E10 - (1992-1997)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2016 okt. 06, 09:46 pm

Az az igazság, hogy látatlanban nehéz megmondani, mert sok alkatrész lehet. Ahogy forog a kerék, folyamatosan kerreg? Biztosan kerregő hang egyáltalán? Mert ezek a korabeli váltók szoktak "Sírni", de az normális.
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 okt. 06, 11:23 pm

Feltengely csuklo is tud kerregni, kattogni.
Gondolom a kerekeket megporgetted amikor fel volt emelve, es akkor nem szolt, ezzel a kerekcsapagy daralo hangjat kizarhatjuk.
Igy valoban nehez, latnia kellene ezt egy hozzaertonek eloben.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Sannyi
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2013 szept. 03, 09:29 am
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Sannyi » 2016 okt. 07, 08:51 pm

Sziasztok!

Kuplung ki-be nyomásra semmi változás. Amikor fel van emelve és forog a kerék akkor ütemes hang minden fordulatnál mintha
kalapáccsal finoman ütögetnéd. Tudom hogy nehéz így tutit mondani rá de már így is sok minden ki tudtatok zárni nekem!

Üdv!

BaGe
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008 nov. 20, 07:59 pm
Tartózkodási hely: Debrecen
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: BaGe » 2017 feb. 04, 10:30 pm

Sziasztok, szeretett 93-as liftback Corollamba keresek most motort. A kèrdèsem az lenne, hogy màs teljesítmènyü 4afe is kompatibilis vele, vagy olyankor màr a kábelköteget is cserèlni kell? Elöre is köszönöm, üdv!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 feb. 05, 09:12 am

Azonos korosztalybol esetleg egyezhetnek masik 4afe szenzorai, jeladoi, de xsak nagyon alapos utana jarassal mernem berakni es termeszetesen akkor motorvezerli cserevel egyutt. (Mas szivosor kikepzes, mas egester...).

Rengeteg 4AFE letezett csak itt Europaban is 1987-2000-ig es ezek sok mindenben tertek el egymastol. Ujabb es ujabb kornyezetvedelmi eloirasoknak kellett megfelelniuk, mas lett a teljesitmenyuk, mas a gyarto orszag, mas valtot illesztettek rajuk..... Corolla, Celica, CarinaE, Avensis es mas piacon meg szamos egyeb auto szivekent szereltek. Szumma szummarum egy igazoltan zebji e10-bevalo 4afe-t keresnek a helyedben. Nem utolso sorban ez volt az egyik legerosebb verzio.
A tied nem felujithato semmikepp?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 feb. 06, 03:50 am

E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

BaGe
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2008 nov. 20, 07:59 pm
Tartózkodási hely: Debrecen
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: BaGe » 2017 feb. 17, 12:38 am

Köszi a választ! Nem olyan túl gyakori ez a 84 kw-os verzió. Egyébként az olajfogyasztás miatt kéne a generál, csak a szerelő ismerősöm nem akar japán motort felújítani, szerinte utána már nem fog sokat futni (mondjuk ezt nem igazán értem, ha egyszer mindent szakszerűen csinálnak, miért ne mehetne még el mondjuk vagy 150-200 ezer km-t?!) Üdv, meg bocsesz a kései válaszért.

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2017 máj. 20, 10:28 am

MR2 - 2001

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2017 máj. 22, 08:45 pm

Nah igen. Ezzel évek óta én is foglalkozom. Sajnos lassan tényleg el kell tegyem hobbiautónak az enyémet is. :(
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Prinz55
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011 máj. 22, 05:09 pm
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Prinz55 » 2017 jún. 14, 08:21 am

Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy kopog valami az első futóművembe. Az autó 94-es ee101-es 165000km-el.
A probléma akkor hallható és érezhető a kormányon, amikor egy útrepedésen, kis úthibákon megyek át. Csatornafedélen és hasonló nagy lyukaknál nem hallható, csak apró hibákon.
Ami lett cserélve: kutyacsont, stabi szilent, alsógömbfej, ezek esedékesek voltak, szerelő ajánlására külső és belső kormányösszekötő.
Tehát a toronycsapágy és a teló/rugó gyári még, illetve a lengőkar szilentek is.

Találkozott valaki hasonlóval már? Még egy kis plusz infó ami szerintem kapcsolódik ehhez, télen a kormányoszlop nyikorog, ahogy forgatom (ki van száradva talán). Lehetséges, hogy a kormányoszlopban ki van kopva persely, esetleg a kormánycsukló/kereszt van kikopva?

Bevallom őszintén lusta voltam még szétdönteni a kormányoszlopot :(

Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Tamás
94' 4EFE Liftback XLI

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jún. 14, 10:30 pm

Először is távdiagnosztika. Érzed, hogy kicsit vérzik... :)

Ha a leírtak már cserélve voltak és ezek után is apró, "vibráló" úthibákon (pl.: kockaköves út) valami kopog, az sokszor a körmánymechanika.
Kormányoszlop kardánkereszt lógása, illetve fogasléc lógása (persely a kormányműben). Utóbbinak ki kellett volna derülnie a belső összekötők cseréjekor, ha egy lelkiismeretes szerelő a csere után leellenőrzi, hogy megszűnt-e minden lógás. Alapvetően nekem egyébként furcsa az egyszerre mind a 4 csuklót cseréljük javítás, de biztosan mindegyik halódott már. (annak olyan hangja lehetett, hogy sírtál)
Egyébiránt már hallottam kormányoszlop csapágyazásának lógásáról is, de ez kevésbé jellemző.

Ritkán még a gólyalábak becsúszó szárai is tudnak kopogni (oldal irányú mozgással). Ezek jellemzően felújított, vagy fos utángyártottaknál jönnek elő.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

TokmagYeti
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2016 dec. 18, 03:55 pm
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: TokmagYeti » 2017 jún. 15, 10:00 pm

En voltam a ToyoTeam Garage-ban, ahova szinten hasonlo problemaval mentem. Elso korben nekem lengescsillapito csere lenne,( meg a gyari 355e km-nel), aztan utana, ha meg mindig kopog, akkor kormanymu. Egyebkent nekem is nyikorog a kormany, es kopogott meg akkor is ha megloktem allo helyzetben az autot. A kopogas hidegben megszunt, most azonban valami csoda folytan melegben sem annyira hallhato. Nyilvan vannak elhasznalodott alkatreszek, de hogy nem kotheto problema bizonyos korulmenyekhez, az eleg frusztralo.

Avatar
Prinz55
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011 máj. 22, 05:09 pm
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Prinz55 » 2017 jún. 19, 01:26 pm

Pacsker, TokmagYeti köszi a választ!

Pacsker:
Tudom a távdiagnosztika főleg ilyen helyzetben elég necces, nem érzed, nem hallod te is csak találgatni tudsz.
Kormányomnál 0 a holtjáték. A csuklóknak nem volt hangja a külső már nem volt a legjobb, viszont a belső teljesen egészséges volt. Sajna nekem nem volt időm foglalkozni vele, így szerelő csinálta. Magam munkájában jobban bízom.

TokmagYeti:
Na ja, a hátsókat úgyis most cseréltem KYB-re, lehet az elsőket is kellene, mert már 23 az autó hiába a "kevés" kilóméter, de a fentebbi okok miatt kérdéses.
Én akárhogy nyúzom, lököm, ütöm verem meg sem szólal semmi, ha meg van emelve akkor sem. Csak úton tudom előidézni a hangot akkor sem mindig kopog a szemetje :D
Én is úgy érzem, hogy hidegben nem kopog vagy nem annyira :D
Jaja, máskor könnyen beazonosítottam a problémát, és szillent csere vagy kutyacsont vagy hasonló és megszűnt. De itt tanácstalan vagyok kicsit...

Üdv, Tamás
94' 4EFE Liftback XLI

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 nov. 19, 11:04 pm

Köszi!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

1996corollasi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018 márc. 19, 09:45 am
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: Si
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)

Hozzászólás Szerző: 1996corollasi » 2018 márc. 19, 09:58 am

Sziasztok!

Segítsetek légyszi!
Miskolci (v ahhz a legközelebbi) szakembert (v szervízt) keresek, aki (ahol) tudja olvasni az autóm (1996 corolla 1.6 si) computerét.
(esetleges hibakódok miatt mert pl ingadozik kicsit a fordulatszám - nem csak alapjáraton.)

Próbáltam a youtube-on talált videók egyikét (rövidre zárni a csati 2 pontját és gyújtás után figyelni a műszerfali visszajelző villogásának számait de az folyamatosan villogott) de nem hozott sikert.

Köszönöm
Hidden Content
This board requires you to be registered and logged-in to view hidden content.


((és az utastér levegőszűrő/ pollenszűrő cseréjével is bajban vagyok - nem tudom hol találom.))


Válasz küldése