Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
okiman
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2007 máj. 08, 06:29 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: okiman »

Pacsker írta:Na látod mégis leírtam :)

Öregebb autóknál, főleg ha sportdobod van, a visszapuffogás már megszokott. Utógyújtás miatt is, na meg a vezérlés idő közbeni enyhe kopása elállítódása is vezethet ide. Én személy szerint szeretem! Nagyon baró! :) Kárt meg nem tesz

Hogy miért lehet lomha? hm... Nemtudom. Tudom melyik érzésre gondolsz, nekem hidegen játsza is a 4AGE, de max 2-3 km-ig. Gondolom túl sokat kap és befullad. Nézz utána. Meg hogy füstöl-e feketén a verda. Az is a túl dús keverékre utal.
Nya! beállítottam a gyújtás csak úgy érzésre :lol: Húz mint állat és nem füstöl. Megpróbáltam lekötni a kipu visszavezetést a légszűrőházból... jó volt 1 Halásztelek-Törökbálint CORA útvonalon... de... mikor 1 óra múlva kijötem és be akartam indítani befulladt. 2 re beindult és jó volt, de úgy döntöttem hogy inkább a kipu visszavezetést nem baxtatnám inkább meleg levegő és kartergáz és húzzon 1 kicsit xarabbul de be tudjam indítani... :lol:
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Örülök,hogy sikerült, Okiman!

Lyani!

Elosztófedél, Kábelek, Vezérlés, Trafó, injektor csatik, sőt még a porlasztócsúcsok is lehetnek.

Pont tegnap orvosoltuk Tibcsivel Atti hacsját. Rögtön gyújtásproblémára gondoltam, Tibcsi is. Több mint fél napot szenvedtünk, de minden rendben volt nagyjából, majd Tibcsi gondolkozott, hogy üzenanyag ellátásról is lehet szó. Mértünk benzinnyomást, még vezérmütengely bütyköket is. Semmi. Majd mi volt a hiba? amire senki se gondolt? Az előző szerelője ( amocskos lehúzós g....) Összetörte az 1-es hengerhez tartozó porlasztócsúcs végét, igy nem volt optimális a keverékképzés (nem levegő, benzin köd volt neki, hanem csurgott a hengerbe a folyékony benya) és nagy fordulaton már túl tömény volt neki. Fülre teljesen gyújtsábhibának hangzott!
Alapjáraton is dadogott neki 2ezerig, 2ötig, az meg az injektorsor egyik csatijának kontaktossága volt.

Hogy mit tennék a helyedben? Kompressziómérés (jól mondta Lali). Ha már van egy gyürütörésed, dugórepedésed, mint attinak 2x volt, akkor subaruzik :)
Ha az rendbe van (4AGE 10,5-12,6-ig) akkor gyújtókábelek ellenállás mérése 10K-16K körül. plusz megnézed, hogy nincs-e a száruk picit 1 pontba átszenesedve.
Jajj de hülye vagyok. Legelsőként megnézed a gyertyákat, melyiknek üt el a szine. gy tudod melyiknél keresd a hibát. Ne forgasd előtte. Menj vele sokat dadogva, igy az feketébb lesz az elégetetlen üzemanyagtól.
Akkor még át kéne pucolásznod az elosztófedelet. Nameg kivehetnéd a porlasztócsúcsokat, hogy mindegyik végén megvan-e szépen a zöld kis bugyi. Kb ennyi.
Meg olvashatnánk még1x hibakódot hátha előjött még1.

Nemhiszem, hogy a shell benya lenne (bár utálom). Ird a tüneteket, meg hogy min mit mértél.
Remélem segitettem.

Kitartást a melóhoz! És jobbulást a torkodnak
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Shongi írta:bels? ventillátor néha búg néha magas hangot ad ki,,kapcsolo állástol függetlenül,,,ha áttálitom 1röl 3 ra v 4röl 2 re vagy akármit tekerek rajta álltalában elhallgat.,,lehet h a pollenszürö teljessen elkoszosodott?
nemrég volt 4000km es turám vele görög tengerpartra,,lehet a por homok megtette hatását..hol keressem a sz?röt,,hogy kell széttszedni?


corolla 1.4 '03

elöre is thx
Magas hangot? Lehet, hogy a motor csapágya szarakszik!
Erre nem gondoltál? BMW-nél már találkoztam ilyennel. Amikor állítod a sebességet, megváltozik a rezonancia és ezért hallgathat el.
Bár hallani kéne azt a hangot. :)

látatlanba nehéz
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Shongi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2008 feb. 22, 03:10 pm

Hozzászólás Szerző: Shongi »

megprobálom levideozni azt feldobom youtube-ra..hátha elöbre jutunk,,a kötelező szerviz még odébb lenne és nem akarom h valami tönkremenjen rajta.
KépKép
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Helló!

Ha a motorvezérlő engedi CHECK MODE ban kellene autóznod, és megnézni mit lát... Javaslom, a check áramkör átvizsgálását is...

Sz.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Helló!

Szerintem a pollenszűrőd, a kesztyűtartó mögött van... Nem hiszem, hogy a pollenszűrő állapotától függene a ventillátor hangja. Ki kell venni, szétszedni és a két persejt meg kell zsírozni, a kommutátort felcsiszolni.

Szertintem.

Sz.
Shongi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2008 feb. 22, 03:10 pm

Hozzászólás Szerző: Shongi »

http://www.youtube.com/watch?v=VCO1Lm9kG94


valamennyire hallatszik a videon,,,amit észrevettem még h ha mondjuk gázt adok(álló helybe , kicsit alapjárat fölé pörgetem a motort akkor változik a ventilátor hang,,elég fura ez az egész,,régebben semmi hangja nem volt neki,,és 1xcsak elkezdte ezt a bugást.tudom rakjak rá sportkipuffot meg hangosabban hallgassam a rádiót,,de pont azt szeretem a corollába h lopakodóan halk az egész autó és szépen nyugiba lehet vele gurulgatni.
ha csapatni akarok akkor ott a másik. :wink:
KépKép
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Helló!

Az egy BVSV. A víztérbe van becsvarva, és hőmérséklet függvényében nyit-zár egy megkerülő csatornát. Alapjárat szabályzás.

Áááááá, csak hallatom a hangom és hülyeséget beszélek:

NEM alapjárat szabályzás, hanem benzingőz visszavezetés...
A többi része helyes...

Bocs.

Sz.
Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz »

Vagyok!

Otthon megvizsgálom, a cégnél nincs "hangom"...

Meghallgattam...

Próbáld meg:
erősen gondolsz a ventillátorra, majd mondod: "MUKOGY, MUKOGY!!!" :-)

Ha nem jön be, akkor kell egy csavarhúzó (PH2 fejjel) is...

Bár TOYOTA-nál még nem találkoztam vele, elképzelhető, hogy a ventillátor lapát deformálódott (meleg hatására) vagy a kiegyensúlyozó "bilincs" elcsúszott / leesett.

Ebben az esetben sajnos a javítás menete: csere!
Ha a ventillátor lapát nem a motor tengelyére szimmetrikus térben mozog, "berezonál" a legevőnyomást változtatva hangot ad...

Ha kiveszed a motort és megfelelő polaritással feszültséget kapcsolsz rá (~12v) az elindulást leszámítva, nem szabad hogy rázza a kezed...

A pollenszűrővel (87139-YZZ07) mi a helyzet? Nagyon koszos?

A kiszerelés menete:

A kesztyűtartót kinyitod, jobb oldalt lévő fekete csavart kiveszed (a kesztyűtartó nyitás-csillapító), majd leakasztod. A kesztyűtartót kicsit magad felé és felfele határozottam megrántod. A ventillátor házon van egy vízszintes fedél a két végén egy rögzítővel. Benyomod, a fedelet kiveszed. A pollenszűrő mögötte van.

Beszerelés a szétszdéssel ellentétes.
A pollenszűrőnél a gyárin jelőlve van a levegő irány figyelj rá, lefelé mutat!

Szabber
Shongi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2008 feb. 22, 03:10 pm

Hozzászólás Szerző: Shongi »

köszönöm szépen,korrekt a tájékoztatás.
vmikor a héten ha lessz időm megprobálkozok a fent leirtakkal.
szerdátol eltünök kicsit németbe rally világbajnokságot nézni,másnem utána már tuti lessz időm rá.

thx

Shongi
KépKép
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Kérdés.

Hozzászólás Szerző: somag »

Sziasztok, tegnap cseréltem a fényszórót, és a helyzetjelzőt.
Nekem a helyzetjelző soha nem világított ezért nem is láttam soha működés közben így inkább kérdezek.
Ha a tompított vagy fényszóró világít akkor a helyzetjelző is.
Ez szép, de ez normális dolog?
Akinek ilyenje van csekkolja már le légyszi, hogy nála is így van-e ez.
Köszi
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Re: Kérdés.

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

somag írta:Sziasztok, tegnap cseréltem a fényszórót, és a helyzetjelzőt.
Nekem a helyzetjelző soha nem világított ezért nem is láttam soha működés közben így inkább kérdezek.
Ha a tompított vagy fényszóró világít akkor a helyzetjelző is.
Ez szép, de ez normális dolog?
Akinek ilyenje van csekkolja már le légyszi, hogy nála is így van-e ez.
Köszi
Abszolút normális.
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kérdés.

Hozzászólás Szerző: somag »

DBandesz írta:
somag írta:Sziasztok, tegnap cseréltem a fényszórót, és a helyzetjelzőt.
Nekem a helyzetjelző soha nem világított ezért nem is láttam soha működés közben így inkább kérdezek.
Ha a tompított vagy fényszóró világít akkor a helyzetjelző is.
Ez szép, de ez normális dolog?
Akinek ilyenje van csekkolja már le légyszi, hogy nála is így van-e ez.
Köszi
Abszolút normális.
Köszi :lol:
Akkor szupi.
Tudom, hogy banális, de ugye mindkét oldalon kellene világítania a helyzetjelzőnek is.
Merthogy nálam csak a vezetőoldali fénylik, pedig mindkettőben cseréltem izzót.
Gondolom nézegethetem a kábeleket.
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz »

Mindkét oldalon bezony!
Avatar
somag
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 177
Csatlakozott: 2007 okt. 27, 11:24 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somag »

DBandesz írta:Mindkét oldalon bezony!
Köcce.
Akkor kutatom a hibát.
:?
Válasz küldése