Dízel topic

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm
Dízel topic

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 07, 10:13 pm

Sziasztok! Irjon ide mindenki akinek diesel gépe van!
Várom az írásokat.

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 08, 10:37 am

Itt tényleg csak nekem van diesel?
nem ír senki?

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 jan. 08, 12:11 pm

Fateromnak van egy E9 Liftback Dieselje. 400e km után is még pöccre indul, jól is megy is mármint a hasonló korabeli szívó dieselekhez képest brutál hogy megy, olajfolyás és fogyasztás nulla, szóval király a gép. Egy igazi elpusztíthatatlan valami :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2012 jan. 08, 12:35 pm

Úgynézki az apák már csak ilyen dieselesek. :D
Nálunk is fater használ egy 1.4 D-4D E12 Corollát. 63e körül van benne. Semmi baja nincs. 1.4-hez képest baromi erõs, és 4.8-at fogyaszt vegyesen. :wink:

Bár az összeszerelés minõsége nem a legjobb. Kicsit zörögnek a kárpitok itt-ott, viszont az E11-nél nagyságrendekkel halkabb. De a futómûve butább... :?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker
Re: Diesel

Hozzászólás Szerző: Bardos6 » 2012 jan. 08, 12:36 pm

kori írta:Sziasztok! Irjon ide mindenki akinek diesel gépe van!
Várom az írásokat.
Szia van konkrét kérdésed a dieselekkel kapcsolatba vagy csak unatkozol és megpróbálod megtölteni a fórum tárhelyét?
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm
Re: Diesel

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 08, 03:31 pm

Bardos6 írta:
kori írta:Sziasztok! Irjon ide mindenki akinek diesel gépe van!
Várom az írásokat.
Szia van konkrét kérdésed a dieselekkel kapcsolatba vagy csak unatkozol és megpróbálod megtölteni a fórum tárhelyét?
Szia!
Nincs konkrétabban.nekem 2.0diesel van e10-ben.
Tapasztalatok érdekelnek,vélemények.
Mert itt mindenki szinte benzinesrõl ír.
Remélem nem baj :wink:

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 08, 03:32 pm

PiciPeti írta:Úgynézki az apák már csak ilyen dieselesek. :D
Nálunk is fater használ egy 1.4 D-4D E12 Corollát. 63e körül van benne. Semmi baja nincs. 1.4-hez képest baromi erõs, és 4.8-at fogyaszt vegyesen. :wink:

Bár az összeszerelés minõsége nem a legjobb. Kicsit zörögnek a kárpitok itt-ott, viszont az E11-nél nagyságrendekkel halkabb. De a futómûve butább... :?
Én yarisba szeretnék egy ilyet,kiváncsi lennék mit tud abban a kis kaszniba.

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 jan. 14, 10:14 pm

Szia!

Nekem is E10 2.0D van.
Sajnos kevesen vagyunk itt akiknek diesel van. De ha van kérdésed, a szakavatott klubtagok
biztos sok kérdésedre tudnak választ adni.
Enyém lassan 3 éve van meg, közel 360 ezer km-rel és semmi bajom nem volt még vele.
MR2 - 2001

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 17, 04:51 pm

Pepe írta:Szia!

Nekem is E10 2.0D van.
Sajnos kevesen vagyunk itt akiknek diesel van. De ha van kérdésed, a szakavatott klubtagok
biztos sok kérdésedre tudnak választ adni.
Enyém lassan 3 éve van meg, közel 360 ezer km-rel és semmi bajom nem volt még vele.
Szia!
Nekem nagyon lassan melegszik be a gép sokáig kell mennem vele amig felmegy középre a mutató.Neked?
Tied mennyit fogyaszt?
Nekem szorult mostanában az elsõ fékem is de az már megoldódott.
Az enyémben 330.000van semmi baja.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 jan. 17, 04:58 pm

Ez ismerõs az 1C-s motornál is. Legalább 10 km-t kell menni mire bemelegszik, aztán minden oké. Ja és nagyon gyorsan hûl vissza.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pepe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Pepe » 2012 jan. 20, 10:48 am

kori írta:
Pepe írta:Szia!

Nekem is E10 2.0D van.
Sajnos kevesen vagyunk itt akiknek diesel van. De ha van kérdésed, a szakavatott klubtagok
biztos sok kérdésedre tudnak választ adni.
Enyém lassan 3 éve van meg, közel 360 ezer km-rel és semmi bajom nem volt még vele.
Szia!
Nekem nagyon lassan melegszik be a gép sokáig kell mennem vele amig felmegy középre a mutató.Neked?
Tied mennyit fogyaszt?
Nekem szorult mostanában az elsõ fékem is de az már megoldódott.
Az enyémben 330.000van semmi baja.
Szia,

Nekem kombi van ezért biztos több a fogyasztásom mint neked.
5,5 liter/100 km vegyesen. Télen lehet hogy egy kicsit több de 6 liter alatt szokott lenni. Osztrák gázolajjal inkább 5 liter a fogyasztás.
A vízfelmelegedésnél sosem tapasztaltam, hogy lassú lenne. Bár én fûtött garázsban állok vele. De ha kint van, akkor sem kell 10km hogy felmelegedjen.
Én amúgy ha bejön a hideg szoktam egy valamilyen lapot (pl: mûanyag) tenni a hûtõ elé, de nem az egész elé csak oda ahol nincs a ventilátor, hogy elõbb bemelegedjen.
Lehet amúgy hogy segítene egy hûtõrendszer takarítás is.
MR2 - 2001

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 20, 01:46 pm

Nekem is ott körül van a fogyasztásom,de most a fékem egy kicsit fog, nem tudom mi lehet vele,egyszer jobban bekeményedik és fog utána jó.Gumit keresek most mert az alufelnimre csak 1 85x55x15jó.esetleg ha valaki tud jó áron használtat szóljon.

kori
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2011 dec. 26, 08:47 pm

Hozzászólás Szerző: kori » 2012 jan. 20, 01:48 pm

Ha a rendszered koszos lenne akkor melegedne,nekem a termosztát volt rosz nem akart bemelegedni de most egy fokkal jobb de igy sem az igazi.

Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Kalmi » 2012 jan. 20, 10:37 pm

kori írta:Ha a rendszered koszos lenne akkor melegedne,nekem a termosztát volt rosz nem akart bemelegedni de most egy fokkal jobb de igy sem az igazi.
A fûtés is nagyon sokat számít, sok hõt elvesz és lényegesen lassabban melegszik be a motor. Gondolom, ezzel sok újat nem mondtam.
E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2012 jan. 22, 06:46 pm

toytomi írta:Ez ismerõs az 1C-s motornál is. Legalább 10 km-t kell menni mire bemelegszik, aztán minden oké. Ja és nagyon gyorsan hûl vissza.
Nekem volt már 1C és 2C-s tapasztalatom is:

Nem értek egyet, hogy lassan melegedne be, és gyorsan hül.

Ha rendben van, és gyári TOYOTA termosztát van a motorban, akkor 4-5 km használat után már meleget fúj az utastérbe mindkét dízel verda. Az E9 és az E10 dízelnek is gyárilag hõszigetelt a mocitetõje, egyetlen benzinesen sem láttam ilyet. A motor sokáig megtartja a hõjét, sokkal tovább, mint a benzines. Nem csak a hõszigetelés miatt, hanem a nagyobb motorblokk hõkapacitása, az 1 literrel több motorolaj és hûtõfolyadékban tárolt hõ miatt is. A Gt-i sokkal, de sokkal hamarabb kihül ugyanolyan körülmények között vizsgálva. Ha a dízelt reggel egyszer beindítod, akkor aznap indítva bármikor sokkal könnyebben és egyenletesebben indul.

Fogyasztások pedig vegyes használat mellett:
1C 4,6-5,0
2C 4,8 -5,2

csak jókat tudok mondani róluk, mindkettõ még bejáratós: az egyikben 250 ezer, a másikban 280 ezer van! :lol:
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6


Válasz küldése