Világítás

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Használom a Philipset évek óta. Js és gyári b@zi vagy, Toyota-tól vettem Optifites csomagolásban.
Még csak nem is halványult a fénye észrevehetően.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

Pacsker írta:Használom a Philipset évek óta. Js és gyári b@zi vagy, Toyota-tól vettem Optifites csomagolásban.
Még csak nem is halványult a fénye észrevehetően.

Én Tungsram mega Light-ot használom 2 éve, tökéletes!

A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Jorn »

GE szuperfényes izzó nálam csak pár hónapot bírt ki... kiégtek, pár hét különbséggel.
Mezei Tungsram, Osram legalább egy évet ki szokott bírni.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Én is gondolkodtam, hogy kipróbálok valamilyen "emelt fényerejű" izzót. Viszont utána járva a technikai adatoknak úgy gondolom ezek az emelt fényerejű izzók eleve átverések. A Fényerő az én értelmezésem szerint a fényáram megfelelője, nos a fényáram pont ugyanannyi mint a normál izzó esetében (1095 lumen). Szerintem ami ennél nagyobb fényárammal bír az nem kapna CE jelölést, azaz közúton nem lehetne használni, habár nem ismerem a szabvány előírásait. Én eddig ezt nem gondoltam volna, eleve úgy értelmeztem, hogy az emelt fényerő, a nagyobb fényáramot jelenti, de a nagy lószerszámot. Amivel variálnak az a színhőmérséklet, a hidegebb fényt jobban látjuk éjszaka, ergo úgy látjuk jobban világít az izzó, miközben nem.
A hidegebb/fehérebb fényhez jobban kell égetni az izzószálat, ez ugyanolyan teljesítmény esetében vékonyabb izzószállal lehetséges, így az élettartam jelentősen csökken. Hát köszönjük szépen Emese, és eddig soha nem vettem még ilyen izzót, de úgy fest nem is fogok.
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

pézsé írta:A polír a foncsolra vagy a búrára értendő?
Bruce E9 írta:A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
Az üveg kívülről, tehát a lámpatest külső felülete lett csak polírozva. Szétválasztva, levéve nem lett az üveg rész a műanyag lámpatestről (ugye azt már más is írta, hogy az össze van ragasztva és talán sütőben melegítve lehet csak szétválasztani, de az is macerás dolog...). Ettől többet nem tudok írni róla, mert nem voltam ott a műveletnél.
Bár fényképen nem túl látványos, azért teszek ide kettőt arról hogy milyen lett:

Kép

Kép
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Este, mikor jöttél velem szembe, eléggé jónak tűnt a fényerő. :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 »

cslaci105 írta:
pézsé írta:A polír a foncsolra vagy a búrára értendő?
Bruce E9 írta:A foncsor, vagy üvegpolírozásról írhatnál CsLaci!
Az üveg kívülről, tehát a lámpatest külső felülete lett csak polírozva. Szétválasztva, levéve nem lett az üveg rész a műanyag lámpatestről (ugye azt már más is írta, hogy az össze van ragasztva és talán sütőben melegítve lehet csak szétválasztani, de az is macerás dolog...). Ettől többet nem tudok írni róla, mert nem voltam ott a műveletnél.
Bár fényképen nem túl látványos, azért teszek ide kettőt arról hogy milyen lett:

Kép

Kép

Laci,

arra lettem volna kíváncsi, hogy milyen anyaggal (milyen paszta, polír szivacs, vagy smirglipapír :-) mennyi ideig nyomattad a polírt) políroztál és az apró kőfelverődésekből származó egyenetlenségeket is ki tudtad-e polírozni, vagy azt egyáltalán nem lehet, mit sikerült eltűntetni az üvegen? Lehet-e egyáltalán az üvegből kipolírozni a felső réteget? Akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az is írhatna.

Köszi, B
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 678
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: cslaci105 »

Itt írnak néhány dolgot az üveg polírozásáról:
http://www.szelvedojavitas.info/szelvedo-polirozas.htm
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Nappali menetfényhez gyújtás pozitív pontot hol tudnék a legényszerűbben elérni a motortérben? A motortérben nem akarok átvágni vezetéket ezért, ha kell akkor kivezetem az utastérből, csak nem volt még időm méricskélni, és ha esetleg a motortérben is könnyen elérhető valami pont, amire egyszerű rákötni egy jelvezetéket akkor az lenne a legegyszerűbb.
Már beépítettem az Osram LED DRL 301-est, nem volt egyszerű, mert a ködlámpa helyén lévő burkolat túlságosan nagy szöget zár be a menetiránnyal merőleges síkkal, de a lökhárító egy pontját kihasználva egyedi tartószerkezetet gyártottam. Majd csinálok egy részletes leírást, egyelőre úgy fest minden előírást sikerült betartani, így a műszaki vizsgán ha lézeres mérővel esnek neki, akkor sem lesz gond. :)
Egyelőre DIM funkció nélkül megy, de mindenképp DIM funkcióval akarom majd használni. A fényereje nagyon jó, a jó gyári megoldásokkal egyenlő.

Bekötések:
[thumbnail]https://shop.unas.hu/shop_ordered/4558/pic/301bekuj.png[/thumbnail]
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Sailtolo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 ápr. 29, 07:03 pm
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Re:

Hozzászólás Szerző: Sailtolo »

doki írta:A minap tapasztaltam hogy nincs jobb helyzetjelzõm jobb hátsó helyzetjelzõm meg rendszám világításom + belsõ mûszeregység világítás sem.
Kutatgattam mi lehet a problem aztán rájöttem hogy biztosíték igen ám kicseréltem de folyamatosan kivágta.Megpiszkáltam az égõket és biztosíték csere és jó lett minden.
Tapasztalt már valaki ilyet?
Nem pont ilyet,csak hasonlót.A régi P7 Starletemen amikor megadta magát a féklámpa kapcsoló.Folyamatosan égette a féklámpát,megpiszkáltam,erre elkezdte kiverdesni a biztosítékot.Kapcsoló csere után jó lett.
Pacskernek hála be tudok már jelentkezni a régi nevemen (Atanen),így inkább azt használom tovább! :taps:

Kép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
Avatar
Sailtolo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2015 ápr. 29, 07:03 pm
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Sailtolo »

Zolee11 írta:Én is gondolkodtam, hogy kipróbálok valamilyen "emelt fényerejű" izzót. Viszont utána járva a technikai adatoknak úgy gondolom ezek az emelt fényerejű izzók eleve átverések. A Fényerő az én értelmezésem szerint a fényáram megfelelője, nos a fényáram pont ugyanannyi mint a normál izzó esetében (1095 lumen). Szerintem ami ennél nagyobb fényárammal bír az nem kapna CE jelölést, azaz közúton nem lehetne használni, habár nem ismerem a szabvány előírásait. Én eddig ezt nem gondoltam volna, eleve úgy értelmeztem, hogy az emelt fényerő, a nagyobb fényáramot jelenti, de a nagy lószerszámot. Amivel variálnak az a színhőmérséklet, a hidegebb fényt jobban látjuk éjszaka, ergo úgy látjuk jobban világít az izzó, miközben nem.
A hidegebb/fehérebb fényhez jobban kell égetni az izzószálat, ez ugyanolyan teljesítmény esetében vékonyabb izzószállal lehetséges, így az élettartam jelentősen csökken. Hát köszönjük szépen Emese, és eddig soha nem vettem még ilyen izzót, de úgy fest nem is fogok.
Van olyan is,ahol a színkeveréssel játszanak (értsd,a sárga izzást egy kékre festett búrával egyenlítik ki fehérre),az is rossz?Én szeretek látni éjjel,én inkább nem ezen spórolok!Annyira gyakran meg nem ég ki mint a Peugeot 206-oson (pár hónap)!
Pacskernek hála be tudok már jelentkezni a régi nevemen (Atanen),így inkább azt használom tovább! :taps:

Kép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Közben megoldottam a gyújtás pozitív kivezetést is. A biztosító dobozban is vágni kellett volna valamelyik vezeték szigetelését, ezt nem akartam. Így rákötöttem a szivargyújtó + pontjára, szétszedtem a csatlakozást, így nem kellett semmit vágni, és nyom nélkül vissza lehet állítani az eredeti állapotot. Kihúztam a vezetéket a motortérbe a riasztó vezetéke mellett. Működik prímán.
Így mostantól kezdve vehetek drágább izzót is, mert napközben úgysem világít a fényszóró, évekig fog tartani az emelet fényerejű, azaz fehérebb fényű izzó is. :)
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
aimpoint
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015 okt. 29, 06:44 pm

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: aimpoint »

Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra (ahogy lenni szokott:) az alábbi problémával szembesültem:

A világítás rákapcsolása után (tompított) a távolsági visszajelző égett, viszont egyik tompított sem. Egyből a biztosítékokra gondoltam, de amint láttam, hogy a hátsó helyzetjelzők égnek elvetettem. Ha rábillentem a távolságira, azok is égnek. Megnéztem a relét, az is jól működik (hiszem a távolsági sem égne akkor).
Valaki találkozott már hasonló problémával? 1997-es E10-es a "békalámpás" előtti utolsók közül.
-égők jók
-a kapcsolót már sikerült szétbarmolnom, de nem azzal van a baj, mivel a csúszóérintkezőn zártam a kört és a probléma fenn áll.

Előre is köszi! :|
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Sancy »

H4 es izzod van ha jol sejtem.lehetseges hogy a tompitott kiegett mindkettoben egyszerre, a tavolsagi meg meg mukodik.. Izzocsere lehet a megoldas.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Világítás

Hozzászólás Szerző: Jorn »

aimpoint írta:Sziasztok!
Egyik pillanatról a másikra (ahogy lenni szokott:) az alábbi problémával szembesültem:

A világítás rákapcsolása után (tompított) a távolsági visszajelző égett, viszont egyik tompított sem. Egyből a biztosítékokra gondoltam, de amint láttam, hogy a hátsó helyzetjelzők égnek elvetettem. Ha rábillentem a távolságira, azok is égnek. Megnéztem a relét, az is jól működik (hiszem a távolsági sem égne akkor).
Valaki találkozott már hasonló problémával? 1997-es E10-es a "békalámpás" előtti utolsók közül.
-égők jók
-a kapcsolót már sikerült szétbarmolnom, de nem azzal van a baj, mivel a csúszóérintkezőn zártam a kört és a probléma fenn áll.

Előre is köszi! :|
H4 izzónál jellemző, hogy a tompított kiég, miközben a távolsági még jó. Külön izzószáluk van, ezért megy 3 vezeték az izzóba. Szóval: izzóhiba, ez a legjellemzőbb eset. (Ha párban van cserélve, akkor simán lehet, hogy 1-2 nap vagy 1-2 hét eltéréssel, de nagyjából egyszerre romlik el mindkét oldali izzó...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Válasz küldése