Sok esetben az elsõ ablaktörlõnél NEM a motor romlik el, hanem a mechanika szorul meg. Olyannyira, hogy sokszor satuban, nagy fogóval kell az elsõ fokokat fordítanunk rajta. El se hisszük, hogy a hõs kis apró villanymotorok milyen erõt fejtettek ki a végsõkig.
Érdemes egy szép nyári, ráérõs napon megelõzni a bajt és még jó állapotában kitisztítani/átzsírozni a rendszert, mert elõbb-utóbb sajnos mindenkit utolér.
Bemásolok pár korábbi javítást.
Aki kérem ezentúl megcsinálja a saját autóján, légyszi fotózza és egészítse ki a leírásokat.
Pacsker írta:Érdeklõdtetek többen új motor kapcsán.Cautionline írta:Nekem is megdöglött, a motorja belülrõl narancssárgára van elrohadva, gondolom az kenõ anyag lett volna benne....sede7 írta:Sziasztok!
E11-hez ablaktörlõmotort hol/milyet érdemes venni? Vagyis elõször is: ha egyszer csak nagyon lelassult az ablaktörlõ, majd másnap úgy 5cm törlés után megállt, és azóta se kép, se hang, akkor van más teendõ, mint új motort keresni? Fogalmam sincs, hogyan mûködik egyáltalán..
Nagyon köszi!![]()
Esetleg valakinek nincs fölös, mert közelben bontóban Corolla nincs...
Mint említettem, nagyon ritka, az, hogy elsõ ablaktörlõ motor meghaljon. Legalábbis nekem ezek a tapasztalataim. (egyes típusok hátsói beáznak és valóban tönkre tudnak menni)
Valóban jellemzõ, hogy minimális elõjellel (1-2 napos lassulás után, vagy anélkül) egyszerre megáll, mint a szög. Mégsem biztos, hogy a motor a ludas.
Le kell venni a motort az ablaktörlõ mechanikáról és ha magában szépen forog kapcsolásra, akkor nem ezzel van a baj. Érdemes mielõbb megjátszani, mert ha a lapátok nem nyugalmi helyzetbe állnak meg, akkor az elektronika folyamatosan azt mondja a motornak, hogy térjen vissza a szélvédõ aljába, a motor veszi fel az áramot, de nem tudja megmozdítani a mechanikát. Déneséhez, amikor hozzányúltam forró volt!
Kiszedés után természetesen a motor magában gyönyörûen dolgozott (vétek szétszedni eddig a motort).
Majd levélfogó ki, ablaktörlõ mechanika ki (csavarjai nagyon könnyen beleszakadnak az alumíniumba. Türelmesen, oda-vissza forgatva, csavarlazítózva apránként kell kiszedni).
Az egyiket tengelyt (nem a csuklókat! azokkal általában nincs baj) teljes erõbõl tudtam 20-20°-ot ide-oda forgatni. A másik úgy állt, mintha össze lenne hegesztve. Drótkeféztem a forgáspontokban, fújkáltam sûrûn, hagytuk állni, majd jó idõ múlva megindult úgy a másik is, hogy fa alátámasztásra ráraktuk, állt rajta teljes súlyával Dénes, én meg egy nagy "kacsa" fogóval meg tudtam mozdítani 2 mm-t. Majd fújka, ide-oda mozgatás és legalább 1-2 óra kellett ahhoz, hogy körbeforduljanak és szépen PÖRÖGJENEK. Aztán féktisztítóval kimosni (megvárni, hogy a csavarlazítót, karbitisztítót... kimossa a közepébõl is és át tudjon folyni a tengelyen). Utána pedig szuper zsírspray-vel beáztatni. Direkt olyan, hogy a pici réseken folyik, mint a legfinomabb fékfolyadék (közbe forr), majd ahogy befolyt a résekbe és az oldószere elpárolog, mézesen, zsírosan szilárddá válik. Amikor már könnyebben forog, alul a rugós távtartó alátétet kicsit össze lehet szorítani, így a fenti résben és a tövénél is lehet fújkálni.
Visszarakásnál érdemes a levélfogó alatti mocsarat kitakarítani, az összes csavart és fészket vastagon bezsírozni.
Ha a motor és a mechanika találkozása a gömbfejnél ugrott szét, akkor a mechanika karján a rés felõl van egy kis kampó, amit a tûzfalba be lehet akasztani, így bele lehet nyomni "pattintani" a gömbcsuklót.
Ha a motorról lecsavaroztuk és levettük a ricnis tengelyérõl a kis karját, akkor nem mindegy hogy rakjuk össze. (van, hogy lefele indul a lapát) Általában az autó jobb oldala fele vízszintesen kell kifele néznie. (valahol van jelölés is) Fontos, hogy a kar felhelyezése elõtt a motoron nyomjunk egy INT-es ciklust megállásik, hogy nyugalmi helyzetbe kerüljön.
Figyelni kell arra, hogy a két lapát tengelyéhez képest felül vagy alul van a mechanika rudazata. (tud két irányba is forogni a két lapát). Általában a tûzfalhoz közelebb legyen a mechanika ("alul"). Az irány helyességét kézzel le lehet ellenõrizni.
Végeredmény:
- Nincs hiába megvett motor
- Akármennyire is kilátástalannak tûnt, hogy az az összegyógyult tengely már sosem indul meg, mégis menthetõ volt a mechanika és nem kellett gyári újat venni (több, mint 100 ezer Ft)
- Leggyorsabb állásban: Dénes "hát ez ilyen gyorsan is tud menni?"
- Pollenszûrõbe is kevesebb trutyi és több friss levegõ megy.
- Itt a kaszni se fog elkezdeni rohadni a sok faleveles sártól

KE11 Sedan 



