Autoreszelgetes
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
köszi 
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Autoreszelgetes
halli,
e10 4e-fe-n vett már le valaki olajteknőt?
1 hónapja főtengely szimering cserét követően megszűnt a szimeringnél az olaj szivárgás, most nem tudjuk hogy az olajteknőnél ereszt, vagy az olajszivattyú és a motorblokk között lévő aluminium pajzs mögül szivárog-e (toyodiy-en szintén nem láttunk ide semmi tömítést, valszeg csak paszta). ugye nem kell mondanom hogy ha itt szivárog, akkor a motor féloldalát le kell bontani, szal most zsír és olajmentes és egy kicsit mászkálok vele, hogy lássuk honnan szivárog.
1;mert a szerelőm mondja hogy ehhez ugrik a leömlő, és a kereszttartó, nem lehet az olajteknőt ezek fennhagyásával valahogy kicibálni?
2;néztük toyodiy-en, nincs az olajteknőnél tömítés, de az unix, és szakálmetál, kinál hozzá tömítést, és külön tömítő készletet. most akkor kell hozzá tömítés, vagy csak paszta?
remélem tudtok segíteni.
e10 4e-fe-n vett már le valaki olajteknőt?
1 hónapja főtengely szimering cserét követően megszűnt a szimeringnél az olaj szivárgás, most nem tudjuk hogy az olajteknőnél ereszt, vagy az olajszivattyú és a motorblokk között lévő aluminium pajzs mögül szivárog-e (toyodiy-en szintén nem láttunk ide semmi tömítést, valszeg csak paszta). ugye nem kell mondanom hogy ha itt szivárog, akkor a motor féloldalát le kell bontani, szal most zsír és olajmentes és egy kicsit mászkálok vele, hogy lássuk honnan szivárog.
1;mert a szerelőm mondja hogy ehhez ugrik a leömlő, és a kereszttartó, nem lehet az olajteknőt ezek fennhagyásával valahogy kicibálni?
2;néztük toyodiy-en, nincs az olajteknőnél tömítés, de az unix, és szakálmetál, kinál hozzá tömítést, és külön tömítő készletet. most akkor kell hozzá tömítés, vagy csak paszta?
remélem tudtok segíteni.
Re: Autoreszelgetes
Pedig van az olajpumpaház és a motorblokk között tömítőgyűrű, ami szokott is szivárogni.Hosiminh írta:halli,
e10 4e-fe-n vett már le valaki olajteknőt?
1 hónapja főtengely szimering cserét követően megszűnt a szimeringnél az olaj szivárgás, most nem tudjuk hogy az olajteknőnél ereszt, vagy az olajszivattyú és a motorblokk között lévő aluminium pajzs mögül szivárog-e (toyodiy-en szintén nem láttunk ide semmi tömítést, valszeg csak paszta). ugye nem kell mondanom hogy ha itt szivárog, akkor a motor féloldalát le kell bontani, szal most zsír és olajmentes és egy kicsit mászkálok vele, hogy lássuk honnan szivárog.
1;mert a szerelőm mondja hogy ehhez ugrik a leömlő, és a kereszttartó, nem lehet az olajteknőt ezek fennhagyásával valahogy kicibálni?
2;néztük toyodiy-en, nincs az olajteknőnél tömítés, de az unix, és szakálmetál, kinál hozzá tömítést, és külön tömítő készletet. most akkor kell hozzá tömítés, vagy csak paszta?
remélem tudtok segíteni.
Ugyanúgy ahogy az olajpumpatengely szimeringje is.
Érdemes belenézni IceRocko projektjébe, ahol mintaszerű tökéletességgel hárították el ezt a problémát.
Ha minden szerelő így csinálná és minden vezérműszíj cserénél ki lenne cserélve a három szimering ami a vezérlésben van, akkor a megkövült szimeringek nem is vágnának hornyot a tengelyekbe.
Tényleg nézd át a projektjét, úgy kell kivitelezni a műveletet
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Autoreszelgetes
A legjobb helyen jársz. 
Nézz be a projektembe viewtopic.php?f=17&t=1920, nemrég estem át ugyan ezen.
Tuti, hogy az olajpumpádnál ereszt. Az olajpumpában is van egy szimering, plusz egy O gyűrű, amit cserélni kell. Majd az olajpumpát is pasztával kell visszarakni (gyárilag is így volt).
Az olajteknő is gyárilag pasztázva van, szóval úgy is kell visszarakni. Sajnos nincs mese, komplett vezérlés le, kereszttartó le, kipufogó az Y csőnél le, a blokk és a váltó közt lévő váltótartó le és csak így tudjátok a teknőt levenni, majd ezután az olajpumpát. Nem olyan vészes mint amilyennek hangzik.
Én megcsináltam nemrég, de nagyon megért, mert azóta még olajpára sincs sehol.
Nézz be a projektembe viewtopic.php?f=17&t=1920, nemrég estem át ugyan ezen.
Tuti, hogy az olajpumpádnál ereszt. Az olajpumpában is van egy szimering, plusz egy O gyűrű, amit cserélni kell. Majd az olajpumpát is pasztával kell visszarakni (gyárilag is így volt).
Az olajteknő is gyárilag pasztázva van, szóval úgy is kell visszarakni. Sajnos nincs mese, komplett vezérlés le, kereszttartó le, kipufogó az Y csőnél le, a blokk és a váltó közt lévő váltótartó le és csak így tudjátok a teknőt levenni, majd ezután az olajpumpát. Nem olyan vészes mint amilyennek hangzik.
Én megcsináltam nemrég, de nagyon megért, mert azóta még olajpára sincs sehol.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Lackó
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Autoreszelgetes
Csatlakoznék. Legutóbbi vezérlés cserénél én is végig csináltam ezt a műveletet. Az olajpumpa szimeringje valamiért mostohagyerek lehet vezérlés cserénél. A mienkben sem cserélték korábban (gondolom), mert a tömítő élnél darabokra tört az elöregedett gumi.
Tehát ahogy fentebb írták ....
Ja, és ha jól tudom az olajteknő levételéhez a hossztartót ki kell venni (ha nem is veszed ki, le kell engedni, és félrehajtani).
Tehát ahogy fentebb írták ....
Ja, és ha jól tudom az olajteknő levételéhez a hossztartót ki kell venni (ha nem is veszed ki, le kell engedni, és félrehajtani).
Re: Autoreszelgetes
délután újból alánéztünk, és igen az olajpumpánál enged hurrá.
ott abban a pillanatban el is döntöttem, hogy vissza felmennek rá a lemezek és csá, majd 3év, vagy 70ezer km múlva esedékes vezérlés csere, majd akkor meg csináljuk akkor.
és köszönöm szépen a gyors, és nagyon hasznos válaszokat.
pacsi.
ott abban a pillanatban el is döntöttem, hogy vissza felmennek rá a lemezek és csá, majd 3év, vagy 70ezer km múlva esedékes vezérlés csere, majd akkor meg csináljuk akkor.
és köszönöm szépen a gyors, és nagyon hasznos válaszokat.
pacsi.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes
Te tudod. Szerintem simán megérné az a 2-3 óra. 
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Re: Autoreszelgetes
nem akarom bántani, mert a szelepfedél tömítés, és főtengely szimering új nem ereszt, +a munkaóra még egyszer, szal majd vezérlés cserénél. am IceRocko-nak nagyon frankó a leírása.
és még egyszer köszi a segítséget.
és még egyszer köszi a segítséget.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Hátha valakinek van tippje...
Gyorsításnál, 2000-es fordulatszámnál csörgő hang jön jobb elölről, valahonnan a szíjak környékéről.
Lassításnál, motorféknél, álló helyzetben kipörgetve 2000-re semmi gond.
Az autón semmi nem változott (egy kerékcserét leszámítva), ugyanaz a benzin, a gyertyák pár hónaposak, Fuchs 5W-40 szintetikus olaj stb.
Eddig semmi ilyet nem produkált, ma jött elő hirtelen.
Gyorsításnál, 2000-es fordulatszámnál csörgő hang jön jobb elölről, valahonnan a szíjak környékéről.
Lassításnál, motorféknél, álló helyzetben kipörgetve 2000-re semmi gond.
Az autón semmi nem változott (egy kerékcserét leszámítva), ugyanaz a benzin, a gyertyák pár hónaposak, Fuchs 5W-40 szintetikus olaj stb.
Eddig semmi ilyet nem produkált, ma jött elő hirtelen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes
Kerékanyákat meghúztad?
CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
- Jorn
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes
Igen, nyomatékkulcssal lettek lehúzva, profik által 
Azt gyanítom, a fényszóró körüli gumit tartó egyik fémkapocs esett be valahová, keresem, ütögetem az autót alulról, egyelőre semmi.
Ami érdekes, hogy emelkedőn nem csörög, csak vízszintesen.
Azt gyanítom, a fényszóró körüli gumit tartó egyik fémkapocs esett be valahová, keresem, ütögetem az autót alulról, egyelőre semmi.
Ami érdekes, hogy emelkedőn nem csörög, csak vízszintesen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
Sziasztok!
Kb. másfél éve vettem észre, hogy a váltó egyes és kettes fokozata főként hideg állapotban picit akad, nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, a rákövetkező éves szerviznél váltóolajat is cseréltettem, Liqui Moly 75W-90 GL5 típusú olaj ment bele tavaly májusban. Kb. tavaly december óta ismét érzem, hogy indítás után nehéz 1-esbe tenni, kettesbe jóval könnyebb de ott is van akadás. A 3-as 4-es egy ujjal ment könnyedén. A hatramenet mindig is nehézkesen ment, vagy beugrik egyből vagy beteszem másik sebbessegbe utána beveszi a hátramenetet is. De ha jól tudom itt nincs is szinkrongyűrű, ez normális jelenség.
Most már jó ideje meleg állapotban is megvan az akadás, de nem mindig, van hogy könnyedén megy és van, hogy hiába nyomom még egyszer ki a kuplungot, akkor is be kell erőltetnem a fokozatot, mert nem ugrik be könnyedén. A nehéz/nehezebb váltás főként álló helyzetben van, ha már gurulunk, akkor az 1-es 2-es fokozat kb. ugyanolyan nehezen megy be, de ez kisebb mértékű mint az álló helyzetben. Nézegettem a váltóbovdent és a szimeringeket is, de nem látok hibát, igaz nem is értek hozzá, de minden jónak tűnik. Mostanában a 3-as fokozatba tételkor is mintha hallanék egy klatty hangot és mintha nem is menne be olyan könnyedén mint régebben, persze lehet csak bebeszélem magamnak.
Olajfolyást nem látok, tehát elméletileg mind meg kell lennie az olajnak ami belekerült a váltóba, de azt is ellenőriztetem, ugyanis aktuális az éves szerviz ismét.
Egyesek olajcserét javasoltak, de én el nem tudom képzelni, hogy ilyen mértékű akadást okozna egy másabb olaj, esetleg próbáljam meg? Tartók tőle, hogy ez már csak bontással lesz megoldható, hacsak valami apróbb alkatrész nincs aminek kopása ilyet okozhat. 170 ezer km lesz az autóban (E11) valószínűleg a gyári váltója.
Minden ötletet, javaslatot, megoldást köszönök!
Kb. másfél éve vettem észre, hogy a váltó egyes és kettes fokozata főként hideg állapotban picit akad, nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, a rákövetkező éves szerviznél váltóolajat is cseréltettem, Liqui Moly 75W-90 GL5 típusú olaj ment bele tavaly májusban. Kb. tavaly december óta ismét érzem, hogy indítás után nehéz 1-esbe tenni, kettesbe jóval könnyebb de ott is van akadás. A 3-as 4-es egy ujjal ment könnyedén. A hatramenet mindig is nehézkesen ment, vagy beugrik egyből vagy beteszem másik sebbessegbe utána beveszi a hátramenetet is. De ha jól tudom itt nincs is szinkrongyűrű, ez normális jelenség.
Most már jó ideje meleg állapotban is megvan az akadás, de nem mindig, van hogy könnyedén megy és van, hogy hiába nyomom még egyszer ki a kuplungot, akkor is be kell erőltetnem a fokozatot, mert nem ugrik be könnyedén. A nehéz/nehezebb váltás főként álló helyzetben van, ha már gurulunk, akkor az 1-es 2-es fokozat kb. ugyanolyan nehezen megy be, de ez kisebb mértékű mint az álló helyzetben. Nézegettem a váltóbovdent és a szimeringeket is, de nem látok hibát, igaz nem is értek hozzá, de minden jónak tűnik. Mostanában a 3-as fokozatba tételkor is mintha hallanék egy klatty hangot és mintha nem is menne be olyan könnyedén mint régebben, persze lehet csak bebeszélem magamnak.
Olajfolyást nem látok, tehát elméletileg mind meg kell lennie az olajnak ami belekerült a váltóba, de azt is ellenőriztetem, ugyanis aktuális az éves szerviz ismét.
Egyesek olajcserét javasoltak, de én el nem tudom képzelni, hogy ilyen mértékű akadást okozna egy másabb olaj, esetleg próbáljam meg? Tartók tőle, hogy ez már csak bontással lesz megoldható, hacsak valami apróbb alkatrész nincs aminek kopása ilyet okozhat. 170 ezer km lesz az autóban (E11) valószínűleg a gyári váltója.
Minden ötletet, javaslatot, megoldást köszönök!
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- Birka
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Autoreszelgetes
Lehet jobban odafigyelek a témára, mert már én is cseréltem váltót az enyémben. Nem te vagy az első akinek ilyen jellegű problémája akad. A leírtak alapján hasonló lehet a baj mint az enyémben is volt. Sok ˇszakiˇ a felújítást vagy cserét javasolta, s mivel a felújításra igen borsos árakat mondtak, így jött képbe egy bontott amivel a mai napig szépen üzemel.
- Zolee11
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 243
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2019
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Autoreszelgetes
Ahamm, nem tudom a bontott váltónál mennyire lehet ellenőrizni az állapotot. Ha jól emlékszem a felújítás olyan 120k környékén mozog, de lehet jóval több is attól függ mi a helyzet, bontottat mennyiért vetted? Köszi!
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
- pézsé
- Gyakori látogató

- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Autoreszelgetes
nézz szét a projektemben, írtam a váltóbowden szilent gondról egy szerelőset. az alapján meg tudod nézni mi a helyzet a tiéddel.
viewtopic.php?f=17&t=1960&start=30
viewtopic.php?f=17&t=1960&start=30
