Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

köszi :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Hosiminh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 03:36 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Hosiminh »

halli,

e10 4e-fe-n vett már le valaki olajteknőt?
1 hónapja főtengely szimering cserét követően megszűnt a szimeringnél az olaj szivárgás, most nem tudjuk hogy az olajteknőnél ereszt, vagy az olajszivattyú és a motorblokk között lévő aluminium pajzs mögül szivárog-e (toyodiy-en szintén nem láttunk ide semmi tömítést, valszeg csak paszta). ugye nem kell mondanom hogy ha itt szivárog, akkor a motor féloldalát le kell bontani, szal most zsír és olajmentes és egy kicsit mászkálok vele, hogy lássuk honnan szivárog.

1;mert a szerelőm mondja hogy ehhez ugrik a leömlő, és a kereszttartó, nem lehet az olajteknőt ezek fennhagyásával valahogy kicibálni?
2;néztük toyodiy-en, nincs az olajteknőnél tömítés, de az unix, és szakálmetál, kinál hozzá tömítést, és külön tömítő készletet. most akkor kell hozzá tömítés, vagy csak paszta?

remélem tudtok segíteni.
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 720
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Toytib »

Hosiminh írta:halli,

e10 4e-fe-n vett már le valaki olajteknőt?
1 hónapja főtengely szimering cserét követően megszűnt a szimeringnél az olaj szivárgás, most nem tudjuk hogy az olajteknőnél ereszt, vagy az olajszivattyú és a motorblokk között lévő aluminium pajzs mögül szivárog-e (toyodiy-en szintén nem láttunk ide semmi tömítést, valszeg csak paszta). ugye nem kell mondanom hogy ha itt szivárog, akkor a motor féloldalát le kell bontani, szal most zsír és olajmentes és egy kicsit mászkálok vele, hogy lássuk honnan szivárog.

1;mert a szerelőm mondja hogy ehhez ugrik a leömlő, és a kereszttartó, nem lehet az olajteknőt ezek fennhagyásával valahogy kicibálni?
2;néztük toyodiy-en, nincs az olajteknőnél tömítés, de az unix, és szakálmetál, kinál hozzá tömítést, és külön tömítő készletet. most akkor kell hozzá tömítés, vagy csak paszta?

remélem tudtok segíteni.
Pedig van az olajpumpaház és a motorblokk között tömítőgyűrű, ami szokott is szivárogni.
Ugyanúgy ahogy az olajpumpatengely szimeringje is.
Érdemes belenézni IceRocko projektjébe, ahol mintaszerű tökéletességgel hárították el ezt a problémát. :)
Ha minden szerelő így csinálná és minden vezérműszíj cserénél ki lenne cserélve a három szimering ami a vezérlésben van, akkor a megkövült szimeringek nem is vágnának hornyot a tengelyekbe.
Tényleg nézd át a projektjét, úgy kell kivitelezni a műveletet :wink:
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: IceRocko »

A legjobb helyen jársz. :)
Nézz be a projektembe viewtopic.php?f=17&t=1920, nemrég estem át ugyan ezen.
Tuti, hogy az olajpumpádnál ereszt. Az olajpumpában is van egy szimering, plusz egy O gyűrű, amit cserélni kell. Majd az olajpumpát is pasztával kell visszarakni (gyárilag is így volt).
Az olajteknő is gyárilag pasztázva van, szóval úgy is kell visszarakni. Sajnos nincs mese, komplett vezérlés le, kereszttartó le, kipufogó az Y csőnél le, a blokk és a váltó közt lévő váltótartó le és csak így tudjátok a teknőt levenni, majd ezután az olajpumpát. Nem olyan vészes mint amilyennek hangzik. :wink:
Én megcsináltam nemrég, de nagyon megért, mert azóta még olajpára sincs sehol. :taps:
EE101 Sedan, 7A-FE
Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lackó »

Csatlakoznék. Legutóbbi vezérlés cserénél én is végig csináltam ezt a műveletet. Az olajpumpa szimeringje valamiért mostohagyerek lehet vezérlés cserénél. A mienkben sem cserélték korábban (gondolom), mert a tömítő élnél darabokra tört az elöregedett gumi.

Tehát ahogy fentebb írták .... :)

Ja, és ha jól tudom az olajteknő levételéhez a hossztartót ki kell venni (ha nem is veszed ki, le kell engedni, és félrehajtani).
Avatar
Hosiminh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 03:36 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Hosiminh »

délután újból alánéztünk, és igen az olajpumpánál enged hurrá.
ott abban a pillanatban el is döntöttem, hogy vissza felmennek rá a lemezek és csá, majd 3év, vagy 70ezer km múlva esedékes vezérlés csere, majd akkor meg csináljuk akkor.

és köszönöm szépen a gyors, és nagyon hasznos válaszokat.
pacsi.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Te tudod. Szerintem simán megérné az a 2-3 óra. :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Hosiminh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 03:36 pm

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Hosiminh »

nem akarom bántani, mert a szelepfedél tömítés, és főtengely szimering új nem ereszt, +a munkaóra még egyszer, szal majd vezérlés cserénél. am IceRocko-nak nagyon frankó a leírása.
és még egyszer köszi a segítséget.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Hátha valakinek van tippje...

Gyorsításnál, 2000-es fordulatszámnál csörgő hang jön jobb elölről, valahonnan a szíjak környékéről.
Lassításnál, motorféknél, álló helyzetben kipörgetve 2000-re semmi gond.

Az autón semmi nem változott (egy kerékcserét leszámítva), ugyanaz a benzin, a gyertyák pár hónaposak, Fuchs 5W-40 szintetikus olaj stb.

Eddig semmi ilyet nem produkált, ma jött elő hirtelen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi »

Kerékanyákat meghúztad?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

CE90 XL Liftback - Kouki, 1C
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn »

Igen, nyomatékkulcssal lettek lehúzva, profik által :)

Azt gyanítom, a fényszóró körüli gumit tartó egyik fémkapocs esett be valahová, keresem, ütögetem az autót alulról, egyelőre semmi.

Ami érdekes, hogy emelkedőn nem csörög, csak vízszintesen.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Sziasztok!
Kb. másfél éve vettem észre, hogy a váltó egyes és kettes fokozata főként hideg állapotban picit akad, nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, a rákövetkező éves szerviznél váltóolajat is cseréltettem, Liqui Moly 75W-90 GL5 típusú olaj ment bele tavaly májusban. Kb. tavaly december óta ismét érzem, hogy indítás után nehéz 1-esbe tenni, kettesbe jóval könnyebb de ott is van akadás. A 3-as 4-es egy ujjal ment könnyedén. A hatramenet mindig is nehézkesen ment, vagy beugrik egyből vagy beteszem másik sebbessegbe utána beveszi a hátramenetet is. De ha jól tudom itt nincs is szinkrongyűrű, ez normális jelenség.
Most már jó ideje meleg állapotban is megvan az akadás, de nem mindig, van hogy könnyedén megy és van, hogy hiába nyomom még egyszer ki a kuplungot, akkor is be kell erőltetnem a fokozatot, mert nem ugrik be könnyedén. A nehéz/nehezebb váltás főként álló helyzetben van, ha már gurulunk, akkor az 1-es 2-es fokozat kb. ugyanolyan nehezen megy be, de ez kisebb mértékű mint az álló helyzetben. Nézegettem a váltóbovdent és a szimeringeket is, de nem látok hibát, igaz nem is értek hozzá, de minden jónak tűnik. Mostanában a 3-as fokozatba tételkor is mintha hallanék egy klatty hangot és mintha nem is menne be olyan könnyedén mint régebben, persze lehet csak bebeszélem magamnak.
Olajfolyást nem látok, tehát elméletileg mind meg kell lennie az olajnak ami belekerült a váltóba, de azt is ellenőriztetem, ugyanis aktuális az éves szerviz ismét.
Egyesek olajcserét javasoltak, de én el nem tudom képzelni, hogy ilyen mértékű akadást okozna egy másabb olaj, esetleg próbáljam meg? Tartók tőle, hogy ez már csak bontással lesz megoldható, hacsak valami apróbb alkatrész nincs aminek kopása ilyet okozhat. 170 ezer km lesz az autóban (E11) valószínűleg a gyári váltója.
Minden ötletet, javaslatot, megoldást köszönök!
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Birka »

Lehet jobban odafigyelek a témára, mert már én is cseréltem váltót az enyémben. Nem te vagy az első akinek ilyen jellegű problémája akad. A leírtak alapján hasonló lehet a baj mint az enyémben is volt. Sok ˇszakiˇ a felújítást vagy cserét javasolta, s mivel a felújításra igen borsos árakat mondtak, így jött képbe egy bontott amivel a mai napig szépen üzemel.
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 243
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2019
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Maglód

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 »

Ahamm, nem tudom a bontott váltónál mennyire lehet ellenőrizni az állapotot. Ha jól emlékszem a felújítás olyan 120k környékén mozog, de lehet jóval több is attól függ mi a helyzet, bontottat mennyiért vetted? Köszi!
'19 Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort Tech e-CVT
Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: pézsé »

nézz szét a projektemben, írtam a váltóbowden szilent gondról egy szerelőset. az alapján meg tudod nézni mi a helyzet a tiéddel.
viewtopic.php?f=17&t=1960&start=30
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D
Válasz küldése