Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ez pont két topicba illik bele, mert muszáj leírnom.
Tegnap, úton a szülinapra, már készítettem magam fel a hazajövetelre. Tudni illik az útvonalam Pilisszentkereszten és Pomázon is át vezetett. A déli lejtõ sajátsága, hogy egész nap süti a nap, ami esti páralecsapódást okoz ami estére jégfilm réteget alkot az aszfalton (nem egyedülálló a jelenség, nem csak itt történik meg). A Pilisszentkereszt és Pomáz közötti tempósan kanyargós szakasz, totyogós tojáson lépkedõs szakasszá válik. Erre is számítottam, nem is csúsztam meg. Viszont itt jött a vörös posztó effektus. Pilisszentkeresztet elhagyva már el is múlt a veszélyérzetem mert a további szakaszt már úgy is lassan teszem meg Pilisszántó fele. Hmmm... Egy szigorú balossal kezdõdik az út (egy temetõ elõtt fordul az út, ez mindig valahogy vészjóslóan hat, de még is megnyugtató igazságot rejt magában. Kb. olyan mintha valaki azt mondaná: - tudod hány ember fekszik ott aki azt hitte elég elõrelátó és tud vezetni?) Tehát az ember arra menet, fõleg ha egyedül van egy negyed fokot visszavesz a gázon, úgy gyorsít ki a kanyarból (aminek amúgy baromi jó íve van). Ennél a momentumnál elforgott a belsõ kerék és a motor olyan hangot adott, hogy: - mi van már told neki, unatkozom. Hát legyen.... egy kicsit beleforgattam 5-be megköszörülte a torkát aztán szépen visszavettem. Az utat jeges átfolyások szabdalták. Jött az utosó tempós kanyar - ami még tapadt - és váltottam vissza motorféküzemre, amikor is egy nagyon ijesztõ dolog történt. Megcsúsztam. Konkrétan a kocsi eleje és aztán az egész kocsi kezdett szánkázni az össze-vissza tekergõ 12%-os lejtõn. Jobb eleje pillanatra a padka - itt csak az út szélét jelenti - felé (-Hol a kéz??? Köszi Pacsker!) Mi a megoldás? Motorfék> ellenkormány, és gyorsan vissza egyenesbe>rá a kézi> kuplung>satu fék egy pillanatra> föl a fék kuplung ki, motorfék. Kb 1-2 másodpercem volt a következõ kanyarig. Annyira gyorsan történt, hogy szinte csak visszajátszani tudtam magamban. Az adrenalin is kb. csak 30- 40 mp után tudatta velem, hogy jelen volt. Mert távozásával az izmaimból kezdett lassan kimenni az erõ.
Sokszor mentem keresztbe, rengetegszer csúsztam meg szándékosan. Rengetegszer kellett még korrigálni amikor nem adta ki, csúszkálásnál de ez más. Ezt nem én irányítottam. A reflexeim mûködtek, de egy kicsit nagyobb elõrelátással nem kerültem volna ilyen helyzetbe. Egyszerûen elszámoltam magam egy picit. Tanulságos!
Tegnap, úton a szülinapra, már készítettem magam fel a hazajövetelre. Tudni illik az útvonalam Pilisszentkereszten és Pomázon is át vezetett. A déli lejtõ sajátsága, hogy egész nap süti a nap, ami esti páralecsapódást okoz ami estére jégfilm réteget alkot az aszfalton (nem egyedülálló a jelenség, nem csak itt történik meg). A Pilisszentkereszt és Pomáz közötti tempósan kanyargós szakasz, totyogós tojáson lépkedõs szakasszá válik. Erre is számítottam, nem is csúsztam meg. Viszont itt jött a vörös posztó effektus. Pilisszentkeresztet elhagyva már el is múlt a veszélyérzetem mert a további szakaszt már úgy is lassan teszem meg Pilisszántó fele. Hmmm... Egy szigorú balossal kezdõdik az út (egy temetõ elõtt fordul az út, ez mindig valahogy vészjóslóan hat, de még is megnyugtató igazságot rejt magában. Kb. olyan mintha valaki azt mondaná: - tudod hány ember fekszik ott aki azt hitte elég elõrelátó és tud vezetni?) Tehát az ember arra menet, fõleg ha egyedül van egy negyed fokot visszavesz a gázon, úgy gyorsít ki a kanyarból (aminek amúgy baromi jó íve van). Ennél a momentumnál elforgott a belsõ kerék és a motor olyan hangot adott, hogy: - mi van már told neki, unatkozom. Hát legyen.... egy kicsit beleforgattam 5-be megköszörülte a torkát aztán szépen visszavettem. Az utat jeges átfolyások szabdalták. Jött az utosó tempós kanyar - ami még tapadt - és váltottam vissza motorféküzemre, amikor is egy nagyon ijesztõ dolog történt. Megcsúsztam. Konkrétan a kocsi eleje és aztán az egész kocsi kezdett szánkázni az össze-vissza tekergõ 12%-os lejtõn. Jobb eleje pillanatra a padka - itt csak az út szélét jelenti - felé (-Hol a kéz??? Köszi Pacsker!) Mi a megoldás? Motorfék> ellenkormány, és gyorsan vissza egyenesbe>rá a kézi> kuplung>satu fék egy pillanatra> föl a fék kuplung ki, motorfék. Kb 1-2 másodpercem volt a következõ kanyarig. Annyira gyorsan történt, hogy szinte csak visszajátszani tudtam magamban. Az adrenalin is kb. csak 30- 40 mp után tudatta velem, hogy jelen volt. Mert távozásával az izmaimból kezdett lassan kimenni az erõ.
Sokszor mentem keresztbe, rengetegszer csúsztam meg szándékosan. Rengetegszer kellett még korrigálni amikor nem adta ki, csúszkálásnál de ez más. Ezt nem én irányítottam. A reflexeim mûködtek, de egy kicsit nagyobb elõrelátással nem kerültem volna ilyen helyzetbe. Egyszerûen elszámoltam magam egy picit. Tanulságos!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Tegnap a havas Pesti utakon. Beérek egy 30 km/h környékén haladó Renault Twingo-t.
Ahogy közeledek nézem, hogy fiatal srác vezetheti, mert olykor elindul a segge (gondoltam huzigálja a kézit).
Amint mögé értem láttam, hogy sikerült neki is venni egy "orvos tulajtól származó, kevés km-es, törésmentes autót". Természetesen kiflibe volt már hajtva, netán kettõbõl rakták össze. A jobb hátsó kerék kicsit széttartott a párhuzamoshoz képest, azonban a bal hátsó nem követte ugyanezt a szöget (kutya effektus), hanem az látványosan 2-3x annyival összetartott helyzetben állt. Ilyet azért ritkán látni. Ahogy láttam, nem véltem felfedezni sérülést az autón a keréken, hogy most csapódhatott volna neki valami padkának.
Magyarul folyamatosan fordulni akart a hátulja (4WS), õ meg ellenkormányzott, ahogy tudott. Ez a havas utakon kész tragédiának tûnt. Csúszkált fékezett, ellenkormányzott... Gondolom száraz úton észre se veszi, ha nem ért hozzá, maximum a kerekei nagyon csúnyán kopnak, de így tényleg életveszélyes.
Ezért mondom mindenkinek, ha más eszköze nincs is az embernek, vásárláskor egy mérõszalaggal mérje meg oldalanként a teneglytávot, illetve haladás közben nézze meg távolodva, közeledve az autót. Az ilyen komoly problémák simán kiszûrhetõk így.
Plusz vásárlás után alap egy futómûállítás, hogy legalább a gumijainkat ne fogyasszuk el évente.
Ahogy közeledek nézem, hogy fiatal srác vezetheti, mert olykor elindul a segge (gondoltam huzigálja a kézit).
Amint mögé értem láttam, hogy sikerült neki is venni egy "orvos tulajtól származó, kevés km-es, törésmentes autót". Természetesen kiflibe volt már hajtva, netán kettõbõl rakták össze. A jobb hátsó kerék kicsit széttartott a párhuzamoshoz képest, azonban a bal hátsó nem követte ugyanezt a szöget (kutya effektus), hanem az látványosan 2-3x annyival összetartott helyzetben állt. Ilyet azért ritkán látni. Ahogy láttam, nem véltem felfedezni sérülést az autón a keréken, hogy most csapódhatott volna neki valami padkának.
Magyarul folyamatosan fordulni akart a hátulja (4WS), õ meg ellenkormányzott, ahogy tudott. Ez a havas utakon kész tragédiának tûnt. Csúszkált fékezett, ellenkormányzott... Gondolom száraz úton észre se veszi, ha nem ért hozzá, maximum a kerekei nagyon csúnyán kopnak, de így tényleg életveszélyes.
Ezért mondom mindenkinek, ha más eszköze nincs is az embernek, vásárláskor egy mérõszalaggal mérje meg oldalanként a teneglytávot, illetve haladás közben nézze meg távolodva, közeledve az autót. Az ilyen komoly problémák simán kiszûrhetõk így.
Plusz vásárlás után alap egy futómûállítás, hogy legalább a gumijainkat ne fogyasszuk el évente.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Kellemetlen élmény ért ma. Egy fiat-os szipirtyó tökölt elõttem. Az ilyeneket lendületbõl szokta minden normális ember kerülni. Ez viszont amikor észrevette, hogy közlekedési akadálynak néztem, öntudatára ébredt és nem hagyta, hogy sávot váltsak. Index volt, amikor kezdtem még hely is volt, de õ nyomta a gázt meg a dudát is. Még egy közelgõ járdasziget sem érdekelte. Kedvem lett volna felkenni a beton kockára, de jobbról érkezett az itiner, hogy talán nem biztos, hogy kéne. A kreszben is benne van, hogy segítenünk kell egymás manõvereit, nem pedig akadályozni. Önkéntes rendõrbe ne menjünk át? Szó nélkül tûrjük, hogy egy vén szatyor veszélyeztessen minket? Mit szoktatok ilyenkor csinálni? Én nem akarom azzal tölteni az út hátra lévõ részét, hogy megmagyarázom az utasomnak, hogy nem vagyok egy agresszív állat és nekem volt igazam. Kiszállni mutogatni én nem fogok. Még át se néztem. Akkor se jó így.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
ha már mellette vagy, szépen kiteheted az indexet balra, esetleg visszaváltasz, padlógáz és húzod rá a kormányt! Szerintem ebbõl értett volna! A kresz szerint az elõzött jármûnek elsõbbséget kell adnia az elõzõnek. Persze ilyenkor szitukban jól jön a lóerõ és tisztában kell lenni a kocsid (motorod) képességeivel. Én az 1.4-es off kocsival sokkal inkább lemondóbb és elõzékenyebb vagyok, mint a Gti-vel. Szerintem amúgy jól döntöttél és a mitfahrer is jókor jót mondott neked. Holnapra már el is felejted az egészet!bubidisc írta:Kellemetlen élmény ért ma. Egy fiat-os szipirtyó tökölt elõttem. Az ilyeneket lendületbõl szokta minden normális ember kerülni. Ez viszont amikor észrevette, hogy közlekedési akadálynak néztem, öntudatára ébredt és nem hagyta, hogy sávot váltsak. Index volt, amikor kezdtem még hely is volt, de õ nyomta a gázt meg a dudát is. Még egy közelgõ járdasziget sem érdekelte. Kedvem lett volna felkenni a beton kockára, de jobbról érkezett az itiner, hogy talán nem biztos, hogy kéne. A kreszben is benne van, hogy segítenünk kell egymás manõvereit, nem pedig akadályozni. Önkéntes rendõrbe ne menjünk át? Szó nélkül tûrjük, hogy egy vén szatyor veszélyeztessen minket? Mit szoktatok ilyenkor csinálni? Én nem akarom azzal tölteni az út hátra lévõ részét, hogy megmagyarázom az utasomnak, hogy nem vagyok egy agresszív állat és nekem volt igazam. Kiszállni mutogatni én nem fogok. Még át se néztem. Akkor se jó így.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Már a sáv váltás is megtörtént részben, a felezõvonalon haladtam sokáig. Ez egy cinquecento volt ezért még így is volt "helye" arcoskodni. Pedig elõtte mondta az utas, hogy szegény öreg hölgy, ne legyek vele türelmetlen. Utána rákérdeztem, hogy nem akar-e a korábbi kijelentésén kozmetikázni? Nincs szegény, öreg, lassú, béna. Közlekedõk vannak. Darab darab. Ugyanazzal a kocsival ugyanaz a vezetõ tud sokféleképpen vezetni, viselkedni a forgalomban. Én most sem és máskor sem akarom engedni, hogy kibillentsenek a nyugodt stílusból. Nem szabad, hogy látható hatással legyen ránk a másik. Fontosabb egy nagy masszának tekinteni a közlekedést, nem pedig epizódok sorozatának.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez az eset sokszor elõfordult már ebben a topicban is.
Én nem tudom nyugodtan megélni, fõleg, ha már szembe jönnek és úgy próbál (Gti-nek nincs ellenfele fordulaton ) belevinni az utasaimat és engem a halálba. Semmi se Szent nekik. Csakhogy az Ego-juk ne sérüljön, szerintem végignézné, ahogy a mellette levõ sávba frontálisan ütköznek miatta. (ne is beszéljünk a szembe lévõ autó utasairól)
Az ilyennek abban a pillanatban elvenném a jogosítványát, pár hónapra bevágnám a dutyiba és utána hosszú, hosszú pszihiátriai kezelésre írnám ki. Nem azért mert hiszem, hogy ér valamit, hanem azért mert kellõ büntetés és szégyen lehet neki, ha kötelezõen meg kell jelennie napról-napra.
És ahogy mondod van ilyen Öregasszony, fiatal srác, jólmegmondom Apuka, nemtõl és kortól független... Fura módon én SOHA nem csináltam még ilyet, így nem hiszem, hogy ezen mindenkinek át kell esnie. Elmebeteg, közveszélyes idióták ezek.
Sõt, ha látom, hogy úgy elõz valaki, hogy elszámolta (gyenge az autója, vagy a szembe lévõ gyorsabb), vagy csak szimplán nagyon menõ, magát Istennek hívõ jaszkari/burzsuj, akkor is inkább fékezek, hogy beférjen, minthogy az õ reakciójával és a végkifejlettel rizikózzak.
Remélem a klubban nincs ilyen sofõr.
Én nem tudom nyugodtan megélni, fõleg, ha már szembe jönnek és úgy próbál (Gti-nek nincs ellenfele fordulaton ) belevinni az utasaimat és engem a halálba. Semmi se Szent nekik. Csakhogy az Ego-juk ne sérüljön, szerintem végignézné, ahogy a mellette levõ sávba frontálisan ütköznek miatta. (ne is beszéljünk a szembe lévõ autó utasairól)
Az ilyennek abban a pillanatban elvenném a jogosítványát, pár hónapra bevágnám a dutyiba és utána hosszú, hosszú pszihiátriai kezelésre írnám ki. Nem azért mert hiszem, hogy ér valamit, hanem azért mert kellõ büntetés és szégyen lehet neki, ha kötelezõen meg kell jelennie napról-napra.
És ahogy mondod van ilyen Öregasszony, fiatal srác, jólmegmondom Apuka, nemtõl és kortól független... Fura módon én SOHA nem csináltam még ilyet, így nem hiszem, hogy ezen mindenkinek át kell esnie. Elmebeteg, közveszélyes idióták ezek.
Sõt, ha látom, hogy úgy elõz valaki, hogy elszámolta (gyenge az autója, vagy a szembe lévõ gyorsabb), vagy csak szimplán nagyon menõ, magát Istennek hívõ jaszkari/burzsuj, akkor is inkább fékezek, hogy beférjen, minthogy az õ reakciójával és a végkifejlettel rizikózzak.
Remélem a klubban nincs ilyen sofõr.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Az ilyen parasztokat Én sem értettem soha...másik kedvencem az, amikor elõzök, relatíve közel van már a szembejövõ (de koránt sem vészes még) és VILLOG marha! Hát hülye ez? A villogás öröme nagyobb értéket képvisel a szaros életénél? Mert lassítani nem lassít, hogy beférjen a "balfék(?)" (jelen esetben Én), ha már ilyen "rizikósan" elkezdtem a mozdulatsort. Szóval vannak érdekes figurák.
Más:
2 sávos út, belül Én, kívül Lexus LS, fél méterrel az autóm orra elõtt. Lexus elõtt kismotor. Megelõzi, persze félig a belsõ sávban, index nélkül, Starlet majdnem orr nélkül maradt. Rádudálok, mutogatok (nem szép, tudom, de ilyenkor képtelen vagyok visszafogni magam). Zebránál megállunk. Nyitja az ajtót, nagydarab, de normális tekintetû, õszülõ jómódú bácsi közelít, kezem kotor a biztonsági pajszer után. Letekerem az ablakot..mire Õ:
-Mi a gond? Miért kell mutogatni?
-Semmi gond, csak majdnem nekem jött, és nem ártana használni az indexet..
-Jó, de akkor se mutogasson
...és visszaszállt az indexmentes SUV-ba. Hát a jó édes >x>>cy-C., gondoltam magamban. Slusszpoén, hogy zebra után körforgalom, kijövünk belõle, és UGYANEZT eljátssza, csak akkor biciklis volt "útban". Már csak röhögtem, de nem örömömben.
Más:
2 sávos út, belül Én, kívül Lexus LS, fél méterrel az autóm orra elõtt. Lexus elõtt kismotor. Megelõzi, persze félig a belsõ sávban, index nélkül, Starlet majdnem orr nélkül maradt. Rádudálok, mutogatok (nem szép, tudom, de ilyenkor képtelen vagyok visszafogni magam). Zebránál megállunk. Nyitja az ajtót, nagydarab, de normális tekintetû, õszülõ jómódú bácsi közelít, kezem kotor a biztonsági pajszer után. Letekerem az ablakot..mire Õ:
-Mi a gond? Miért kell mutogatni?
-Semmi gond, csak majdnem nekem jött, és nem ártana használni az indexet..
-Jó, de akkor se mutogasson
...és visszaszállt az indexmentes SUV-ba. Hát a jó édes >x>>cy-C., gondoltam magamban. Slusszpoén, hogy zebra után körforgalom, kijövünk belõle, és UGYANEZT eljátssza, csak akkor biciklis volt "útban". Már csak röhögtem, de nem örömömben.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
LS SUV
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
http://auto.indavideo.hu/video/Parbaj_1
Félelmetes, hogy jogsival rendelkezõ ember így el tudja veszteni a fejét.
Félelmetes, hogy jogsival rendelkezõ ember így el tudja veszteni a fejét.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)