Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: syab19 »

syab19 írta:Sziasztok,

Szeretném a segítségetek kérni, sajnos a középkonzol világítása megszűnt létezni.
Gondolom az izzó égett ki... Tudna nekem segíteni valaki, hogy hogyan férhetek hozzá az izzó foglalathoz?
E10 LB-ról van szó. Hogy tudom a középső betétet kiszedni, ha ki kell venni egyáltalán?

És arról van valakinek tapasztalata, információja, biztonsági öv szerelésével kapcsolatban?
Szegénykém nem húzza vissza az övet a helyére és szeretném megcsinálni, vagy cserélni kell?

Köszönök bárminemű segítséget és választ előre is!!!

Üdv. Szabi
Update: Középkonzol szerelés: Hamutartó ki, két csavar a fűtésszabályzók alatt ki, keret kipattint, (két műanyag "fül" tartja a csavarok feletti, plusz alul a hamutartó szekció végén van műanyag kicsit erőből ki lehet húzni a keretet, mi késsel feszegettük a patentoknál és így sikerült).
Aztán nekem fekete doboz van tárolónak betéve azt 4 csavar rögzíti, azokat kivéve a "dobozt" ki lehet venni. Kicsit erősebben meghúzva a fűtésszabályzó füleket a gombokat le lehet szedni. Rádió ki, (mögötte elvileg van csavar, nekem nem volt) felül a digitális óra és a átellenes oldalt a szellőző rács magasságában van két patent, magunk felé húzva a konzolt "kiugrik" a helyéről.
Óvatosan kell levenni, mert az elakadásjelző, digitális óra és a hátsó szélvédő fűtéskapcsolójának kábeleit ne szakítsuk ki.
Ha el van távolítva a konzol akkor a fűtésszabályzó magasságában pontosan középen van egy prizma amit két oldalt tart két műanyag pöcök, kivéve a a prizmát középen van egy rizsizzó amit magunk felé húzva lehet kivenni.
Visszafele már könnyebb a dolog.

Bocsánat ha nem egyértelmű az írás, első alkalom és nem vagyok autószerelő :)


U.I.: Biztonsági öv E10 Corollához kapható valahol?
Üdv. Szabi
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Sziasztok!

Van egy 2003-as Corolla Wagonom, 1.4-es benzines, 140 000 km-rel a háta mögött. Bár nagyon ingerszegény kis járgány az E11 után, de azért szépen teszi a dolgát.
Az aggályaim a következők - és köszönettel fogadok bármilyen tanácsot, meglátást:

- Váltó: ha bemelegszik az olaj, hajlamos ragadni amikor kettesből, hármasból ki akarom venni. Hideg olajjal nem csinálja. Meleg olajjal a fokozatok kapcsolása is elég "darabos" szokott lenni, míg hidegen egész finoman dolgozik. Elvileg a gyári előírás szerinti váltóolaj van benne, és kb. 40 000 km-rel ezelőtt volt csere. Ezelőtt a csere előtt nem volt ez a probléma. Valaki tudja, hogy milyen olaj kell bele, vagy esetleg milyet érdemes tenni egy ennyit futott váltóba, hogy ezt ne csinálja...? Amúgy, nulladik kérdés: jól gondolom, hogy ez váltóolaj probléma lehet? (Nem vagyok szaki, csak próbálom megérteni, amit lehet... :) )

- Kuplung: egyesben, erősebb indulásnál tapasztalom, hogy előbb csúszik a kuplung, mint hogy elpörögjön a kerék (3000-es fordulat, teljesen felengedett kuplung), bár ez nyilván ritkán fordul elő (mármint az erősebb indulás). Az eset konkrétan ma volt, száraz, meleg időben. A kuplung szett amúgy kb. 100 000-nél volt cserélve, de már újra kemény a pedál, és eléggé fent fog a kuplung. Amúgy magasabb fokozatokban nem fordult elő csúszás még egyszer sem. Ha újra cserére szánnám el magam, milyen gyártmányú alkatrészt érdemes beépíteni? Az E11-hez annak idején itt ajánlotta valaki az Aisint, ami nagyon jó tanácsnak bizonyult. Most is az kéne?

Előre is köszi a válaszokat, ötleteket!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

adam.koszegi írta:Sziasztok!

Van egy 2003-as Corolla Wagonom, 1.4-es benzines, 140 000 km-rel a háta mögött. Bár nagyon ingerszegény kis járgány az E11 után, de azért szépen teszi a dolgát.
Az aggályaim a következők - és köszönettel fogadok bármilyen tanácsot, meglátást:

- Váltó: ha bemelegszik az olaj, hajlamos ragadni amikor kettesből, hármasból ki akarom venni. Hideg olajjal nem csinálja. Meleg olajjal a fokozatok kapcsolása is elég "darabos" szokott lenni, míg hidegen egész finoman dolgozik. Elvileg a gyári előírás szerinti váltóolaj van benne, és kb. 40 000 km-rel ezelőtt volt csere. Ezelőtt a csere előtt nem volt ez a probléma. Valaki tudja, hogy milyen olaj kell bele, vagy esetleg milyet érdemes tenni egy ennyit futott váltóba, hogy ezt ne csinálja...? Amúgy, nulladik kérdés: jól gondolom, hogy ez váltóolaj probléma lehet? (Nem vagyok szaki, csak próbálom megérteni, amit lehet... :) )

- Kuplung: egyesben, erősebb indulásnál tapasztalom, hogy előbb csúszik a kuplung, mint hogy elpörögjön a kerék (3000-es fordulat, teljesen felengedett kuplung), bár ez nyilván ritkán fordul elő (mármint az erősebb indulás). Az eset konkrétan ma volt, száraz, meleg időben. A kuplung szett amúgy kb. 100 000-nél volt cserélve, de már újra kemény a pedál, és eléggé fent fog a kuplung. Amúgy magasabb fokozatokban nem fordult elő csúszás még egyszer sem. Ha újra cserére szánnám el magam, milyen gyártmányú alkatrészt érdemes beépíteni? Az E11-hez annak idején itt ajánlotta valaki az Aisint, ami nagyon jó tanácsnak bizonyult. Most is az kéne?

Előre is köszi a válaszokat, ötleteket!
Kupluing csere Aisinra, és a váltó problémád is meg fog oldódni szerintem, mert ezek összefügghetnek. Gondolom, a kuplung cseréhez leengedik majd a váltóolajat, szóval az is cserélődik. A gyári ajánlás (kézikönyv) szerintit tegyél bele.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
adam.koszegi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011 máj. 24, 08:31 pm
Tartózkodási hely: Budapest, Magyarország

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: adam.koszegi »

Köszönöm szépen a javaslatot. Ha most nem is rohanok még a kuplungcserére, de egy éven belül biztos sorra kerül, és akkor ragaszkodni fogok az Aisinhoz. :)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

adam.koszegi írta:Köszönöm szépen a javaslatot. Ha most nem is rohanok még a kuplungcserére, de egy éven belül biztos sorra kerül, és akkor ragaszkodni fogok az Aisinhoz. :)
A kuplungcserét nem érdemes sokáig húzni, mert ha túlkopik akkor a szegecsei megeszik a lendkereket is, és akkor azt is lehet cserélni. Nálam csak a nagyon fent fog már szituáció állt fent, simán ki tudtam pörgetni a kerekeket nem csúszott, de már csak tized mm-ek választották el a lendkeréktől a szegecseket...
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

adam.koszegi írta:Köszönöm szépen a javaslatot. Ha most nem is rohanok még a kuplungcserére, de egy éven belül biztos sorra kerül, és akkor ragaszkodni fogok az Aisinhoz. :)
:)
Még egy érv az Aisin mellett: a 4db torziós rugó le van borítva gumival. Ha eltörik bármelyik rugó, akkor nem esik ki a helyéből, és nem akasztja meg az egész szerkezetet, mint nekem a Valeo szett... :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Kérdés: 4A-FE motornál tényleg meg lehet csinálni a szelepszárszimeringek cseréjét, a hengerfej levétele nélkül is ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Vannak erre külön szerszámok.
Kompresszor, erőkar, különböző fejek és csipeszek.
Így a legtöbb hengerfejnél megoldható levétel nélkül.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Pacsker írta:Vannak erre külön szerszámok.
Kompresszor, erőkar, különböző fejek és csipeszek.
Így a legtöbb hengerfejnél megoldható levétel nélkül.
Köszi :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
kjoci81
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016 szept. 18, 02:56 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: kjoci81 »

Sziasztok! Van egy 2002-es 1.8-as Corolla Verso-m. Ma cseréltem rajta ékszíjat, mert a régi már nagyon repedezett volt. A problémám az, hogy az új sokkal lazább, mint a régi volt. Szerintetek mi lehet az oka? Remélem tud valaki segíteni. Köszönöm.
Amb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2014 júl. 17, 04:03 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Amb »

Sziasztok,

"Japán béka" E11 dobfékkel kapcsolatban volt valakinek olyan tapasztalata, hogy beállítás, összerakás után a pofák túlságosan "ráállnak" a dobra? Ha letekerem az állítócsavart, akkor is újra rááll, aztán már egyszerű menet közben fog, melegszik, a kocsit felemelve nehezen forgatható a kerék... Ötletekből kifogytam, már szerelő is kiadta úgy, hogy "szétszedtük, rendben van ez, mentünk vele, nem fog", aztán 10-20-30 km után megint melegszik (csak a bal, egyébként).

A dobnak nincs "válla", pofák és szerelékek újak, munkahenger szintén.

Bármilyen ötletet nagyon szívesen fogadok, és előre is köszönöm.
Ambrus

E11 WG 1998 4e-fe
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Szia!

Elől a kézifék karnál nincs véletlen ráállítva még pluszba?
A kézifékkar a dobban nem szorul? A bowdennek a külső védőtokja nincs megtörve? Előfordulhat, hogy ezek miatt nem tud alaphelyzetbe visszaállni.

Ha teljes hátsófék felújítás volt, akkor illő mindent alaphelyzetre állítani szétszedés után. Csakis utána kell elkezdeni újra beállítani mindent, miután az új alkatrészek bent vannak.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Nagyon jókat ötletel Toytomi! Nézz utána, amiket írt.

Ha le van véve a dob és óvatosan rálép valaki a fékre (hogy ki ne ugorjon a munkahengerből a dugattyú), illetve behúzza a kéziféket, majd visszaengedi, akkor visszaáll alaphelyzetbe? Vagy kézzel még tudsz rajta tolni?
A pofák felfekvő 3-3 pontját is érdemes megpucolni az alaplapon, majd bezsírozni vagy "rezezni" valami hőálló cuccal.
Esetleg le is légteleníteném a féket újra.
A pofából egyébként a fogó szélességből ugyanakkora ment rá, mint volt? Elég sokféle van a piacon, lehet, hogy szélesebb és a két széle hozzáér az eddig még nem fogott, rozsdás részéhez a dobnak? (kétlem)
Ha visszatekerted az önbeállót, akkor láthatóan jobban visszamentek a pofák? Vagy valamin felakadnak és nem segített?

Nyilván látnunk kellene, de igyekszünk ötletelni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Amb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2014 júl. 17, 04:03 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Amb »

Sziasztok,

Köszönöm a tippeket!
A kézifékkarnál benn elöl addig van (illetve: volt már egy párszor) kiengedve és újraállítva a csavar, hogy az alaphelyzetben semmi, egy kattanásnál pedig a "szaggatott surrogás" állapotában fog a két hátsó kerék, és ilyenkor úgy 4-6 kattanásig húzható elfogadható elmeállapotban.
A fékpofák nem szélesebbek a dobnál, frissen beállítva (visszaállítva) a féket, a kerék teljesen akadálytalanul és hangtalanul forog.

ami maradt:
- a "kézifék-bowden elosztólemez" megtekintése (ezt igyekeztem elkerülni, elég melós helyen van). illetve általában a kézifékbowden szabad mozgásának ellenőrzése
- a fékpofa alaphelyzetbe állásának vizsgálata levett dobbal (akkor már persze visszatekerem az önbeállót is, hátha onnan mégis kiderül valami, illetve újrazsírzom a felfekvési pontokat). De fenn lévő dobbal, rá húzott kerékkel ugyanez a vizsgálat eddig negatív eredményeket hozott, mindig "idővel" (túl kevés úton töltött idővel) romlik el a dolog.
- légtelenítés

Ha sikerül elszabadulni melótól-családtól, csekkolom, aztán beszámolok.

Egyébként az önbeálló csavar mennyi idő/táv/fékezés alatt állítaná rá a pofákat a dobra?
A kézifék-elosztót (http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199812 ... l?hl=46341) van értelme nézni, vagy ott úgysem látható/állítható semmi?
Ambrus

E11 WG 1998 4e-fe
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

kjoci81 írta:Sziasztok! Van egy 2002-es 1.8-as Corolla Verso-m. Ma cseréltem rajta ékszíjat, mert a régi már nagyon repedezett volt. A problémám az, hogy az új sokkal lazább, mint a régi volt. Szerintetek mi lehet az oka? Remélem tud valaki segíteni. Köszönöm.
Nagyobb/hosszabb méretű szíjat vettél, vagy a szíjfeszítést nem csinálták meg rendesen.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Válasz küldése