Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Hűtőfolyadék nem nagyon párolog normál helyzetben. Ha hiányzik, akkor vagy valahol szivárog (illesztés, hűtőperemezés, cső lyukadás...), vagy megeszi a motor. Ha előbbi és apránként teszi (tehát a szabadba került lötyi elpárolog), akkor kell keresni a hűtőfolyadék szagát. Anyós lábnál is érdemes körbenézni, mert a fűtőradiátoroknál előfordul, hogy kilyukadnak.
Ha a motor eszi meg, akkor környezetvédelmi felülvizsgálatnál húzhatja az értékeket. Ha az égéstérbe lyut és már durva a fogyasztás, fehér gőzként távozik a kipufogóból. Ha az olajtérbe megy, világosodik az olaj, a betöltő sapka levételekor gőz távozik, esetleg minimális hab nyomok is láthatók.
(Ha a hűtőfolyadék térbe megy az olaj, akkor világos barna iszapos, mézes emulzió keletkezik, hisz a vízpumpa összekeveri őket. Tűlfolyó alján szépen elkezd gyűlni. Ha az égéstérből bejut a nyomás a "víz"térbe, akkor bugyog/forr a hűtőfolyadék).

Hűtősapka rugó nem tömítést szolgál. Arra ott a gumi gyűrű. Maximum, ha elgyengült a nagy rugó (nem jellemző..), hamarabb nyit, kisebb nyomás lesz a hűtőrendszerben és előbb átkerül a túlfolyóba a táguló közeg egy része.

E11-ben alapjárati motor van, nem vizes termosztátos alapjárat állító, mint E8-E9-ben. A hűtőfolyadék nem megfelelő levegőtlenítése ugyan valóban okoz előbbi típusoknál "túráztató alapjáratot". E11-nél nem hiszem. Maximum, ha már levegőt mér az ECU hőfok szenzora?
Ettől függetlenül mindenképpen utána kell nézni, hogy miért fogy a hűtőfolyadék!! Simán megfőzheted így a motort!

Tessék kezdeni egy diagnosztikával.
Hátha az előbbre visz. Nem univerzális olvasókkal, hanem Toyota szoftverrel a megfelelő helyen. Hátha mond valamit.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A hűtősapkánál arra gondoltam, hogy nincs meg a nyomás, ezért a forráspont is lejjebb kerül. (bár, ha eléri a forráspontot, akkor már gáz van :)

A faceliftesben tudtommal már csak egy hűtőfolyadék érzékelő van (békában még három különböző :) van), szóval esetleg azt is lehúznám, változik-e valami.

(A lambdaszonda csatlakozójának lehúzását is javasoltam korábban, az is közelebb vihet talán a megoldáshoz.)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
VargaB
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
Tartózkodási hely: Tura, Budapest

Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: VargaB »

Hétvégén ellenőrzök mindent, megnézem a fűtőradiátor és a vízpumpa környékét is. Ami egyenlőre biztos, hogy a motor vízköréből kijutó vízre nem utal semmi (egy általatok említett jelenség sem áll fenn) és az alapjárat továbbra is megbolondul, ha a motor eléri az üzemi hőfokot.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Vízgomba ellenállás lett már mérve? Én a vezetékeket, csatlakozókat is átnézném, nem-e kontakt hiba van vagy vezeték szakadás.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Re: Melegen ingadozó, magas alapjárat

Hozzászólás Szerző: bepi81 »

A leírtak alapján sanszos a hűtővízgomba hibája. Elképzelhető, hogy helytelenül érzékeli a hűtővíz hőmérsékletét és a fals jel miatt tartja magasan az alapjáratot.
OBDII-n keresztül végezzetek diagnosztikát. Ehhez jó egy egyszerű eszköz is, láthatjátok majd az ECU által érzékelt hűtővízhőmérsékletet és sok egyéb fontos real-time adatot. A lényeg, hogy az esetleges hibakódot még véletlenül se töröljétek addig, amíg gyári Toyota diagnosztikai eszköz nem látta az autót. Az, ugyanis látja a freeze-eket is, ami fontos infókat tartalmaz a szerelő számára és nem látható/olvasható a sima OBDII-es (ELM327) kütyükkel.

Bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a hiba forrása!
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Hoparduc
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 07, 06:15 pm

Alapjárat probléma

Hozzászólás Szerző: Hoparduc »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:

Re: Alapjárat probléma

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx »

Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Gázpedál rugdosásra visszaesik?
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Hoparduc
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 07, 06:15 pm

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Hoparduc »

Nem esik vissza, mindig visszaáll az 1800-as fordulatra.
Magus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Magus »

Üdv!
Próbáld meg a folytószelep házat belülről kitakarítani. Pl. féktisztító spray és tiszta rongy használatával. Érdemes még megnézni, hogy nem szorul-e, illetve nincs kiszálkásodva a gáz huzal. Esetleg nincs véletlenül megkopva a pillangószelep tengelye, illetve annak a fészke a folytószelep házban. Érdemes még megnézni, hogy nincs-e lyuk a szívó rendszerben (fals levegő bejutás) - szintén féktisztító spray használatával.
Kezdésnek egyelőre ennyi.
Üdv, és sok sikert!
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Re: Alapjárat probléma

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Hoparduc írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, van egy 1992-es AE95-ös Corollám, ha beindítom az alapjárat 800 ami jó, de ha rálépek a gázra utána nem áll vissza az eredeti alapjáratra hanem vagy 1000-ra áll vissza és onnan felkúszik 2200-ig, vagy 1800-ig esik csak vissza és vagy 2200-ig megy fel vagy ingadozik 1800-2200 között.
Van ötletek hogy mi okozhatja a hibát?
Köszönöm.
Igaz, nem írtad milyen típusú motorról van szó, de az alapelvek mindenhol ugyanazok.
Ez a videó segíthet:
https://www.youtube.com/watch?v=PIFx7dJLZEs
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Hoparduc
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 07, 06:15 pm

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Hoparduc »

Szia, 4AFE a motor.
LaciFejos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 11, 08:11 pm

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: LaciFejos »

Sziasztok!

Alapjárat témában szeretném a segítségeteket kérni.
2014 ben vásároltam a Corollámat, egy 2002-es E12 1,4 vvti hatchbacket.
Az előző tulaj elmondása szerint a 600-as alapjárat teljesen normális a típusnál...
Amikor eléri az üzemi hőfokot, az alapjárat visszaesik és enyhén remegni kezd az autó.
A váltások közötti fordulatszám emelést én is tapasztaltam, de az nem zavar különösebben.
Az alapjárat dologról mi a véleményetek?
Kérem adjatok tanácsot.
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: mozso »

Szia

A gyári alapjárat 640-680RPM, ezzel valóban eléggé remegős. Ha bowdenes a kocsid (2002-es, azaz igen), akkor csavarral lehet állítani a bowdenen, hogy mennyi levegőt kapjon alapjáraton a motor. A beszívott levegő növelésével emelkedni fog az alapjaratod, de nem szabad túlzásba vinni a csavargatást, mert kompenzálni fog a motorvezérlő. Azoknak akik nem tudják a bowdent állítani (mert mondjuk elektromos gázpedál van az E12-ben) vagy nem akarják azoknak segít a helyzetjelző fény felkapcsolása, mert ennek a terhelését a motorvezérlő a megemelt alapjárattal kompenzálja.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
LaciFejos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 11, 08:11 pm

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: LaciFejos »

Szia Mozso!

Köszönöm a gyors választ. Úgy látom nem vagyok teljesen tisztában a Corolla típusaival.
Valószínűleg 2002-ben volt a típusváltás?! Tehát az enyém szerintem E12-es, legalábbis már nem a "békalámpás".
Viszont bowdenes...
LaciFejos
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 márc. 11, 08:11 pm

Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: LaciFejos »

A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Válasz küldése