E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2016 szept. 02, 12:41 pm

A gyári előírás valahol 44+Ah környékén lehet.

Az akkumulátor méretei alapján a 60-as még pont belefér a tálcába, így tavaly a téli szezon előtt egy ilyet vettem: YUASA 60Ah

Azóta is tökéletesen teszi a dolgát, és a nyári találkozó alkalmával sem kelett idegeskednem, hogy néhány óra "zeneszolgáltatás" miatt nem indulna a motor... 8)
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

kenyeres96
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2016 feb. 07, 01:43 pm
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: kenyeres96 » 2016 szept. 15, 04:15 pm

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a 4zz-fe motor melyik euro-szabványba tartozik, illetve hol lehet ezt kideríteni?
Sok különböző helyen láttam, euro 2 és euro 3 besorolásokat, de nem egyértelmű, pedig nem igazán mindegy környezetvédelmi osztály (és pl. parkolás/szmogriadó) szempontjából.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: K.N

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2016 szept. 15, 08:19 pm

kenyeres96 írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a 4zz-fe motor melyik euro-szabványba tartozik, illetve hol lehet ezt kideríteni?
Sok különböző helyen láttam, euro 2 és euro 3 besorolásokat, de nem egyértelmű, pedig nem igazán mindegy környezetvédelmi osztály (és pl. parkolás/szmogriadó) szempontjából.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: K.N
A pontos besorolás VVTI esetén 4-es osztály, ami EURO II, a parkolás és szmogriadó esetében ez érvényes:

- Fekete színű plakett: korszerűtlen, nem környezetbarát járművek
- Piros színű plakett: korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek
- Kék színű plakett: korszerű, környezetbarát járművek
- Zöld színű plakett: korszerű, kiemelten környezetbarát járművek

A kékek a ´96-tól 2005-ig gyártott Euro II-es és III-as Otto- és dízelmotoros személygépkocsi típusok, azaz ez e11 ide tartozik.

Még szerencse, hogy újabb műszakin lekaparják a matricákat is, biztos minden tulajdonos tisztában lesz, hogy autója milyen besorolásba tartozik. Döntéshozók... kecskére a káposztát...
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2016 szept. 16, 06:42 am

A műszaki vizsgán mindig kapsz egy műszaki adatlapot, azon rajta van a környezetvédelmi besorolás, E11-nél nekem 04-es osztály.

A matrica nélküli helyzet is érdekes, bár még mindig jobb, mint korábban, amikor a kék helyett pirosat kaptam mindkét autóra, az alábbi tévedésből kifolyólag:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011 ... t_aldozat/
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 szept. 16, 07:15 am

4ZZFE-t 2001-től 2007-ig gyártották Corolla-ban.
Szerintem simán változhatott idő közben a környezetvédelmi kibocsátásának megfelelősége is. (Mint a korábbi 4EFE-knél is)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 szept. 17, 04:33 pm

Igen valtozott es csomo esetben hibasan is irtak be a forgalmiba. Sajnos arra nem emlekszem mikor volt valtozas
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
FSanyo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 86
Csatlakozott: 2015 nov. 29, 10:02 pm
Autód gyártási éve: 1997
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Szolnok
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: FSanyo » 2016 szept. 19, 07:37 am

Sziasztok!

Van egy szett 4cm-es ültető rugó szettem,egy kis tanácsot szeretnék kérni, hogy kinek milyen tapasztalata van, ültetéssel kapcsolatban?
Ilyen érdekelne hogy főleg hogy fekvőrendőrnél mennyire esélyes hogy szétveri az alját?
Mennyire fog majd tőle pattogni? szétveri e a vesémet vagy sem?
Hosszabb távon mennyire lesz tőle stabilabb vagy esetleg kevésbé stabilabb az autó?

És minden előnye és hátránya érdekelne!

Köszi :)

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 szept. 21, 11:14 pm

FSanyo írta:Sziasztok!

Van egy szett 4cm-es ültető rugó szettem,egy kis tanácsot szeretnék kérni, hogy kinek milyen tapasztalata van, ültetéssel kapcsolatban?
Ilyen érdekelne hogy főleg hogy fekvőrendőrnél mennyire esélyes hogy szétveri az alját?
Mennyire fog majd tőle pattogni? szétveri e a vesémet vagy sem?
Hosszabb távon mennyire lesz tőle stabilabb vagy esetleg kevésbé stabilabb az autó?

És minden előnye és hátránya érdekelne!

Köszi :)
Olyan mintha a lotto 5-os nyeroszamait kerdezned :-). Sokmindentol fugg, progressziv rugo, rugoallando, rugout versus lengescsillapito ut, lengescsillapito karaktere es allapota, stb.

A rovidebb rugok kemenyebbek szoktak lenni, altalaban a 3-4cm ultetes a gyari lengescsillapitokkal meg a pont belefer kategoria, de pontosabb adatok nelkul nem tudjuk megmondani milyen lesz. Ha jo ceg csinalta es valoban figyelt mibe lesz berakva akkor jo lehet, de lattuk mar ellenkezojet is. Fekvorendoron lassan athajtva szerintem nem lesz gondod, a pattogos karakter pedig a korabban emlitett adatok osszessegenek a fuggvenye. Stabilabb lesz az ultetes es a kemenyebb rugok miatt, hogy kanyarban terhelve, egyenetlen uton haraposabb lesz-e es mennyire lesz alul vagy tulkormanyotott, esetleg alattomos karakteru az megint csak a sok adat fuggvenye amibol parat felsoroltam.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

harmathb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 okt. 10, 01:11 pm
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: harmathb » 2016 okt. 10, 01:39 pm

Sziasztok.
Új fórumtagként lehet hülye kérdéssel fordulok hozzátok, ezért előre elnézést kérek... :)
Van egy '99-es Liftback-es 1.3-as Corollám. (4EFE, EE111L)
Olyan kérdésem van, hogy létezik ehhez a típushoz 6 sebességes váltó, ha igen, azt honnan tudnám beszerezni?

Előre is köszi a segítséget!

Üdv
Balázs

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 okt. 10, 02:33 pm

Volt ebből G6. Miért szeretnél 6-os váltót?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 okt. 10, 02:38 pm

Szia,
Vagy egy egyszeru harangcserevel fel lehet rakni a 2zzge TS E12 6os valtojat is. Nekem epp van egy elado.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

harmathb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 okt. 10, 01:11 pm
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: harmathb » 2016 okt. 10, 02:42 pm

Nagyon sokat megyek vele autópályán (jelenleg heti 2500 km) így fogyasztás mérséklés lenne a fő szempont vele.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 okt. 10, 05:01 pm

Nem éri meg a befektetést. Nekem a kis békám megpakolva, folyamatos 4000 rpm-en evett 6,5 L-t, sima 5 seb.. Ennél lejjebb nem tudja vinni a 6-os váltó sem. Főleg, hogy nem ingyen kerül bele, az áttétel sem hosszabb. Az inkább pont a városi fogyasztás miatt lett 6 gang. Kicsit dinamikusabb talán.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 okt. 10, 05:10 pm

Jah, és, hogy legyen tanács is mellé. OMV 100, ami sokaknak bejött. Sok helyen drága, de rövid és hosszabb távokra is megéri. Inkább költs másra, ne a 6 gangra. Jó olaj, jó gumi, 165 / 70 R14-nél nem kell szélesebb. Figyelj a guminyomásra és amikor sokat mész egyenletes sebességgel, próbáld addig visszavenni a gázpedáll állást, amig éppen nem lassul a kocsi. Azzal rengeteget spórolsz. A haladáshoz szükséges gázállás és a kényelmes pozíció közt van pár jó pár deci. Ezzel rengeteget spórolhatsz. Csak kezdj el magnéziumot szedni mert amíg megtanulod lejjebb tekerni a lábad addig be fog görcsölni párszor. Hajrá!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 okt. 10, 05:56 pm

Jahh, 6os valto helyett magnezium... :) :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :pias: :gyiiha: :soksikert:

Bubi en akarok plusz 30 loerot, kezdjek el speedezni? :roll:

Egyebkent Bubi jol mondja, jo benzin, jo gumi, jo guminyomas, ovatos lab.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban


Válasz küldése