Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 szept. 24, 10:47 am

Ma megmentettem egy Corollást (és még sok más autót) a trafiba rohanástól.
Örs-Rákosfalva 4 sávos Kerepesi (vagy már Veres Péter) és 50km/h... Sokszor darálnak sajnos.

Én mentem az Örs fele, 2 sáv végig megtelítve, a visszafele sáv pedig pont indult piros lámpától az Árkád végétõl. nagy gáz mindenki, és amíg hozzám nem értek, senki sem lassított. Magyarul elõttem SENKI nem villogott nekik, pedig feltûnõ helyen állt velük szemben a rendõrautó, hátsó ülésrõl lézerezve.

Próbáljunk meg segíteni a másikat, ha lehet!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2012 szept. 24, 11:08 am

Szerintem azon a szakaszon pont annyira látszik, hogy 50-nel lehet menni, mint amennyire a Te villogásod látszott... ha érted, mire gondolok. Tehát tanítsuk meg inkább egymásnak, hol, mennyivel lehet menni :lol:
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt... most E11 kombi :D

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 szept. 24, 11:13 am

Sunyi egy hely, nem véletlenül ott mérnek.
Pillangótól ugye 70, utána szinte semmi nem változik (Örs lámpa) és 50. Aláírom, hogy van 2-3 bekötõút jobbról, de a Hungáriára is van :D
Visszafele a HÉV mellett pedig teljesen indokolatlan. (csupán 1 zebra)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

MFerenc
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2012 szept. 24, 11:27 am

Hungárián méterenként kint van a 70, nem? Pont azért mérnek ott, mert sunyi, nekik meg ez a parancs. Az meg, hogy indokolatlan, szintén szubjektív. Hatóság úgy gondolta; nem kint felejtett 30-as tábláról van szó, azt pl. én sem szeretem.
Egyébként én is szoktam idõnként jelezni, ha a gonosz rendõrök mérnek, de már szinte csak nagyobb motorosoknak (értsd, nem robogósoknak), õk kivétel nélkül megköszönik; autósoknak akármikor jeleztem, mindenféle fény- és karjelzéssel, olyan bambán bámultak, hogy majdnem bef*stam a röhögéstõl. Miattuk nem teszem csapágyassá a fénykürt kapcsolót...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt... most E11 kombi :D

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2012 szept. 24, 07:03 pm

Rádióba telefonáló segíteni akaró fickó mondja:
A birodalmi erõk lézerrel lövik a lázadó autósokat.
:lol:

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3279
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2012 szept. 25, 09:31 am

Birka írta:Rádióba telefonáló segíteni akaró fickó mondja:
A birodalmi erõk lézerrel lövik a lázadó autósokat.
:lol:
:lol: :lol: :lol:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 dec. 09, 11:03 pm

Egy E11 (GUS - 650 vagy 950) sedan jött ma Pilisszentkereszt felõl mögöttem át Pilisszántón. A falu utolsó buszmegállójánál félre is kellett rántanom elõle a kormányt mert olyan balfsz módjára idõzítette az elõzést, hogy szembe sávban a síkos járda miatt az úton botorkáló gyalogbékát majdnem kivasalta. Gondoltam inkább adok neki helyet. Annyira "sietett", hogy nagypapis tempóban tudtam tartani az iramot mögötte a solymári auchanig. Ahol már kicsit fel is tartott, így megelõztem. Mi értelme mások életét veszélyeztetni? Gondolkodjunk már!!!
Tele van ilyenekkel az út. Kész vagyok!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 dec. 22, 11:30 pm

FONTOS!

Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2012 dec. 23, 10:07 am

bubidisc írta:FONTOS!

Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Bubi, teljesen igazad van! Nagyon sokszor bosszantó és veszélyes is ahogy sokan a hátsó ködlámpát használják. A KRESZ-ben is írnak errõl egyébként. Egyszerûen vakító és idegesítõ, fõleg akkor, ha 20-30-al tötymörög elõtted valaki, miközben te még több száz kilométerre vagy a céltól és így még nagyobb veszélynek vagy kitéve, ha esetleg elõzni szeretnél.
Tudom most fel fogsz háborodni, de utolérve egy ilyen autóst és ha kis idõ múlva ha nem kapcsolja le, reflektorral jelzek neki, ha abból sem ért, akkor pedig fel is kapcsolom. Ebbõl általában már szoktak érteni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 dec. 23, 10:46 am

Én is jelzem a málészájúaknak, fõleg, ha nem tudom megelõzni.
De van olyan, aki akkor se kapcsolja le, ha szétégetem a retináját.

Egyébként van olyan autó, amin egyszerre lehet csak a kettõt, de ha városban leszek türelmetlen közvilágításnál, netán úgy, hogy nincs is köd, az azért érthetõ.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2012 dec. 23, 11:12 am

Az ilyenekre én is rá szoktam villantani. Illetve tegnap megint megelõztem pár embert pályán jobbról erõteljes villogás kíséretében, mert a három sávból Nekik 100-zal is a középsõ jár, kintebb nem megy.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2012 dec. 23, 11:26 am

montoya írta:Az ilyenekre én is rá szoktam villantani. Illetve tegnap megint megelõztem pár embert pályán jobbról erõteljes villogás kíséretében, mert a három sávból Nekik 100-zal is a középsõ jár, kintebb nem megy.
Gondolom anyáztak és fogalmuk sem volt, hogy õk sem tartják be a KRESZ szabályait. Tipikus hely az M3-as Miskolc felé Gödöllõ mellett, vagy M7 Budapest felé. Ugyanúgy használják, mint a két sávos pályát.

Van aki egy felhajtó után a tök üres külsõ sávból bejön 100-0l a középsõbe. Bele se gondol milyen életveszélyes ez saját maga számára is.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1961
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2012 dec. 23, 11:51 am

Pár éve láttam talán a youtube-on egy videót.egy srác ezt elégelte meg.seat leon cuprája volt.a hátsó lámpát átalakította és beépített egy 12000k xenont.mikor ilyen gyökerekkel találkozott megelõzte õket és felkapcsolta.volt bután nézés.bár merész húzás volt
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2012 dec. 23, 01:56 pm

Bruce E9 írta:
Gondolom anyáztak és fogalmuk sem volt, hogy õk sem tartják be a KRESZ szabályait. Tipikus hely az M3-as Miskolc felé Gödöllõ mellett, vagy M7 Budapest felé. Ugyanúgy használják, mint a két sávos pályát.

Van aki egy felhajtó után a tök üres külsõ sávból bejön 100-0l a középsõbe. Bele se gondol milyen életveszélyes ez saját maga számára is.
Igen, sajnos így szokott lenni. :S Mondjuk tegnap eléggé siettem, meg volt volt az L betû elõl, tehát gondolom, szimplán bunkó parasztnak tituláltak.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 dec. 23, 03:31 pm

Bruce E9 írta:
bubidisc írta:FONTOS!

Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Bubi, teljesen igazad van! Nagyon sokszor bosszantó és veszélyes is ahogy sokan a hátsó ködlámpát használják. A KRESZ-ben is írnak errõl egyébként. Egyszerûen vakító és idegesítõ, fõleg akkor, ha 20-30-al tötymörög elõtted valaki, miközben te még több száz kilométerre vagy a céltól és így még nagyobb veszélynek vagy kitéve, ha esetleg elõzni szeretnél.
Tudom most fel fogsz háborodni, de utolérve egy ilyen autóst és ha kis idõ múlva ha nem kapcsolja le, reflektorral jelzek neki, ha abból sem ért, akkor pedig fel is kapcsolom. Ebbõl általában már szoktak érteni.
Nem háborodok fel csak általában nem vezet célra és egyel több dolgot csinálsz mint kéne és ez alatt meg az autó azért halad. Meg tudja osztani a figyelmedet úgy egy bamba, hogy veszélyes szituációba kerülj. Én mindig próbálok figyelni a vörös posztó jelenségre, mikor is egy dolog eltereli a figyelmed, közben másik oldalról jön a baj, amit már nem tudsz kivédeni. Nem szabad engedni, hogy a bambák eltereljék a figyelmünket vagy kizökkentsenek a ritmusból. :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.


Válasz küldése