A dugók azért nem szûnnánek meg, bár vitathatatlanul javulna a közlekedési morál.
hogy folytassam a sort. Akkor engedünk be elénk valakit, vagy elõttünk áthaladni valakit, ha vagy nincs már mögöttünk egy autó se szorosan a popónkban (mert nagyon ráérünk, vagy épp kedves hölgyemény az alany), vagy folyamatos a mi sorunk is. Arra akarok célozni, hogyha mögöttünk még 1-2 autó jön, akkor ne legyünk elõzékenyek, mert rosszat teszünk magunknak a megállás gyorsítással és rosszat teszünk a mögöttünk levõknek. Akkor már megvárja a kanyarodni váró azt a 2 autót és az üres platzon folytathatja útját (ez is csak akkor természetesen, ha nem 2 órája vár az átkelésre, hanem elõttünk is csak 1-2 autó volt).
Más ilyen dolog, ha megy a sávunk és én barra szeretnék lekanyarodni, de nem jön szembe senki, akkor menjünk át indexel bátran a szembe sávba és onnan kanyarodjunk be az utcába. Így nem kell fékezésre bírnunk a mögöttünk haladó sort, hanem azok haladhatnak tovább zavartalanul. (sokszor még meg is köszönik!)
Van sok sok praktika. Ehhez viszont az kell, hogy az autót szeretetbõl vezessük, ne legyen gondunk a rutinnal és csak a forgalomra koncentráljunk! Amíg valaki görcsösen próbál "túlélni", addig annak esélytelen ezeket alkalmaznia. Fontos, hogy legalább annyira tudd minden pillanatban mi van a hátad mögött, mint ami elõtted! Ha már ezek megvannak, akkor van idõd és energiád felmérni, mivel segítheted autós társaid haladását, ezzel a forgalmat megkönnyítve.
Nincs problémám azzal se, ha valaki a buszsávból akar bejönni elém INDEX-EL, mert azt tudom, hogy valószínüleg siet és nem pofátlankodni akar. Azonban van az ellenkezõje is, hogy elkezdi tahón minden jelzés nélkül rádhúzni a kormányt, közbe elégedetten mosolyog és taglalja az utasoknak milyen fasza gyerek, hogy õ ezt is megteheti, majd amikor nem engedi be a 3. autó sem, õ kezd el dudálni, üvöltözni és fenyegetõzni.
Bubidisc! Had idézzek tõled:
Bubidisc írta:A másik fél tartsa a sebességet esetleg lassítson amikor az elõzõ autó már mellé ér.
Ez annyira fontos, hogy el se lehet mondani. Annál bosszantóbb és balesetveszélyesebb nincs, amikor elõzõl és az addig sorban tötyörgõ akárki elkezd a gázra lépni, hogy be ne férj elé. Ha elpattan nálam a húr, akkor általában ilyenkor van... Szemrebbenés nélkül belevinne a halálba, mert tegyük fel éppen közeledik szembe a sárga busz. De miért?!?! Mert bántja a lelkét, hogy valaki megelõzné?
Elnézést, hogy most ezt írom, de tapasztaltam ilyet klubtagnál is. Nem fogom megnevezni, de gondolkozzon el rajta!
Az indexelést tényleg mindig alkalmazzuk. Bevallom õszintén én többször nem teszem, még ha fõútról kanyarodom is le. Ezért sokszor leszúrt Ly, de én úgy tartom, hogy azért van ez a funkció, hogy a forgalomban szereplõ környezetemben tartózkodó autóstársaimnak elõre jelezzem szándékom. Nos csak akkor nem alkalmazom, ha körülöttem kilóméterekre senki. Ellenben ne felejtsük sávváltásnál, elõzésnél, kanyarodásnál.
Ide is jó praktika, hogy a féklámpa kigyulladása elõtt rakjuk ki az indexet.
Másik, hogy piros lámpánál állva ne villogtassuk feleslegesen, mert sokszor kiégeti a mögöttünk levõ szemét. Elég, ha zöldre vált a lámpa.
Harmadik, hogy ha lehet ne csak egyet villantsunk, sávváltásnál, körforgalomból kijövet, hanem legalább 3-at 4-et. (most jön a propaganda, hogy vegyétek vigyétek a komfortindex elektronikámat
).
Negyedik, ha jövünk ki körforgalomból, ne akkor kezdjünk el indexelni, amikor a bal kormánymozdulatból már jobbra váltunk. Az elõzõ leágazót elhagyva már bekapcsolhatjuk, így ha jönne valaki be a körforgóba, netán még lassítania sem kéne.
Ha látjuk, hogy szembe lassít valaki és villog, akkor ne higyjük rögtön, hogy régi osztálytársunk, hanem nézzünk jobbra, majd balra és ha látjuk, hogy épp el akar engedni valakit, mi is állítsuk meg a sorunkat!
Még egy mondat ennek a postnak a végére. külföldön mûködik az, hogy keresztezõdésben mindenki figyeli a lámpát, nem csak az elsõ és nagyjából egyszerre indul el a sor, nem dominoban. Így 4-5 autóval több is átfér egy zöldön. Ez csak álom, hogy nálunk beválhasson, de talán ha második harmadikként gyorsan reagáltok ezzel ösztönözhetitek a többieket is erre.
Ha már itt tartunk. Sose gondoljátok azt, hogy nem segítek, nem engedlek ki, mert úgyis tahó vagy és te nem teszed meg legközelebb ezt. Bízzunk abba, hogyha sok jóindulatúval találkozunk, akkor néha napján õ is ilyen lesz!
És ahogy már többen is írtátok: Mindig képzeljük magunkat a másik helyébe is. Nekünk is jól esne, ha ezt más is megtenné. Régen nem bosszankodtam mások önzõségén, de ez a folyamatos budapesti vezetés már engem is morcossá tesz néha. pl, ha elengedek valakit, megáll az egész sor, netán már a szembejövõk is. Aki pedig ki akar jönni épp a tükörbe nézi a pattanásait. DE ne csak ezekre figyeljünk. Vegyük észre azt is, ha a forgalomban van valaki hasonlóan figyelmes és rugalmas autós, vegyük észre, ha megköszöntük, a beengedést, akkor õ villant egy "szívesent". Ezek bizony jó érzéssel töltenek el, kicsit olyan, mintha jóba lennétek és máris dinamikusan és elõzékenyen halad a forgalom körülöttetek lévõ része. Ezt nem csak mi látjuk! Ezt a körülöttünk lévõk is és tanulhatnak belõle!