Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)
-
Magus
- Újonc

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Heló!
Gumicsőben gumicső? Avagy folt hátán folt? Az elöző az lehet akár gyári megoldás is. Azt akkor alkalmazza a gyár, amikor a belső gumi, vagy fém csövet védeni akarja a külső mechanikai behatásokkal, kidörzsölődésekkel szemben. Ilyenkor a külső gumicső igen is nagyon jó szolgálatot tesz. Lehetséges, hogy utólagos megoldás az amit látsz. Lehetséges, hogy a belső csövet valami elkezdte kidörzsölni és valaki ráhúzott egy gumicsövet, nehogy tovább dörzsölődjön, esetleg kilyukadjon. Én is szoktam alkalmazni ezt a technikát. Lyukas cső javítására szerintem még ideiglenesen sem lehet jó megoldás a cső a csőben verzió. Arra csak azt tudom mondani, hogy csőbe húzták az illetőt.
Egyébként létezik olyan megoldás is, hogy egy cső ( teljesen mindegy, hogy gumi vagy fém cső ) elágazik, tehát durván fogalmazva "Y" alakú. Valószínűleg több alkatrészt kell összekötni. Azt csak így lehet megoldani.
Próbáld meg lefotózni és tedd fel ide! Próbáld meg azokat az alkatrészeket is lefotózni amely alkatrészekkel kapcsolatban van az a cső.
Üdv. Pali.
Gumicsőben gumicső? Avagy folt hátán folt? Az elöző az lehet akár gyári megoldás is. Azt akkor alkalmazza a gyár, amikor a belső gumi, vagy fém csövet védeni akarja a külső mechanikai behatásokkal, kidörzsölődésekkel szemben. Ilyenkor a külső gumicső igen is nagyon jó szolgálatot tesz. Lehetséges, hogy utólagos megoldás az amit látsz. Lehetséges, hogy a belső csövet valami elkezdte kidörzsölni és valaki ráhúzott egy gumicsövet, nehogy tovább dörzsölődjön, esetleg kilyukadjon. Én is szoktam alkalmazni ezt a technikát. Lyukas cső javítására szerintem még ideiglenesen sem lehet jó megoldás a cső a csőben verzió. Arra csak azt tudom mondani, hogy csőbe húzták az illetőt.
Egyébként létezik olyan megoldás is, hogy egy cső ( teljesen mindegy, hogy gumi vagy fém cső ) elágazik, tehát durván fogalmazva "Y" alakú. Valószínűleg több alkatrészt kell összekötni. Azt csak így lehet megoldani.
Próbáld meg lefotózni és tedd fel ide! Próbáld meg azokat az alkatrészeket is lefotózni amely alkatrészekkel kapcsolatban van az a cső.
Üdv. Pali.
- frank
- Újonc

- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Hát, nekem inkább utólagos munkának tűnik, de ki tudja.
Lefotóztam, be is jelöltem a dolgokat, de nem tudom, hogyan tudnám felrakni ide.
Lefotóztam, be is jelöltem a dolgokat, de nem tudom, hogyan tudnám felrakni ide.
- frank
- Újonc

- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Magus!
Elküldtem privátban a képet.
Elküldtem privátban a képet.
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Magus
- Újonc

- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
- Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Üdv Frank!
Küldtem Neked privát üzenetet. Jelezz vissza légyszíves, hogy megkaptad vagy nem, mert ez a tetü számítógép azt írja ki, hogy nincs elküldve.
Meg vagyok áldva azokkal a technikákkal amelyek okosabbak nálam. Hiába, ez nem berreg, nem búg.
Üdv. Pali
Küldtem Neked privát üzenetet. Jelezz vissza légyszíves, hogy megkaptad vagy nem, mert ez a tetü számítógép azt írja ki, hogy nincs elküldve.
Meg vagyok áldva azokkal a technikákkal amelyek okosabbak nálam. Hiába, ez nem berreg, nem búg.
Üdv. Pali
- frank
- Újonc

- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
- Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Nem esik vissza egyből a fordulatszám
Köszi Pacsker!Pacsker írta:Képek beillesztése a hozzászólásokba
Közben én is megtaláltam a leírást, de könnyebb volt elküldeni pü-be
- VargaB
- Újonc

- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
- Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Melegen ingadozó, magas alapjárat
Sziasztok!
Van egy E11-es corollám (1.4 vvti 4ZZ-FE motorral), aminek rendetlenkedik az alapjárata. Beindul rendesen, hidegen minden rendben (kb 1000 körüli állandó fordulat). Mikor a vízhőfok eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor viszont megemelkedik az alapjárat és rángat is. Ilyenkor 1200 és 1400 között rángatja a fordulatot, néha fölmegy 1600-ig is. Volt már többször is szerelőnél, de még egyszer sem sikerült megoldani. Az egyik a hengerfej és a szívósor közötti tömítést akarta kicserélni, a másik meg a folytószelepház és az alapjáratszabályozó tisztítását javasolta. Egyik sem oldotta meg a gondot.
Volt már valakinek ilyen? Lett rá megoldás? A motorral egyéb gondom nincs, indul, megy, húz, csinálja amit kell, nincs rossz hangja, nem kopog, nem fogyaszt olajat sem.
Van egy E11-es corollám (1.4 vvti 4ZZ-FE motorral), aminek rendetlenkedik az alapjárata. Beindul rendesen, hidegen minden rendben (kb 1000 körüli állandó fordulat). Mikor a vízhőfok eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor viszont megemelkedik az alapjárat és rángat is. Ilyenkor 1200 és 1400 között rángatja a fordulatot, néha fölmegy 1600-ig is. Volt már többször is szerelőnél, de még egyszer sem sikerült megoldani. Az egyik a hengerfej és a szívósor közötti tömítést akarta kicserélni, a másik meg a folytószelepház és az alapjáratszabályozó tisztítását javasolta. Egyik sem oldotta meg a gondot.
Volt már valakinek ilyen? Lett rá megoldás? A motorral egyéb gondom nincs, indul, megy, húz, csinálja amit kell, nincs rossz hangja, nem kopog, nem fogyaszt olajat sem.
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Szia!
Légtömegmérőt ellenőriztétek? Tisztítani csak az erre készült spray-el szabad, fizikailag nem szabad se ecsetelni, se semmilyen egyéb fizikai módszerrel eltávolítani a port.
Légtömegmérőt ellenőriztétek? Tisztítani csak az erre készült spray-el szabad, fizikailag nem szabad se ecsetelni, se semmilyen egyéb fizikai módszerrel eltávolítani a port.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Megnézném a hűtőfolyadék rendszert, hogy levegős-e! Nekem az okozott hasonló problémát E9-en. Nyiss ki minden fűtéscsapot üzemmelegen járasd a motort, közben nyomkodj/pumpáld minden vízcsövet meg közben ellenőrizd a hűtőben a szintet. A túlfolyó tartály szintjét is ellenőrizd, legyen a minimum és a maximum között a szint. Ha a hűtőd ereszt, izzad (ellenőrizd) - le tud levegősödni a hűtővízrendszer, ilyenkor a hőmérséklet szondák össze-vissza jeleznek és bezavarják az alapjáratot.VargaB írta:Sziasztok!
Van egy E11-es corollám (1.4 vvti 4ZZ-FE motorral), aminek rendetlenkedik az alapjárata. Beindul rendesen, hidegen minden rendben (kb 1000 körüli állandó fordulat). Mikor a vízhőfok eléri az üzemi hőmérsékletet, akkor viszont megemelkedik az alapjárat és rángat is. Ilyenkor 1200 és 1400 között rángatja a fordulatot, néha fölmegy 1600-ig is. Volt már többször is szerelőnél, de még egyszer sem sikerült megoldani. Az egyik a hengerfej és a szívósor közötti tömítést akarta kicserélni, a másik meg a folytószelepház és az alapjáratszabályozó tisztítását javasolta. Egyik sem oldotta meg a gondot.
Volt már valakinek ilyen? Lett rá megoldás? A motorral egyéb gondom nincs, indul, megy, húz, csinálja amit kell, nincs rossz hangja, nem kopog, nem fogyaszt olajat sem.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- VargaB
- Újonc

- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
- Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Amit elfelejtettem: A jelenség nem állandó. Tehát van, mikor minden rendben van, van mikor ezt csinálja. Mostanság már inkább csak ezt csinálja...
Zolee: én azzal kezdtem, hogy vettem hozzá való tisztító spray-t és jól átfújtam vele.
Bruce: kipróbálom, bár volt már olyan, hogy nyári melegben teljesen elpárolgott a túlfolyóból a hűtőfolyadék és akkor sem volt gond. Meglátjuk mi lesz.
Zolee: én azzal kezdtem, hogy vettem hozzá való tisztító spray-t és jól átfújtam vele.
Bruce: kipróbálom, bár volt már olyan, hogy nyári melegben teljesen elpárolgott a túlfolyóból a hűtőfolyadék és akkor sem volt gond. Meglátjuk mi lesz.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Mivel a többiek már felsorolták, amiket én is javasoltam volna...
Tippelek: lambdaszonda.
Ha a csatlakozóját lehúzva nem csinálja, akkor...
Ha a csatlakozóját lehúzva nem csinálja, akkor...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- VargaB
- Újonc

- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
- Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Egyenlőre a vizet néztem meg. Valóban elpárolgott belőle tetemes mennyiség. Azt pótoltam de még nem légtelenítettem. Mivel nem nagyon van időm ezért hétvégére marad a légtelenítés és egyéb dolgok ellenőrzése. Csak már idegesít a a többlet fogyasztás és a rángatás...
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Nem kötözködni szeretnék, de egy zárt rendszerből, hogyan párologhat el a fagyálló?
Maximum, ha valahol folyás van (de ezt látnod kéne), vagy rosszabb esetben, eszi ( akkor viszont a fagyállón látnád, hogy habos, sötét, olajos stb...).
Simán lehet, hogy valahol lukas a rendszer és ettől lesz levegős.
Maximum, ha valahol folyás van (de ezt látnod kéne), vagy rosszabb esetben, eszi ( akkor viszont a fagyállón látnád, hogy habos, sötét, olajos stb...).
Simán lehet, hogy valahol lukas a rendszer és ettől lesz levegős.
EE101 Sedan, 7A-FE
- VargaB
- Újonc

- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2014 jan. 22, 11:32 am
- Tartózkodási hely: Tura, Budapest
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Szerintem a túlfolyó tetején az a kupak nem valami lég-/vízmentesen záró dolog, főleg nem nevezném nyomásállónak. Ezen keresztül szerintem simán el tud párologni, ami a túlfolyóban van, a szintjét meg nem tudom mikor ellenőriztem utoljára. Máshol nem hiszem, hogy el tudna folyni. Szivárgásnak nincs nyoma és nem is olyan mértékű a fogyás. Fagyálló nem habos, nem olajos, olaj nem vizes.
Egyébként mitől lenne sötét? Ha olajal keveredne, akkor simán olajfilmnek kellene lenni a víz tetején, nem? (kérdezem, nem belekötni akarok)
Egyébként mitől lenne sötét? Ha olajal keveredne, akkor simán olajfilmnek kellene lenni a víz tetején, nem? (kérdezem, nem belekötni akarok)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: melegen ingadozó, magas alapjárat
Egy jól működő autóból a hűtőfolyadék nem tűnik el, az biztos.
Nekem ugyanannyi, mint amennyit 3 éve beletöltöttem. Nem kell utántölteni soha.
A hűtőn levő sapkában van rugó, az el tud gyengülni, ott is eltűnhet a folyadék..
Vagy egy öreg vízpumpánál is simán ki tud csöpögni, szinte észrevétlenül. Kb. ott csöpög, ahol a klíma, szóval össze lehet keverni.
Nekem ugyanannyi, mint amennyit 3 éve beletöltöttem. Nem kell utántölteni soha.
A hűtőn levő sapkában van rugó, az el tud gyengülni, ott is eltűnhet a folyadék..
Vagy egy öreg vízpumpánál is simán ki tud csöpögni, szinte észrevétlenül. Kb. ott csöpög, ahol a klíma, szóval össze lehet keverni.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)