Megnéztem a videót meg amit irtál a karbik szinkronizálásáról.
Nos igen nekem is van service manualom abban levan irva hogy kell csak nincs hozzá vákuum mérőm sst stb.
A csövet amivel a benzinszintet mérted meddig dugtad le és a 21mm honnan mérted .?
Elkell vigyem hozzád beállítanom a gépet
Komolyan itt Miskolcon nemtudok senkit aki segítene.A kisfiam születése óta nem volt időm ezzel foglalkozni.
De most már megkell oldani mert ez sajnos ellett állítva amikor megvettem ment mint a barom de egy véletlen folytan rossz csavar lett eltekerve.
Sok kerdesedre valaszt talalsz, ha elolvasod alaposan a szinkronizalas reszet a projektemnek es megnezed a videot. Vedd a faradtsagot, mert nincs tul sok embernek itt ilyen motorral szerelt autoja. A "T series engine manual" pedig fent van a neten. Ebben.megtalalhato a mi karbink Japan megfeleloje. (Majdnem ugyanaz)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Igazábol elolvastam a videót is megnéztem.A hétvégén egykét dolgot átnézek.
Tudom hogy pepecs meló.Csak vákuum mérőből amit a karbiba bekell dugni azzal megkehet csinálni?tudom azon csak egy torkot tudok mérni egyszerre nem látom a két karbi értékét.Házilag lehet pilot állítot csinalni?
Felraktam a karbikat, majd bemelegítettem a motort és alapjáraton karbinként az egyik gyorsító fúvókát kicsavarva kellett nézni a szintet.
A gyári SST sajnos már nem rendelhető, pedig megpróbáltam minden utat. Gyakorlatilag egy átlátszó cső, amiben meg tudod nézni hol áll a szint.
A "szívószálon" van egy váll (egy kamu menet nélküli hatlapfej), ami megakad a fúvóka házának tetejében, a szívószál tetejét befogva pedig ki lehet emelni x benzint és látjuk hol áll a szint. Attól féltem, ha csinálok egyet én, nem fogom tudni a gyári meddig lógott bele az üzemanyagba. Félig? majdnem az aljáig?... Végül kiderült, hogy a tetejéhez ("vállhoz") képest kell nézni mennyire van a folyadék teteje. Ezt meg tudtam, bátran neki is álltam.
- Szívószál evidensnek tűnik, de túl lágy és kiemelésnél kicsöpög belőle a benzin.
- Átlátszó golyóstoll házak. Nem hittem el, de 1-2 másodperc múlva elkezdtek opálosodni, majd mállani A pet palackokba évekig tárolok benzint, kromofágot, a vastagabb toll meg szinte elcsöppen
Végül benzincső lett belül drót merevítéssel. (Hajszálcsövesség elhanyagolható)
20-21 mm-re kellett lennie a felső vonaltól az üzemanyag szintnek.
Szépen beállítottam (egyszerű csavar-kontraanyás megoldás a karbi tetején)
Az utolsó képen egy csepp kicsöppent (óvatosan kellett kiemelni).
A projektben vannak képek is. (a videón kívül az írásban is pár hasznos info, kiegészítés)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Megpróbálom megcsinálni de ha mégse akkor esetleg tavasszal ha elvinném hozzád az autót megtudnád csinálni nekem.Természetesen nem ingyen mivel tudom nem kevés időt és pénzt fektettél bele.
Beszélhetünk róla.
A pilot csavarokat akár egy vékony műszerés lapos csavarhúzóval is tudod tekergetni, ha beszúrod a biztonsági palás és a csavar közé.
Az, hogy megvettem a gyári SST-t, csupán fanatizmus. Ha kell egyébként szívesen kölcsönadom!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Nem szeretek szerszámot kölcsön kérni de ha mégse megy akkor elkérem.Inkább kifizetem a "szaktudást".
Azért megnézem es ha megse megy akkor megkereslek és megmondod mikor tudsz időt szánni rá.Mondjuk hétfőn megyek pestre lehet elkérem az sst kulcsot.Majd megirod hogy ok-e.
A két dupla karbi közt, ahol becsatlakozik a gázmechanika, van 3 db lapos fejű csavar.
E közül az egyik, DE ha jól emlékszem, NEM a középső! Logikus, rájössz, ha kézzel huzigálod a gázkart.
Ha a másik kettőt eltekered, azonnal újra kell szinkronizálni a komplett karbisort, hisz az a két csavar a 2-2 pillangó nyitását - azok tengelyét állítja.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Sejtettem.Ha van egy kis időd akkor megtudod tenni azt hogy tolomérővel megméred a három csavart hogy milyen magasak van ott egy kis talp amitől nagyjából lehet mérni ahova bevannak tekerve, ha szemben állunk a karbikkal balról jobbra haladva.Tudom ez nem mérvadó hisz minden karbi màs inkàbb csak kiváncsi vagyok.
Egyaltalan nem mervado sajnos. Egy a kettohoz aranyosan el is lehet tekerve talan ugy is hogy ez is egy jo beallitas. Sajnos nincs kozelben az auto igy nem tudok ranezni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Új fejlemények vannak karbi beállítás ügyben.
Vettem egy kétműszeres szinkrontesztert , és ahogy leírtad nekifogtam beállítani a karbikat.Előszőr úgy csináltam ahogy a service manualban van leírva de úgy nem volt az igazi.Aztán kipróbáltam úgy ahogy te csináltad.És láss csodát összejött olyan szépen jár alapjáraton visszaesik a fordulat nem jár idegesen és széoen elindúl eddig egy kicsit megfullt.Szóval finom lett nagyon jó igy menni vele.Halkabb is lett.Köszi a jó kis leírást és a videót sokat segített.
Nagyon örülök, hogy volt értelme
A gyári Manual szerinti tényleg kezdetleges kicsit.
Látod és nem is kell alkatrész a karbidhoz
Ideje lenne már egy találkozón közös fotózának, eszmecserének.
Sőt mehetnénk is egymáséval
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki) TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki) KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki) KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Igen most már tényleg menni kéne találkozóra.Igazából amiatt is nem mentem vele hosszú útra mert nem volt tökéletes.Melegben sokkal rosszabb volt.Most olyan finoman lehet elindulni vele ,sokkal hamarabb kellett volna ezt a beállítást megcsinálnom.
Azt hittem akihez elvittem vagy 6 éve hogy az jól megcsinálta hiszen Ladákat tuningolt , vagyis azokra karbikat.
De ahogy te is megadnak csináltad én is igy döntöttem minthogy hordjam valakihez aki elbarmolja és lehúz.Kár hogy nem videóztam le , hogy milyen volt és milyen lett.Még egy kérdés ae86 gt kormányt ami neked is van az autóban tudsz eladót.