Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Olvass vissza a topicban és a jó minõségû utángyártott márkákban.
Valahol fejtegettük Toytib-el, hogy melyik lehet a gyári beszállító. Egyik van Unix-ba negyed áron, mint a gyári.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

Jorn írta:
Han írta:Tájékoztatás céljából: Ma megérdeklõdtem a gyári termosztát árát az autómhoz. Toyota Sakuránál 11 ezer Ft környéke + 2000 Ft a tömítés hozzá, Jap-ker-nél ugyanannyi. Unixnál nem tudnak gyári Toyotát, azt mondták, hogy a Jakoparts gyári minõség (ORIGINAL HERTH+BUSS) 6000 Ft, tömítéssel együtt. De ajánlották a Behr-Thoms-ot is, ami az Unixos ember szerint a legjobb, bár 83 foknál nyit, nem 82-nél. Német minõség, de ez számomra nem biztos, hogy annyira pozitív :D . Szóval ennyi. Most nem tudom mi legyen, mert 13 ezer Ft nagyon sok egy termosztátra. Még szoktatom magam a gondolathoz :?
A Unix biztosan tud hozni gyárit, nekem is onnan van, a gyári Toyota dobozon ott a Unix matrica...
Igen, tudnak, de ott is 11 ezer körül jön ki + tömítés. De a srác rá akart beszélni a Behr-re, hogy az annyira jó, hogy még a gyárinál is jobb. :roll: Eredetileg az elõsztó O-gyûrûért mentem, a tõled kapott cikkszámmal és képzeld el, hogy megszûnt az a cikkszám, nem forgalmazza a Unix és utángyártottat sem. Ezután mentem a Sakurához és ott péntekre hoznak 1180 Ft-ért. :)
Amúgy a szelepdekli-pakolással kapcsolatban is igazad volt. 2000 km után elkezdett szivárogni, ott a kiemelkedés környékérõl a pasztahiány miatt :S Errõl ennyit, dobhatom ki a drága pakolást, mert gondolom nem lehet vele mit kezdeni.

Úgyhogy ezúton kérek ismét minden kedves clubtagot, ha tudnak egy korrekt és hozzáértõ szerelõt Budapesten vagy akár 30km-es körzetben, akkor jelezzék, mert sokba kerülnek a kóklerek és ötletem sincs hova vigyem az autót! :?

Elõre is köszönöm!!!
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

Pacsker írta:Olvass vissza a topicban és a jó minõségû utángyártott márkákban.
Valahol fejtegettük Toytib-el, hogy melyik lehet a gyári beszállító. Egyik van Unix-ba negyed áron, mint a gyári.
Végigolvastam szorgalmasan, 2 márkáról beszéltetek, az egyik ugye a Kuzeh, a másik pedig a Behr-Toms volt, ha jól tévedek. De aztán az lett a konzekvencia, hogy ehhez az E11-hez csak a Kuzeh az igazi. A Unixban a Jakopartsot mondták, hogy gyári beszállító és gyári minõség...
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

A szelepfedél tömítést újra fel lehet használni, ha csak 2000km ment bele. (a gyári több, mint 200 ezret bírt...)
Meg kell pucolni persze, féktiszító stb. de ezt a szerelõ tudni fogja.

Termosztátból csak gyárit, semmi Jakoparts stb. 13 ezer Ft nem sok, nekem a liftbackben még gyári van (260 ezer km)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han »

Jorn írta:A szelepfedél tömítést újra fel lehet használni, ha csak 2000km ment bele. (a gyári több, mint 200 ezret bírt...)
Meg kell pucolni persze, féktiszító stb. de ezt a szerelõ tudni fogja.

Termosztátból csak gyárit, semmi Jakoparts stb. 13 ezer Ft nem sok, nekem a liftbackben még gyári van (260 ezer km)...
Az jó hír, ha a szelepfedél tömítés nem kuka :) A termosztátból pedig gyári lesz, megfogadom a tanácsotokat.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Han írta:
Jorn írta:A szelepfedél tömítést újra fel lehet használni, ha csak 2000km ment bele. (a gyári több, mint 200 ezret bírt...)
Meg kell pucolni persze, féktiszító stb. de ezt a szerelõ tudni fogja.

Termosztátból csak gyárit, semmi Jakoparts stb. 13 ezer Ft nem sok, nekem a liftbackben még gyári van (260 ezer km)...
Az jó hír, ha a szelepfedél tömítés nem kuka :) A termosztátból pedig gyári lesz, megfogadom a tanácsotokat.
A gyári termosztát gyártója a Kuzeh, ezt megerõsíthetem, rá van írva :) Más kérdés, hogy megéri-e a keresgélés, utánajárás, vagy egyszerûbb egybõl a gyári dobozost venni... szerintem az utóbbi.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Hosiminh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 03:36 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Hosiminh »

hali,
alany: e10 4e-fe
hogy tudom légteleníteni hűtőrendszert?
lpg-s a paripa és szétkaptam a reduktort, utána kéne légtelenítenem.
köszi.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Automatikusan légteleníti magát.
A hűtősapkán keresztül teletöltöd a hűtőrendszert amennyire csak tudod. (alsó csövet megnyomkodhatod, hogy kijöjjenek a nagyobb bubik, vagy rárakott sapkánál el is indíthatod pár mp-re, hogy minimálisan kidolgozza a rendszer).
A túlfolyóba raksz egy kicsivel többet, mint a maximum.

Majd jársz vele 1-2 bemelegedés-lehűlésnyit. Utána pedig a túlfolyóba beállítod hidegen maximumra a szintet. Kész

Melegedésnél, miután kinyílt a temrosztát, a levegő felszökik a legmagasabb pontra, majd tágul a folyadék, jó esetben a hiányt kitölti, a többletet átnyomja a kiegyenlítő tartályba. Ahogy leállítod és hül le, onnan visszaszívja a folyadékot, így teljesen légmentes lesz a hűtőrendszered.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Hosiminh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 03:36 pm

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: Hosiminh »

köszi, ennél mi sem egyszerűbb :)
Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: pézsé »

A fűtéskörel mi a helyzet? Azt hogy kell kezelni? nem az a legmagasabb pontja a rendszernek?
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Szerintem nem a legmagasabb pontja.
A lényeg, hogy feltöltésnél mindig legyen meleg állásban a fűtéskapcsoló. Ha jut is a fűtéscsaphoz (gondolom erre gondolsz), egy kis levegő, kidolgozza magából.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Ugyanúgy kidolgozza magából elsőre, ha nyitva van a fűtéscsap. Be melegíted teljesen, hogy bekapcsoljon a ventillátor, aztán ha kihült teljesen leellenőrzöd a szinteket.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
streetracer
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 98
Csatlakozott: 2008 feb. 10, 02:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: streetracer »

Sziasztok!

1.8D Liftback (CE90) esetében meg tudja valaki nekem írni/inkább mutatni (képen,rajzon) hogy hol, melyik csavarral kell leengedni a motorblokkból a maradék hűtő vízet?
Nem találom sehol a hűtő leeresztő csavart :/

Köszönöm szépen!
Toyota Corolla XL Liftback 1.3
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Helló !

A Toyodiy-en utánanéztem, és ha igaz, a blokk tűzfal-felőli oldalán találod a váltóhoz közelebb (a benzineseken épp az átellenes helyen van, az olajszűrőtől balra).
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Termosztát csere - hûtõrendszer tisztítása / "Vizes topi

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Hátul van neki a generátortól balra, elméletileg még egy kis lefolyató csap is van rajta.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Válasz küldése