4A-FE TURBO
csak apro probálkozások voltak, elektromos turbo...,de érdemben semmi nem ért sokat. De aztán lehet hogy simán széthajtottam, meg 250e kmnél már bármi lehet.
A motort szerintem nem kell furni, szinte elnyühetetlen puhább a gyürü mint a henger és inkább az elöbbi kopik. (Nyáron csináltunk egy hiacet, motor javitás volt és látszott a hüvely falán a gyári honolás, mellesleg 450e km volt akkor benne)
Az alkatrészek amit cserélek majd (mind gyári és beszerzési áron):
-Hengerfej tömités készlet (hengerfej tömités,sz.szár szimmeringek...)
21800Ft
-Gyürü készlet
alap méret: 22600Ft
túl méret : 26400Ft
-Fötengely csapágy
4300Ft
-Hajtókar csapágy
3800Ft
-Olaj, olajszürö
az van
-Egy szombati nap
Remélem ennyivel meguszom és a blokkot nem kell piszkálni,de mint már emlitettem erre kicsi az esély.
Ugyhogy a motor tuningolos projektem szerintem ezzel befejeztem.
Úgyis nagyon várom az IQ-t februárra igérték,szerintem nagyon bitang,csak az ár a kérdéses.
Az uj motor nagyon jol megy, már 3 napja van 2 uj 1.3as dual vvti Yarisunk (vagy 1.4-es kinek hogy tetszik azt hiszem 1352ccm pontosan)
Alapbol 6 sebességes váltó van benne és közel 100 lovas.
Ugy tudom hogy ugyanez lesz az IQ-ba is
A motort szerintem nem kell furni, szinte elnyühetetlen puhább a gyürü mint a henger és inkább az elöbbi kopik. (Nyáron csináltunk egy hiacet, motor javitás volt és látszott a hüvely falán a gyári honolás, mellesleg 450e km volt akkor benne)
Az alkatrészek amit cserélek majd (mind gyári és beszerzési áron):
-Hengerfej tömités készlet (hengerfej tömités,sz.szár szimmeringek...)
21800Ft
-Gyürü készlet
alap méret: 22600Ft
túl méret : 26400Ft
-Fötengely csapágy
4300Ft
-Hajtókar csapágy
3800Ft
-Olaj, olajszürö
az van
-Egy szombati nap
Remélem ennyivel meguszom és a blokkot nem kell piszkálni,de mint már emlitettem erre kicsi az esély.
Ugyhogy a motor tuningolos projektem szerintem ezzel befejeztem.
Úgyis nagyon várom az IQ-t februárra igérték,szerintem nagyon bitang,csak az ár a kérdéses.
Az uj motor nagyon jol megy, már 3 napja van 2 uj 1.3as dual vvti Yarisunk (vagy 1.4-es kinek hogy tetszik azt hiszem 1352ccm pontosan)
Alapbol 6 sebességes váltó van benne és közel 100 lovas.
Ugy tudom hogy ugyanez lesz az IQ-ba is
EXTREME E100 4A-FE
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Vezérműszimmering, szelepfedéltömítés...esetleg osztófej gumigyűrű, ha folyik.sprintike írta:Valószínű muszály lesz nekem is szelepszárszimeringeket cserélni.Ilyenkor mit érdemes még?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lackó 2008 dec. 25, 02:27 pm-kor.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
100km???
még az ezer is morbid!
Hogy is van ez?
még az ezer is morbid!
Hogy is van ez?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Gaben1004 írta:Na a motornak semmi baja nem volt, csapágyak, gyürük faszák, ugyhogy a szelepszárszimmeringek lettek cserélve, ettöl remélem megoldodik a probléma. Meg 5W-s olaj lehet hogy hig neki megprobálom 10w-sel.
(Egyébként utánanéztem 4A-FE motornál 0.8l olaj 100km még megengedet )
Szerintem ezt elhibáztad. Ha már szét volt borítva, én tuti meggyűrűztem volna. Anyagilag, és időben sem vészes dolog. Amikor a mienket gyűrűztem, ránézésre jók voltak a gyűrűi, de az újjakkal összehasonlítva
ég és föld volt a különbség. Amikor bepróbáltam az egyik hengerbe az új
gyűrűt, lehetett érezni, hogy sokkal erősebben feszül a hengerfalnak, és
kisebb is volt a hézaga.
Meg is lett az eredmény. 5000 km után cseréltem olajat először, és 1 mm-t se ment lejjebb a nívó. Azóta pedig egyre jobb erőben is van a motor,
ahogy kopnak be a gyűrűk.