4A-FE TURBO

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2008 dec. 23, 12:54 am

Nekem e volt az infóm róluk. Ha nem így van, akkor mea culpa.

Avatar
Gaben1004
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2008 feb. 16, 01:57 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Gaben1004 » 2008 dec. 23, 01:41 am

csak apro probálkozások voltak, elektromos turbo...,de érdemben semmi nem ért sokat. De aztán lehet hogy simán széthajtottam, meg 250e kmnél már bármi lehet.
A motort szerintem nem kell furni, szinte elnyühetetlen puhább a gyürü mint a henger és inkább az elöbbi kopik. (Nyáron csináltunk egy hiacet, motor javitás volt és látszott a hüvely falán a gyári honolás, mellesleg 450e km volt akkor benne)
Az alkatrészek amit cserélek majd (mind gyári és beszerzési áron):

-Hengerfej tömités készlet (hengerfej tömités,sz.szár szimmeringek...)
21800Ft

-Gyürü készlet
alap méret: 22600Ft
túl méret : 26400Ft

-Fötengely csapágy
4300Ft

-Hajtókar csapágy
3800Ft

-Olaj, olajszürö
az van

-Egy szombati nap :)


Remélem ennyivel meguszom és a blokkot nem kell piszkálni,de mint már emlitettem erre kicsi az esély.

Ugyhogy a motor tuningolos projektem szerintem ezzel befejeztem. :D

Úgyis nagyon várom az IQ-t februárra igérték,szerintem nagyon bitang,csak az ár a kérdéses.
Az uj motor nagyon jol megy, már 3 napja van 2 uj 1.3as dual vvti Yarisunk (vagy 1.4-es kinek hogy tetszik azt hiszem 1352ccm pontosan)
Alapbol 6 sebességes váltó van benne és közel 100 lovas.
Ugy tudom hogy ugyanez lesz az IQ-ba is
EXTREME E100 4A-FE

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2008 dec. 23, 10:58 am

Gaben! A Hiace diesel volt? Már csak azért kérdezem, mert az enyém kezd haldoklani kissé, és ha a 2.0 dieselnél is igaz ez az axióma, akkor egy gyűrűzést még valahogy kiköhögök.

Avatar
Gaben1004
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2008 feb. 16, 01:57 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Gaben1004 » 2008 dec. 23, 09:53 pm

Igen.

Érdemes megnézni csak le kell szedni a hengerfejet és már látod is milyen a hüvely( ha tudsz szerezni indikátor orát akkor mérni), és ha jó (valoszinű az) akkor olajteknő le, hajtokarok dugoval ki, és a motort ki se kell venni.
EXTREME E100 4A-FE

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2008 dec. 24, 03:03 am

Valószínű muszály lesz nekem is szelepszárszimeringeket cserélni.Ilyenkor mit érdemes még?

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2008 dec. 24, 04:30 pm

sprintike írta:Valószínű muszály lesz nekem is szelepszárszimeringeket cserélni.Ilyenkor mit érdemes még?
Vezérműszimmering, szelepfedéltömítés...esetleg osztófej gumigyűrű, ha folyik.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lackó 2008 dec. 25, 02:27 pm-kor.

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2008 dec. 25, 01:10 pm

Lackó írta:
sprintike írta:Valószínű muszály lesz nekem is szelepszárszimeringeket cserélni.Ilyenkor mit érdemes még?
Vezérműszimmering, szelepfedéltőmítés...esetleg osztófej gumigyűrű, ha folyik.
Köszi

Avatar
Gaben1004
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2008 feb. 16, 01:57 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Gaben1004 » 2009 jan. 18, 04:32 pm

Na a motornak semmi baja nem volt, csapágyak, gyürük faszák, ugyhogy a szelepszárszimmeringek lettek cserélve, ettöl remélem megoldodik a probléma. Meg 5W-s olaj lehet hogy hig neki megprobálom 10w-sel.
(Egyébként utánanéztem 4A-FE motornál 0.8l olaj 100km még megengedet :D )
EXTREME E100 4A-FE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23931
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 jan. 18, 04:49 pm

100km???

még az ezer is morbid!
Hogy is van ez?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2009 jan. 18, 06:24 pm

Gaben1004 írta:Na a motornak semmi baja nem volt, csapágyak, gyürük faszák, ugyhogy a szelepszárszimmeringek lettek cserélve, ettöl remélem megoldodik a probléma. Meg 5W-s olaj lehet hogy hig neki megprobálom 10w-sel.
(Egyébként utánanéztem 4A-FE motornál 0.8l olaj 100km még megengedet :D )

Szerintem ezt elhibáztad. Ha már szét volt borítva, én tuti meggyűrűztem volna. Anyagilag, és időben sem vészes dolog. Amikor a mienket gyűrűztem, ránézésre jók voltak a gyűrűi, de az újjakkal összehasonlítva
ég és föld volt a különbség. Amikor bepróbáltam az egyik hengerbe az új
gyűrűt, lehetett érezni, hogy sokkal erősebben feszül a hengerfalnak, és
kisebb is volt a hézaga.

Meg is lett az eredmény. 5000 km után cseréltem olajat először, és 1 mm-t se ment lejjebb a nívó. Azóta pedig egyre jobb erőben is van a motor,
ahogy kopnak be a gyűrűk.

Avatar
Gaben1004
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2008 feb. 16, 01:57 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Gaben1004 » 2009 jan. 18, 11:07 pm

Bocsi 1000km elirtam
EXTREME E100 4A-FE

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2009 jan. 19, 01:26 am

A turbósítással mizu?


Válasz küldése