Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 jún. 03, 09:59 am

Megéri átolvasni a kommenteket.
Marci van olyan, aki még le is vezeti, hogy miért f@sz. "Õ megy 130-al és, ha utoléri valaki, akkor az kussoljon, mert 130 a megengedett. És folytatja a gyorssávban..."

Szörnyû.
Lyani! Istencsászár vagy, hogy megtaláltad és ide, jó helyre raktad!

Hiszek abban, hogyha a mi kis topicunkat és ezeket a cikkeket olvassa valaki, akkor talán változtat ezeken a jövõben. Vagy ezek az emberek annyira makacsok? :(

Esetleg, ha valakinek van Facebook accountja, belinkelheti olvasásra ennek a topicnak az elsõ oldalát.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 jún. 03, 09:59 am

Megéri átolvasni a kommenteket.
Marci van olyan, aki még le is vezeti, hogy miért f@sz. "Õ megy 130-al és, ha utoléri valaki, akkor az kussoljon, mert 130 a megengedett. És folytatja a gyorssávban..."

Szörnyû.
Lyani! Istencsászár vagy, hogy megtaláltad és ide, jó helyre raktad!

Hiszek abban, hogyha a mi kis topicunkat és ezeket a cikkeket olvassa valaki, akkor talán változtat ezeken a jövõben. Vagy ezek az emberek annyira makacsok? :(

Esetleg, ha valakinek van Facebook accountja, belinkelheti olvasásra ennek a topicnak az elsõ oldalát.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1657
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2010 jún. 03, 10:35 am

Elõször nem értettem, hogy mirõl is szól a cikk, de aztán leesett. Királyság. Utána meg rögtön a mi kis nevelõs topikunk jutott eszembe. ;)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 jún. 03, 10:48 am

Pacsker írta:Megéri átolvasni a kommenteket.
Marci van olyan, aki még le is vezeti, hogy miért f@sz. "Õ megy 130-al és, ha utoléri valaki, akkor az kussoljon, mert 130 a megengedett. És folytatja a gyorssávban..."

Szörnyû.
Lyani! Istencsászár vagy, hogy megtaláltad és ide, jó helyre raktad!

Hiszek abban, hogyha a mi kis topicunkat és ezeket a cikkeket olvassa valaki, akkor talán változtat ezeken a jövõben. Vagy ezek az emberek annyira makacsok? :(

Esetleg, ha valakinek van Facebook accountja, belinkelheti olvasásra ennek a topicnak az elsõ oldalát.
Elnézést, tévedtem. Nem olvastam a kommenteket.

Akkor had mondjak egy haleluját! Irkáljunk Mi is, kapjunk az alkalmon!

Itt az idõ a jó példák bemutatására és megindoklására!

Köszi Lyani! :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 jún. 03, 02:37 pm

Matyi! Linkelem Facebookra.
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 jún. 03, 03:22 pm

Mármint a kommentekhez.
Mert tõlem facebook belépést kért.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 jún. 03, 03:39 pm

Pacsker írta:Mármint a kommentekhez.
Mert tõlem facebook belépést kért.
Kiraktam az adatlapomra, plusz a faliújságomra Facebookon. Úgy jó?
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 jún. 12, 06:10 am

Klikk :idea: Mi lenne ha indítanánk egy csoportot facebook-on?
jó lenne oda is egy corollaclubhun... a hátulütõ a sok kéretlen regisztráló akinek nincs, nem is volt, és soha nem is lesz Corollája...
Na magamat azt hiszem le is beszéltem. :)
De tulajdonképpen ez csak a mi közösségünkek a rajongói oldala lenne, plusz regisztráció nélkül is belelátnak bizonyos topikokba.

egy szó mint száz... beszéljük meg.
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 05:44 pm

Egy dolog, amit láttam a TV-be.
Érv az automata váltó, vagyis az buta amcsi sofõrök ellen. Sajnálom, hogy ezt mondom, de hihetetlen, hogy a kényelmességben, hoyg fejlõdnek vissza.

Egyik eset:
Ferrari F50 Cabrio (gyerekkori kedvencem). Öreg házaspár szlalomozik kb 5 km/h-val. Gondolom valami nyíltnap lehetett. Megy a bólyák közt, de nagyon vizes az út. utolsó kanyar, de tényleg 5-el megy. Elõtte áll egy pályabíró ad egy ici pici gázt, erre alulkormányzott lesz és elkezdi tolni az orrát.
Papink mitcsinál? Ráparáz, rálép a fékre, meg pánikból még picit jobban a gázra. Az autó kitekert kormánnyal egyenesen elüti a pályabírót és leugrat egy méteres padkáról és összetöri a Ferkát. Drága mulatság...
(remélem tudja mindenki, hogy miket kellett volna csinálni, hogy elkerülje és miért sült el így, ha közben )

Másik eset:
Sokszor látunk olyan amcsi videókat tv-ben youtube-on, hogy a bolti kamera felveszi, ahogy bemegy egy üzletbe az autó.
Nos valami tetováló szalon nagy bevásárló központ parkolójában. berobbaan az üzletbe az autó. megsérülnek, majd pár hónapra rá a lábadozó eladó kint ül a bolt elõtt és jön a másik kocsi, ami elõl épp, hogy elugrik és az is beköszön a boltba. kibójázzák a bolt elõtti parkoló elõtt a padkát. Aznap már belemegy egy autó. Hangsúlyozom parkoló autókról van szó és nem autópályáról benzinkutat tarolókról.

Mi a tanulság? Sok ember úgy használja az automatákat, hogy két lábbal vezeti õket. IQ nuku és nyomnak egyszerre minden össze-vissza, ha van vmi gáz. Egy modernebb autó ilyenkor már elveszi a gázt, de a legtöbb meglódul mint az állat. Ha valaki versenyzõ, vagy szándékosan akar gumit füstölni, az "3 lábazzon", de normál esetben életveszélyes az elkényelmesedés.
Lehet buta vagyok, kevés automatát vezetek, de mindig jobb lábbal. (ezér t sem tudok szimulátornál 2 lábazni).

Ha valaki majd Crown, vagy Lexus tulaj lesz, ezt vegye figyelembe :)

nagyon-nagyon sok baleset elkerülhetõ lenne, ha a jogosítvány megszerzésébe a rutin egy részeként vezetéstechnikai "oktatást" (tudjátok, viszes pálya és szituációk kezelése) is tartanának. Fele annyi sofõr lenne és nehezebb lenne, aláírom, de ez feltétlenül baj?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 júl. 26, 06:10 pm

Részleteiben és teljességében is egyet kell, hogy értsek azzal a kiegészítéssel, hogy nem lenne feltételenül muszáj drága tesztpályára vinni az embereket elsõ körben. Nyilván ki lehetne deríteni, hogy a rutinfeladatok gyors elsajátításához milyen kézségfejlesztõ programmokon kell résztvenni. Szimulátor jobb - bal reflexek beidegzõdése, hallás látásgykorlatok. Kéz és lábgyakorlatok. Végtagok függetlenítése (mint a dobolásnál.)

Más.
Amit nagyon utálok, hogy a munkaadók mindenhol beírjá, hogy "B" kat megléte elõny vagy elvárt, kötelezõ. No de miért? Egy irodai álláshoz?
Nem lenne mindenkinek muszáj vezentnie.
Vannak olyan emberek akikrõl lesüt, hogy nyûg a vezetés. Nekik ez majdnem, hogy intelektuális cselekmlény. A közlekedés? Könyörgöm akkor ülj fel a buszra bambajancsi, ott még olvasgathatsz is!

Haladóknak.
Mentem már veztéstechnikai pályán. Miután egy napig kellett különbözõ gyakorlatokat végrehajtanom az autóval, olyan volt vele hazajönni, a pályáról mintha a lábam és a kezem kiterjesztése lenne a futómû. Könnyedén siklottam mindenhol, nagyon éreztem a kocsit. Nem átírási illetéket és reg adót kellene beszedni hanem minden gépjármû vásárlás után ( legyen az akár használt ) kötelezõvé kellene tenni egy ilyen tanfolyamot. Garantáltan kevesebb baleset lenne és komoly üzletág lehetne belõle!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 06:40 pm

Hozzáteszem még élveznénk is :)

Jobban átgondolva. Mivel a törvény elõírja, hogy a jogosítvány elkezdése elõtt maximum a kertben otthon vezethetsz, ezért feltételezzük, hogy mindenki a rutin tanfolyamon ül elõször a vezetõülsbe.
Nos, ha a tanfolyam 1-2 hónapja után elvárnánk, hogy ellenkormányozzon az ember, vagy netán épp a vészfék helyett engedje fel a féket, valjuk be, majdhogynem lehetetlen. Sok gyakorlás kell hozzá és idõ, hogy az alap stresszhelyzetet (kezdeti forgalom, autó kezelés), félre tudjuk tenni.
Ezér tmondjuk lehetne 1 évre a jogsi szerzés után ezt a vizsgát beejteni (addig esetleg minimális szankciók), aztán mondjuk 5 évente.

Jó lenne, de marad álomnak. Aki azonban tudja magáról, hogy nem megy még minden rendjén, az önszorgalomból elmehet. Nem ciki, sõt!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 júl. 26, 09:10 pm

Bal láb kint a leengedett ablakon, jobbal meg tiprod neki...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23736
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 09:12 pm

Úgy úgy :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 júl. 26, 09:14 pm

Sõt ! Distronicot belövöd, és mindkét lábad kint....:D

Avatar
CsabiTE71
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 906
Csatlakozott: 2009 nov. 26, 01:15 am
Tartózkodási hely: Bicske Budaörs és ezek körzete 50km-en belül

Hozzászólás Szerző: CsabiTE71 » 2010 júl. 26, 10:24 pm

Nem tartom magam mazsolának, de ezen a tréningen elgondolkodtam már, mert jó móka is lehet, meg esetleg az sem baj ha jobban fel vagyunk készülve egy váratlan helyzet kivédésére. :)
82' TE71 GT DOHC (2T-G)
81' TE71 GT DOHC (2T-G) R.I.P.
91' Camry Wagon CV20 (2C-T)

Amit a japánok építenek, az a minõség (Richard Hammond - Top Gear)


Válasz küldése