Nah szóval!
Először is muszáj voltam regisztrálni csupán azért hogy pacskernak meg köszönjem a kép és videó anyagot . Tehát nagy betűvel ezuton is KÖSZÖNÖM matyi a fotókat . Téged és RWD kollegát is szívesen autókáztattam volna de már mind1 . Sajnos a képek többsége amiket használtál délelöttiek ami még igen csak a tapogatozásról szólt . Köszönöm hogy a beszámolóban a piros fotóját használtad ez az első kanyarok egyike ezt majd a későbbiekben elárulom honnan tudom.
Mint első beszámoló?! legalább annyira tétova lesz mint az első drift edzésem amit most visontán volt 2015.04.25.-én , kicsit messzebbről indítom a storyt . Eleve egy hete raktuk be a motort revizió után amihez még egy kis futomű setupolás is történt , hál istenek jött ZDoman és 1,5 óra alatt bent is volt. Továbbá fél menetet vágtunk az első koni rugoimból az optika oltárán , egy NCRCA-t is raktunk be illetve hátra hosszú tőcsavarokat. Már szerdán este kb 9ig , még állitható panhardot raktam be hátra , az udvaron fekve mert otthon a Renault trafic-om gyári emelője van pusztán , másnap reggel 4től meló , este futómű állitás , ahol hirtelen chickn is meg jelent legalább vissza tudtam szolgáltatni neki azokat a hátsó gátlókat amit egy héttel korábban beraktam de túlzottan kemények ezért használhatatlanok. Ezután átrobogtunk Pityához aki kölcsönbe hozzám vágott egy 4 pontos övet(THX) . Otthon 2óra szunya és go Prága Pénteken tehát hajnali 1től vezettem már 11kor hivott chickn akinek előre meg volt beszélve , hogy én viszem az autóját trélerrel de aki hozzá átjutatta volna a futót lemondta. Így mindennel együtt délután lepakolás után Pityát magamhoz véve 7re ott is voltam a futóért amit leraktam Chicknnél. Este láttam meg hogy pár alkatrész hiányzik az öv rögzitéséhez nem baj ha lehajtom az ülést alatta a merevitőbe pont bele tudom akasztani a kamionos spanifer racsniját amire pont fel tudom racsnizni az övet így ez meg is oldódott . Bedobtam a 4-4 13"-14"os gyári lemezt meg 30gumit egy kompresszort légkulccsal kemping széket szerszámost , és egy infrás hőmérőt olajhőmérő híjján , sajnos olajhűtőm sincs de azért 10W50 Motul 5100at használok és figyelek.
Kicsit bennem volt a para több okból is , egyrészt az én autóm lábon jött amit párom hozott a para nem innen eredt hanem hogy a haza utat is meg tudja e tenni ( nem e csapom oda ) , illetve olajnyomás problémákkal küzdött az autó a revizióig ahol is kiderült az ACL elcsomagolta a csapágyat és rosszat küldtek másodjára is…. És most még nem volt lehetőség tesztelni se bár az oda uton rendben volt . Reggel 6kor még chicknél bedobtunk vagy 16 szerelt kereket meg 10 gumit , autóval fel a trélerre ( szomszédok biztos örültek) . Itt azért ki is derült hogy 1 darab spanink van azt is a futóhoz kaptuk gyors teló pityának és még 3 spani landolt a kezünkben a tesco előtt addig eggyel is bírta . Mivel nekem nincs E-s jogsim csak B-m chickn biztosított sofőrt aki Tomi . Én Tomival a trélerrel chickn pedig párommal a hacsival Bagig ahol tankolunk az OMW-n , nem engedtem Tomit vezetni mert épp szar kedve volt a Renaultnak mondjuk biztos nem tetszet a gyomrában a kb 800kiló meg a 1tonna utána kötve . Persze az első lámpán piroson záró vonalon sikerült kifordulni egyből meg is jelentek a rend éber őrei hál’ istenek csak reggeli beszerző uton voltak szartak az egészre. Tankolás után is vezettem tovább szerettem volna időben oda érni , azért a hacsiban cserélődtek a helyek chickn is vezethetett Brezováig , a pályán néha bele zavartuk a szerelvényt a 140be de bírta mind2 jármű .
A pályán gyors kipakolás és rendezkedés amit a Vályi Pista által foglalt Toyotás VIP helyek és a Szása írányitása alatt elkövett parkolás amit hiperszonikus gyorsaságban probáltunk intézni , megjött ZDoman is neki is segitettünk és Pityának is . Ezen a ponton tele volt a hasam már pillangokkal , gyorsan felraktam a gumikat elől guminyomást álitottam és beültem a teher autó rakterébe tehát picit kezdtem beszarni kérdeztem ZDoman-t mit hogyan csináljak erre ő is csak vigyorgot hogy nem tudja elmondani adni fogja . Hozzá járultunk a rendezvény bevételéhez egy kis pénzzel majd Pista eligazitást tartott , ekkor már 1 óra késésben volt a rendezvény kicsit zsörtölödtem is hogy most az egyszer persze időben itt voltunk erre tessék

Még az első csoportban sikerült pályára menni itt még gyári övvel , Pitya meg Chickn mondta hogy csak rendes övvel lehet menni igazuk volt. Két videót néztem meg a pályáról egy Toth Zoli és egy Walaki videót tehát tudtam melyik kanyar után melyik jött , gyári övvel szenvedős volt . Arról hogy a pályán mit műveltem arról nem tudok horror storyt írni az autó tudta mit kell csinálni én csak jelen voltam amit csináltam itt még nem volt tudatos , a váltót kímélni akartam ezért fixen kettőben hagytam mivel baromi nehéz a kormányom ezért kézire se koncentráltam próbáltam csak befékezni a kanyar közepéig amíg elindul a hátulja és utána gázzal operálni . Elöszőr a 13asokat próbáltam kiszórni volt is pár amire a gumis is húzta a száját hogy felejtős de müködtek pl rikken 155r13 téli de müködött az egyedüli hiba ebben a menetben a gyári öv volt. Következőre fel is raktam a 4 pontos övet , olaj hő ell.őrzés 95 fok pipa . Menetről menetre alakult a tempo , a szög , és a hibák száma is . Ahogy nőt a külső hőmérséklet úgy fáradtam egyre jobban és ezzel együtt fogyott az olajnyomásom is kezdtem egyre idegesebb is lenni. Aminek az lett az eredménye hogy 2 telin a gyors hátsó jobbosban Stump Bandival bementünk az erdőbe jó mélyen de sikerült a fát elkerülni vagy 10 centi híján , nem baj ebből is tanultunk ahelyett hogy álló kerékkel ijedtségből lecsúszok a pályáról inkább kormányozni kellett volna . Az utolsó 13as saját szettem egy 175 70 13as goodyear 95ös téli volt nah ez olyan értékelhetetlenül szar volt hogy vagy beforogtam vagy orral ki a pályáról itt sikerült a pálya hátsó részén a bal elejét a helyzet jelző alatt oda érinteni egy gumi stochoz ill. a box előtti részen álló kerékkel bele csúszni a gumikba. Egy sérülés se látszik pedig dél előtt egy jobb pillanatban a bal hátuljával elraktam a gumikat a boksznál

. Ezután le pihentem és be ültem Pitya mellé tanulni , sikerült is pár dolgot ellesni pl a lassabb középső résznél hol érintsek mikor rugjak kuplungot és hol kézizzek . A 14es kerekeket is szokni kellett de ez hamar összeállt , el is kezdtem gyakorolgatni a látottakat , közben már a menetek között nyitot motorháztetővel hűtöttem a technikát , itt lejövetelkor 11x fokos volt az olajam , és a Póra Norbitól beszerzett kipufogóm is elkezdett kifújni a szétrohadt tartó fülnél ,egyre hangosabban , láttam hogy repedt de itt már szétnyílt . A nap végén dayton d110eket használtam ezek nagyon jól bírták és jól kontrolálhatóak voltak a meg inditásokat is előbb kézivel kezdtem így egyre hosszabb íveket sikerült rajzolni amit az ív vége felé kormánnyal és kuplung rugdosással hosszitottam illetve többször sikerült össze fűzni a kanyarokat. Rászoktam a cél végén a sift lockra és úgy inditottam meg , ha bátran el vállaltam akkor csak egyszer kellet bele korrigálni a gyors jobbos részbe de egyszer meg próbáltam 3ba és kiadta de kicsit ijesztő volt a tempo ezt legközelebb még gyakorlom , Bandival is itt estem . A pálya vége jelentett még fejtörést , mire ez is elkezdett alakulni elfogyott a gumim és a benzinem , itt Pitya aki sajnos közvetlenül az oktató menetem után töltés probléma miatt abba hagyni kényszerült az edzést adott 10litert és ZDoman meg ajándékozott egy földből kiásott 98as téli roadstone szettel amivel 4 kört sikerült menni a párommal az anyós ülésen , ezekről a gumikről ránézésre azt se mondtam volna meg hogy azt kibirják h felfujom őket , furán is nézet ki a repedések közöttük a szövetig beláttam . Ez az utolsó 4 kör sikerült a nap legjobbja ként minden tekintetben . Még Chickn mellé akartam beülni meg is beszéltük hogy az utolsóról lejövünk 2 kör után itt már várakozás nélkül mehetünk fel a pályára , de ő előbb ment fel én meg nem tudtam lejönni mert épp mindig kiadta
A többi résztvevő egyöntetű elmondása alapján is nagyon jó volt a rendezvény , én is csak alá támasztani tudom ezt . Ilyen jól eső fáradtságot ritkán érez az ember. Az övtől belilult a vállam és 3 napos izom lázam lett a kormány tekergetéstől de annyi baj legyen , picit össze szedem a technikát és várom a következő edzést. Az autón amit fejleszteni kell az a biztonsági öv rögzitése és a kipufogó hátsó és középső dob közötti szakasza , ez eleve híd felett elmenős és a kipufogós amikor felrakta sikerült bele toldani az 50es rendszerbe egy 45ös szakaszt ezt híd alatt elmenős 50esre cserélem és annyi , olajhűtő , olajcserék , illetve be kell látnom hiába vannak alacsonyabb keményebb rugoim mint a gyári a gyári gátlók puhácskák ezen a Bilsteines Katona Gábor majd segít remélem.
motor ki

motor ki

motor be köszi ZDoman
