Autó és motorsport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
DTM finale!
BMW-s vagy Audis lesz a bajnok?
BMW-s vagy Audis lesz a bajnok?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autó és motorsport
Mai nap kezdődik a wrc szezon! Drukkoljunk, hogy majd 20 év után sikeres legyen a visszatérés!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Kíváncsi vagyok a dzsariszra, meg a többire.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autó és motorsport
Elég sok cikkben felhozzák a B csoportot, hogy a maiak nagyon hasonlítanak rájuk. Kíváncsi lennék rá, hogy a mai nagy versenyzők közül hányan lennének képesek élesbe menni velük
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Ők sem úgy születtek bele a WRC-be. Van azért tapasztalatuk régebbi autókkal.
A "régi" technikát amúgy meg lehet tanulni, hiszen hozzá lehet jutni, a legfrissebb autókat tudja csak az a pilóta vezetni akire rászabták.
Persze soha senki nem tudja őket majd összehasonlítani. Tisztelet minden őrült rallisnak!
A "régi" technikát amúgy meg lehet tanulni, hiszen hozzá lehet jutni, a legfrissebb autókat tudja csak az a pilóta vezetni akire rászabták.
Persze soha senki nem tudja őket majd összehasonlítani. Tisztelet minden őrült rallisnak!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autó és motorsport
Kezdésnek meg is van a második hely. Maradjon ez a lendület egész évre! Hajrá!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Van köztünk Rossi fan?
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1445/ ... 1482174449
Ma jött meg de nekem nagy. U a fejméret.
Elkótyavetyélni nem akarom. Amennyiben van rá jelentkező a CCH születésnapon átveheti tőlem, teljes áron.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1445/ ... 1482174449
Ma jött meg de nekem nagy. U a fejméret.
Elkótyavetyélni nem akarom. Amennyiben van rá jelentkező a CCH születésnapon átveheti tőlem, teljes áron.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Autó és motorsport
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Hétvégén Le Mans! Éjféltől Vályi Pistának is lesz egy etapja, szakkomentátor állásban.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Toyota már megdöntötte az eddigi rekordot!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autó és motorsport
Itt a vége. De legalább idén befejezték
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Bénák.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Gorgo
- Visszajáró
- Hozzászólások: 86
- Csatlakozott: 2016 szept. 17, 09:28 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: G6
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Óbuda
- Kapcsolat:
Re: Autó és motorsport
Hétvégén 3 év kihagyást követően újra lesz rallycross a megújult Kakucsringen. A földes rész esett át egy kis változáson, hiszen kapott egy betonréteget, majd erre került vissza a murva, így elég durván lobogós lett a pálya.
Lesz is kinek szurkolni, tegyétek meg helyettem is, ha már nekem hivatásból tilos
Lesz is kinek szurkolni, tegyétek meg helyettem is, ha már nekem hivatásból tilos
Görgő:
- 1997 E11 Sedan az "exunokáskocsi" - volt, szerettem
- 1999 AE111 G6 Hatchback 4AFE - inkább ne lett volna
- 1997 E11 Sedan az "exunokáskocsi" - volt, szerettem
- 1999 AE111 G6 Hatchback 4AFE - inkább ne lett volna
- Gorgo
- Visszajáró
- Hozzászólások: 86
- Csatlakozott: 2016 szept. 17, 09:28 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: G6
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Óbuda
- Kapcsolat:
Re: Autó és motorsport
Mivel a múlt hétvége elég sűrű volt autós rendezvények tekintetében (Toyota-Lexus tali, Kamion Eb+Blancpain, Trackwood Máriapócson, Hódmezőrület, Autocross Eb Nyirád), így a hozzám hasonló autób@zi nem is tudta, hogy melyik kezébe harapjon. Azonban én nagyon szeretem a poros rendezvényeket és nem akartam a B my Lake-re menni... így adta magát, (pláne "hivatalból"), hogy a nyirádi Autocross EB futamon voltam, erről tartanék egy kis beszámolót, ha már Mozso kérte
Lehet sokatok számára ismeretlen ez a szakág, ezért elmondom nagyvonalakban, hogy miről is van nagyba'szó.
Az autocross zártpályás szakág, a pálya burkolata földes (kivéve a rajt, mert az lehet aszfaltozott), EB-n a rajt nem lehet a pálya része, a futamok 6-7 körösek, 1 futamban maximum 10-en indulhatnak, 3-2-3-2-es sorokból. EB-n 4 kategória van, Junior Buggy, TAX, Buggy 1600 és Superbuggy, és ebben a sorrendben egyre gyorsabbak az autók.
Junior Buggy: max 600 cm3-es sportmotor blokkok hajtják, csővázas autók, 420 kg menetkészen, és kb 150-180 lóerősek állandó összkerék hajtással. 1 magyar résztvevő volt, Ifj. Ábrahám Károly személyében, aki a 7. lett.
TAX: gyakorlatilag a rallycross Supercars kategóriának felel meg, nyilván murvához igazítva az autó.
Személyes kedvencem és szerintem a legnagyobb hős a kategóriában Adrian Boele, aki kerekes székesként egy Skoda Fabia MKII-vel, mely kézi vezérlésűre van alakítva. Stabil top 5-6-ban megy mindig. Sajnos a beltérről nem tudtam csinálni képet.
Buggy1600: szintén csővázas gépek, de már sokkal színesebb az építési mód. A klasszikus megoldás a Suzuki Hayabusa vagy Kawasaki Zx14-r blokkos megoldás, de volt rommá hegyezett S1600-as Suzuki Swift motoros is, illetve dupla motorkerékpár blokkal is lehet menni. Kevin Peters buggy-ja pl két db 675 cm3-s Triumph Speed Triple blokkal ment. Súlyhatár: 490-520 kg között, attól függően, hogy 1300 vagy 1600 cm3 és nagyjából 240-270 lóerő körül mozognak állandó összkerékhajtással.
Elég ide 1 tárcsa is a fékezéshez...
Ez a kis motor felel a rükvercért
Superbuggy: max 4000 cm3, állandó összkerékhajtás, súly 570 és 795 kg között lehet köbcentitől függően, és itt a legszínesebb az építési mód.
A teljesség igénye nélkül volt: sor 4 szívó, sor 4 turbó (turbósnál nincs szűkítő... ), v6, boxer 6, v8 és a klasszikus dupla motorkerékpár blokkos megoldás
Számomra a legnagyobb legenda Jaroslav Hosek, aki 71 évesen állandó tagja az EB-nek. Az autocross-ért és az autocross-ból él, a 30 nevezett autóból rajta kívül 7-en mentek még az ő vázával és/vagy az általa épített komplett autóval. Sajnos borult az első előfutamban így hamar feladta.
2 autója a sok közül, mindkettőben a Nissan 350z motorja volt
Szintén Hosek váz, csak éppen két db BMW S1000RR blokkal, Maris Licis autója
Florent Tafani autója, Suzuki GSX-R 1000X2, de keresztben.
Egy katalán versenyző autója, Yamaha R1x2 hosszában, de úgy szólt, mintha V2 motorokkal ment volna, és nem terelte rosszul
Külön műszer a két motornak, de a féket is érdemes megnézni
Mike Bartelen autója, tavalyi EB összetett 3., Porsche 911 GT3 motorral ment
Sajnos a fényviszonyok sokszor elég gyatrák voltak, illetve én sem vagyok egy fotós nagyágyú, de remélem érdekesek számotokra.
Többi képem itt
Akit felcsigáztak a képek és élőben is nézne autocross-t azoknak ajánlom figyelmébe, hogy szeptember 3-án a Dömsödön lesz Ob futam és nagy esély van rá, hogy néhány eb-n is elindult versenyző itt teszteljen, kiheverve a nyirádi sebeket. Belépés díjtalan.
Lehet sokatok számára ismeretlen ez a szakág, ezért elmondom nagyvonalakban, hogy miről is van nagyba'szó.
Az autocross zártpályás szakág, a pálya burkolata földes (kivéve a rajt, mert az lehet aszfaltozott), EB-n a rajt nem lehet a pálya része, a futamok 6-7 körösek, 1 futamban maximum 10-en indulhatnak, 3-2-3-2-es sorokból. EB-n 4 kategória van, Junior Buggy, TAX, Buggy 1600 és Superbuggy, és ebben a sorrendben egyre gyorsabbak az autók.
Junior Buggy: max 600 cm3-es sportmotor blokkok hajtják, csővázas autók, 420 kg menetkészen, és kb 150-180 lóerősek állandó összkerék hajtással. 1 magyar résztvevő volt, Ifj. Ábrahám Károly személyében, aki a 7. lett.
TAX: gyakorlatilag a rallycross Supercars kategóriának felel meg, nyilván murvához igazítva az autó.
Személyes kedvencem és szerintem a legnagyobb hős a kategóriában Adrian Boele, aki kerekes székesként egy Skoda Fabia MKII-vel, mely kézi vezérlésűre van alakítva. Stabil top 5-6-ban megy mindig. Sajnos a beltérről nem tudtam csinálni képet.
Buggy1600: szintén csővázas gépek, de már sokkal színesebb az építési mód. A klasszikus megoldás a Suzuki Hayabusa vagy Kawasaki Zx14-r blokkos megoldás, de volt rommá hegyezett S1600-as Suzuki Swift motoros is, illetve dupla motorkerékpár blokkal is lehet menni. Kevin Peters buggy-ja pl két db 675 cm3-s Triumph Speed Triple blokkal ment. Súlyhatár: 490-520 kg között, attól függően, hogy 1300 vagy 1600 cm3 és nagyjából 240-270 lóerő körül mozognak állandó összkerékhajtással.
Elég ide 1 tárcsa is a fékezéshez...
Ez a kis motor felel a rükvercért
Superbuggy: max 4000 cm3, állandó összkerékhajtás, súly 570 és 795 kg között lehet köbcentitől függően, és itt a legszínesebb az építési mód.
A teljesség igénye nélkül volt: sor 4 szívó, sor 4 turbó (turbósnál nincs szűkítő... ), v6, boxer 6, v8 és a klasszikus dupla motorkerékpár blokkos megoldás
Számomra a legnagyobb legenda Jaroslav Hosek, aki 71 évesen állandó tagja az EB-nek. Az autocross-ért és az autocross-ból él, a 30 nevezett autóból rajta kívül 7-en mentek még az ő vázával és/vagy az általa épített komplett autóval. Sajnos borult az első előfutamban így hamar feladta.
2 autója a sok közül, mindkettőben a Nissan 350z motorja volt
Szintén Hosek váz, csak éppen két db BMW S1000RR blokkal, Maris Licis autója
Florent Tafani autója, Suzuki GSX-R 1000X2, de keresztben.
Egy katalán versenyző autója, Yamaha R1x2 hosszában, de úgy szólt, mintha V2 motorokkal ment volna, és nem terelte rosszul
Külön műszer a két motornak, de a féket is érdemes megnézni
Mike Bartelen autója, tavalyi EB összetett 3., Porsche 911 GT3 motorral ment
Sajnos a fényviszonyok sokszor elég gyatrák voltak, illetve én sem vagyok egy fotós nagyágyú, de remélem érdekesek számotokra.
Többi képem itt
Akit felcsigáztak a képek és élőben is nézne autocross-t azoknak ajánlom figyelmébe, hogy szeptember 3-án a Dömsödön lesz Ob futam és nagy esély van rá, hogy néhány eb-n is elindult versenyző itt teszteljen, kiheverve a nyirádi sebeket. Belépés díjtalan.
Görgő:
- 1997 E11 Sedan az "exunokáskocsi" - volt, szerettem
- 1999 AE111 G6 Hatchback 4AFE - inkább ne lett volna
- 1997 E11 Sedan az "exunokáskocsi" - volt, szerettem
- 1999 AE111 G6 Hatchback 4AFE - inkább ne lett volna
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autó és motorsport
Megvan a dupla győzelem LeMans-ban.
Gratula nekik!
Gratula nekik!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport