Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ma megmentettem egy Corollást (és még sok más autót) a trafiba rohanástól.
Örs-Rákosfalva 4 sávos Kerepesi (vagy már Veres Péter) és 50km/h... Sokszor darálnak sajnos.
Én mentem az Örs fele, 2 sáv végig megtelítve, a visszafele sáv pedig pont indult piros lámpától az Árkád végétõl. nagy gáz mindenki, és amíg hozzám nem értek, senki sem lassított. Magyarul elõttem SENKI nem villogott nekik, pedig feltûnõ helyen állt velük szemben a rendõrautó, hátsó ülésrõl lézerezve.
Próbáljunk meg segíteni a másikat, ha lehet!
Örs-Rákosfalva 4 sávos Kerepesi (vagy már Veres Péter) és 50km/h... Sokszor darálnak sajnos.
Én mentem az Örs fele, 2 sáv végig megtelítve, a visszafele sáv pedig pont indult piros lámpától az Árkád végétõl. nagy gáz mindenki, és amíg hozzám nem értek, senki sem lassított. Magyarul elõttem SENKI nem villogott nekik, pedig feltûnõ helyen állt velük szemben a rendõrautó, hátsó ülésrõl lézerezve.
Próbáljunk meg segíteni a másikat, ha lehet!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Sunyi egy hely, nem véletlenül ott mérnek.
Pillangótól ugye 70, utána szinte semmi nem változik (Örs lámpa) és 50. Aláírom, hogy van 2-3 bekötõút jobbról, de a Hungáriára is van
Visszafele a HÉV mellett pedig teljesen indokolatlan. (csupán 1 zebra)
Pillangótól ugye 70, utána szinte semmi nem változik (Örs lámpa) és 50. Aláírom, hogy van 2-3 bekötõút jobbról, de a Hungáriára is van
Visszafele a HÉV mellett pedig teljesen indokolatlan. (csupán 1 zebra)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Hungárián méterenként kint van a 70, nem? Pont azért mérnek ott, mert sunyi, nekik meg ez a parancs. Az meg, hogy indokolatlan, szintén szubjektív. Hatóság úgy gondolta; nem kint felejtett 30-as tábláról van szó, azt pl. én sem szeretem.
Egyébként én is szoktam idõnként jelezni, ha a gonosz rendõrök mérnek, de már szinte csak nagyobb motorosoknak (értsd, nem robogósoknak), õk kivétel nélkül megköszönik; autósoknak akármikor jeleztem, mindenféle fény- és karjelzéssel, olyan bambán bámultak, hogy majdnem bef*stam a röhögéstõl. Miattuk nem teszem csapágyassá a fénykürt kapcsolót...
Egyébként én is szoktam idõnként jelezni, ha a gonosz rendõrök mérnek, de már szinte csak nagyobb motorosoknak (értsd, nem robogósoknak), õk kivétel nélkül megköszönik; autósoknak akármikor jeleztem, mindenféle fény- és karjelzéssel, olyan bambán bámultak, hogy majdnem bef*stam a röhögéstõl. Miattuk nem teszem csapágyassá a fénykürt kapcsolót...
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Egy E11 (GUS - 650 vagy 950) sedan jött ma Pilisszentkereszt felõl mögöttem át Pilisszántón. A falu utolsó buszmegállójánál félre is kellett rántanom elõle a kormányt mert olyan balfsz módjára idõzítette az elõzést, hogy szembe sávban a síkos járda miatt az úton botorkáló gyalogbékát majdnem kivasalta. Gondoltam inkább adok neki helyet. Annyira "sietett", hogy nagypapis tempóban tudtam tartani az iramot mögötte a solymári auchanig. Ahol már kicsit fel is tartott, így megelõztem. Mi értelme mások életét veszélyeztetni? Gondolkodjunk már!!!
Tele van ilyenekkel az út. Kész vagyok!
Tele van ilyenekkel az út. Kész vagyok!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
FONTOS!
Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Bubi, teljesen igazad van! Nagyon sokszor bosszantó és veszélyes is ahogy sokan a hátsó ködlámpát használják. A KRESZ-ben is írnak errõl egyébként. Egyszerûen vakító és idegesítõ, fõleg akkor, ha 20-30-al tötymörög elõtted valaki, miközben te még több száz kilométerre vagy a céltól és így még nagyobb veszélynek vagy kitéve, ha esetleg elõzni szeretnél.bubidisc írta:FONTOS!
Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Tudom most fel fogsz háborodni, de utolérve egy ilyen autóst és ha kis idõ múlva ha nem kapcsolja le, reflektorral jelzek neki, ha abból sem ért, akkor pedig fel is kapcsolom. Ebbõl általában már szoktak érteni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Én is jelzem a málészájúaknak, fõleg, ha nem tudom megelõzni.
De van olyan, aki akkor se kapcsolja le, ha szétégetem a retináját.
Egyébként van olyan autó, amin egyszerre lehet csak a kettõt, de ha városban leszek türelmetlen közvilágításnál, netán úgy, hogy nincs is köd, az azért érthetõ.
De van olyan, aki akkor se kapcsolja le, ha szétégetem a retináját.
Egyébként van olyan autó, amin egyszerre lehet csak a kettõt, de ha városban leszek türelmetlen közvilágításnál, netán úgy, hogy nincs is köd, az azért érthetõ.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Az ilyenekre én is rá szoktam villantani. Illetve tegnap megint megelõztem pár embert pályán jobbról erõteljes villogás kíséretében, mert a három sávból Nekik 100-zal is a középsõ jár, kintebb nem megy.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Gondolom anyáztak és fogalmuk sem volt, hogy õk sem tartják be a KRESZ szabályait. Tipikus hely az M3-as Miskolc felé Gödöllõ mellett, vagy M7 Budapest felé. Ugyanúgy használják, mint a két sávos pályát.montoya írta:Az ilyenekre én is rá szoktam villantani. Illetve tegnap megint megelõztem pár embert pályán jobbról erõteljes villogás kíséretében, mert a három sávból Nekik 100-zal is a középsõ jár, kintebb nem megy.
Van aki egy felhajtó után a tök üres külsõ sávból bejön 100-0l a középsõbe. Bele se gondol milyen életveszélyes ez saját maga számára is.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Igen, sajnos így szokott lenni. :S Mondjuk tegnap eléggé siettem, meg volt volt az L betû elõl, tehát gondolom, szimplán bunkó parasztnak tituláltak.Bruce E9 írta:
Gondolom anyáztak és fogalmuk sem volt, hogy õk sem tartják be a KRESZ szabályait. Tipikus hely az M3-as Miskolc felé Gödöllõ mellett, vagy M7 Budapest felé. Ugyanúgy használják, mint a két sávos pályát.
Van aki egy felhajtó után a tök üres külsõ sávból bejön 100-0l a középsõbe. Bele se gondol milyen életveszélyes ez saját maga számára is.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Nem háborodok fel csak általában nem vezet célra és egyel több dolgot csinálsz mint kéne és ez alatt meg az autó azért halad. Meg tudja osztani a figyelmedet úgy egy bamba, hogy veszélyes szituációba kerülj. Én mindig próbálok figyelni a vörös posztó jelenségre, mikor is egy dolog eltereli a figyelmed, közben másik oldalról jön a baj, amit már nem tudsz kivédeni. Nem szabad engedni, hogy a bambák eltereljék a figyelmünket vagy kizökkentsenek a ritmusból.Bruce E9 írta:Bubi, teljesen igazad van! Nagyon sokszor bosszantó és veszélyes is ahogy sokan a hátsó ködlámpát használják. A KRESZ-ben is írnak errõl egyébként. Egyszerûen vakító és idegesítõ, fõleg akkor, ha 20-30-al tötymörög elõtted valaki, miközben te még több száz kilométerre vagy a céltól és így még nagyobb veszélynek vagy kitéve, ha esetleg elõzni szeretnél.bubidisc írta:FONTOS!
Ködös idõben kell és kötelezõ a hátsó ködlámpa. Ha viszont mögénk érkeznek, nyilván látszunk, netán konvojban haladunk, közvilágítás alatt haladunk, ki kell/kéne/lehetne kapcsolni mert baromira fárasztja, zavarja a mögöttünk haladó szemét. Nem tudom, hogy vannak-e olyan típusok ahol csak egyszerre lehet az elsõ hátsót mûködtetni, szerintem nincs ilyen. Használjuk megfelelõen ezt a fontos eszközt!
Tudom most fel fogsz háborodni, de utolérve egy ilyen autóst és ha kis idõ múlva ha nem kapcsolja le, reflektorral jelzek neki, ha abból sem ért, akkor pedig fel is kapcsolom. Ebbõl általában már szoktak érteni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.