Autoreszelgetes
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
No akkor én is kérdezek.
Ismét megvolt egy műszaki vizsga és ismét abba a nehézségbe ütköztünk mint az előzőn: a terheletlen emelt fordulatszámot azaz 2800-at nem lehet tartani. Szépen emelkedik odáig, majd hiába nem nyomom jobban a pedált akkor is emelkedik tovább egészen 3000 vagy picit a fölé, persze az ember próbálja ellensúlyozni kevesebb gázzal, de akkor meg túlságosan visszaesik. Gázpedállal nem lehet megtartani 30 mp-ig ezt a tartományt, a pillangószelep kézzel való forgatásával is csak nehezen, többször kellett megpróbálni, mire sikerült... ha jól emlékszem a lambda érték volt magas, amikor túlpörögött.
A motorral egyéb ilyen jellegű probléma nincs (alapjárat tökéletes), van olajfogyasztás 0,35-0,45 liter/1000km a teljes átlag most 1000 km-re vetítve 0,37l/1000 km. Főként pályás használat mellett szokott 0,45-re felmenni, az alacsonyabb fogyasztás is fele város fele M0-ás használat. Ezen kívül a fogyasztás sem nagy, jól húz, a típusra jellemző motorcsörgés megvan, MaxxMotion95-el elég szépen duruzsol. 190.000 km-t futott, az olajteknő és valószínűleg a hengerfej tömítésnél van némi olajpára, pontosabban az abba belerakódott por van, de folyni nem folyik semmi sehol. Alapjárat is jól működik, pillangószelep, légmennyiségmérő tiszta.
Valakinek vmi ötlete?
Ismét megvolt egy műszaki vizsga és ismét abba a nehézségbe ütköztünk mint az előzőn: a terheletlen emelt fordulatszámot azaz 2800-at nem lehet tartani. Szépen emelkedik odáig, majd hiába nem nyomom jobban a pedált akkor is emelkedik tovább egészen 3000 vagy picit a fölé, persze az ember próbálja ellensúlyozni kevesebb gázzal, de akkor meg túlságosan visszaesik. Gázpedállal nem lehet megtartani 30 mp-ig ezt a tartományt, a pillangószelep kézzel való forgatásával is csak nehezen, többször kellett megpróbálni, mire sikerült... ha jól emlékszem a lambda érték volt magas, amikor túlpörögött.
A motorral egyéb ilyen jellegű probléma nincs (alapjárat tökéletes), van olajfogyasztás 0,35-0,45 liter/1000km a teljes átlag most 1000 km-re vetítve 0,37l/1000 km. Főként pályás használat mellett szokott 0,45-re felmenni, az alacsonyabb fogyasztás is fele város fele M0-ás használat. Ezen kívül a fogyasztás sem nagy, jól húz, a típusra jellemző motorcsörgés megvan, MaxxMotion95-el elég szépen duruzsol. 190.000 km-t futott, az olajteknő és valószínűleg a hengerfej tömítésnél van némi olajpára, pontosabban az abba belerakódott por van, de folyni nem folyik semmi sehol. Alapjárat is jól működik, pillangószelep, légmennyiségmérő tiszta.
Valakinek vmi ötlete?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Esetleg valahol rés van és ott fals levegőt szív.
Még hideg motornál, járatni kell, és féktisztítóval fújkálni a levegőcsövekre.
Ha valahová fújva változik a fordulatszám, akkor ott kell valami rést keresni és találni.
(meleg motornál ne, nehogy begyulladjon a féktisztító !)
Még hideg motornál, járatni kell, és féktisztítóval fújkálni a levegőcsövekre.
Ha valahová fújva változik a fordulatszám, akkor ott kell valami rést keresni és találni.
(meleg motornál ne, nehogy begyulladjon a féktisztító !)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
Ma leszedtem a műanyag tetőt a motorblokkról, amennyire tudtam letakarítottam féktisztítóval, majd elindítva adtam neki a féktisztítót, de meg se röccent a fordulatszám, már kezdett visszaesni alapjárat felé, aztán nem próbáltam tovább. Felülről jól hozzáférhető ott mindenhol kapott, de az alsó fertály nagyon fedve van, csak a légcsövek között tudtam befújni, de elvileg úgy is be kellett volna szívnia, hisz ilyen melegben elég gyorsan párolog, és csak beszívta volna ha ott bejut valahol a levegő. De nem, legalábbis annyit nem, hogy fordulatszám változzon. Még vennem kell féktisztítót és akkor megnézem a szelepfedélből kivezetett csöveket is.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes
Szelepfedél tömítés cserénél kell valami ragasztót használni, vagy csak a megtisztított felületekre szépen odailleszteni az új tömítést?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
A "kanyarokba" mindenképpen ajánlott a tömítőpaszta, de a biztos, ha teljesen körbe van kenve.Lyani írta:Szelepfedél tömítés cserénél kell valami ragasztót használni, vagy csak a megtisztított felületekre szépen odailleszteni az új tömítést?
(nem ragasztó jellemzően piros, vagy fekete, vagy ezüst színű, hőálló tömítőpaszta kell, autószerelőknél mindig van)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Nem a kanyarokba, hanem a vezérműtengely alagutak törésének töveibe GYÁRI service manual szerint is KELL rakni két kis paszta pötyit. (ne sokat)
A felület pedig legyen gyönyörűen tiszta és zsírmentes. (a szelepfedél vályata is!)
A felület pedig legyen gyönyörűen tiszta és zsírmentes. (a szelepfedél vályata is!)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes
A tiszta felület az magától értetődő, csak a pasztában nem voltam biztos. A Loctite rezes paszta akkor jó lesz. Offos autó, nincsenek vezérműtengelyEK.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
És akkor hova is akarsz rakni?
(mert hogy nem kell)
(mert hogy nem kell)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes
Csak egy vezérmű tengely van a Dájhácu Sárádban, de amúgy meglepően jól autózható az 1.3 injektor.
Ha nem lenne egy rusnya és félelmetes szappantartó, akkor azt mondanám, hogy fasza.
Így azt mondom rá, hogy japán tália, de még ez is sértő.
Ha nem lenne egy rusnya és félelmetes szappantartó, akkor azt mondanám, hogy fasza.
Így azt mondom rá, hogy japán tália, de még ez is sértő.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes
Lezajlott szépen a szelepfedél tömítés csere, a gyertyapipa szimeringek cseréjével együtt.
Megpucoltam kívül belül, szép is lett.
Aztán összerakásnál, mielőtt betöltöttem volna az olajat, vettem észre, hogy nem azért szivárgott, mert a tömítés volt szar, hanem mert az alumínium öntvény repedt. Csavarokat belülről kifelé, átellenben, negyed fordulatonként húztam finoman...
Meg lehet azt valahol szakszerűen javíttatni hegesztéssel? Vagy szerezzek valami bontottat?
Eléggé bosszant a dolog, ráadásul sürgős is lenne.
Plíz help!
Megpucoltam kívül belül, szép is lett.
Aztán összerakásnál, mielőtt betöltöttem volna az olajat, vettem észre, hogy nem azért szivárgott, mert a tömítés volt szar, hanem mert az alumínium öntvény repedt. Csavarokat belülről kifelé, átellenben, negyed fordulatonként húztam finoman...
Meg lehet azt valahol szakszerűen javíttatni hegesztéssel? Vagy szerezzek valami bontottat?
Eléggé bosszant a dolog, ráadásul sürgős is lenne.
Plíz help!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes
Meghegesztve, felrakva. Nem merem meghúzni a csavarokat, de nem folyik, úgyhogy nem is kell jobban. Fasza.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Sziasztok !
Azt vettem ma észre, hogy az utastéri levegő ventillátora az 1. és 2. állásban nem fúj semmit, csak a 3. és 4. állásban működik, de ott rendesen.
Korábban, off autómon is volt hasonló, ott a fűtőmotor-ellenállás lazult le. Gondolom, a Corollában is hasonló lehet, na de hol keressem ? Az off autóban a motortérben volt a ventilator, oldalán az elektronikája, az könnyű volt...
Ha valaki javított már ilyet, kérem ossza meg a tapasztalatot, szeretném gyorsan megjavítani, a 3. állás már nagyon sok és hangos is
Azt vettem ma észre, hogy az utastéri levegő ventillátora az 1. és 2. állásban nem fúj semmit, csak a 3. és 4. állásban működik, de ott rendesen.
Korábban, off autómon is volt hasonló, ott a fűtőmotor-ellenállás lazult le. Gondolom, a Corollában is hasonló lehet, na de hol keressem ? Az off autóban a motortérben volt a ventilator, oldalán az elektronikája, az könnyű volt...
Ha valaki javított már ilyet, kérem ossza meg a tapasztalatot, szeretném gyorsan megjavítani, a 3. állás már nagyon sok és hangos is
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Autoreszelgetes
Előtét ellenállásod lefőtt jó eséllyel.
Ha leveszed a kesztyűtartót akkor a fűtésboxon, pont szemben, egy állított téglalap alakú alkatrész, csati megy bele, és 2 csavar fogja. Egyértelmű lesz.
Ha leveszed a kesztyűtartót akkor a fűtésboxon, pont szemben, egy állított téglalap alakú alkatrész, csati megy bele, és 2 csavar fogja. Egyértelmű lesz.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Gyors válasz volt, nagyon köszönömPiciPeti írta:Előtét ellenállásod lefőtt jó eséllyel.
Ha leveszed a kesztyűtartót akkor a fűtésboxon, pont szemben, egy állított téglalap alakú alkatrész, csati megy bele, és 2 csavar fogja. Egyértelmű lesz.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)