Dízel topic

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 530
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 máj. 22, 09:42 am

Szerintem ez nem hiba.
Annyit nekem is világit indításnál.
Nem vagyok benne biztos, de az szerintem azért van mert addig áll fel az olajnyomás.
MR2 - 2001

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 máj. 22, 11:40 am

Így van. Azonban Benzinesnél ez már szerintem rendellenes lenne. Diesel lehet lassabban áll fel.
Ha tolódik ki az ideje, ne várd meg, amíg csapágyas lesz. Olaj, Olajpumpa, dugulások, csapágyhézagok...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik » 2012 máj. 22, 01:44 pm

nem tolódik de csak azért tünt fel mert mostanában mintha gyakrabban látnám...majd rajtalesz ezen a szemem..
ce90 LB 1.8D

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2653
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 máj. 22, 04:45 pm

Fateré is ilyen, de azt akkor szokta elkezdni csinálni, ha közeleg az olajcsere. Lehet addigra annyira elhasználódik már az olaj vagy valami hasonló dolog, fogalmam sincs. De olajcsere után egybõl elalszik és megint bírja jó sokáig.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik » 2012 máj. 22, 09:13 pm

nekem pont tegnap lett cserélve...és ma is felvillant reggel..meg figyelek az olajszintre,mondjuk nem mintha nagyon kellene mert nem fogyaszt semmi olajat..
ce90 LB 1.8D

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 530
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 máj. 22, 11:18 pm

Én még azt figyeltem meg, hogy minél több olaj hiányzik belõle, annál tovább világit az olajlámpa.
MR2 - 2001

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 611
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2012 júl. 15, 07:27 pm

A minap generátor ékszíj csere után vettem észre, hogy frankón csöpög a gázolaj az adagoló dúsítójánál. Videó róla (1:03-nál jelentkezik az elsõ csepp):

http://www.youtube.com/watch?v=9vtjgrz2rcE&feature=youtu.be

Korábban is volt már enyhe szürkület az adagoló alján, a termosztát fölött:

Kép
Kép
Kép
Kép

Akkor még nem tudtuk honnan szivárog, így cserélve lett a következõ három O gyûrû:

Kép

Viszont ilyen csepegés akkor még nem volt, vagy ha volt is, nem ilyen látványos, inkább csak szivárgó. 6 nap múlva indulnánk Görögországba, és nagyon idegesít ez a csepegés. Nem tudom, hogy ez az adagolónál mit jelent, mennyire nagy probléma, el lehet-e ekkora útra indulni vele. Ráadásul 400 Ft fölötti üzemanyag árnál ne a föld igya el!

Van 3 dízeles-adagolós mûhely a környéken, azokat holnap mindenképpen körbekérdezem, de ha valaki adagolóban jártas, adjon valami tanácsot, mitévõ legyek? Köszönöm!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2653
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 júl. 15, 08:07 pm

Szerelési hiba nem lehet? Pl az új tömítés mondjuk nincs a helyén?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2012 júl. 15, 08:59 pm

cslaci105 írta:A minap generátor ékszíj csere után vettem észre, hogy frankón csöpög a gázolaj az adagoló dúsítójánál. Videó róla (1:03-nál jelentkezik az elsõ csepp):

Akkor még nem tudtuk honnan szivárog, így cserélve lett a következõ három O gyûrû:

Kép

Viszont ilyen csepegés akkor még nem volt, vagy ha volt is, nem ilyen látványos, inkább csak szivárgó. 6 nap múlva indulnánk Görögországba, és nagyon idegesít ez a csepegés. Nem tudom, hogy ez az adagolónál mit jelent, mennyire nagy probléma, el lehet-e ekkora útra indulni vele. Ráadásul 400 Ft fölötti üzemanyag árnál ne a föld igya el!

Van 3 dízeles-adagolós mûhely a környéken, azokat holnap mindenképpen körbekérdezem, de ha valaki adagolóban jártas, adjon valami tanácsot, mitévõ legyek? Köszönöm!
Laci,

maximalista vagy! Évekig elmegy így a dízel, az egyik ismerõsöm így jár vele már 3 éve!
Megoldódott a belsõ világítás biztosíték probléma?
Megtaláltad?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 611
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2012 júl. 15, 09:19 pm

Igen, köszi meglett a biztosíték. A motortérben a nagyobbik biztosítékos dobozban van egy 10A-es biztosíték, DOME felirattal, az ment ki. Ahogy javasoltad, felhívtam Tibit, és még végig sem mondtam neki mi a gond, már mondta hogy melyik biztosítékot cseréljem :)

Egyébként valóban maximalista vagyok, ezt a Márti is már többször mondta :) Nyilván ha csöpög, az nem jó. Egyrészt drága ahhoz az üzemanyag, hogy csak úgy hagyjuk elfolyni. Másrészt úgy gondolom jobb a hibát az elején megszüntetni, mint hagyni, hogy így menjen, nehogy késõbb mélyebben még több problémát okozzon.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 611
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2012 júl. 16, 11:41 pm

Adagoló csepegés megoldva! Tázláron Szekeres Tibor diesel-adagoló mûhelyét nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek. Telefonszámuk: 78/455-143.

És hogy mi lett a megoldás? Roppant egyszerû. Ahogy a belinkelt toyodiy-es diagramon látszik (illetve nem látszik!!!) a 22790 számú dúsító / elõtöltõ szerkezetet (ahol a csepegés megjelenését tapasztaltam) nem bontja szét a rajz. PEDIG abban további alkatrészek, részegységek és fõként egy kb. 3 mm átmérõjû gumi gyûrû található. Láthatóan ez a rajzon nem látszik, tehát az érintett fõdarab (dúsító / elõtöltõ) nincs tovább robbantva.

A belinkelt diagramot, amin jelöltem a már cserélt O gyûrûket és a csepegés megjelenésének helyét, kinyomtattam, és úgy mentem át Tázlárra, az említett mûhelyhez. Elõtte persze telefonon beszéltem velük, természetesen azt közölték, hogy el vannak telve munkával, nem tudnak új javítást bevállalni, de ha átmegyek, megnézik, hogy mekkora a baj, és adnak tanácsot, árajánlatot. Mikor a csepegést megmutattam, és a diagramot a bejelölt, már cserélt gyûrûkkel megmutattam, a mûhelyvezetõ megkérdezte, hogy "és az elõtöltõben a kis gyûrût cseréltük?" mire én mondtam, hogy hát ott nincs is gyûrû - a rajz szerint - így azzal nem foglalkoztunk. Erre megkérdezte, hogy kicseréljék most õk (kb. 15 perc), vagy megveszem a gyûrût és kicserélem én otthon. Ugyanis a mûhely hivatalos Bosch szervíz, az adagoló pedig, amit a Toyota ezekhez a modellekhez alkalmazott, Bosch licenc alapján gyártott Denso adagolók, így minden hozzá való tömítéssel rendelkezik a mûhely, helyben! Mivel az elõtöltõt ehhez le kell venni, és az elõfeszített rugós részt is le kell szerelni, így azt kértem, hogy csinálják meg õk. Elkezdték leszerelni, mikor kérdezte, hogy biztos vagyok-e benne, hogy jó tömítõ gyûrût raktunk a már említett, cserélt O gyûrûk helyére. Mondtam, hogy természetesen igen, a Toyotánál lettek rendelve gyári cikkszám alapján. Ennek ellenére megnézte azokat a tömítéseket is, mire kiderült, hogy a Toyotánál megvett O gyûrûk lapítottak, négyszögletesen lecsapottak, míg a Bosch által oda valónak titulált tömítések gumijai normális kör keresztmetszetûek. Így cserélték azokat is.

Összerakás után a motor azon részét lemosták, levegõvel leszárították, majd (már zárás után voltunk) a mûhelyvezetõ mondta, hogy menjek egy kört, húzassam meg jól, és menjek vissza hozzájuk, leellenõrzik, hogy megszûnt-e a probléma. Nos a probléma megszûnt. Az adagoló alatti rész csontszáraz volt. Még Halasra hazaérve is lecsekkoltam, továbbra is teljesen száraz volt.

Az egész mûveletért (szerelés, új O gyûrû tömítések -a már cseréltek is-, motormosás) 4000 Ft-ot fizettem. 9,5 liter gázolaj árát!

Az élmény, hogy probléma nélkül indulunk nyaralni, felbecsülhetetlen :)

A mûhelyvezetõ, Szekeres Tibor több mint 20 éve szerel diesel motorokat és adagolókat, így rákérdeztem, hogy mi a tapasztalata ezekkel a motorokkal, adagolókkal. Elmondása szerint a mai napig gyártott legmegbízhatóbb motorok és adagolók ezek. Az adagolónál nyilván a tömítések elöregednek, ereszteni kezdenek, és mivel tömítés van benne egy rakat, így olyan is lesz benne, amihez komolyabb beavatkozás fog kelleni, azaz a komplett adagolót le kell majd venni. Ilyenkor érdemes lesz majd a teljes tömítés garnitúrát kicserélni és újra beállítani az adagolót, aminek a teljes költsége 16000 Ft (jelenleg).

Szóval dízeles, adagolós mûhely terén nagyon pozitív véleményem van róluk.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23722
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 júl. 17, 04:44 pm

Jó ezt olvasni, hogy sikerült megnyugodnod és kiküszöbölni a problémát. Toyota biztos, hogy rossz O gyûrût szállított volna? Kétlem... Vagy jó oda a lapított is, vagy csak a beszerelés óta lapult meg annyira, hogy azt hittétek. Gondolom ott nem is csöpögött.
Sajnos a Toyota-tól nem lehet az utolsó csavarig mindent megrendelni. Ugyanilyen pl a 4A elosztó tengely olajfogyása. Van belül szimmering, amit nem is mutat az EPC, de kitaposták a Corolla-sok az utat és így hasonlóan pár ezer Ft-ból orvosolható.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 530
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 júl. 17, 10:41 pm

Örülök, hogy így megoldódott a problémád.
Nekem is kéne egy hasonló megbízható mûhely ahol bevizsgálnák a porlasztóimat, mert valamelyik nem az igazi néha.(Télen -15ben hidegindításnál)
MR2 - 2001

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2653
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 júl. 28, 03:37 pm

Gondoltam be rakom ide.
Apumék megjárták a héten a Mátrát, aztán ezzel fogadott mikor hazaértek!

Kép

Még ennyi után is így néz ki a motor

Kép

Küllõre indul a gépszerkezet, 0 olajfogyasztás szinte, leheletnyi olajköd található egy-két helyen. Ezen kívül nem füstöl, megy is(mármint ahhoz képest, amennyire kell neki).

1C powa!!!! :rizspekta: :rizspekta:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik » 2012 júl. 28, 05:06 pm

én ugyanezt mondhatom el,és nekem nemsoká lesz egy csupa 4es fényképem:)
ce90 LB 1.8D


Válasz küldése