Háromhengerezés
Háromhengerezés
Sziasztok!
Egy 2002-es 1.4-es Corolla hatchbackkel kapcsolatos problémámhoz szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha tapasztaltátok már ugyanezt a hibát.
Egy ideje az autó utastere alacsony fordulaton időnként furcsán vibrál, és az autó gyengébben és nyögvenyelősen megy. Néha a dolog megoldódik spontán, olyankor érezhető a különbség, nagyon kellemes vezetni. Sajnos a hibás állapot az esetek kilencven százalékára jellemző, és egy szerelő ismerősöm szerint az autó ilyenkor három hengerrel megy, aminek sokféle oka lehet.
Van ilyen tipikus problémája a Corollának ebben az évjáratban? Ha igen, találkoztatok vele, és van valamilyen tipikus megoldás rá?
Köszi előre is.
Egy 2002-es 1.4-es Corolla hatchbackkel kapcsolatos problémámhoz szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha tapasztaltátok már ugyanezt a hibát.
Egy ideje az autó utastere alacsony fordulaton időnként furcsán vibrál, és az autó gyengébben és nyögvenyelősen megy. Néha a dolog megoldódik spontán, olyankor érezhető a különbség, nagyon kellemes vezetni. Sajnos a hibás állapot az esetek kilencven százalékára jellemző, és egy szerelő ismerősöm szerint az autó ilyenkor három hengerrel megy, aminek sokféle oka lehet.
Van ilyen tipikus problémája a Corollának ebben az évjáratban? Ha igen, találkoztatok vele, és van valamilyen tipikus megoldás rá?
Köszi előre is.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés
Szia
Elso korben nezd meg hogy minden a helyen van e a gyujtas es befecskendezes teren. Esetleg kontakt hiba lehet. Gyujtotraforol es az injektorokrol huzd le a csatit aztan dugd vissza, ha mar ott matatsz nezd meg a gyertyakat hogy jok-e. Ha nagyon randak csereld ki oket. (Kb 5e ft, csak belevalot vegyel, sima 1 polusu Denso vagy NGK)
Ha nem javul, gyujtotrafo vagy injektor rosszul mukodes is lehet. (Utobbi nem annyira jellemzo)
Egy masik szett belevalo gyujtotrafoval kizarhato a hiba.
Good Luck
Elso korben nezd meg hogy minden a helyen van e a gyujtas es befecskendezes teren. Esetleg kontakt hiba lehet. Gyujtotraforol es az injektorokrol huzd le a csatit aztan dugd vissza, ha mar ott matatsz nezd meg a gyertyakat hogy jok-e. Ha nagyon randak csereld ki oket. (Kb 5e ft, csak belevalot vegyel, sima 1 polusu Denso vagy NGK)
Ha nem javul, gyujtotrafo vagy injektor rosszul mukodes is lehet. (Utobbi nem annyira jellemzo)
Egy masik szett belevalo gyujtotrafoval kizarhato a hiba.
Good Luck
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Háromhengerezés
Csatlakozom az előttem szólóhoz, csak annyit tennék hozzá, hogy amennyiben a henger gyújtás kimaradása miatt nem megy, akkor elegendő a hibás gyújtótrafót cserélni, nem kell mind a négyet
Nagyon kicsi az esély arra, hogy mind a négy egyszerre tönkremenjen
Ha úgy lenne, akkor nem járna a motor és akkor nem háromhengerezés lenne, hanem...
Nagyon kicsi az esély arra, hogy mind a négy egyszerre tönkremenjen
Ha úgy lenne, akkor nem járna a motor és akkor nem háromhengerezés lenne, hanem...
E12 TS 1.8 VVTL-i
Re: Háromhengerezés
Köszönöm az eddigi válaszokat, vasárnap megvizsgáljuk ezeket a lehetőségeket. Jöhet azért még észrevétel és tapasztalat bárkitől, akinek van.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés
Putyi írta:Csatlakozom az előttem szólóhoz, csak annyit tennék hozzá, hogy amennyiben a henger gyújtás kimaradása miatt nem megy, akkor elegendő a hibás gyújtótrafót cserélni, nem kell mind a négyet
Nagyon kicsi az esély arra, hogy mind a négy egyszerre tönkremenjen
Ha úgy lenne, akkor nem járna a motor és akkor nem háromhengerezés lenne, hanem...
Termeszetesen nem kell mind a 4et cserelni.
Ha benntvannak a garantaltan jol mukodo csere trafok, utana egyesevel elkezded visszapakolni, igy a hiba ujra jelentkezesekor megtalalod a ludas trafot.
Injektornal ugyanigy.
Amugy hibakod olvasas volt?????
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Háromhengerezés
Még nem volt, de ha szükséges, sort kerítek arra is.
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés
Azzal kene kezdeni
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Háromhengerezés
Meglesz az is vasárnap. A check engine lámpa nem ég szerencsére, de attól még lehet persze hibakód.
Re: Háromhengerezés
Érdemes lenne pár dolgot tisztázni:
Ez itt egy olyan fórom, ahol az a cél, hogy mindenki - aki kéri - olyan segítséget kapjon,
ami a lehető leghatékonyabb és minél olcsóbb legyen.
Feltételezem, hogy legtöbben nem szeretnénk márkaszervizbe vinni az autónkat,
ahol egy hibakód olvasás 10E Ft körüli összegbe kerül és akkor CSAK odáig jutottunk,
hogy a kiolvasás eredményét ki hogyan értelmezi.
Vissza jelen kérdésre.
@Sancy első hozzászólásában trafó szettről beszél, pedig elegendő 1! trafó,
ha "háromhengerezéssel" küzködik az autó.1 trafó átlagosan 20E Ft-ba kerül,
értelem szerűen 4 trafó 80E Ft körüli áron lenne Próbáljuk meg egy (1!) trafóval!
A folyamat:
Előkészítem a trafókat, hogy könnyen lehúzhatóak legyenek, a rögzítő csavarok eltávolításával és a gyertyákról egyszeri lehhúzásával (általában rá vannak szorulva)
Motort beindítom és járó motornál egyenként távolítom el a trafókat a gyertyákról.
Amelyik jó, annál a lehúzáskor leesik a fordulatszám, vagy leáll a motor (2 hengerrel már nem akar működni)
Amikor eljutok ahhoz a hengerhez, ahol nem változik a fordulatszám akkor megtaláltam a nem dolgozó hengert.
Azt feltételezem, hogy gyújtáshiba okozza. Kiveszem a gyertyákat és a hibás hengernél "nedveset" látok.
Ez számomra azt jelenti, hogy üzemanyag van, de nem kap szikrát.
És itt jön a lényeg!
Leállítom a motort!
Most átcserélem a "beteg"(betegnek gondolt) trafót egy jól működő henger trafójával.
Teszem ezt azért, mert az érdekel, hogy a hiba átmegy-e, a rossznak vélt trafóval, a másik - jól működő - hengerre.
Ha ezután a "beteg" henger járni fog és a korábban működő nem, akkor MEG VAN!
Kicserélem a rossz trafót egy jóra és KÉSZ is!
Ha a hiba nem ment át, akkor lehet az elektromos csatlakozó (csati), vagy kábel szakadás, legrosszabb esetben a vezérlő elektronikának az erre a hengerre felelős áramkörének hibája. (szerencsére ez nagyon ritka, de nem kizárható)
Tettem ezt 1 db. trafó felhasználásával
Amennyiben a "gyertyakép" abba az irányba visz, hogy az üzemanyag hiánya okozza a henger kimaradást,
akkor, miután már tudom melyik henger nem megy, átcserélem a rossznak gondolt injektort egy biztosan működővel.
Ha a hiba "átment", akkor már tudom, hogy vennem kell egy injektort és kicserélni a biztosan rosszal.
Amennyiben a hiba ott marad, akkor - mint a gyújtáskimaradás hiba esetében - lehet csatlakozó hiba, vagy kábel szakadás, vagy a vezérlő elektronika .....
Természeten tudom, hogy az is előfordulhat, hogy egy ilyen házi javításnál a hiba keresése során a motor dignosztika (Check Engine) visszajelzője kigyullad és úgy marad annak ellenére, hogy már jár minden henger.
Ekkor ki kell olvasni (olvastatni) a hibakódot és törölni (töröltetni) azt.
Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikerült (nekem is az volt )
Ez itt egy olyan fórom, ahol az a cél, hogy mindenki - aki kéri - olyan segítséget kapjon,
ami a lehető leghatékonyabb és minél olcsóbb legyen.
Feltételezem, hogy legtöbben nem szeretnénk márkaszervizbe vinni az autónkat,
ahol egy hibakód olvasás 10E Ft körüli összegbe kerül és akkor CSAK odáig jutottunk,
hogy a kiolvasás eredményét ki hogyan értelmezi.
Vissza jelen kérdésre.
@Sancy első hozzászólásában trafó szettről beszél, pedig elegendő 1! trafó,
ha "háromhengerezéssel" küzködik az autó.1 trafó átlagosan 20E Ft-ba kerül,
értelem szerűen 4 trafó 80E Ft körüli áron lenne Próbáljuk meg egy (1!) trafóval!
A folyamat:
Előkészítem a trafókat, hogy könnyen lehúzhatóak legyenek, a rögzítő csavarok eltávolításával és a gyertyákról egyszeri lehhúzásával (általában rá vannak szorulva)
Motort beindítom és járó motornál egyenként távolítom el a trafókat a gyertyákról.
Amelyik jó, annál a lehúzáskor leesik a fordulatszám, vagy leáll a motor (2 hengerrel már nem akar működni)
Amikor eljutok ahhoz a hengerhez, ahol nem változik a fordulatszám akkor megtaláltam a nem dolgozó hengert.
Azt feltételezem, hogy gyújtáshiba okozza. Kiveszem a gyertyákat és a hibás hengernél "nedveset" látok.
Ez számomra azt jelenti, hogy üzemanyag van, de nem kap szikrát.
És itt jön a lényeg!
Leállítom a motort!
Most átcserélem a "beteg"(betegnek gondolt) trafót egy jól működő henger trafójával.
Teszem ezt azért, mert az érdekel, hogy a hiba átmegy-e, a rossznak vélt trafóval, a másik - jól működő - hengerre.
Ha ezután a "beteg" henger járni fog és a korábban működő nem, akkor MEG VAN!
Kicserélem a rossz trafót egy jóra és KÉSZ is!
Ha a hiba nem ment át, akkor lehet az elektromos csatlakozó (csati), vagy kábel szakadás, legrosszabb esetben a vezérlő elektronikának az erre a hengerre felelős áramkörének hibája. (szerencsére ez nagyon ritka, de nem kizárható)
Tettem ezt 1 db. trafó felhasználásával
Amennyiben a "gyertyakép" abba az irányba visz, hogy az üzemanyag hiánya okozza a henger kimaradást,
akkor, miután már tudom melyik henger nem megy, átcserélem a rossznak gondolt injektort egy biztosan működővel.
Ha a hiba "átment", akkor már tudom, hogy vennem kell egy injektort és kicserélni a biztosan rosszal.
Amennyiben a hiba ott marad, akkor - mint a gyújtáskimaradás hiba esetében - lehet csatlakozó hiba, vagy kábel szakadás, vagy a vezérlő elektronika .....
Természeten tudom, hogy az is előfordulhat, hogy egy ilyen házi javításnál a hiba keresése során a motor dignosztika (Check Engine) visszajelzője kigyullad és úgy marad annak ellenére, hogy már jár minden henger.
Ekkor ki kell olvasni (olvastatni) a hibakódot és törölni (töröltetni) azt.
Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikerült (nekem is az volt )
E12 TS 1.8 VVTL-i
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés
Kedves Putyi!
Nem fogom leirni most ide hogy mit gondolok, mert van fontosabb dolgom is annal.
Viszont mifelenk egy hibakereseshez NEM KELL MEGVENNI!!!! 4 DB TRAFOT, es soha nem is irtam ilyet, ha visszaolvasol lathatod. Altalaban mukodik a segitsegnyujtas, egy trafo sor KOLCSONADASARA is vonatkozik ez, egy hibakereses/kizaras erejeig.
Nem fogom leirni most ide hogy mit gondolok, mert van fontosabb dolgom is annal.
Viszont mifelenk egy hibakereseshez NEM KELL MEGVENNI!!!! 4 DB TRAFOT, es soha nem is irtam ilyet, ha visszaolvasol lathatod. Altalaban mukodik a segitsegnyujtas, egy trafo sor KOLCSONADASARA is vonatkozik ez, egy hibakereses/kizaras erejeig.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: Háromhengerezés
@Sancy! Akkor ezt egyértelműen leírhattad volna
Nem volt szándékom Téged megbántani, csak leírtam, hogy én hogyan csinálom.
Nekem nincs olyan hátterem, hogy legyen nálam 4 trafó
Nincs harag, ugye?
Nem volt szándékom Téged megbántani, csak leírtam, hogy én hogyan csinálom.
Nekem nincs olyan hátterem, hogy legyen nálam 4 trafó
Nincs harag, ugye?
E12 TS 1.8 VVTL-i
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Háromhengerezés
Harag?! dehogy!
Itt a hatter, ugy hivjak hogy CCH!
Peace!
Itt a hatter, ugy hivjak hogy CCH!
Peace!
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Háromhengerezés
Sziasztok! Küszködöm. 2000.04 havi 1,4 VVti Corollám (500.000 km fölött), a következőt produkálja. Hidegen rángat, ez még hagyján, viszont pár napja 1800-2200 ford között rángat és világít a Check engine. Sem alatta, sem fölötte. Gyertyák cserélve, légtömegmérő kitisztítva. Ja és klíma mellett ha nem nyomom a gázt gyakran lefullad. Mit lehet még ellenőrizni? Köszönöm előre is.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Háromhengerezés
Hibatároló le lett kérdezve?
Trafók is lettek ellenőrizve?
Trafók is lettek ellenőrizve?
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Háromhengerezés
Nem, még egyik sem. Jövő héten tervezem a kiolvasást. A trafó ellenőrzésénél mire gondolsz? Hogyan lehet? Van ellenőrző műszer esetleg?