Dízel topic
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Mindegyik dieseknél úgy van, hogyha leveszem a gyújtást akkor a hûtõventilátor is megáll?
Mert egy erõteljesebb nyári pályázás után bekapcsol a ventilátor ha viszont leállítom a motort a venti is kikapcsol.
Minden tiszteletem a tervezõké de ez nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vagy rosszul gondolom?
Mert egy erõteljesebb nyári pályázás után bekapcsol a ventilátor ha viszont leállítom a motort a venti is kikapcsol.
Minden tiszteletem a tervezõké de ez nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vagy rosszul gondolom?
MR2 - 2001
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
De jó, hogy szóba hoztad. Ugye azt tudjuk, hogy a motor a leállítás után, mivel a hûtõ közeget már semmi nem forgatja, tovább melegszik egy ideig. A hûtõ ventilátor meg a menetszelet helyettesíti amikor a kocsi áll. Nekem fixa ideám, hogy ha bekapcsol a venti akkor nem állítom le. Lehetõleg a venti kikapcsolása utáni pillanatban állítom le. Akkor már nem melegszik fel annyira ismét, hogy szükségét érezze bekapcsolni. Egyszer kétszer vissza kapcsoltam direkt a gyújtást, hogy meggyõzõdjek róla. Amúgy annak semmi értelme, hogy a ventilátor álló motornál menjen. Mivel a hûtõ közeg nem forog a motorban, nem hûti az alkatrészeket. Én ahogy korábban leírtam a járatást javasolnám. Az hûti, vagy tervezd be, a pályázást, hogy az utolsó szakaszon már nem nyomod neki, hanem néha kiveszed üresbe, gurulsz. Amúgy ezt kicsit talán túl lihegjük. Valószínû, hogy jól van kitalálva, méretezve és idõzítve a hûtõrendszer.Pepe írta:Mindegyik dieseknél úgy van, hogyha leveszem a gyújtást akkor a hûtõventilátor is megáll?
Mert egy erõteljesebb nyári pályázás után bekapcsol a ventilátor ha viszont leállítom a motort a venti is kikapcsol.
Minden tiszteletem a tervezõké de ez nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vagy rosszul gondolom?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bubi 2012 aug. 04, 03:24 pm-kor.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 647
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Tibi tudomásom szerint nem vállal diesel-t. Ha már hozzá levinnéd Kunfehértóra, akkor ajánlom a Szekeres Diesel Mûhelyt Tázláron. Pár km-rel közelebb is van, és a precizitásukban, tudásukban én nem csalódtam. Tel: 78/455-143 (És Tibi is õket ajánlotta amikor porlasztócsúcsokat akartam cserélni.)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
denso
Szia,segitsegedet szeretnem kerni,nemreg vettem 1 avensis versot,ugyan az a bajom amit te leirtal,csttognak a duznik,denso kod 23670 27030,kihez vitted felijitani oket,nagyon idegesit a csattogasuk,koszicslaci105 írta:Megtörténtek a porlasztócsúcsok cseréi. Nem most, még március végén. DENSO-t végül nem találtam, Toyotát pedig nem akartam venni huszonezrekért darabját. Végül ZEXEL (Bosch) lett.
Made in Japan ez is, és 5500 Ft-ért jutottam hozzá darabjához (újak természetesen).
Tapasztalat két hónap után:
- Az erõs, kalapálás szerû hang (ami miatt cseréltem) lényegesen csillapodott.
- A motor járása szép egyenletes, mikor már bemelegszik feltûnõen csendes, szinte már dorombol, mint egy jóllakott macska![]()
![]()
- Erõsebb lett, ami fõleg az autó gyorsulásában mutatkozik meg.
Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, tavaly õsz óta még nem volt teletankolva, rész fogyasztást pedig nem mértem, nem néztem.
- streetracer
- Visszajáró
- Hozzászólások: 98
- Csatlakozott: 2008 feb. 10, 02:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
e9 dízel segítség
Sziasztok!
Segítségre/tanácsra lenne szükségem.
Lenne egy CE90 es corollám (1c motor)
Többtényezõs a dolog,most hogy bejött a hideg a 100 AH akksim megadta magát(hozzá tenném 9 éves
, beletettem egy 44 AH akksit mert csak ez van itthon.
Na most a helyzet az hogy nem indul reggelente ,jobban mondva indul de pár másodperc múlva le is áll szürke füstöt nyomja hátul ha beindul ,gondolom tul szivja magát.
Na most nem tudom mi lehet a baj ,a biztonság kedvéért beszereztem új izzítógyertyákat,új porlasztócsúcsokat ,és teljes gyári tömítés készletet.
Szerintetek mi a hiba ,mivel kezdjem,ha elkezdem cserélni mire figyeljek?
törés ellen hallottam a fékolajat stb... trükk
de pl. a porlasztócsucsnál van valami buktató?
Köszi szépen elõre is!
Segítségre/tanácsra lenne szükségem.
Lenne egy CE90 es corollám (1c motor)
Többtényezõs a dolog,most hogy bejött a hideg a 100 AH akksim megadta magát(hozzá tenném 9 éves

Na most a helyzet az hogy nem indul reggelente ,jobban mondva indul de pár másodperc múlva le is áll szürke füstöt nyomja hátul ha beindul ,gondolom tul szivja magát.
Na most nem tudom mi lehet a baj ,a biztonság kedvéért beszereztem új izzítógyertyákat,új porlasztócsúcsokat ,és teljes gyári tömítés készletet.
Szerintetek mi a hiba ,mivel kezdjem,ha elkezdem cserélni mire figyeljek?
törés ellen hallottam a fékolajat stb... trükk
de pl. a porlasztócsucsnál van valami buktató?
Köszi szépen elõre is!
Toyota Corolla XL Liftback 1.3
-
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
- Tartózkodási hely: Vác közelében
Re: e9 dízel segítség
Kinek mennyi olajat sikerült beletölteni az 1C-be olajcsere alkalmával ha a szûrõt is cserélte?
Csak azért kérdem mert nekem 4lityó ment bele úgyhogy kicsöpögtettem rendesen.Fura volt ezért ránéztem.Elvileg 5.3-at ír a kezelési,feltöltési mennyiségnek szûrõcserével.Kérdésem....1.3l hol van?Elbújt vagy fals az adat........
Vagy ami kizárt valamit benéztem

Csak azért kérdem mert nekem 4lityó ment bele úgyhogy kicsöpögtettem rendesen.Fura volt ezért ránéztem.Elvileg 5.3-at ír a kezelési,feltöltési mennyiségnek szûrõcserével.Kérdésem....1.3l hol van?Elbújt vagy fals az adat........


