Kit nyomtunk le lámpától lámpáig
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bubi! Azért most nem kicsit kaptad túl
Egy egészséges gyorsításban mi az életveszélyes, azt tényleg nem tudom... Maximum a motor beszarik, ha étolajjal járok százezer óta, aztán leindexelek a leállósávba.
Nem Cobra11 módra kacsáztam a 3 sávban az autók közt... Elõbb gondolkozz, mielõtt írsz! Alapvetõen igen higgadt sofõr vagyok és osztom, hogy nem kell a közúton értelmetlen száguldozásokba kezdeni, de azért egy ilyenre beírni, hogy 3 másik ember testi épséget képes voltam kockára tenni?... Ha ennyire szigorúan vesszük, akkor már megtörtént, amikor elfordítottam a kulcsot.
Egy egészséges gyorsításban mi az életveszélyes, azt tényleg nem tudom... Maximum a motor beszarik, ha étolajjal járok százezer óta, aztán leindexelek a leállósávba.
Nem Cobra11 módra kacsáztam a 3 sávban az autók közt... Elõbb gondolkozz, mielõtt írsz! Alapvetõen igen higgadt sofõr vagyok és osztom, hogy nem kell a közúton értelmetlen száguldozásokba kezdeni, de azért egy ilyenre beírni, hogy 3 másik ember testi épséget képes voltam kockára tenni?... Ha ennyire szigorúan vesszük, akkor már megtörtént, amikor elfordítottam a kulcsot.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Attilával beszélgettem errõl. Õ gyõzött meg, hogy ne próbáljak itt téríteni, ahogy Frool is korábban.
Véleményem tényleg nem illett egy autós fórumra, bocsánatot is kértem. A helyreigazítás már szükségtelen volt.
Kíváncsi leszek mikor fognak mások is önkritikát gyakorolni!
Gondolkozz mielõtt írsz? Ezt más is betarthatná... de kinek nem inge...
Véleményem tényleg nem illett egy autós fórumra, bocsánatot is kértem. A helyreigazítás már szükségtelen volt.
Kíváncsi leszek mikor fognak mások is önkritikát gyakorolni!
Gondolkozz mielõtt írsz? Ezt más is betarthatná... de kinek nem inge...
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem kell ennyire lelkizésbe átmenni. Tele volt smiley-val az elõzõ hsz-om. Csak leírtam, hogy kicsit túlkaptad. Utána olvastam is, hogy már te is rájöttél. Ennyi
Ha nekem szólt, akkor már sokszor kértem bocsánatot a fórumon. Lehet nem elégszer és lehet nem jöttem rá minden hibámra, de ha visszakeresel volt már rá sok példa.
Ha nekem szólt, akkor már sokszor kértem bocsánatot a fórumon. Lehet nem elégszer és lehet nem jöttem rá minden hibámra, de ha visszakeresel volt már rá sok példa.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Ilyen van anyumnak kombiban 2007-es 100LE-s (de van belõle 110 és 125LE-s is) 6 sebességes. Ha nincs ellustulva rendeset tol, még pályatempóról (130-140) is. 6.-ban 160-nál forog 3000-et, szóval, ha elnyúltál tõle, valószínûleg 6.-ban csinálta. Egyébiránt telepakolva és klímával a Corollának semmi esélye nem lenne ellene.Pacsker írta:H Astra 1.7 TurboD mit tud?
Nagyjából sík autópálya gyors sávban elõztem, majd kijött elém valaki. 120 körülre visszalassít, közbe beér a fent említett kocsi. Mintha nem látná, hogy én is arra várok, hogy felszabaduljon a pálya, agresszívan bejön a seggembe 1 méterre, mászkál jobbra-balra... Idióta barom. Ahogy lement elõlünk a málészájú, elkezdtem dinamikusan, de azért nem padlón gyorsítani, hogy le tudjak én is sorolni jobbra és elengedhessem. Persze, hogy parkettán tolt az Astra, hogy megmutathassa a régi szarnak hol a helye. Na mondom akkor legyen. Szúrtam egy 3-ast 6.-ból és azért elnyúlt, mint a takony. 4 ember, full-full csomag, de néztem, hogy kicsit jobban kellett volna még mennie Toycsikámnak és akkor láttam, hogy a klíma is ment
Utána visszalassítottam utazó 140-50-re persze, hogy akkor már nem volt sietõs és visszaállt a 130 környékére...
Én jártam rosszabbul, mert ellöttyintettem egy pár decit, de azért örültem, hogy megvédte becsületét a kisautóm.
ezek a CDTI-k igazából 4-5. fokozatban tolnak nagyot elõzéseknél. Pl. 4-ben 90-100km/h-ról igen hirtelen felugrik 120-130-ra.
Persze, amit csinált (mászkál ide-oda és a seggedben megy), az egy tukó parasztra jellemre vall, ez ellen nincs mentség, ez nem az autó hibája...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Érintve ezt a témát már beszélgettünk hasonló esetrõl a másik fórumon. Ott is leírtam és itt is leírom:bubidisc írta:100 LE, (lehet, hogy volt belõle kicsit erõsebb). A 80 LE-s változatot vezettem. Az egy hatalmas hulladék volt. Ezt az újabbat se dicsérik nagyon. Szóval nem egy nagy skalp.
Viszont nálam az utazást megkezdése elõtt dõl el, hogy milyen stílusban vezetek. Ha csak nem kapok egy telefont, hogy nagyon siessek mert ég a ház, nem nagyon változtatok a ritmusomon, felesleges kockázatot nem vállalok - fõleg ha utasok, értékek vannak rám bízva. Akkor aztán kétszer is meggondolom, hogy engedjek-e kicsinyes hóbortoknak. Ki a túrót érdekel, hogy milyen "kalapos skodás" felmenõkkel rendelkezõ "kalapos astrások" gondolják azt, hogy a követési távolság az pusztán egy elméleti fogalom. Ki kell térni, had menjen a barom és nyelni egyet. Ilyenkor nem vesztünk semmit, sõt!
De ez, hogy reklámozzuk, hogy 3 ember testi épségét is hajlandóak voltunk kockára tenni a semmiért???
Amennyiben a KRESZ szabályainak megfelelõen haladok egy úton és valaki úgy viselkedik velem szemben, mint, amit Pacsker leírt, én lefosom egyenesen. Kitérni elõle?! Ugyanmár, jól leqrvaanyázom és addig haladok a belsõ sávban, amíg be nem fejeztem az adott autó, kamion, busz, vagy bármi már elõzését. Ha a megengedett legnagyobb sebességgel haladok eközben, akkor sem egy Astrásnak, sem egy Audinak nincs joga engem siettetni. Messzirõl látja, hogy - valószínûleg - elõzök, vegye le a lábát a gázról, vagy nyomjon egy "cancel"-t a tempomaton és várja meg, amíg befejezem a mûveletet (elõzés nélkül kínosan ügyelek, hogy SOHA ne a belsõ sávban haladjak), de engem ne siettessen. Arra, pedig nem vagyok hajlandó, hogy miatta jobban nyomjam a gázt, mert Õ siet. Kit érdekel?!
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Köszi.
Azért azt se feledjük, hogy mondjuk 3000-rõl egy nyomatékkirály, nem feltétlenül nyere 7000 környékén egy benzinessel. (Nm-Hp. Elõbbi érzetre erõsebbnek hat, a valóság mégis sokszor meglepõ)
Nem kizárt, hogy nagy sebességi fokozatban volt, vagy nem parkettázta (bár úgy tûnt, hogy nagyon akar), de azért ülj be egyszer egy 4A-GE-vel hajtott autóba, amikor megforgatják. Nem egy sima öreg benzines 1.6-os. Ott azért meglepõen ugrál a km óra.
Azért azt se feledjük, hogy mondjuk 3000-rõl egy nyomatékkirály, nem feltétlenül nyere 7000 környékén egy benzinessel. (Nm-Hp. Elõbbi érzetre erõsebbnek hat, a valóság mégis sokszor meglepõ)
Nem kizárt, hogy nagy sebességi fokozatban volt, vagy nem parkettázta (bár úgy tûnt, hogy nagyon akar), de azért ülj be egyszer egy 4A-GE-vel hajtott autóba, amikor megforgatják. Nem egy sima öreg benzines 1.6-os. Ott azért meglepõen ugrál a km óra.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Urak, a fizikat ne szarjuk le, mer szepen igazolja azt, ami tortent. Az autot a teljesitmeny gyorsitja. (Bizonyos ido alatt elvegzett munka)
A teljesitmeny pedig az fordulatszamnak es a forgatonyomateknak a szorzata. Marmint az adott fordulatszamnak es az adott fordulaton leadott nyomateknak. Ide kattintva van angol cikk az osszefuggesrol.
Mivel a cikkben lb-ft-tel szamolnak, a kepletet at kell irnunk Newtonmeterre, igy kapjuk a kovetkezo osszefuggest:
Teljesitmeny = fordulat * fordulathoz tartozo nyomatek / 7113
Nezzuk mondjuk az en motoromat csak a pelda kedveert. 3900-nal van a nyomatekcsucs, ott a keplet alapjan 82 lovat ad le. A teljesitmenycsucs 6000 korul van, a keplet alapjan kiszamolhatoan ott 130NM korul ad le a motor.
Mi kovetkezik ebbol? Az, hogy a nyomatekcsucsnak eleg keves koze van a maximalis teljesitmenyhez. Csak az auto erzetre onnantol huz "jol". Ez ugye azert van, mert a nyomatekcsucsot kovetoen a fordulatszamhoz tartozo nyomatek picit csokken, a fordulatszam viszont no, tehat kicsit meg no a teljesitmeny, de mar eleg jol megy az auto. A nyomatekcsucs alatti tartomanyban viszont a furdalatszamot csokkentve a nyomatek is csokken, tehat a teljesitmeny drasztikusan esik. A nyomatekcsucs folott az elozo osszefuggesbol lathatoan addig no a teljesitmeny, ameddig adott aranyu fordulatszamnovelesre a nyomatek ennel kisebb aranyban csokken. Egesz potnosan a teljesitmenymaximum ott van, ahol a nyomatekgorbe derivaltja -1.
A fentebbi peldaban tehat a Diesel Astra 3000-es fordulatszamon adott le mondjuk 270Nm nyomatekot, meg Matyi autoja 7000-es fordulatszamon mondjuk 140Nm-t, ebbol valamivel utobbinak lesz nagyobb a teljesitmenye. Mivel tomegben nyilvan boven nehezebb a diesel Astra, ez siman eleg, hogy elnyuljon.
A Nm vs Loero misztifikalast meg hagyjuk, nincs itt ellentet, egymasbol kovetkezik a ketto.
A teljesitmeny pedig az fordulatszamnak es a forgatonyomateknak a szorzata. Marmint az adott fordulatszamnak es az adott fordulaton leadott nyomateknak. Ide kattintva van angol cikk az osszefuggesrol.
Mivel a cikkben lb-ft-tel szamolnak, a kepletet at kell irnunk Newtonmeterre, igy kapjuk a kovetkezo osszefuggest:
Teljesitmeny = fordulat * fordulathoz tartozo nyomatek / 7113
Nezzuk mondjuk az en motoromat csak a pelda kedveert. 3900-nal van a nyomatekcsucs, ott a keplet alapjan 82 lovat ad le. A teljesitmenycsucs 6000 korul van, a keplet alapjan kiszamolhatoan ott 130NM korul ad le a motor.
Mi kovetkezik ebbol? Az, hogy a nyomatekcsucsnak eleg keves koze van a maximalis teljesitmenyhez. Csak az auto erzetre onnantol huz "jol". Ez ugye azert van, mert a nyomatekcsucsot kovetoen a fordulatszamhoz tartozo nyomatek picit csokken, a fordulatszam viszont no, tehat kicsit meg no a teljesitmeny, de mar eleg jol megy az auto. A nyomatekcsucs alatti tartomanyban viszont a furdalatszamot csokkentve a nyomatek is csokken, tehat a teljesitmeny drasztikusan esik. A nyomatekcsucs folott az elozo osszefuggesbol lathatoan addig no a teljesitmeny, ameddig adott aranyu fordulatszamnovelesre a nyomatek ennel kisebb aranyban csokken. Egesz potnosan a teljesitmenymaximum ott van, ahol a nyomatekgorbe derivaltja -1.
A fentebbi peldaban tehat a Diesel Astra 3000-es fordulatszamon adott le mondjuk 270Nm nyomatekot, meg Matyi autoja 7000-es fordulatszamon mondjuk 140Nm-t, ebbol valamivel utobbinak lesz nagyobb a teljesitmenye. Mivel tomegben nyilvan boven nehezebb a diesel Astra, ez siman eleg, hogy elnyuljon.
A Nm vs Loero misztifikalast meg hagyjuk, nincs itt ellentet, egymasbol kovetkezik a ketto.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ewing?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)