Autós nyílt napok, versenyek - Hungaroring, Pannoniaring...

Főként a már lezajlott találkozókról olvashattok. Kinek hogy tetszett?
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

Keréknyomást nem mértél miután lejöttél a pályáról? Nagyon alattomosnak tűnik az a megcsúszás, lehet túl volt fújva a hátulja. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: mozso »

Bal első: 2.1, jobb első: 2.0, két hátsó: 2.0 volt amikor Bohi lejött a pályáról.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Nem miattad. ;) Keveset ültem jobb 1-ben, az sem volt kellemes.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: PiciPeti »

mozso írta:Bal első: 2.1, jobb első: 2.0, két hátsó: 2.0 volt amikor Bohi lejött a pályáról.
Akkor nem valószínű... Mindenesetre elég furán megy el, a helyzethez képest túl hirtelen szerintem. Bár nem ismerem a típust. :roll:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Azért 120-nál megcsúszni az kemény. Ha nem is volt látványos "mentés", valami ott történt. Nagyon csúnya vége lehetett volna ha úgy csípi meg a fű szélet, hogy megfogja az első tengelyt. Valaki megint figyelt a szerencse fiára fentről. ;)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: mozso »

Nekem a célegyenes végén volt hasonló anno. Wéber Gábor ült a jobb első ülésen. Egyre későbbre raktuk a fékezési pontot és egyre balrább. Nem volt sok hely megfogni, de ura voltam a helyzetnek. Utólag derült ki pillanatra blokkolt a két hátsó kerék, látszott a nyoma. Nem volt kipakolva a hátulja nagyon.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Szuti
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010 ápr. 08, 10:14 am

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Szuti »

A gyors kör egész jó, bár a kevesebb néha több alapon némely kanyarban túl gyors vagy, lesodródsz az ideális ívről, pár kanyarban pedig lehetnél gyorsabb, jobban kiesnél a pálya széléig. Kár, hogy nem lehet látni a kormányzást, az autó kanyarban való viselkedése alapján kicsit finomabb kormánykezelés kellene szerintem, mert a videót nézve olyan, mintha a kanyarokba berántanád a kormányt, nem pedig rákanyarodnál az ideális ívre. A kicsúszásnál is ilyen érzésem van, mintha berántottad volna a kormámyt, majd ráléptél a fékre és simán elúszott a segge. Tehát ha a kormánnyal finomabban bánsz, akkor nincs ez és ha egyenesen fékezed meg a koxsit, akkor szintén nincs. Kanyarban akkor fékezünk, ha jobb tapadasunk van és stabilabb a kocsi. Látszott, hogy durva fektávot akarsz venni, ami jó is, csak next time fokozatosan próbálgasd.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Először is gratula itt is!
Olyan jó volt látni, ahogy zsizsegtél. SMS, telefon, fórum, sőt még videó feltöltés is! :)
Ezek árulkodnak, hogy nagyon élvezted és hogy kell ezt még csinálnod :)

Nyilván nem volt kalibrálva semmi szenzorod, így a 2:31-hez hozzáadhatunk még 15 másodpercet :D, de viccelődéstől eltekintve nagyon komoly fejlődést mutatsz! Hallottam, hogy ideálisak voltak a körülmények (hűvös levegő, kevés autó...), de akkor is nagyon komoly 7 másodpercet javulni. Ha tényleg jól mért minden, akkor szerintem nem kérdéses a 2:30 alatti célkitűzés.
:taps:
Látszik a videón is, hogy SOKKAL keményebben tolod, mint 2 hete. Gyorsabb vagy és jobban kihasználod a pálya szélességét. Nagyon ügyesen fejlődsz!! Emelem kalapom!
A Mansellt nagyon jól dobot át! Látványos! :)

Örülök, hogy bevált a szoftver is. Ahhoz képest, hogy ingyenes teljesen jó..

Előttem apránként, de szerintem megírtátok a megoldást a kicsúszásra.

1. (Kanyar elején még intenzívebb fékezés)
2. (Kicsit gyorsabb kormánymozdulat a kelleténél)
3. Kocsi könnyű és terheletlen hátulja
4. (Hábé is említette, hogy csúszott a pálya. Lehet az új aszfalt jellegzetessége, vagy az adott hőmérsékleti és páratartalmi viszonyok. Ki tudja...)

Bohi egyébként is szeret extra féktávokat venni. A kollektív pályanapon még tanulgatta a fékezési pontokat (volt, hogy akkorát fékezett, hogy kanyar előtt még gázt is adott), lehet ez meg olyanra sikeredett, hogy úgy érezte még egy intenzívebbet bele kell lépni.

A lényeg, hogy nem lett komoly baj.
Aki ment már a ringen keményet közülünk, azok 99%-a már megpördült. Én is... Ráadásul a közös menős napon is. Nincs itt varázslat, feszegetjük a határokat és néha nagyobb lépcsőket lépünk, mint amit szabadna. Nekem például a hátsó gumim volt trágya a tempóm és a kanyarszögem meg sok hozzá. (rakok fel videót, ha tudok).

A videóban egyébként becsapós, hogy a telefon a konzolján mindig kitér egyet kanyarkezdésnél. Ettől még drasztikusabbnak tűnik a kanyarba bedobás még ha nem is az valójában.

(Kérlek küld át közös menéses napon készült gyors menetes videódat. Tényleg meg akarom csinálni a szinkron videónkat az azonos időről. Jól fogja mutatni a különbségeket)


Ne feledjük Hábét sem!
Reméljük ír egy kis beszámolót.

2. alkalom a ringen és 2:09. Az azért tiszteletet parancsol!!!!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: habe »

Kösz szépen, de az idő inkább az autó érdeme.
4x20 percet futottam, a legkorábbi időponttal kezdve. Szuper volt az idő, kellemes a létszám, patent minden.
Kaptam egy komoly futóműállítást és ezzel együtt szinte egy másik autót.
6 mp-et hozott a konyhára, ami azzal együtt, hogy tanulom még a pályát, óriási dolog. Járulékos előnye, hogy nem pusztult el a bal első slick, úgy mint a Pannoniaringen, ahol a délelőtti edzés után, már nem tudtam mért kört futni, mert az utcai kerékdőlés leradírozta a gumit. Igaz, ott az aszfalt is gyilkos fajta.
Itt minden pöpi volt.
A gyorsuló tempó miatt viszont fejet kellett hajtanom, egy elméletnek. Az első hajtásba épített torsen (amit én a világ csodájának tartok) itt már kevés. Annyira lágy, hogy nem tudja átvinni a nyomatékot a terhelt kerékre, és borzasztó alulkormányzottság a végeredmény.
A másik két evóban már lamellás történet dolgozik, de úgy is fordultak be a kanyarba előttem, mintha ragasztón járnának.
Apa kezdődik.... :hehe:

Nagyon jó nap volt, jó beszélgetésekkel, fasza kávéval, és pici 2:10 fölötti után,- erősen akarva - pici 2:10 alattival. És mindezt borzasztó sok hibával.
De majd faragunk rajta.

Bohinak vegyetek seprőt, meg egy láthatóságit. Vagy porszívót, mindegy. :hehe:
Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: domi007 »

habe írta:Az első hajtásba épített torsen (amit én a világ csodájának tartok) itt már kevés. Annyira lágy, hogy nem tudja átvinni a nyomatékot a terhelt kerékre, és borzasztó alulkormányzottság a végeredmény.
A másik két evóban már lamellás történet dolgozik, de úgy is fordultak be a kanyarba előttem, mintha ragasztón járnának.
Apa kezdődik.... :hehe:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: úgy úgy, kezdődik bezony :taps:
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Köszi a hozzászólásokat! Nagyon jó visszanézni a videókat, sokat lehet belőle "tanulni" és lehet elemezgetni.
A kicsúszásnál én is látom, hogy tényleg durva féktáv lett volna, ott talán már elkezd kifele leejteni is az út és valószínű, hogy elkezdtem már ráhúzni ívre.
Sajnos a telefon tartója kicsit billeg így csalóka, nem rángattam annyira a kocsit. Sajnos nem adja vissza telejesen.
Összességében teljesen jók a kommentek, örülök nekik, ne kíméljetek :D Én is látom ezeket a hibákat már így visszanézve.
A hátulja valóban könnyű. Lehet kéne még engedni és 1.8-at hagyni hátra?
Azt hozzá kell tenni, hogy a gumik hasznalt yokok, a két hátsó esősre vágva, ráadásul pont a jobb hátsó középen jobban elkopva. Túlfújták. Lehet ez is közrejátszott.
Köszi Szuti a hozzászólást, valóban lehetnék gyorsabb pár kanyarban. Mansel utáni, sikánból kifele és az azutáni kombináció is lehetne gyorsabb. Viszont az elsőn sokszor lecsúsztam és a fönti nyújtott jobbosban is.
Ahhoz képest, hogy mentem kb 5-6 éve pár etapot és idén 2 napot voltam kint 2-2 etappal, elégedett vagyok! :D
A szoftvert pedig néztem, de nem tudok rajta semmit kalibrálni, szerintem pontosnak kéne lennie, nem? :D

Nagy tanúlság az, hogy csak apránként kell merészebbnek lenni és nem szabad annyira agresszíven próbálgatni a határokat, mint én! :lol:

Habe-nak meg max respect, űridő az a 2:10 alatti! Grat! Legközelebb viszek seprűt, megígérem! :lol:

Matyi: a telefonom, amivel vettem a közös menést csak az első 2 kört rögzítette, így nincs meg a gyors kör! :( Akkor betelt a memória, most meg túlmelegedett és szintén nincs meg a második etap fele...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bubi »

Csak általánosságban írom, hogy a sikán utáni szektor szól leginkább a tudatos sebesség és ív választásról. Lehet gyorsan kezdeni és a végére sokat vesziteni, vagy megtartani a kocsi egyensúlyát és abból profitálni. A mansell utáni kanyart meg sokan veszik rosszul. Ott elég furának tünő ív jön ki a legjobban.

Azt viszont ne felejtsétek el, hogy nem feltétlenül lesz jobb a köridő ha egy kanyart ideálisan veszünk, hiszen gyorsabban jöhet a következő ( nagyobb sebességről kell fékezni), mi miatt elmehet a féktáv. Újra meg kell tanulni a következő fétávját és a következőt, és így tovább.

Viszont kérem, hogy lessétek Bohi 12-es kanyarját. Az nagyon ott van!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bohi »

Igen-igen, sok kanyart el kell rontani, hogy a későbbi kombinációból jól gyere ki. Na nem osztom az észt, mert látszik, hogy lenne mit javítani. :lol:
Viszont, ahogy egyre többet nézem és tanulgatom, egyre élvezetesebb az egész! :D
Már várom, hogy újra próbálgassam a hibákat kijavítani és gyorsulni. Nem feltétlenül csak az idők megdöntéséről kell, hogy szóljon szerintem. A kicsúszásom után kicsit visszavéve is eszméletlen élvezetes volt, egyszerűen csak élvezni kell és tanulni. :wink:
Sokkal nehezebb az egész, mint azt egy laikus gondolná.

Egy hülye kérdés. A kanyarok számaival kapcsolatban láttam több térképet, melyik a jó? :D
Csak, hogy tegyük tisztába a dolgot és mindenki tudja, hogy a 12-es az melyik is! :wink:

Kép

VAGY

Kép

Nálam amúgy az első lenne a logikusabb, nem gondoltam, hogy pl a mansel előtti törést is egy kanyarnak vennék, de lehet tévedek... Többiek?
bubidisc írta:Viszont kérem, hogy lessétek Bohi 12-es kanyarját. Az nagyon ott van!
Köszi! :wink:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: Bubi »

A kis képen a 11-esre gondoltam. Én a sikánt kettőnek számoltam.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek

Re: Autós nyílt napok (Hungaroring, Slovakiaring, Kakucsring

Hozzászólás Szerző: habe »

19-én nyílt nap újra. Nincs cigireklám, kell a pénz, hehe.
Lehet jelentkezni.
Válasz küldése