FONTOS 5.0
Pörgessük a topic-ot. Hamarosan csapatunk
Amennyiben igény van rá, ugyan formalitás, de jópofa... csinálhatunk CCH Pályanapos
rajtszámokat, mint amilyenek a Girbe-Gurba kalandtúrán voltak.
Aki szeretne, az írja meg milyen számot. Én a 3-ast stoppolnám.
Teljesítmény mérés:
Köszi Szuti, hogy te is utána kérdeztél. Ahogy számolom, olcsóbb az RCC, bár nem tudom van-e köztük minőségbeli különbség. Az biztos, hogy nem használják minden pillanatban a padot.
Az új vezetéstechnikai oktatás miatt úgy gondoltam inkább veszek még egy etapot a ringen és lemondok az autóm teljesítmény méréséről.
Ettől függetlenül, ha megvan a végleges "dínós" létszám, nagyon szívesen segítek közbenjárni Bencénél és az sem kizárt, hogy ellátogatok segíteni.
Ezzel kapcsolatban valaki karolja fel ezt a történetet és keressen meg mielőbb egy végleges létszámmal.
Felkészülés, fontos információk:
Köszi Mozso és Szuti az összegzőt!
Külön öröm tapasztalt pályásoktól hallani ezeket! Nagyon sokat segíthetnek ezek a kis figyelem felhívók mindenkinek, de azoknak feltétlenül elengedhetetlenek, akik most gurulnának fel először a legendás ívre.
Túl sokat hozzátenni ezekhez már nem lehet...
Bubidisc 3 fontos dolgot említett még.
- Az egyik a fékek vasalása-nem vasalása. A fórumon már többször leírtam, hogy minden gyártó máshogy rendelkezik a bekoptatásról (fejlődő gázok és bevonatok a tárcsákon és a betéteken). Van aki szolíd használatot ír elő az első 1-200km-en és van aki a vasalásodhoz hasonló procedúrát kér az elején. Tudom, hogy a vasalás és a bekoptatás más, de arra hívnám fel a figyelmet, hogy amelyik betét a leírásban ellenzi a bekoptatásnál a "gyilkolást", annál csak ezt követően vasalgassunk.
Fontos még a megfelelő hőtűrésű betét használata. Toytib írta korábban, hogy volt olyan utcai, ami szénné égett és darabokba vált le a hordozó fémről és volt, ami meglepően jó állékonyságúnak és tapadásúnak bizonyult. Természetesen, aki Ferodo DS-ezik, meg EBC-zik, azoknak ez felesleges infó, de utóbbiakról meg azt kell tudni, hogy normál utcai használatnál nem a legjobbak..
Tudtok egyéb alternatívát, ami jó a ringre? (jó utcai, vagy egyéb sport változat)
- Másik az autóban megmaradó tárgyak rögzítése. A ringen olyan oldalgyorsulások (és fékhatások!) vannak, hogy ami nincs "lekötve" az mind repked. Iszonyat veszélyes lehet, sérülést is okozhat, de ami még inkább gáz, hogy ami hátul van, az is előre küzdi magát és simán bemegy a fékpedál alá! Na azt ne kívánja senki. EMIATT a PMR-eknél is mindenkit kérnék, hogyha más nem, akkor TAPE-el ragassza a műszerfalhoz, vagy gondoskodjon egyéb rögzítéséről. Amennyiben az első etapban utasa is lesz, az megoldja a dolgot, de tényleg figyeljetek erre az apró dolognak tűnő részletre is.
- Harmadik az említett hátsó ülés kiszerelése. Úgy eldobja magát az autó, hogyha nem tartjuk észben, hogy öröm nézni... Aki nem biztos magában, inkább hagyja bent! (nem utolsó sorban, akár a kanyarsebességünk is kisebb lehet, mivel csökkentenünk kell a tempót az enyhébb hátsó tapadás miatt)
Ezzel kapcsolatban egy kiegészítés, amit sok embernek elmondtam már személyesen.
Hogy tényleg úgy is van-e vagy csak azt hisszük, de közúton azt gondoljuk: jól vezetünk!

Ügyesebbek még a szerpentineket is jól abszolválják, netán attól dagad a mellük, hogy a Hungárián lámpától-lámpáig ügyesen váltanak

...
Persze vannak, akik tényleg ÉRZIK a fizikát, az autóik határait, rezdüléseit, az aktuális tapadási viszonyokat..., de még ez sem mindig elég, mert
Egy pályanap a Hungaroringen az NAGYON más

Egy példa:
Akik már voltunk fent, azok 90%-a az első pár körben (majdnem ugyanott) megpördült

Pedig ugye milyen abszurd?!

Egy ekkora pályán, én? Aki már tízen éve vezetek sportos autót. Megpördülni? Ugyan már...
Ez mégis annak köszönhető, hogy a Hungaroringen nagy sebességű kanyarok vannak és egyben nagy, biztonságos bukóterek is. Emiatt sokan tényleg kitoljuk a határokat (hol máshol?!), azonban itt már sokkal erősebben közrejátszik a centrifugális erő is. Mivel határon és legtöbben nem drift pilóták vagyunk, ha már elindul az autó feneke, onnan bizony nehéz már összeszedni.
Mindemellett ott a nagy tempójú, döntött, (sokszor árnyékos és hűvösebb) 2-es, 3-as kanyar kombináció. Egy hosszú balos után kéne jobbra váltanunk, elvileg már kigyorsítás közben, de sokak pont itt váltanak fék és gáz közt. Külső íven vagyunk és rögtön húznánk szűken a jobbos belsejére, hogy a lejtőn még lendületet gyűjthessünk és gyorsabb legyen a Mansell. Na itt az utcai berögződések érvényesek és egy picit erősebben "libbentjük" az autó súlypontját egyik oldalról a másikra. A fent említett tényezők közrejátszása mellett ez éppen elég arra, hogy már pördülünk is.
Erről a kanyarkombinációról van szó:
https://youtu.be/3l7UBTIALdE?t=46
Ugye, hogy nem tűnik veszélyesnek? Mégis sokan eldobtuk az autókat itt. Utána rögtön megtanulja tisztelni az ember és a LÉNYEG, hogy sokkal finomabb kormánymozdulatokkal és sokkal szélesebb aszfalt használattal abszolválja a ringet.
Szerencsére senkinek és semelyik autónak nem lett itt baja, de ha tudtok tanulni a mi hibáinkból, használjátok fel előnyötökre!
Vezetéstechnikai elméleti oktatás:
Köszönjük a nagylelkű felajánlást Szutinak! Öröm egy ilyen tapasztalt versenyzőtől tanulni. Fizetnék is érte, de így pláne megtisztel a gesztus!

Minden CCH-s érdeklődő részt vehet rajta, attól függetlenül, hogy a gyakorlati képzésen tud-e menni vagy sem.
A nap elején, reggel tartanánk meg! Ki tudja, mikor szokott lenni a kapunyitás? Javaslom, hogy
8:00-kor már mindenki egy helyre leparkolva gyűljön össze. Ekkor kezdenénk az elméleti pályanapozás átbeszélését, melyet szeretnénk interaktívvá tenni, tehát ha kérdés merül fel, nyugodtan vágjatok közbe és tegyétek azt fel, illetve, ha valakinek más tapasztalata, kiegészítése van, jelezze és meghallgatjuk szívesen!
Itt már nem szeretném, ha a felkészülésről túl sok szó esne. Azt beszéljük meg itt, mint ahogy ezt tökéletesen el is kezdtétek.
Várhatóan 1 órát terveznék rá, majd a végső simításokat, ellenőrzéseket meg lehetne ejteni az első etap előtt.
Vezetéstechnikai gyakorlati képzés:
Ahogy Szuti jelezte, a reggeli KÖZÖS MENET első két körben (lehet lesz az 3 is), ő megy elől és a táblázat alapján ügyesség-autó gyorsaság arányában gyorsabbtól a lassabbig követjük őt LIBASORBAN. (nem versenytempót megyünk, a gyengébb autók is tudják majd követni az előttük haladót)
A libasor persze nem 1 méteres féktávot jelent, de kérek mindenkit relatív
szorosan kövessük egymást. Erre egyrészt azért van szükség, hogy az előttünk haladó nyomvonalát
pontosan lemásolhassuk, így megismerve az ideális pályahasználatot. Biztosan meglepő lesz pár embernek, "milyen későn és milyen távolról" kell "indítani" 1-2 kanyart.
Másrészről azért is fontos az anya vadmalac utáni szoros konvojozás, hogy rádió hatótávolságából az utolsó se essen ki. Szuti végig fogja kommentálni a tanulós köröket. A rádiót addig nyugodtan rögzítsétek (és vegyétek fel a leghangosabb fokozatra), hiszen eközben az oktatón kívül másnak forgalmazni (beszélni) tilos.
Miután Szuti alias "Safety Car"

félreáll, az autók már biztos bemelegednek addigra és lehet neki tolni, de csak ésszel. Nagy lesz a kísértés, de próbáljátok betartani, hogy csak higgadtan, lépésről-lépésre, körről-körre vállaljatok egyre többet. A gyorsabbak lesznek elől, így elkerüljük azt, hogy végig kelljen előzniük a többieket esetleges többlet veszélyhelyzetet okozva. Reálisan ebben az etapban lesz még 3-4 körünk, amit mindenki a saját tempójában tesz már meg. Csak CCH-sok, nem kell stresszelni az agresszív külsősök miatt. Vigyázunk egymásra!
Ahogy említették előttem is, NEM VERSENY. A nap folyamán biztos lesz olyan, hogy egy erősebb autó megelőz minket. Éppen ezért folyamatosan legyünk képben a tükrök segítségével, hogy mi zajlik mögöttünk. Ha valaki gyorsan vagy lassan de mögénk érkezett az azt jelenti, hogy gyorsabb nálunk. Húzódjunk le és engedjük el őt!
Ezt az etapot követően mindenki annyit megy még a nap folyamán, amennyit szeretne, illetve annyit, amennyire tudott jelentkezni.
Mindenkinek javaslom, hogy az első Safety Car-os legyen egy gyakorlós menet, amely alkalmával bátran ültessen utast is maga mellé, majd utána még vegyen legalább 1 menetet, ahol egyedül, szépen fejlődhet és bizonyíthat egy jó idővel magának.
Nyeremény:
Remélem mindenkihez eljutott az, hogy egy olyan sofőr mellé egy olyan autóba ülhet, ami a Hungaroringen 2:05 alatt megy...
Hagyok egy kis időt...
Aki nincs képben a köridőket illetően, guglizzon utána.. Megéri!
Szerintem hatalmas felajánlás és köszönöm a klub nevében!
Klubelnökként lemondok a sorsolásban történő részvételemről, de remélem majd egyszer lesz alkalmam beülni a jobb 1-be.
FONTOS! Nem a leggyorsabbat fogjuk díjazni ezzel az ajándékkal!
Minden Corolla Club tag, aki itt jelentkezett és karikázott aznap a pályán, egyaránt "bekerül a bödönbe", amelynek nyertesét a nap végén ki is hirdetjük!
Média:
Az az igazság, hogy egyre jobban rá vagyok izgulva erre a napra

Ha eső lesz, már az se veheti el a kedvem. Annál izgalmasabbá és technikásabbá válik.
Olyan szuper nap lesz a reggeli oktatástól a szereléseken és a pályázásokon át az esti megfáradt pizzázásig, amit sok éven át fogunk emlegetni!
Nagyon jó lenne mindezt kellőképpen megörökíteni, ezért kérnék mindenkit, hogy mozgósítsa barátját/párját/családtagját és kérje meg, hogy jöjjön ki fotózni/videózni. Már 10 éve járunk ki, legtöbbször nézőként és úgyis hatalmas élmény egy ilyen nap. Főleg, ha ezt fűszerezi egy nagy létszámú CCH-s bandázás is.
Ezúttal kérném minden olyan klubtag segítségét is, aki indulni nem tud, de nézőként tervez kilátogatni, hogy fotózzon, videózzon, ha teheti.
- Fotó - Jabel jelezte, hogy nagyon szeretne kijönni, de a vizsgáin múlik majd
- Fotó - Közlekes?
- Fotó - Lackó?
...?
(légyszi írjátok fel magatokat)
Kell több médiás, mert nincs arra idő, hogy egy etap alatt más-más kanyarokban is megörökítsék a versenyzőket.
Első etap első körében a célegyenesben úgyis "lassan" megyünk, a teljes pálya szélességébe (2?) sorba rendeződni egy fotó erejéig, amíg elhaladunk a boxok előtt?
Belső kamerás felvételek:
Ugyancsak fontosak szerintem. Egy sima szélvédős mobiltartóval és okostelefonnal szerintem már lehet egész értékelhető felvételeket készíteni. Ezen felül a tapadókorongos akciókamerák is egész olcsók már és sok mindenkinek vannak.
A kérdésem, hogy "telemetriás" szoftverben mit ajánlotok? Ha már okostelefon, érdemes azzal rögzíteni. Pályarajz, oldalgyorsulás, köridő..
Menetekre történő jelentkezés:
Eszméletlen fontos!!!
Az első menetre "etapra" történő mielőbbi jelentkezés elengedhetetlen azért, hogy csak mi, CCH-sok menjünk a pályán és megoldható legyen a gyakorlati vezetéstechnikai képzés.
A korább említett információk alapján mielőbb derítsük ki, hogy valóban május 8-án-e és hány órától lehet jelentkezni.
Ha tudjuk a start időpontját vagy mindenki tegye meg azonnal a saját jelentkezését, vagy adjátok meg adataitokat valakinek, aki megteszi helyettetek.
Javaslom a közös menés időpontjának módosítását! Célozzuk meg a délelőtt 10 órai első 1-es kategória menetére történő jelentkezést.
Ellenvetés?
Aki többet megy, így annak is marad ideje a többire és szerintem ezekre már mindenki úgy jelentkezzen, ahogy szeretné. Ez azért is jó, mert a közös menetet követően marad idő nézni a másikat és váltjuk is egymást, így szinte non-stop lesz CCH-s autó a pályán.
MÓDOSÍTÁS!
25 fő mehet egy menetben. Így még 9 Toyotás jelentkezését tudjuk elfogadni és ők a gyakorlati vezetéstechnikai oktatáson is részt tudnak venni.
Ha bárkinek bármi kérdése van, tegye fel bátran!
(1 pár PMR-t tudok vinni, a másik felére valaki jelentkezhet)