14V 40mA)

- Utastér világítás - 12V 10W
- Wagon 2. utastér világítás - 12V 5W
- Térkép lámpa (elektromos napfénytető esetén) - 12V 10W
- Wagon térképlámpa - 12V 10W
- Csomagtér világítás (Liftback, Hatchback, Wagon) - 12V 5W
- Sedan, Coupe csomagtér világítás - 12V 3,8W

Ha valamit kihagytam, szóljatok és utána megyek.
12v3,2w és 14v1,2w izzót, ha jól tudom nem gyárt senki, csak közvetlenül a Toyotától tudod megvenni. Bár lehet a beszállítót is érdemes lenne kinyomozni.
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

(Ha 3,4-et szerettél volna írni)
Akkkor ez nem igaz :)

Nekem van mindkettő. Ráadásul Japán izzó. Talán a Koito név elég bizalmat generál Japán autós körökben. :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Pacsker írta:(Ha 3,4-et szerettél volna írni)
Akkkor ez nem igaz :)

Nekem van mindkettő. Ráadásul Japán izzó. Talán a Koito név elég bizalmat generál Japán autós körökben. :)
Igen, azt :) anno én is összeszedtem ezeket, de kb egy éve lusta vagyok újrafűzni izzókkal, pedig kb a fele nem vilàgít :/
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Amúgy, ha neked vannak ilyenjeid, vételeznék pár darabot :)
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Megmondod milyen kapcsolóba kellene hány db és mondom az árát.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Valamikor, ha jobb idő lesz kikapom az óracsoportot, és küldöm a listát :)
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Rendben.
Illetve, ha színező bugyiznál is, javaslom olvasni valónak ezt is:
viewtopic.php?f=4&t=969&p=131808#p131808

Illetve a színek miatt ezt:
viewtopic.php?f=7&t=2125

Fontos, hogy E9-nél nem evidens a mindenhova "fehérítő" kéket, mert van olyan kapcsoló, aminek a fényáteresztő műanyagja színezett alapból, így oda felesleges.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

szívem szerint az összeset fehérre bugyiznám, de nem tudom az óracsoportnak hogy állna, valószínűleg nem túl jól :D félek tőle, nem lenne túl korhű
AE92 GT-i Liftback zenki
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Pacsker írta:
Lyani írta:Ezt hol is kell megnézni?
Itt
http://www.toyodiy.com/parts/q.html
Beírod az alvázszámod és keres.

Érdemes beírni több netes EPC-be. Van 1-2 adatbázis, ami esetleg több adatot is megjelenít az autódról, ha éppen a Toyodiy nem tenné.
Ha jól emlékszem a tied 87-es lesz. Az első E9 GTi-k egyike.

Sajnos én nem szállhatok versenybe. 88 júliusi a piros...
87 október. Most 320 ezernél tartok.
De eddig ezt NEM írta ki. Vagy nem vettem észre. Szinte minden nap jártam itt és alvázszámomra keresve néztem az alkatrészeket, de ezt nem sikerült észrevennem.
Sorry, hogy ennyire vak voltam.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Avatar
grabo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2015 máj. 15, 06:55 pm
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: grabo »

Akkor eddig vezetek :)
AE92 GT-i Liftback zenki
phlistrr22
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2017 feb. 27, 05:28 pm

Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: phlistrr22 »

Üdv minden E9 tulajnak :)
Nemrég jutottam hozzá eme csodás járgányhoz, 1.3 Liftback, 1988 évi 1. havi gyártmány.
Viszont a karburátorral nem minden oké, érezhetően gyenge sajnos, alapjárat sem az igazi, másodperc töredekére leesik az alapjárat, mint ha kihagyna egy henger, de mégsem.
Tudnátok nekem szakembert ajánlani, aki valóban ért hozzá ?
Békés megye legalsó részén lakom, így örülnék ha 200-250 kilóméteres körzetben találnék hozzáértőt.
Köszönöm!
Válasz küldése