E21, [E19, E20] - (2019 -

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 14, 09:36 am

A dupla injektorokkal talán koxosodni sem fog.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 14, 09:49 am

Kár, hogy nem állhatott még a "konkurensek" mellé:

https://totalcar.hu/tesztek/2019/02/07/ ... 56db9730c3

Tudom elfogult vagyok, de szerintem nagyot fog ütni az új generáció!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 14, 09:58 am

A Toyota.eu-n a Sedan-ra már lehet "kalkulálni"
https://www.toyota-europe.com/new-cars/ ... -and-specs
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 feb. 14, 11:12 am

Ezekben van már kéttömegű lendkerék, agy az csak turbós motorok "kiváltsága"?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 14, 01:38 pm

Van már rengeteg szívóban is. Hogy valóban mi értelme, azt ne kérdezd.
Hogy ebben van-e lesz-e, azt nem tudom.

Akit érdekel a típus, jelezze itt. A Wagon bemutatkozásakor nagy valószínűséggel tesztelünk, összehasonlítunk, CCH talizunk a TCE-vel és a Totalcarral együttműködve. Már megtörtént pár előzetes egyeztetés, reméljük a megbeszéltek szerint alakul majd a kivitelezés is. :)
Időpont még függ a Touring Sports érkezésétől.

E21 Wagon "bemutató" előjelentkezés:
- Pacsker / E7 GT Coupe
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 feb. 15, 12:03 am

Pacsker írta:
2019 feb. 14, 01:38 pm
Akit érdekel a típus, jelezze itt. A Wagon bemutatkozásakor nagy valószínűséggel tesztelünk, összehasonlítunk, CCH talizunk a TCE-vel és a Totalcarral együttműködve. Már megtörtént pár előzetes egyeztetés, reméljük a megbeszéltek szerint alakul majd a kivitelezés is. :)
Időpont még függ a Touring Sports érkezésétől.
E21 Wagon "bemutató" előjelentkezés:
- Pacsker / E7 GT Coupe
- CsLaci / CE90
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 feb. 15, 10:10 pm

E21 Wagon "bemutató" előjelentkezés:
- Pacsker / E7 GT Coupe
- CsLaci / CE90
- mozso / E12 t
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Taki » 2019 feb. 25, 03:22 am

E21 Wagon "bemutató" előjelentkezés:
- Pacsker / E7 GT Coupe
- CsLaci / CE90
- mozso / E12 t
- Taki / CE90
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 25, 10:48 am

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 25, 11:02 am

Megvan a hazai ára is
(én azt hittem jóval több lesz! :))
A Toyota egyébként világszerte úgy becsüli, hogy több mint 80 %-ban a hibrid verziókat választják majd a vásárlók, míg itthon 50-50 %-ra becsülik ezt az arányt – ezeken belül is nagy többségben lehet az 1,8-as kivitel. Utóbbi pedig nem csoda, hiszen ugyanúgy felszerelve 660 ezer forintos felárat kell fizetnünk a kétliteres kivitelért, ami ráadásul a legalacsonyabb felszereltséggel nem is elérhető – persze a teljesítménytöbbletet tekintve azért ez nem kimagasló felár, de sokakat ez így is eltántoríthat, főleg, ha beleszámítjuk a kétszeres cégautó-adót.

Az ötajtós verzió alapára egyébként borsosnak mondható 5,97 millió forint, a kombi felára pedig 300 ezer forint – a szedán az 1,8-as hibridet tekintve éppen a kettő között helyezkedik el. Ezekért az összegekért azonban nem túlságosan bőséges alapfelszereltséget kapunk, bár a legfontosabbak azért így is megvannak: klíma, alap LED-es fényszórók és Bluetooth kihangosító. Az eggyel magasabb szint bizony már 550 ezres felárat jelent, de ebben már a 8-colos multimédiás rendszer, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, a bőrkormány, a kétzónás automata klíma és a tolatókamera is benne van, ami mindenképpen ajánlottá teszi a Comfort csomag választását.

Sajnos a csomagos rendszer átka, hogy a fűthető első ülésekhez például csak az 520 ezres Tech csomaggal juthatunk hozzá, amivel együtt jár a digitális műszerfal, az esőérzékelős ablaktörlő, az elektromosan behajtható külső tükrök és a parkolóradarok is – ezek is mind hasznosak, de valakinek lehet, hogy csak az egyik kellene, ám ez nem lehetséges. Ekkor egyébként még az 1,2 literes turbómotorral is már egy hajszállal hétmillió felett járunk, az 1,8-as hibrid felára pedig 1,2 millió forint.

Egy elég jól felszerelt 1,8-as hibridért tehát nagyjából 8,2 milliót kell kifizetnünk, ez pedig nem kis összeg – a kétliteres pedig ennél is drágább 660 ezerrel, és ha még kombit is választanánk, az további 300 ezer forint. A legmagasabb Executive szint egyébként az alap Comforthoz képest további 1,77 millió, amiért head-up kijelző, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer és egyéb finomságok is járnak, de a JBL hifiért, a napfénytetőért vagy például a 18 colos felniket, a bőrüléseket, a fűthető hátsó üléseket (csak a kombi esetében) és az adaptív LED fényszórókat tartalmazó csomagért további súlyos százezreket kell fizetnünk. A legdrágább ötajtós így a kétliteres hibriddel már 10,83 millió – ami bár elsőre ijesztő lehet, egy Volkswagen Golfot dízelmotorral könnyen 12 millió forint fölé is extrázhatunk.

A Corolla tehát teljes pompájában visszatért, és bár nem lett hibátlan, bevállalós formáival, megbízható, hatékony hibridjeivel és a márka szokásos értékeinek felvonultatásával továbbra is nagy sikereket érhet majd el világszerte – mi legfőképp a hátsó helykínálat és az Android Auto/Apple CarPlay támogatás hiánya miatt vagyunk kissé bosszúsak, na meg persze hiába a kimondottan erős értéktartás, azért az a tény, hogy 7,2 millió forint alatt nincs Corolla ülésfűtéssel, elég nagy érvágásnak tűnik.

Ugyanakkor érzelmi oldalról még sosem érintett meg minket a Toyota kompakt modellje ennyire: alig várjuk már, hogy az első tesztautók megérkezésével még mélyrehatóbban megismerhessük majd az új Corolla családot.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 25, 11:08 am

2021-2022 körül megérkezhet a GRMN is

https://www.motor1.com/news/306508/toyo ... confrimed/

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 25, 03:55 pm

Megvan a számomra egyik legjobban várt adat:

Saját tömeg [kg]: 1285-1430 / 1340-1560
Megengedett össztömeg [kg]: 1820-1835 / 1910-1955
Vontatási kapacitás [kg]: 750

Magyarul vontathat és úgy, ahogy prognosztizáltam, meg van tanítva az inverter, de a 4-es Priushoz hasonlóan csak csekély tömegeket cibálhat, így valószínűleg nem fogok vele versenyautót szállítani :(
(ha valósak az adatok..)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 25, 04:12 pm

A linkelt második cikk galériája nagyon jó!

Továbbra is lelkesedek a formavilágért!

Kép

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 feb. 25, 10:52 pm

Nekem továbbra is a hatchback jön be, de a többi verzió, főleg a kombi nagyon adja.

A családi “batár” picit izmosítva......elkalandoztam.

Maradjunk a gyári verzióknál. :-)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 26, 09:49 am

Megjött a TC cikk is.
A többivel ellentétben valahogy ez egy kicsit langyibb hangvételű. Nyilván mi elfogultak vagyunk, de valahogy Tibi aktuális kedvét/motivációját/lelki állapotát látom tükröződni benne. Félreértés ne essék nem írja, hogy rossz, de nincs lelkesedés sem mögötte. Olyan semleges.
Persze ez nem baj, csak a mi kockulásunk mellett azt hittem, hogy a TC-n is több lesz a bugi, hisz a konkurens portáloknál is úgy néz ki, hogy jobban rajonganak az új külsőért, a jobb vezetési élményért..

https://totalcar.hu/tesztek/2019/02/26/ ... tato_2019/


EGYÉB

Közben Svájcban már konfigurálhat, rendelhető az új Corolla. (Jóval drágább is, mint itthon lesz)
Érdemes kicsit nyomkodni. Színek, tartozékok, csomagok..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése