Dízel topic

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 aug. 03, 02:08 pm

Mindegyik dieseknél úgy van, hogyha leveszem a gyújtást akkor a hûtõventilátor is megáll?
Mert egy erõteljesebb nyári pályázás után bekapcsol a ventilátor ha viszont leállítom a motort a venti is kikapcsol.
Minden tiszteletem a tervezõké de ez nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vagy rosszul gondolom?
MR2 - 2001

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 aug. 03, 06:50 pm

Pepe írta:Mindegyik dieseknél úgy van, hogyha leveszem a gyújtást akkor a hûtõventilátor is megáll?
Mert egy erõteljesebb nyári pályázás után bekapcsol a ventilátor ha viszont leállítom a motort a venti is kikapcsol.
Minden tiszteletem a tervezõké de ez nem biztos, hogy jót tesz a motornak, vagy rosszul gondolom?
De jó, hogy szóba hoztad. Ugye azt tudjuk, hogy a motor a leállítás után, mivel a hûtõ közeget már semmi nem forgatja, tovább melegszik egy ideig. A hûtõ ventilátor meg a menetszelet helyettesíti amikor a kocsi áll. Nekem fixa ideám, hogy ha bekapcsol a venti akkor nem állítom le. Lehetõleg a venti kikapcsolása utáni pillanatban állítom le. Akkor már nem melegszik fel annyira ismét, hogy szükségét érezze bekapcsolni. Egyszer kétszer vissza kapcsoltam direkt a gyújtást, hogy meggyõzõdjek róla. Amúgy annak semmi értelme, hogy a ventilátor álló motornál menjen. Mivel a hûtõ közeg nem forog a motorban, nem hûti az alkatrészeket. Én ahogy korábban leírtam a járatást javasolnám. Az hûti, vagy tervezd be, a pályázást, hogy az utolsó szakaszon már nem nyomod neki, hanem néha kiveszed üresbe, gurulsz. Amúgy ezt kicsit talán túl lihegjük. Valószínû, hogy jól van kitalálva, méretezve és idõzítve a hûtõrendszer.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bubi 2012 aug. 04, 03:24 pm-kor.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 aug. 04, 08:55 am

E9 1C-nél is mûködne a fordulatszámmérõs mûszerfal??
Abba is benne lehet a kötegbe a fordulatjel?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2012 aug. 04, 10:06 pm

toytomi írta:E9 1C-nél is mûködne a fordulatszámmérõs mûszerfal??
Abba is benne lehet a kötegbe a fordulatjel?
nincs benne :(
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 nov. 08, 08:25 pm

Mostanában magasabb fordulaton hallom a szelepek hangját.
Nem tudja valaki, hogy lehet a 2C motorokon szelepet állítani?
Toyotib? Te most újítottál egy ilyet csak Carinában?! :D
MR2 - 2001

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 647
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2012 nov. 09, 10:14 am

Tibi tudomásom szerint nem vállal diesel-t. Ha már hozzá levinnéd Kunfehértóra, akkor ajánlom a Szekeres Diesel Mûhelyt Tázláron. Pár km-rel közelebb is van, és a precizitásukban, tudásukban én nem csalódtam. Tel: 78/455-143 (És Tibi is õket ajánlotta amikor porlasztócsúcsokat akartam cserélni.)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 nov. 10, 04:13 pm

Nyáron beszéltem vele és akkor mesélte hogy generálozott egy diesel Carinát.
Alapjáraton nem mennék le oda.
Azért köszi az infót. :)
MR2 - 2001

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 nov. 19, 10:54 pm

Van esetleg olyan diesel Corollás klubtag akinek hidrotõkét kellett volna cserélni?
Nekem valószínû lassan kell. Érdekelne ha valakinek van valami tapasztalata.
MR2 - 2001

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 nov. 20, 05:50 am

Szerintem se az 1C se a 2C nem hidrotõkés. Én úgy tudom, hogy hézagoló korongos.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

mixivik
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 174
Csatlakozott: 2008 okt. 26, 12:34 am

Hozzászólás Szerző: mixivik » 2012 nov. 20, 08:36 pm

Pepe mibõl gondolod hogy kell?
ce90 LB 1.8D

valentin
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012 nov. 23, 07:32 pm
denso

Hozzászólás Szerző: valentin » 2012 nov. 23, 07:36 pm

cslaci105 írta:Megtörténtek a porlasztócsúcsok cseréi. Nem most, még március végén. DENSO-t végül nem találtam, Toyotát pedig nem akartam venni huszonezrekért darabját. Végül ZEXEL (Bosch) lett.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Made in Japan ez is, és 5500 Ft-ért jutottam hozzá darabjához (újak természetesen).

Tapasztalat két hónap után:
- Az erõs, kalapálás szerû hang (ami miatt cseréltem) lényegesen csillapodott.
- A motor járása szép egyenletes, mikor már bemelegszik feltûnõen csendes, szinte már dorombol, mint egy jóllakott macska :) :oops:
- Erõsebb lett, ami fõleg az autó gyorsulásában mutatkozik meg.

Fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, tavaly õsz óta még nem volt teletankolva, rész fogyasztást pedig nem mértem, nem néztem.
Szia,segitsegedet szeretnem kerni,nemreg vettem 1 avensis versot,ugyan az a bajom amit te leirtal,csttognak a duznik,denso kod 23670 27030,kihez vitted felijitani oket,nagyon idegesit a csattogasuk,koszi

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 nov. 24, 12:52 am

mixivik írta:Pepe mibõl gondolod hogy kell?
Csak abból gondolom mert bizonyos fordulat fölött ( nincs fordulatszámmérõm :) ) csattogó hangot ad ki.
Nyáron 120-130-nál hallottam ezt a csattogást, ami szerintem szelepcsattogás, de most már gyorsításnál is hallom :(
Miért, mi lehet még?
MR2 - 2001

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki » 2012 nov. 25, 12:08 am

Kipufogó rendszert Nézd át! :wink:
Sortömítés, vagy a rezonancia csõ...
A hengerfej tömítésnél is lehet bibi .
Nem nagyon akarom elhinni hogy szelep hézag probléma lehet.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
streetracer
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 98
Csatlakozott: 2008 feb. 10, 02:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest
e9 dízel segítség

Hozzászólás Szerző: streetracer » 2013 dec. 18, 03:52 pm

Sziasztok!


Segítségre/tanácsra lenne szükségem.


Lenne egy CE90 es corollám (1c motor)

Többtényezõs a dolog,most hogy bejött a hideg a 100 AH akksim megadta magát(hozzá tenném 9 éves :) , beletettem egy 44 AH akksit mert csak ez van itthon.
Na most a helyzet az hogy nem indul reggelente ,jobban mondva indul de pár másodperc múlva le is áll szürke füstöt nyomja hátul ha beindul ,gondolom tul szivja magát.

Na most nem tudom mi lehet a baj ,a biztonság kedvéért beszereztem új izzítógyertyákat,új porlasztócsúcsokat ,és teljes gyári tömítés készletet.

Szerintetek mi a hiba ,mivel kezdjem,ha elkezdem cserélni mire figyeljek?

törés ellen hallottam a fékolajat stb... trükk
de pl. a porlasztócsucsnál van valami buktató?


Köszi szépen elõre is!
Toyota Corolla XL Liftback 1.3

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében
Re: e9 dízel segítség

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2014 jan. 03, 11:18 pm

Kinek mennyi olajat sikerült beletölteni az 1C-be olajcsere alkalmával ha a szûrõt is cserélte?
Csak azért kérdem mert nekem 4lityó ment bele úgyhogy kicsöpögtettem rendesen.Fura volt ezért ránéztem.Elvileg 5.3-at ír a kezelési,feltöltési mennyiségnek szûrõcserével.Kérdésem....1.3l hol van?Elbújt vagy fals az adat........ :roll: Vagy ami kizárt valamit benéztem :) 8)


Válasz küldése