IceRocko írta:Szia,
Melyik kivitel? Sedan, Liftback, Wagon, Hatchback?
Ha jól tudom, mindegyikre másfajta kell. Sedanra pont valamelyik nap láttam, eredeti Toyotát, de asszem Thule is van. Amúgy nem könnyű találni, sokan ráfaragják nem túl szép megoldásokban (tetőhöz csavarozzák).
E10 - (1992-1997)
Re: E10 - (1992-1997)
Szia! Nekem hatchback fajta van. Ha esetleg van ötlet, ahhoz melyik illik. Köszi!
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok!
Sajnos utasokat szállítva egyre sűrűbben dolgozik a jobb hátsó felütközésgátló, valószínűleg teleszkóp csere lesz hátul
Ahonnét rendelek alkatrészt nincs fajtiszta Kayaba csak Monroe alkatrészük (gázos).
Ez is mehet bele szerintetek vagy mindenképp Tokico / Kayaba teleszkópot kéne venni hozzá?
A másik kérdés, hogy mennyire horror a hátsó teleszkópcsere? Nem én fogok nekifogni, hanem szerelőm, csak kíváncsi vagyok van-e valami trükk, amire érdemes figyelni, és nagyjából mennyi munkaidő lehet a csere?
Köszönöm!
Üdv,
Zoli
Sajnos utasokat szállítva egyre sűrűbben dolgozik a jobb hátsó felütközésgátló, valószínűleg teleszkóp csere lesz hátul
Ahonnét rendelek alkatrészt nincs fajtiszta Kayaba csak Monroe alkatrészük (gázos).
Ez is mehet bele szerintetek vagy mindenképp Tokico / Kayaba teleszkópot kéne venni hozzá?
A másik kérdés, hogy mennyire horror a hátsó teleszkópcsere? Nem én fogok nekifogni, hanem szerelőm, csak kíváncsi vagyok van-e valami trükk, amire érdemes figyelni, és nagyjából mennyi munkaidő lehet a csere?
Köszönöm!
Üdv,
Zoli
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E10 - (1992-1997)
Szia!
Mindenki a saját bukszájához mérten választ. Semmi bajod nem származik belőle, ha nem éppen japán alkatrészt teszel bele, (ne kövezzettek meg
)de nem ég és föld a különbség szerintem az áraikban.
Egy Monroe-val vagy egy Sachs-al sem lősz mellé meglátásom szerint. Olvass bele az utángyártott alkatrészek topikba, ott szépen össze van szedve mit érdemes vagy nem érdemes belerakni.
Nem olyan nagy munka a cseréje, egy bő óra alatt kényelmesen meg lehet csinálni.
Nézzétek át előtte azért, nincs-e olajfolyás a teleszkóp szárnál. Lehet a felütközésgátló ment tönkre és már a felső rúgótányér verődik.
Mindenki a saját bukszájához mérten választ. Semmi bajod nem származik belőle, ha nem éppen japán alkatrészt teszel bele, (ne kövezzettek meg
Egy Monroe-val vagy egy Sachs-al sem lősz mellé meglátásom szerint. Olvass bele az utángyártott alkatrészek topikba, ott szépen össze van szedve mit érdemes vagy nem érdemes belerakni.
Nem olyan nagy munka a cseréje, egy bő óra alatt kényelmesen meg lehet csinálni.
Nézzétek át előtte azért, nincs-e olajfolyás a teleszkóp szárnál. Lehet a felütközésgátló ment tönkre és már a felső rúgótányér verődik.
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- zoli99
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2011 szept. 07, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: E10 - (1992-1997)
Alapvetően a legjobbat szeretném beletenni, ha már szépen összerakták a kicsikét sokáig hibátlan legyen ezután is sokáig!
Köszönöm az infókat, megnézzük majd, amiket írtál ha emelőhöz jutok.
Köszönöm az infókat, megnézzük majd, amiket írtál ha emelőhöz jutok.
E10 Liftback 4E-FE 1993 GTK 
E12 1.6
E12 1.6
Re: E10 - (1992-1997)
Sziasztok, van valakinek ismeros szereloje bp / kornyeken aki ismeros az e10 4efe corollakban? 2 het allas utan elkezdett csorogni valami (tartobakra gyanakszom), amikor razkodik a motor. Valamint tegnap ota megjelent egy fordulatszammal eggyutt erosodo kerreges a motorterbol, ami kuplung kinyomasra nem reagal (valszeg szelep kornyeken lesz a baj ha jol sejtem). Ha valakinek van tippje, akar a hibara, akar a megoldasara alkalmas szakemberre, kerem jelezze nekem. Koszi szepen.
Re: E10 - (1992-1997)
Üdvözlök mindenkit.
Kb.4 év után újra tulajdonosa lettem egy corollának.Egy 96-os,három ajtós 1,3-as xli.
Nem mondom,hogy hibátlan,de hát nem új autó.Hazafele jövet azt vettem észre,hogy ha lassan megyek városban,akkor szinte minden kis döccenőnél valami elég hangosan kopog valahonnan hátulról.Ha gyorsan megyek akkor az megszűnik.
Majd holnap felemelem a hátulját és jól megrángatom,hátha meglesz.
A másik probléma az pedig nagy sebességnél jön elő.Kb.110-nél elkezd valami búgni hátul,120-nál már szinte zavaró a fülnek.Ez csak akkor hallatszik,amikor egyenesen megy az autó,kanyarba elhallgat.
Kerék csapágy lehet?
Ha valakinek van valami hasznos ötlete,azt megköszönném.
Kb.4 év után újra tulajdonosa lettem egy corollának.Egy 96-os,három ajtós 1,3-as xli.
Nem mondom,hogy hibátlan,de hát nem új autó.Hazafele jövet azt vettem észre,hogy ha lassan megyek városban,akkor szinte minden kis döccenőnél valami elég hangosan kopog valahonnan hátulról.Ha gyorsan megyek akkor az megszűnik.
Majd holnap felemelem a hátulját és jól megrángatom,hátha meglesz.
A másik probléma az pedig nagy sebességnél jön elő.Kb.110-nél elkezd valami búgni hátul,120-nál már szinte zavaró a fülnek.Ez csak akkor hallatszik,amikor egyenesen megy az autó,kanyarba elhallgat.
Kerék csapágy lehet?
Ha valakinek van valami hasznos ötlete,azt megköszönném.
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
Szia,ibituba73 írta:Üdvözlök mindenkit.
Kb.4 év után újra tulajdonosa lettem egy corollának.Egy 96-os,három ajtós 1,3-as xli.
Nem mondom,hogy hibátlan,de hát nem új autó.Hazafele jövet azt vettem észre,hogy ha lassan megyek városban,akkor szinte minden kis döccenőnél valami elég hangosan kopog valahonnan hátulról.Ha gyorsan megyek akkor az megszűnik.
Majd holnap felemelem a hátulját és jól megrángatom,hátha meglesz.
A másik probléma az pedig nagy sebességnél jön elő.Kb.110-nél elkezd valami búgni hátul,120-nál már szinte zavaró a fülnek.Ez csak akkor hallatszik,amikor egyenesen megy az autó,kanyarba elhallgat.
Kerék csapágy lehet?
Ha valakinek van valami hasznos ötlete,azt megköszönném.
Az első probléma, a stabilizátor pálca, vagy a stabilizátor rúd szilentje lesz. Esetleg a kettő együtt. Mert ha az egyik tönkremegy, akkor általában a másik is tönkre szokott elég hamar. Ez pár ezer forintos tétel. Érdemes párban cserélni őket.
A második probléma pedig, ahogy Te is írtad, kerékcsapágy lesz valószínűleg. Ez már kicsit húzósabb árban.
EE101 Sedan, 7A-FE
Re: E10 - (1992-1997)
Üdv.
Ma ráálltam az aknára,felemeltem és mindent jól megrángattam,de semmi sem mozdult,semmi kottyanás sehol.Nem is értem az egészet.Kipróbáltam ilyen murvás úton mentem kb.15-el,de majd szét esik a hátulja olyan hangot ad.A lengéscsillapító nem adhat ilyen hangot?
A másik,a kerekeket megforgattam,a bal oldali szép csendes,de a jobb oldalon hallatszik egy halk kis cicergés,gondolom az lehet.
Honnan érdemes hozzá alkatrészt rendelni?Csapágyat ha kiveszem azt kapok csapágy boltba is,vagy valami speciális méret?
Ma ráálltam az aknára,felemeltem és mindent jól megrángattam,de semmi sem mozdult,semmi kottyanás sehol.Nem is értem az egészet.Kipróbáltam ilyen murvás úton mentem kb.15-el,de majd szét esik a hátulja olyan hangot ad.A lengéscsillapító nem adhat ilyen hangot?
A másik,a kerekeket megforgattam,a bal oldali szép csendes,de a jobb oldalon hallatszik egy halk kis cicergés,gondolom az lehet.
Honnan érdemes hozzá alkatrészt rendelni?Csapágyat ha kiveszem azt kapok csapágy boltba is,vagy valami speciális méret?
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)
Szervusz!
Icerocko jól tippelt.
Stavilizátor pálca/szilent kopogás jó eséllyel kiszűrhető, ha az autó mellé állsz, megmarkolod a tetőt és billegteted rendesen az autót. Ilyenkor dolgozik a kanyar STABILIZÁTOR. Ilyenkor általában hallható is a mérsékelt kopogás.
Lengéscsillapító szára is lehet, de ritkán fordul elő.
Ajánlom figyelmedbe ALKATRÉSZEK témakörünket a szükséges alkatrészek beszerzése ügyében. Gyári-Utángyártott-Bontott, minden fellelhető itt és tippeket is adunk hozzájuk.
A morgásnál én is kerékcsapágyra gondolnék, de a lassan megpörgeted cicergés inkább fék/fék kopásjelzőre utal. Persze ez a leírom távsegítség nehéz dió. Ki milyen hangutánzó szavakat használ
Ha esetleg periodikus a zavaró hang, és netán a kormányon is érzed, lehet akár szálszakadt gumi, kiegyensúlyozatlan kerék is.
Icerocko jól tippelt.
Stavilizátor pálca/szilent kopogás jó eséllyel kiszűrhető, ha az autó mellé állsz, megmarkolod a tetőt és billegteted rendesen az autót. Ilyenkor dolgozik a kanyar STABILIZÁTOR. Ilyenkor általában hallható is a mérsékelt kopogás.
Lengéscsillapító szára is lehet, de ritkán fordul elő.
Ajánlom figyelmedbe ALKATRÉSZEK témakörünket a szükséges alkatrészek beszerzése ügyében. Gyári-Utángyártott-Bontott, minden fellelhető itt és tippeket is adunk hozzájuk.
A morgásnál én is kerékcsapágyra gondolnék, de a lassan megpörgeted cicergés inkább fék/fék kopásjelzőre utal. Persze ez a leírom távsegítség nehéz dió. Ki milyen hangutánzó szavakat használ
Ha esetleg periodikus a zavaró hang, és netán a kormányon is érzed, lehet akár szálszakadt gumi, kiegyensúlyozatlan kerék is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
A stabpálca kopogást aknából nem feltétlenül veszed észre, főleg, hogy emelve jobban befeszül. Nekem is az előzőt pl. kézzel rángattam, de nem mozdult. Kiszedtem és a kezembe magától majdnem szétesett. Annyira be tud feszülni, hogy csak mente közben kopog.
A második probléma azért inkább csapágy leget, mert a kopásjelző nem csak 110tól adna hangot. Bár távolról tényleg nehéz megmondani mi lehet pontosan.
Ahogy Pacsker is írta, nézz körbe az Alkatrész topikban, sok hasznos infót fogsz találni.
A második probléma azért inkább csapágy leget, mert a kopásjelző nem csak 110tól adna hangot. Bár távolról tényleg nehéz megmondani mi lehet pontosan.
Ahogy Pacsker is írta, nézz körbe az Alkatrész topikban, sok hasznos infót fogsz találni.
EE101 Sedan, 7A-FE
Re: E10 - (1992-1997)
Üdv.
Ma kicsit csalódtam egyet.Persze erről nem az autó tehet,csak én,hogy nem néztem utána vásárlás előtt.Én azt hittem,hogy ez az E10 92-97-ig ez mind 88 lovas.Erre ma alkatrészt keresgéltem a neten és akkor látom,hogy az 1995.9.hó és 1997 közötti az csak 75 lovas.Nézem a forgalmim és tényleg csak 55 kw.Lehet tudni,hogy mit változtattak rajta az utolsó két évbe?
Ma kicsit csalódtam egyet.Persze erről nem az autó tehet,csak én,hogy nem néztem utána vásárlás előtt.Én azt hittem,hogy ez az E10 92-97-ig ez mind 88 lovas.Erre ma alkatrészt keresgéltem a neten és akkor látom,hogy az 1995.9.hó és 1997 közötti az csak 75 lovas.Nézem a forgalmim és tényleg csak 55 kw.Lehet tudni,hogy mit változtattak rajta az utolsó két évbe?
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E10 - (1992-1997)
Károsanyag kibocsájtás miatt, átprogramozták. Más kipufogót kapott, 4-1est, meg pár apróság.
Nekem van mind a két motorom, de napi használatban nem veszed észre. Sőtt, Én azt vettem észre, hogy alulról jobban megy a 75lovas, még a 88lovas 4500-6100 között jobb. De ez reális is lehet, mivel itt adják le a motorok, a max lóerőt.
Nem kell aggódnod emiatt.
Nekem van mind a két motorom, de napi használatban nem veszed észre. Sőtt, Én azt vettem észre, hogy alulról jobban megy a 75lovas, még a 88lovas 4500-6100 között jobb. De ez reális is lehet, mivel itt adják le a motorok, a max lóerőt.
Nem kell aggódnod emiatt.
EE101 Sedan, 7A-FE
Re: E10 - (1992-1997)
Üdv.
Mint ahogy lentebb írtam valami búgást és kopogást hallottam az autó jobb hátulja felől.
Elvittem egy vizsgaállomásra,hogy nézzék meg,mert itthon semmit nem találtam,de nagyon ők se.
A lengéscsillapító volt elég gyenge.A bal oldal 66%,a jobb csak 36%.Már ránézésre is látszik,hogy a balt azt nem rég cserélték,mert elég újszerű sachs,a jobb pedig egy nem tudom milyen márka,de elég réginek látszik.Kicseréltem egy ugyan olyan sachsra.A kerékcsapágyat kiszedtem,kézzel forgatva hallatszik valami kis hang belőle.Kottyanni nem kottyan egyáltalán.Azért kicseréltem azt is.
Rögtön megszűnt a búgás is és a kopogás is.
Mint ahogy lentebb írtam valami búgást és kopogást hallottam az autó jobb hátulja felől.
Elvittem egy vizsgaállomásra,hogy nézzék meg,mert itthon semmit nem találtam,de nagyon ők se.
A lengéscsillapító volt elég gyenge.A bal oldal 66%,a jobb csak 36%.Már ránézésre is látszik,hogy a balt azt nem rég cserélték,mert elég újszerű sachs,a jobb pedig egy nem tudom milyen márka,de elég réginek látszik.Kicseréltem egy ugyan olyan sachsra.A kerékcsapágyat kiszedtem,kézzel forgatva hallatszik valami kis hang belőle.Kottyanni nem kottyan egyáltalán.Azért kicseréltem azt is.
Rögtön megszűnt a búgás is és a kopogás is.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E10 - (1992-1997)



Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)

