Gyári elektromos ablakok javítása
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gyári elektromos ablakok javítása
Kezdeném két esettel:
1., Motor probléma:
Párszor találkoztam már Toyotánál is olyannal, hogy nagyon lassan tekert a gyári motor, vagy megintdult vánszorogva és 2 centi után lekapcsolt a védelem.
Egy E10 liftbacknél a bal hátsó az utóbbit produkálta. Azt hittem a sinek mozdultak el (netán törték az ajtót), amiben az ablak csúszik, ezért nagyon szorul az ablak, a túlmelegedés/leégés elleni védelem pedig leállítja. Aztán 5 perc múlva megint két centi...
Szétszedtem, kivettem a mechanikát és a motort és tökéletesen tudtam kézzel csúsztatni az üveget. A motort megforgattam a mechanikával üresen, ugyanúgy szenvedett. Azt hittem, hogy a mechanika deformálódott és a fogaskerék résznél szorul. Elõször kipucoltam, újra zsíroztam, ugyanezt produkálta, majd levettem és a szabadon álló motor is ugyanúgy szenvedett.
Szétszedtük Apuval és a szénkefék tökéletes állapotban voltak. A védelem két réz lapból áll, ami egy köztes anyaggal (nemtudom mi) egymásra van ragasztva. Amikor ez az anyag felmelegszik, megszûnteti a kontkaktot. Nos itt volt a bibi, ha direktbe összezártuk, úgy pörgött a motor, ahogy kell neki. Végül a megoldás egy vékony kis drót lett (egyfajta biztosíték gyanánt).
Öszzeraktuk és vidáman emelget. Így megúsztunk egy komplett motorvásárlást. Persze vigyázni kell, hogyha vagy felér koppanásig, vagy leér, akkor ne tartsuk rajta a gombon a kezünket évekig. (bár próbálgattam kicsit elfeledni és nem égett el a drót sem a motor, így jó keresztmetszet lett választva.).
E8-ban E9-ben és E10-ben már láttam ilyen motorokat (ablakok, tetõk). Így hasznos lehet mindenkinek.
2., Törés okozta mechanikus károsodás:
A jobb elsõ ajtajában emelt a motor, azonban nagyon kijött a fészkébõl a jobb felsõ sarka az üvegnek és félre is csípte a belsõ kédert. Orvosolni akartam, itt bebizonyosodott a törés, azonban nem az üveg vezetõ sínek, hanem az emelõ mechanika csúszó sine kapott egy nagyott. Gyárilag íves (itt bowdenes a motor) és lett benne egy hupli. Sokszor szétszedés egyengetés összerakás után már tökéletesen megy.
1., Motor probléma:
Párszor találkoztam már Toyotánál is olyannal, hogy nagyon lassan tekert a gyári motor, vagy megintdult vánszorogva és 2 centi után lekapcsolt a védelem.
Egy E10 liftbacknél a bal hátsó az utóbbit produkálta. Azt hittem a sinek mozdultak el (netán törték az ajtót), amiben az ablak csúszik, ezért nagyon szorul az ablak, a túlmelegedés/leégés elleni védelem pedig leállítja. Aztán 5 perc múlva megint két centi...
Szétszedtem, kivettem a mechanikát és a motort és tökéletesen tudtam kézzel csúsztatni az üveget. A motort megforgattam a mechanikával üresen, ugyanúgy szenvedett. Azt hittem, hogy a mechanika deformálódott és a fogaskerék résznél szorul. Elõször kipucoltam, újra zsíroztam, ugyanezt produkálta, majd levettem és a szabadon álló motor is ugyanúgy szenvedett.
Szétszedtük Apuval és a szénkefék tökéletes állapotban voltak. A védelem két réz lapból áll, ami egy köztes anyaggal (nemtudom mi) egymásra van ragasztva. Amikor ez az anyag felmelegszik, megszûnteti a kontkaktot. Nos itt volt a bibi, ha direktbe összezártuk, úgy pörgött a motor, ahogy kell neki. Végül a megoldás egy vékony kis drót lett (egyfajta biztosíték gyanánt).
Öszzeraktuk és vidáman emelget. Így megúsztunk egy komplett motorvásárlást. Persze vigyázni kell, hogyha vagy felér koppanásig, vagy leér, akkor ne tartsuk rajta a gombon a kezünket évekig. (bár próbálgattam kicsit elfeledni és nem égett el a drót sem a motor, így jó keresztmetszet lett választva.).
E8-ban E9-ben és E10-ben már láttam ilyen motorokat (ablakok, tetõk). Így hasznos lehet mindenkinek.
2., Törés okozta mechanikus károsodás:
A jobb elsõ ajtajában emelt a motor, azonban nagyon kijött a fészkébõl a jobb felsõ sarka az üvegnek és félre is csípte a belsõ kédert. Orvosolni akartam, itt bebizonyosodott a törés, azonban nem az üveg vezetõ sínek, hanem az emelõ mechanika csúszó sine kapott egy nagyott. Gyárilag íves (itt bowdenes a motor) és lett benne egy hupli. Sokszor szétszedés egyengetés összerakás után már tökéletesen megy.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Mozso E12-jében szerintem már az van.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
- Yautja
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Nálam megnézhetjük, de hogy a motornál van-e elektronika külön, vagy a kapcsolónál, azt nem tudom.
A kapcsolót kell túl húzni vagy túl nyomni, akkor vált auto-ra.
De ha van idõm, elõkeresem a bontás rajzát.
A kapcsolót kell túl húzni vagy túl nyomni, akkor vált auto-ra.
De ha van idõm, elõkeresem a bontás rajzát.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ 
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
-
MFerenc
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Ha ez segít, E10 vezérlõje így néz ki, szétszedve. Talán látszik, hogy a bal 1 kapcsolója más, ez az ami automata (a képen nagyjából a jobb alsó negyedben látható) A jobboldali csupán két billenõ fémlapocska, mint a villanykapcsolókban, a baloldali automatáé egy furcsa csúszó szerkezet.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
-
Bandagoose
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 576
- Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Heves megye
Igen, ezzel tisztában vagyok, a vezetõoldali nekem is automata 
Igazából a motorral is, már szét-összeraktam, a jobboldali ajtómban bent is figyel már egy jobbkormányos jobbosa.
Igazából a lényeg a kapcsolóban van, a motorból csak három plusz vezeték jön ki a simához képest, amihez már a vezetékeket is behúztam mindkét oldali ajtóhoz. Ezek különbözõ jeleket adnak a motor pozíciójáról a kapcsolónak. Ugyanis E11-ben nemcsakhogy automata fel-le, hanem érzékeli ha pl. egy kéz beszorul, és visszateker félig.
Már csak kapcsolóegység kellene.
Valószínûleg a bekötése ugyanaz lehet, mint az E11-é, inkább a beépítés lehet kérdéses.
Megbontatni nem nagyon akarom senkivel, de megtennéd, hogy kívülrõl lefényképezed mindkét oldalit (elöl)?
Igazából a motorral is, már szét-összeraktam, a jobboldali ajtómban bent is figyel már egy jobbkormányos jobbosa.
Igazából a lényeg a kapcsolóban van, a motorból csak három plusz vezeték jön ki a simához képest, amihez már a vezetékeket is behúztam mindkét oldali ajtóhoz. Ezek különbözõ jeleket adnak a motor pozíciójáról a kapcsolónak. Ugyanis E11-ben nemcsakhogy automata fel-le, hanem érzékeli ha pl. egy kéz beszorul, és visszateker félig.
Már csak kapcsolóegység kellene.
Valószínûleg a bekötése ugyanaz lehet, mint az E11-é, inkább a beépítés lehet kérdéses.
Megbontatni nem nagyon akarom senkivel, de megtennéd, hogy kívülrõl lefényképezed mindkét oldalit (elöl)?
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Biztos, hogy az ablakvezetõ vájatból jön?
Nem lehet, hogy a mechanika? Egy jó kis átzsírozás nem ártana neki. Plusz a gumi alkatrészekhez szilikonmentes gumiápoló, de elõtte természetesen egy alapos tisztítás. 20 év alatt megálhatott ott sok por
Nem lehet, hogy a mechanika? Egy jó kis átzsírozás nem ártana neki. Plusz a gumi alkatrészekhez szilikonmentes gumiápoló, de elõtte természetesen egy alapos tisztítás. 20 év alatt megálhatott ott sok por
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- sprintercarib
- Visszajáró

- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
- Tartózkodási hely: Börzsönyliget
Nem a mechanika, nem is a keretben lévõ vájat, hanem az a mûanyag, vagy gumi, amin csúszik az üveg befelé az ajtóba. Nekem legalábbis ez a gyanúm, hogy lekopott róla az a plüss szerû réteg, amin az üveg csúszik. Azt gondoltam, hogy ez gyakori probléma és már van rá CCH-s szabadalom. Mindenesetre köszönöm, tavasszal majd szétkapom és megejtem a zsírzást is.
(az enyém még csak idén lesz nagykorú, little 18
)
(az enyém még csak idén lesz nagykorú, little 18
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Gyári elektromos ablakok javítása
Nekem nincs komolyabb problémám a elektromos ablakemelőkkel csak annyi, hogy ha le vannak húzva és nem teljesen, akkor az ajtó becsukasanal nagyon rezonalnak. Ezért a nyáron szetszedem és megnezem mi a helyzet. Zsirozasnal milyen zsírt célszerű használni? Pl. lítium vagy calcium stb. alapút?
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT