Lehet,hogy tudok szerezni egy ugyanilyen 1.3 motort.Megnézem milyen áll.van.Ha yobb mint a saját akkor lehet,hogy átteszem.Aztán majd szépen lassan felújjítom a régit.Pacsker írta:Szerintem szelepszárszimering és nem olajlehúzógyűrű.
Nem létfontosságú, hogy rögtön cseréld őket és nem orbitális probléma. Mindig figyelj az olajszintre, akkor nem lehet nagy baj, aztán ha összegyűlik a pénz a 16 gyárira, akkor kicseréled. Mondjuk még idén.
Olaj ügyeink
-
sprintike
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
- Tartózkodási hely: Vác közelében
Sziasztok!
4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.
Köszi szépen,
4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.
Köszi szépen,
- Bohi
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Én castrol párti vagyok és nagyon meg vagyok vele elégedve. Bár nekem nem vvti-s, sztem én 5W30-at raknék bele. De hallagasd meg a szakikat!six írta:Sziasztok!
4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.
Köszi szépen,
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Pacsker
- Site Admin

- Hozzászólások: 23971
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Castrol, Liquy Molly folytassátok... márkák szoktak itt klubon belül kedveltek lenni.
Mivel relatíve új motorod van, feltételezem 200ezret sem futott még, 16 szelepes pörgős motor, ezért egy jó minőségű 5W30at bátran ajánlanék a két márkából. A 0W túlzás, szerintem olyan híg lenne, hogy akármilyen is a motorod, elkezdené falatozni, a 10W is akár egy jó választás lenne. (nekem 4AGE motorom van 8 környékén tilt és 10W-t rakok bele. Talán 5W, de hígabbat nem)
Mondjuk egy Castrol magnatec, vagy GTX 5W30 szerintem tökéletes.
Többiek?
Mivel relatíve új motorod van, feltételezem 200ezret sem futott még, 16 szelepes pörgős motor, ezért egy jó minőségű 5W30at bátran ajánlanék a két márkából. A 0W túlzás, szerintem olyan híg lenne, hogy akármilyen is a motorod, elkezdené falatozni, a 10W is akár egy jó választás lenne. (nekem 4AGE motorom van 8 környékén tilt és 10W-t rakok bele. Talán 5W, de hígabbat nem)
Mondjuk egy Castrol magnatec, vagy GTX 5W30 szerintem tökéletes.
Többiek?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
- Biagio
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 2864
- Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
- Tartózkodási hely: majdnem Bp.
Régebben Castrol (a váltóban még mindig), de egy Shell Helix (vak vágyány volt) után, Fuchs olajat használok. Elvégre a Porsche gyári olaja.
A 5W jónak érzem és hígabbat én se igen raknék, hisz nem egy elkoptatott motor!
A 5W jónak érzem és hígabbat én se igen raknék, hisz nem egy elkoptatott motor!
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem

No injektor No ABS No Computer No problem

six írta:Sziasztok!
4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.
Köszi szépen,
Helló!
Nekem is ilyen motorom van. Eddig 5W-40 -es Mobil Synt S-t használtam. Tökéletesen jó bele. Mármint sztem akármilyen jó minőségű 5W-30/40-es olajat raksz bele, az tökéletesen megfelel.
Amit hozzá tartozik: Volt szerencsém beszélni egy Toyota szervízben dolgozó sráccal, és ő mesélte hogy a legelső szériás 4zz-fe motorok többnyire eszik az olajat. Nekem ilyen van, és a 88 ezer km óta mióta megvan a motor 7000 km alatt megkajál majdnem egy litert. Hát igen nem kevés, bizony után kell tölteni. Most 140 e van benne.
Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy változtatok a használt olajon és most Mobil 1 Protection Formula van benne 0W-40. Az a furcsa, hogy egyátalán nem eszik többet belőle. Nekem úgymond bevált de következő olajcserénél valószínűleg vissza térek az 5W-40 -hez, mert teljesen fölösleges bele ilyen "drága" olaj (http://www.motorolajbolt.hu/), max a gyakori hidegindítások miatt télen.
Bye
Igen, hallottam én is róla, de a miértet nem tudom. 10e alatt nekem egy dekát sem eszik (utána csere). Nem tudom, azért-e mert amikor megvettem és elvittem szervízbe, akkor meséltek valami szimmeringről, amit "időnként cserélni kell de egyébként ez a motor is elmegy a világ végéig" - idéztem a szervizes munkafelvevőtől. Mivel bontották a vezérlés oldalról, gondolom hogy főtengelyszimmering lehetett; de a szerelővel nem tudtam beszélni végülis.And írta:Amit hozzá tartozik: Volt szerencsém beszélni egy Toyota szervízben dolgozó sráccal, és ő mesélte hogy a legelső szériás 4zz-fe motorok többnyire eszik az olajat.
Hali!six írta:Igen, hallottam én is róla, de a miértet nem tudom. 10e alatt nekem egy dekát sem eszik (utána csere). Nem tudom, azért-e mert amikor megvettem és elvittem szervízbe, akkor meséltek valami szimmeringről, amit "időnként cserélni kell de egyébként ez a motor is elmegy a világ végéig" - idéztem a szervizes munkafelvevőtől. Mivel bontották a vezérlés oldalról, gondolom hogy főtengelyszimmering lehetett; de a szerelővel nem tudtam beszélni végülis.
Én is hallottam toyotaban dolgozó embertől hogy a toyotánál az olajfogyasztás megjelent a mobil olaj használatával párhuzamosan, jelenleg én is szevizben dolgozok és látom az olaj és olaj közötti különbésget.
Részemről egy Castrol 10W-40 et használok 207.000 van a kocsiban és 0 olajfogyasztás.
Szoval a Mobil 1 el voltak gondok, illetve durva dolgokat láttam már mobil olajtól, mert hamarabb fárad el ( saját, ismerősi tapasztalat ).
Én a Castrol ra esküszöm, és sokan vannak így
Ja meg elfelejtettem hogy nekem is ilyen motorom van, és olajszivárgás miatt nem a főtengely szimeringet cserélték mert az a főtengely ékszíjtárcsa alatt van azt egyszerű cserélni, a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszedni, de az a motorépítéssel egybekötve
Üdv
Tama
Tama
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Mobil1 eddig oké, igaz, kicsivel idősebb a személygépjárművem, egy jó 50-nel többet futott s nálam mindíg is volt olajfogyi (lötyög az egyik dugattyú) mindegy, mit kapott. (Castrolt is használtam)
A 10w40 a fix.
Az érdekesség: az olajcsere utáni első 1000 és utcsó 1-2000 megtett kilométeren alig eszik.
A 10w40 a fix.
Az érdekesség: az olajcsere utáni első 1000 és utcsó 1-2000 megtett kilométeren alig eszik.
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
Jaj, ne ijesztgess, nekem még óra szerint csak 120e van a kocsiban! Remélem, nem pörgették vissza túl sokat az órát.TamaHUN írta:a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszedni
Hali!six írta:Jaj, ne ijesztgess, nekem még óra szerint csak 120e van a kocsiban! Remélem, nem pörgették vissza túl sokat az órát.TamaHUN írta:a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszednimert hogy pörgették az sajnos kis hazánkban valószínű (nem magánszemélytől vettem). Persze szervizkönyv van, de hallottam már rémtörténeteket... a lényeg, hogy olaj nem fogy és nem érzem, hogy probléma lenne az autóval.
Nem is akartalak ijesztegetni, azt hogy ott a tömítés ami sima tömítőpaszta elfáradt... Van ilyen nem tom mennyi km-nél engedett el az enyém szal csak később vettem észre, de amúgy kérdeztem a toyotásokat, nem ritka hogy ott elfarad a tömítőopaszta
Zed Kristianz írta:Mobil1 eddig oké, igaz, kicsivel idősebb a személygépjárművem, egy jó 50-nel többet futott s nálam mindíg is volt olajfogyi (lötyög az egyik dugattyú) mindegy, mit kapott. (Castrolt is használtam)
A 10w40 a fix.
Az érdekesség: az olajcsere utáni első 1000 és utcsó 1-2000 megtett kilométeren alig eszik.
Én nem tudom én nekem jó tapasztalatom nem volt mobillal, szal én castrol-t mondom
Meg ugye azt írtad hogy minidig is ette Nálad az olajat, ugye ha valaki szar olajat tett bele előtted, akkor a szar olajbol származó motorkopást nem tudja egy jó olaj "elfeledtetni"... sajnos.
Üdv
Tama
Tama
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ

- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó

- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Utóbbi időben elkezdte enni az olajat az autó. Most ment túl nemsokkal a 200e.-kmen.
A gyertyacserénél észrevettem, hogy a 4. gyertya külső felétől a menet feléig olajos.
Nem láttam még szétszedve 4A-GE-t, meg úgy nagyon másmilyen hengefejet sem.
Elképzelhető, hogy egy hengerfejtömítés cserére érett meg a rendszer?
Az meg mennyibe kerül?
A gyertyacserénél észrevettem, hogy a 4. gyertya külső felétől a menet feléig olajos.
Nem láttam még szétszedve 4A-GE-t, meg úgy nagyon másmilyen hengefejet sem.
Elképzelhető, hogy egy hengerfejtömítés cserére érett meg a rendszer?
Az meg mennyibe kerül?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30


