Ami azt illeti, van, mit tenni ellene, de nem használtan megvéve, hanem újkorától kezdve: Kizárólag jó minőségű 5W-30 olaj mehet bele, és lehetőleg kerülni kell a folyamatos hidegjáratot, rövid utakat.norbika írta:ÜDv.Mindenkinek
Új fórumozó vagyok,és egyben új Corollás is.
Szeretnék tanácsot és segítséget+véleményt arról a kérdésről,hogy az autóm,vagy is.
1.6VVTI 2003.01havi típus hibás a motorja, ez mondta egy úgy mondott volt Toyota szerelő,aki szerint ezek a motorok beállnak az olajsártól eldugult olaj vezetékek miatt,és nincs ellene mit tenni!!!???![]()
Nos én ezt nem igazán akarom elhinni ha az emberfia időben szervizel,és odafigyel az autójára!!Pláne hogy Toyota!!!
Szerintetek????
eli.köszönöm a válaszokat!
További Szép napot.Sziasztok
Súrlódáscsökkentés miatt valóban voltak gondok ezekkel a motorokkal (meg az 1,4-essel, meg az 1,8-assal is), ezeket 7 év/180.000km-ig gariban és ingyen cserélték ún. "fűzött" blokkra a márkaszervizek. Ekkor kicserélték a gyűrűket, dugószettet, fél literrel több olajat írtak elő az addigi 3,7l-nél, megjelölték egy zöld pöttyel a nívópálcát és a motorszámot motorkódra (esetedben pl. 3ZZU lenne) cserélték. Inne felismerhető a javított motor. Ezzel nincs gond, csak, ha továbbra is a 10W-40 olajakat használták lacserénél. A vvt-i motorok egyedül erre kényesek.
Aki nem élt ezzel a lehetőséggel, annak zsebből kell kifizetni a javítással járó költségeket. A gyári gyűrűszett kb 40-50.000Ft + tömítések, munkadíj, miegymás, az egész művelet kb 200-250.000Ft-ban áll meg, igaz, bevált, tapasztalt szerelő ára ez, aki garanciát is vállal a munkájáért. Ennél olcsóbban kompromisszumok útján lehet kihozni a műveletet.
De mindez csak az a lehetőség, amikor a tulaj úgy dönt, hogy belevág, vagyis a motor jelentős mennyiségű olajat fogyaszt. A gyár szerint 1l/1000km-ig normális az olajfogyasztás, ami nyilván nem igaz. 2-3000km/1 liternél már erősen meggondolandó, pláne, ha nem 5-10000km-t megy az ember évente, hanem többet.
Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása. Ezt nyilván a többedik tulajok szívják meg rendszerint.



KE11 Sedan 
