Gyári elektromos ablakok javítása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Gyári elektromos ablakok javítása

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Kezdeném két esettel:

1., Motor probléma:

Párszor találkoztam már Toyotánál is olyannal, hogy nagyon lassan tekert a gyári motor, vagy megintdult vánszorogva és 2 centi után lekapcsolt a védelem.

Egy E10 liftbacknél a bal hátsó az utóbbit produkálta. Azt hittem a sinek mozdultak el (netán törték az ajtót), amiben az ablak csúszik, ezért nagyon szorul az ablak, a túlmelegedés/leégés elleni védelem pedig leállítja. Aztán 5 perc múlva megint két centi...
Szétszedtem, kivettem a mechanikát és a motort és tökéletesen tudtam kézzel csúsztatni az üveget. A motort megforgattam a mechanikával üresen, ugyanúgy szenvedett. Azt hittem, hogy a mechanika deformálódott és a fogaskerék résznél szorul. Elõször kipucoltam, újra zsíroztam, ugyanezt produkálta, majd levettem és a szabadon álló motor is ugyanúgy szenvedett.
Szétszedtük Apuval és a szénkefék tökéletes állapotban voltak. A védelem két réz lapból áll, ami egy köztes anyaggal (nemtudom mi) egymásra van ragasztva. Amikor ez az anyag felmelegszik, megszûnteti a kontkaktot. Nos itt volt a bibi, ha direktbe összezártuk, úgy pörgött a motor, ahogy kell neki. Végül a megoldás egy vékony kis drót lett (egyfajta biztosíték gyanánt).
Öszzeraktuk és vidáman emelget. Így megúsztunk egy komplett motorvásárlást. Persze vigyázni kell, hogyha vagy felér koppanásig, vagy leér, akkor ne tartsuk rajta a gombon a kezünket évekig. (bár próbálgattam kicsit elfeledni és nem égett el a drót sem a motor, így jó keresztmetszet lett választva.).

E8-ban E9-ben és E10-ben már láttam ilyen motorokat (ablakok, tetõk). Így hasznos lehet mindenkinek.



2., Törés okozta mechanikus károsodás:

A jobb elsõ ajtajában emelt a motor, azonban nagyon kijött a fészkébõl a jobb felsõ sarka az üvegnek és félre is csípte a belsõ kédert. Orvosolni akartam, itt bebizonyosodott a törés, azonban nem az üveg vezetõ sínek, hanem az emelõ mechanika csúszó sine kapott egy nagyott. Gyárilag íves (itt bowdenes a motor) és lett benne egy hupli. Sokszor szétszedés egyengetés összerakás után már tökéletesen megy.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Tud valaki Toyotában olyan típust, ahol a jobb oldali ablakemelõ is automata?
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Mozso E12-jében szerintem már az van.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

köszi.

mozsó, az e12-dben az van?? :)
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó »

Kárpit E12-ében is az van.
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

Összes e12-ben az összes ablak automata.
le is fel is. ( pl. suzukiban csak le)
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Fasza!

Azt hiszem, az motor az ugyanaz, mint E11-ben.

Már csak azt kellene megtudni, a kapcsolópanelek is ugyanazok-e...

Esetleg valakinek egy ilyen, megbontva?
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja »

Nálam megnézhetjük, de hogy a motornál van-e elektronika külön, vagy a kapcsolónál, azt nem tudom.
A kapcsolót kell túl húzni vagy túl nyomni, akkor vált auto-ra.

De ha van idõm, elõkeresem a bontás rajzát.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Kép

Ha ez segít, E10 vezérlõje így néz ki, szétszedve. Talán látszik, hogy a bal 1 kapcsolója más, ez az ami automata (a képen nagyjából a jobb alsó negyedben látható) A jobboldali csupán két billenõ fémlapocska, mint a villanykapcsolókban, a baloldali automatáé egy furcsa csúszó szerkezet.
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose »

Igen, ezzel tisztában vagyok, a vezetõoldali nekem is automata :)

Igazából a motorral is, már szét-összeraktam, a jobboldali ajtómban bent is figyel már egy jobbkormányos jobbosa.

Igazából a lényeg a kapcsolóban van, a motorból csak három plusz vezeték jön ki a simához képest, amihez már a vezetékeket is behúztam mindkét oldali ajtóhoz. Ezek különbözõ jeleket adnak a motor pozíciójáról a kapcsolónak. Ugyanis E11-ben nemcsakhogy automata fel-le, hanem érzékeli ha pl. egy kéz beszorul, és visszateker félig.
Már csak kapcsolóegység kellene.
Valószínûleg a bekötése ugyanaz lehet, mint az E11-é, inkább a beépítés lehet kérdéses.

Megbontatni nem nagyon akarom senkivel, de megtennéd, hogy kívülrõl lefényképezed mindkét oldalit (elöl)?
MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 529
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc »

Mármint ki fényképezze le? Yautja, vagy én? :)
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Avatar
sprintercarib
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
Tartózkodási hely: Börzsönyliget

Hozzászólás Szerző: sprintercarib »

Tud valaki orvosságot a leengedésnél iszonyat nyikorgó-csikorgó el.ablakra? Vezetõoldalon fülsüketítõ, de már az anyósoldalon is kezdi. Bekeményedett a gumi, vagy lekopott róla az a kis szõrös réteg? Please help!
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Biztos, hogy az ablakvezetõ vájatból jön?
Nem lehet, hogy a mechanika? Egy jó kis átzsírozás nem ártana neki. Plusz a gumi alkatrészekhez szilikonmentes gumiápoló, de elõtte természetesen egy alapos tisztítás. 20 év alatt megálhatott ott sok por
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
sprintercarib
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2011 feb. 01, 12:09 am
Tartózkodási hely: Börzsönyliget

Hozzászólás Szerző: sprintercarib »

Nem a mechanika, nem is a keretben lévõ vájat, hanem az a mûanyag, vagy gumi, amin csúszik az üveg befelé az ajtóba. Nekem legalábbis ez a gyanúm, hogy lekopott róla az a plüss szerû réteg, amin az üveg csúszik. Azt gondoltam, hogy ez gyakori probléma és már van rá CCH-s szabadalom. Mindenesetre köszönöm, tavasszal majd szétkapom és megejtem a zsírzást is.

(az enyém még csak idén lesz nagykorú, little 18 :) )
Hólánc? Az minek?
AE95 /Sprinter Carib/ 4WD
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Gyári elektromos ablakok javítása

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Nekem nincs komolyabb problémám a elektromos ablakemelőkkel csak annyi, hogy ha le vannak húzva és nem teljesen, akkor az ajtó becsukasanal nagyon rezonalnak. Ezért a nyáron szetszedem és megnezem mi a helyzet. Zsirozasnal milyen zsírt célszerű használni? Pl. lítium vagy calcium stb. alapút?
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Válasz küldése