Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike »

Pacsker írta:Szerintem szelepszárszimering és nem olajlehúzógyűrű.
Nem létfontosságú, hogy rögtön cseréld őket és nem orbitális probléma. Mindig figyelj az olajszintre, akkor nem lehet nagy baj, aztán ha összegyűlik a pénz a 16 gyárira, akkor kicseréled. Mondjuk még idén.
Lehet,hogy tudok szerezni egy ugyanilyen 1.3 motort.Megnézem milyen áll.van.Ha yobb mint a saját akkor lehet,hogy átteszem.Aztán majd szépen lassan felújjítom a régit.
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

Sziasztok!

4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.

Köszi szépen,
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi »

six írta:Sziasztok!

4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.

Köszi szépen,
Én castrol párti vagyok és nagyon meg vagyok vele elégedve. Bár nekem nem vvti-s, sztem én 5W30-at raknék bele. De hallagasd meg a szakikat! :lol: Nem vagyok nagy szakértő...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23971
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker »

Castrol, Liquy Molly folytassátok... márkák szoktak itt klubon belül kedveltek lenni.

Mivel relatíve új motorod van, feltételezem 200ezret sem futott még, 16 szelepes pörgős motor, ezért egy jó minőségű 5W30at bátran ajánlanék a két márkából. A 0W túlzás, szerintem olyan híg lenne, hogy akármilyen is a motorod, elkezdené falatozni, a 10W is akár egy jó választás lenne. (nekem 4AGE motorom van 8 környékén tilt és 10W-t rakok bele. Talán 5W, de hígabbat nem)
Mondjuk egy Castrol magnatec, vagy GTX 5W30 szerintem tökéletes.

Többiek?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép
Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio »

Régebben Castrol (a váltóban még mindig), de egy Shell Helix (vak vágyány volt) után, Fuchs olajat használok. Elvégre a Porsche gyári olaja. :wink:
A 5W jónak érzem és hígabbat én se igen raknék, hisz nem egy elkoptatott motor!
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

Pacsker írta:Mivel relatíve új motorod van, feltételezem 200ezret sem futott még
:lol: :lol: :lol: Köszi a gyors válaszokat! Tényleg nem futott még, csak 120-at (legalábbis km-óra szerint :)). Akkor marad Castrol, és 5W30.

six
Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya »

six írta:
Pacsker írta:Mivel relatíve új motorod van, feltételezem 200ezret sem futott még
:lol: :lol: :lol: Köszi a gyors válaszokat! Tényleg nem futott még, csak 120-at (legalábbis km-óra szerint :)). Akkor marad Castrol, és 5W30.

six
én meg valvoline-t veszek :wink: 10 w40 et
Kép
And
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2008 ápr. 15, 07:24 pm
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: And »

six írta:Sziasztok!

4ZZ-FE motorom van, és olajcsere előtt állok. Milyen olajat tudnátok ajánlani? Lehet, hogy 3x le van már írva ebben a topikban, nyugodtan szóljatok rám ha így van, de most perpillanat nincs időm beleolvasni. A könyve szerint 0W30, 5W30 vagy 10W40-et lehet beletenni, ha jól emlékszem... nade azon belül? Ez ugye VVTi és láncos.

Köszi szépen,

Helló!

Nekem is ilyen motorom van. Eddig 5W-40 -es Mobil Synt S-t használtam. Tökéletesen jó bele. Mármint sztem akármilyen jó minőségű 5W-30/40-es olajat raksz bele, az tökéletesen megfelel.
Amit hozzá tartozik: Volt szerencsém beszélni egy Toyota szervízben dolgozó sráccal, és ő mesélte hogy a legelső szériás 4zz-fe motorok többnyire eszik az olajat. Nekem ilyen van, és a 88 ezer km óta mióta megvan a motor 7000 km alatt megkajál majdnem egy litert. Hát igen nem kevés, bizony után kell tölteni. Most 140 e van benne.
Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy változtatok a használt olajon és most Mobil 1 Protection Formula van benne 0W-40. Az a furcsa, hogy egyátalán nem eszik többet belőle. Nekem úgymond bevált de következő olajcserénél valószínűleg vissza térek az 5W-40 -hez, mert teljesen fölösleges bele ilyen "drága" olaj (http://www.motorolajbolt.hu/), max a gyakori hidegindítások miatt télen.

Bye
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

And írta:Amit hozzá tartozik: Volt szerencsém beszélni egy Toyota szervízben dolgozó sráccal, és ő mesélte hogy a legelső szériás 4zz-fe motorok többnyire eszik az olajat.
Igen, hallottam én is róla, de a miértet nem tudom. 10e alatt nekem egy dekát sem eszik (utána csere). Nem tudom, azért-e mert amikor megvettem és elvittem szervízbe, akkor meséltek valami szimmeringről, amit "időnként cserélni kell de egyébként ez a motor is elmegy a világ végéig" - idéztem a szervizes munkafelvevőtől. Mivel bontották a vezérlés oldalról, gondolom hogy főtengelyszimmering lehetett; de a szerelővel nem tudtam beszélni végülis.
TamaHUN
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007 máj. 06, 05:54 pm
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: TamaHUN »

six írta:Igen, hallottam én is róla, de a miértet nem tudom. 10e alatt nekem egy dekát sem eszik (utána csere). Nem tudom, azért-e mert amikor megvettem és elvittem szervízbe, akkor meséltek valami szimmeringről, amit "időnként cserélni kell de egyébként ez a motor is elmegy a világ végéig" - idéztem a szervizes munkafelvevőtől. Mivel bontották a vezérlés oldalról, gondolom hogy főtengelyszimmering lehetett; de a szerelővel nem tudtam beszélni végülis.
Hali!

Én is hallottam toyotaban dolgozó embertől hogy a toyotánál az olajfogyasztás megjelent a mobil olaj használatával párhuzamosan, jelenleg én is szevizben dolgozok és látom az olaj és olaj közötti különbésget.
Részemről egy Castrol 10W-40 et használok 207.000 van a kocsiban és 0 olajfogyasztás.
Szoval a Mobil 1 el voltak gondok, illetve durva dolgokat láttam már mobil olajtól, mert hamarabb fárad el ( saját, ismerősi tapasztalat ).
Én a Castrol ra esküszöm, és sokan vannak így :)

Ja meg elfelejtettem hogy nekem is ilyen motorom van, és olajszivárgás miatt nem a főtengely szimeringet cserélték mert az a főtengely ékszíjtárcsa alatt van azt egyszerű cserélni, a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszedni, de az a motorépítéssel egybekötve :D. Hülye japok kitalaltak hogy a 1.4, 1,6, 1.8 ugyan az a blok :D. De szerintem a főtengely szimering is örökös ezekben :D Egyszer cseréltem ki én is de felesleges volt mintha egy újat vettem volna ki 190.000 - nél :D:D:D


Üdv
Tama
Tama
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

Mobil1 eddig oké, igaz, kicsivel idősebb a személygépjárművem, egy jó 50-nel többet futott s nálam mindíg is volt olajfogyi (lötyög az egyik dugattyú) mindegy, mit kapott. (Castrolt is használtam)
A 10w40 a fix.
Az érdekesség: az olajcsere utáni első 1000 és utcsó 1-2000 megtett kilométeren alig eszik. :shock:
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Avatar
six
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 205
Csatlakozott: 2008 máj. 21, 03:44 pm

Hozzászólás Szerző: six »

TamaHUN írta:a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszedni
Jaj, ne ijesztgess, nekem még óra szerint csak 120e van a kocsiban! Remélem, nem pörgették vissza túl sokat az órát. :-( mert hogy pörgették az sajnos kis hazánkban valószínű (nem magánszemélytől vettem). Persze szervizkönyv van, de hallottam már rémtörténeteket... a lényeg, hogy olaj nem fogy és nem érzem, hogy probléma lenne az autóval.
TamaHUN
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007 máj. 06, 05:54 pm
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: TamaHUN »

six írta:
TamaHUN írta:a vezérlés burkolat tőmítése engedett el nekem is 200,000 nél, azért azt kellett csak leszedni
Jaj, ne ijesztgess, nekem még óra szerint csak 120e van a kocsiban! Remélem, nem pörgették vissza túl sokat az órát. :-( mert hogy pörgették az sajnos kis hazánkban valószínű (nem magánszemélytől vettem). Persze szervizkönyv van, de hallottam már rémtörténeteket... a lényeg, hogy olaj nem fogy és nem érzem, hogy probléma lenne az autóval.
Hali!

Nem is akartalak ijesztegetni, azt hogy ott a tömítés ami sima tömítőpaszta elfáradt... Van ilyen nem tom mennyi km-nél engedett el az enyém szal csak később vettem észre, de amúgy kérdeztem a toyotásokat, nem ritka hogy ott elfarad a tömítőopaszta :) De hát ez legyen a legnagyobb gond a kocsival :D.
Zed Kristianz írta:Mobil1 eddig oké, igaz, kicsivel idősebb a személygépjárművem, egy jó 50-nel többet futott s nálam mindíg is volt olajfogyi (lötyög az egyik dugattyú) mindegy, mit kapott. (Castrolt is használtam)
A 10w40 a fix.
Az érdekesség: az olajcsere utáni első 1000 és utcsó 1-2000 megtett kilométeren alig eszik. :shock:

Én nem tudom én nekem jó tapasztalatom nem volt mobillal, szal én castrol-t mondom :) Igazaból nem drágább az olaj, ezért is merem ajánlani mindenkinek :)
Meg ugye azt írtad hogy minidig is ette Nálad az olajat, ugye ha valaki szar olajat tett bele előtted, akkor a szar olajbol származó motorkopást nem tudja egy jó olaj "elfeledtetni"... sajnos.

Üdv

Tama
Tama
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz »

Már csak azért is Mobil 1, mert 2 szakember is ajánlotta. A dugattyúlötyögés meg sajnos..... :(
Ez a motor ezt kívánja és szigorúan 10w40.
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani »

Utóbbi időben elkezdte enni az olajat az autó. Most ment túl nemsokkal a 200e.-kmen.
A gyertyacserénél észrevettem, hogy a 4. gyertya külső felétől a menet feléig olajos.
Nem láttam még szétszedve 4A-GE-t, meg úgy nagyon másmilyen hengefejet sem.

Elképzelhető, hogy egy hengerfejtömítés cserére érett meg a rendszer?
Az meg mennyibe kerül? :oops:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
Válasz küldése