E10 - (1992-1997)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
Az az igazság, hogy látatlanban nehéz megmondani, mert sok alkatrész lehet. Ahogy forog a kerék, folyamatosan kerreg? Biztosan kerregő hang egyáltalán? Mert ezek a korabeli váltók szoktak "Sírni", de az normális.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E10 - (1992-1997)
Feltengely csuklo is tud kerregni, kattogni.
Gondolom a kerekeket megporgetted amikor fel volt emelve, es akkor nem szolt, ezzel a kerekcsapagy daralo hangjat kizarhatjuk.
Igy valoban nehez, latnia kellene ezt egy hozzaertonek eloben.
Gondolom a kerekeket megporgetted amikor fel volt emelve, es akkor nem szolt, ezzel a kerekcsapagy daralo hangjat kizarhatjuk.
Igy valoban nehez, latnia kellene ezt egy hozzaertonek eloben.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok!
Kuplung ki-be nyomásra semmi változás. Amikor fel van emelve és forog a kerék akkor ütemes hang minden fordulatnál mintha
kalapáccsal finoman ütögetnéd. Tudom hogy nehéz így tutit mondani rá de már így is sok minden ki tudtatok zárni nekem!
Üdv!
Kuplung ki-be nyomásra semmi változás. Amikor fel van emelve és forog a kerék akkor ütemes hang minden fordulatnál mintha
kalapáccsal finoman ütögetnéd. Tudom hogy nehéz így tutit mondani rá de már így is sok minden ki tudtatok zárni nekem!
Üdv!
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok, szeretett 93-as liftback Corollamba keresek most motort. A kèrdèsem az lenne, hogy màs teljesítmènyü 4afe is kompatibilis vele, vagy olyankor màr a kábelköteget is cserèlni kell? Elöre is köszönöm, üdv!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)
Azonos korosztalybol esetleg egyezhetnek masik 4afe szenzorai, jeladoi, de xsak nagyon alapos utana jarassal mernem berakni es termeszetesen akkor motorvezerli cserevel egyutt. (Mas szivosor kikepzes, mas egester...).
Rengeteg 4AFE letezett csak itt Europaban is 1987-2000-ig es ezek sok mindenben tertek el egymastol. Ujabb es ujabb kornyezetvedelmi eloirasoknak kellett megfelelniuk, mas lett a teljesitmenyuk, mas a gyarto orszag, mas valtot illesztettek rajuk..... Corolla, Celica, CarinaE, Avensis es mas piacon meg szamos egyeb auto szivekent szereltek. Szumma szummarum egy igazoltan zebji e10-bevalo 4afe-t keresnek a helyedben. Nem utolso sorban ez volt az egyik legerosebb verzio.
A tied nem felujithato semmikepp?
Rengeteg 4AFE letezett csak itt Europaban is 1987-2000-ig es ezek sok mindenben tertek el egymastol. Ujabb es ujabb kornyezetvedelmi eloirasoknak kellett megfelelniuk, mas lett a teljesitmenyuk, mas a gyarto orszag, mas valtot illesztettek rajuk..... Corolla, Celica, CarinaE, Avensis es mas piacon meg szamos egyeb auto szivekent szereltek. Szumma szummarum egy igazoltan zebji e10-bevalo 4afe-t keresnek a helyedben. Nem utolso sorban ez volt az egyik legerosebb verzio.
A tied nem felujithato semmikepp?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E10 - (1992-1997)
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Re: E10 - (1992-1997)
Köszi a választ! Nem olyan túl gyakori ez a 84 kw-os verzió. Egyébként az olajfogyasztás miatt kéne a generál, csak a szerelő ismerősöm nem akar japán motort felújítani, szerinte utána már nem fog sokat futni (mondjuk ezt nem igazán értem, ha egyszer mindent szakszerűen csinálnak, miért ne mehetne még el mondjuk vagy 150-200 ezer km-t?!) Üdv, meg bocsesz a kései válaszért.
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
Nah igen. Ezzel évek óta én is foglalkozom. Sajnos lassan tényleg el kell tegyem hobbiautónak az enyémet is.
EE101 Sedan, 7A-FE
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok!
Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy kopog valami az első futóművembe. Az autó 94-es ee101-es 165000km-el.
A probléma akkor hallható és érezhető a kormányon, amikor egy útrepedésen, kis úthibákon megyek át. Csatornafedélen és hasonló nagy lyukaknál nem hallható, csak apró hibákon.
Ami lett cserélve: kutyacsont, stabi szilent, alsógömbfej, ezek esedékesek voltak, szerelő ajánlására külső és belső kormányösszekötő.
Tehát a toronycsapágy és a teló/rugó gyári még, illetve a lengőkar szilentek is.
Találkozott valaki hasonlóval már? Még egy kis plusz infó ami szerintem kapcsolódik ehhez, télen a kormányoszlop nyikorog, ahogy forgatom (ki van száradva talán). Lehetséges, hogy a kormányoszlopban ki van kopva persely, esetleg a kormánycsukló/kereszt van kikopva?
Bevallom őszintén lusta voltam még szétdönteni a kormányoszlopot
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Tamás
Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy kopog valami az első futóművembe. Az autó 94-es ee101-es 165000km-el.
A probléma akkor hallható és érezhető a kormányon, amikor egy útrepedésen, kis úthibákon megyek át. Csatornafedélen és hasonló nagy lyukaknál nem hallható, csak apró hibákon.
Ami lett cserélve: kutyacsont, stabi szilent, alsógömbfej, ezek esedékesek voltak, szerelő ajánlására külső és belső kormányösszekötő.
Tehát a toronycsapágy és a teló/rugó gyári még, illetve a lengőkar szilentek is.
Találkozott valaki hasonlóval már? Még egy kis plusz infó ami szerintem kapcsolódik ehhez, télen a kormányoszlop nyikorog, ahogy forgatom (ki van száradva talán). Lehetséges, hogy a kormányoszlopban ki van kopva persely, esetleg a kormánycsukló/kereszt van kikopva?
Bevallom őszintén lusta voltam még szétdönteni a kormányoszlopot
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv, Tamás
94' 4EFE Liftback XLI
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)
Először is távdiagnosztika. Érzed, hogy kicsit vérzik...
Ha a leírtak már cserélve voltak és ezek után is apró, "vibráló" úthibákon (pl.: kockaköves út) valami kopog, az sokszor a körmánymechanika.
Kormányoszlop kardánkereszt lógása, illetve fogasléc lógása (persely a kormányműben). Utóbbinak ki kellett volna derülnie a belső összekötők cseréjekor, ha egy lelkiismeretes szerelő a csere után leellenőrzi, hogy megszűnt-e minden lógás. Alapvetően nekem egyébként furcsa az egyszerre mind a 4 csuklót cseréljük javítás, de biztosan mindegyik halódott már. (annak olyan hangja lehetett, hogy sírtál)
Egyébiránt már hallottam kormányoszlop csapágyazásának lógásáról is, de ez kevésbé jellemző.
Ritkán még a gólyalábak becsúszó szárai is tudnak kopogni (oldal irányú mozgással). Ezek jellemzően felújított, vagy fos utángyártottaknál jönnek elő.
Ha a leírtak már cserélve voltak és ezek után is apró, "vibráló" úthibákon (pl.: kockaköves út) valami kopog, az sokszor a körmánymechanika.
Kormányoszlop kardánkereszt lógása, illetve fogasléc lógása (persely a kormányműben). Utóbbinak ki kellett volna derülnie a belső összekötők cseréjekor, ha egy lelkiismeretes szerelő a csere után leellenőrzi, hogy megszűnt-e minden lógás. Alapvetően nekem egyébként furcsa az egyszerre mind a 4 csuklót cseréljük javítás, de biztosan mindegyik halódott már. (annak olyan hangja lehetett, hogy sírtál)
Egyébiránt már hallottam kormányoszlop csapágyazásának lógásáról is, de ez kevésbé jellemző.
Ritkán még a gólyalábak becsúszó szárai is tudnak kopogni (oldal irányú mozgással). Ezek jellemzően felújított, vagy fos utángyártottaknál jönnek elő.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2016 dec. 18, 03:55 pm
Re: E10 - (1992-1997)
En voltam a ToyoTeam Garage-ban, ahova szinten hasonlo problemaval mentem. Elso korben nekem lengescsillapito csere lenne,( meg a gyari 355e km-nel), aztan utana, ha meg mindig kopog, akkor kormanymu. Egyebkent nekem is nyikorog a kormany, es kopogott meg akkor is ha megloktem allo helyzetben az autot. A kopogas hidegben megszunt, most azonban valami csoda folytan melegben sem annyira hallhato. Nyilvan vannak elhasznalodott alkatreszek, de hogy nem kotheto problema bizonyos korulmenyekhez, az eleg frusztralo.
Re: E10 - (1992-1997)
Pacsker, TokmagYeti köszi a választ!
Pacsker:
Tudom a távdiagnosztika főleg ilyen helyzetben elég necces, nem érzed, nem hallod te is csak találgatni tudsz.
Kormányomnál 0 a holtjáték. A csuklóknak nem volt hangja a külső már nem volt a legjobb, viszont a belső teljesen egészséges volt. Sajna nekem nem volt időm foglalkozni vele, így szerelő csinálta. Magam munkájában jobban bízom.
TokmagYeti:
Na ja, a hátsókat úgyis most cseréltem KYB-re, lehet az elsőket is kellene, mert már 23 az autó hiába a "kevés" kilóméter, de a fentebbi okok miatt kérdéses.
Én akárhogy nyúzom, lököm, ütöm verem meg sem szólal semmi, ha meg van emelve akkor sem. Csak úton tudom előidézni a hangot akkor sem mindig kopog a szemetje
Én is úgy érzem, hogy hidegben nem kopog vagy nem annyira
Jaja, máskor könnyen beazonosítottam a problémát, és szillent csere vagy kutyacsont vagy hasonló és megszűnt. De itt tanácstalan vagyok kicsit...
Üdv, Tamás
Pacsker:
Tudom a távdiagnosztika főleg ilyen helyzetben elég necces, nem érzed, nem hallod te is csak találgatni tudsz.
Kormányomnál 0 a holtjáték. A csuklóknak nem volt hangja a külső már nem volt a legjobb, viszont a belső teljesen egészséges volt. Sajna nekem nem volt időm foglalkozni vele, így szerelő csinálta. Magam munkájában jobban bízom.
TokmagYeti:
Na ja, a hátsókat úgyis most cseréltem KYB-re, lehet az elsőket is kellene, mert már 23 az autó hiába a "kevés" kilóméter, de a fentebbi okok miatt kérdéses.
Én akárhogy nyúzom, lököm, ütöm verem meg sem szólal semmi, ha meg van emelve akkor sem. Csak úton tudom előidézni a hangot akkor sem mindig kopog a szemetje
Én is úgy érzem, hogy hidegben nem kopog vagy nem annyira
Jaja, máskor könnyen beazonosítottam a problémát, és szillent csere vagy kutyacsont vagy hasonló és megszűnt. De itt tanácstalan vagyok kicsit...
Üdv, Tamás
94' 4EFE Liftback XLI
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)
Köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2018 márc. 19, 09:45 am
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: Si
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok!
Segítsetek légyszi!
Miskolci (v ahhz a legközelebbi) szakembert (v szervízt) keresek, aki (ahol) tudja olvasni az autóm (1996 corolla 1.6 si) computerét.
(esetleges hibakódok miatt mert pl ingadozik kicsit a fordulatszám - nem csak alapjáraton.)
Próbáltam a youtube-on talált videók egyikét (rövidre zárni a csati 2 pontját és gyújtás után figyelni a műszerfali visszajelző villogásának számait de az folyamatosan villogott) de nem hozott sikert.
Köszönöm
((és az utastér levegőszűrő/ pollenszűrő cseréjével is bajban vagyok - nem tudom hol találom.))
Segítsetek légyszi!
Miskolci (v ahhz a legközelebbi) szakembert (v szervízt) keresek, aki (ahol) tudja olvasni az autóm (1996 corolla 1.6 si) computerét.
(esetleges hibakódok miatt mert pl ingadozik kicsit a fordulatszám - nem csak alapjáraton.)
Próbáltam a youtube-on talált videók egyikét (rövidre zárni a csati 2 pontját és gyújtás után figyelni a műszerfali visszajelző villogásának számait de az folyamatosan villogott) de nem hozott sikert.
Köszönöm
((és az utastér levegőszűrő/ pollenszűrő cseréjével is bajban vagyok - nem tudom hol találom.))