Dízel topic
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Dízel topic
Többen itt autób@zik vagyunk, így zsigerből tudjuk, hogy kerüljük a modern magas nyomású dízeleket. (A korábbi 1C, 2C-(T) az Isten! Ne keverjük ide őket!)
Most viszont személyesen is tapasztalom azt, amitől az okos emberek óvják a felhasználókat. Fogadjátok meg a szavaikat és hagyjátok a modern dízel buzériát, még ha elsőre nagyon csábító is. Benzinessel is lehet gazdaságosan közlekedni, ne legyetek restek, gőgösek vezetéstechnikai tanácsot kérni!, na meg ugye ott a HSD és a full elektromos technológia, ami már nem a jövő...
Szerencsére nem a saját autómba kell locsolni a pénzt, bosszankodni, mert a műszerfal karácsonyfára emlékeztet, netán szerviz üzembe vált a kocsi, vagy, mert netán nélkülöznöm kell több napra-hétre az egyetlem autómat, de próbálok segíteni, így szembesülök szépen a hibákkal.
A Német, Francia és Olasz dízeleket most hagyjuk....
Sajnos a Toyotákkal is van baj.
Még az első generációsokból a 2000-es évek elejéről 1-2 motor csak-csak. De utána legyen az javított széria vagy sem, durván beleszaladhatunk a több 100 ezres (akár milliós) javításokba is.
Tudásom és tapasztalatom a béka segge alatt, de talán több szivárgott hozzám, mint 1-1 felhasználóhoz.
Kiemelném a 2CDFTV-t (2.2 D4D ~150 Le)
És a 2CDFHV-t (2.2 D-Cat ~170Le)
- Folyamatos füstölési gondok. Ilyen színű, olyan színű, ekkor, akkor produkálja... Nem ám kicsi. Ultraciki felhők!!
- Ugyan nagy kaszniban, de még ehhez képest is meglepően nagy fogyasztás
- Iszonyatosan kényes a használati körülményekre. (megtett táv, városi ciklus...)
- Részecske szűrő
- EGR
- 5. injektor
- Vezérlőelektronika frissítések
- Injektorok
- Magasnyomású pumpa
- Dugattyú horony és gyűrű gondok
- Megnyomódott síkú, cserére szoruló hengerfej és blokk!
- Elektromos TPS
- Esetleges Turbo gondok
- Olajfogyasztás
- Lendkerék
- Rendszeres hibakódok, melyek logikusan viszik magukkal a többi rendszert (elektromos kézi, VSC, ABS...)
Nem pár ezer Ft-os tételekről írok. Hatalmas összegek lehetnek!
Nyilván van megkímélt, már a vásárlás napjától a gyári előírtnál rendszeresebben szervizelt, csak prémium üzemanyaggal és olajjal töltött autó, DE még azoknál is akad baj
Előfordul 1-2 generáció gyártási ciklusának végén egy-egy javított motorszám tartomány, netán cserélt motorú autó, de azokat ki tudja biztosra és sikerül kifogni őket? És még azok sem garanciák az önfeledt autózásra.
Lehet jobb egy 2.0 1CDFTV vagy egy 1.4 1NDTV, de még azoknál is találkozunk pár problémával.
Tudom ez a post nem szép tőlem.
Félreértés ne essék, imádom a Toyotát és kiváló autókat tud produkálni Ez nem a márka ellen szól... Szinte minden egyéb gyártónál vannak gondok ezekkel a motorokkal. SŐT.... Vannak, amik sokkal komolyabb problémákkal (vezérlés, henger-, dugó- törés..) és sokkal rendszeresebb meghibásodásokkal küzdenek.
Csupán a laikus vásárlókat szeretném megóvni a felesleges kockázattól és a buta tévhitektől:
- Mert nem butaság, hogy egy dízelnél, ha egy tankolásnál spórolunk is magunknak 1-2 ezer Ft-ot, pár év múlva jó eséllyel 5-600 ezret kell kiadnunk a kezünkből. (ami egyszerre egy összegben mindig jobban fáj)
- Mert nem mindig hatalmas a fogyasztás különbség adott autó benzines vagy dízel motora közt! Már vannak nagyon gazdaságos benzinesek is! (Pl: T25 Ave 1ZZFE kontra T25 Ave 2CDFTV)
- Mert még ha az "alulról milyet tol" érzés miatt úgy is érezzük, általában NEM erősebb a palettából elérhető dízel autó a benzines társánál.
- Mert nem szennyezi saját és családja szervezetét (bőrön és légutakon át) a "retkes" dízellel. És mások is tisztább környezetben élhetnek, ha kihalnak végre az utakról a koromgyártók.
- Mert nincs idegesítő traktor hangja (még ha a Toyota dízel az egyik legkultúráltabban jár is).
- Mert az üzemanyagok árában már régóta nincs hatalmas különbség... Sőt jó ideje kicsit a gázolaj drágább már!
Mindez persze a HASZNÁLT D4D vásárlásra igaz. Aki megteheti, hogy kigurítja a szalonból (vagy megveszi 1 évesen) és eladja 3-4-5 évesen gariidő közelében, az valószínű a legtöbb hibával nem fog találkozni. A baj az, hogy az átlag magyar felhasználó simán vesz 8-15 évesen is dízelt. Na és itt már van baj bőven...
Bocsánat a negatív hangvételért, de tényleg nemes célt próbál szolgálni.
Csak saját vélemény volt, mondom nagyon kevés tudással és tapasztalattal.
Én örülnék a legjobban, ha most jönnének az ellenérvelések és kiderülne, hogy tévedtem, mint pl: "6 éve használom és a kötelezőkön kívül nem költöttem a motorra"
És végszóként
Most találtam Lexus IS 220D-s fórumon óriás javítás (7000£) után:
Most viszont személyesen is tapasztalom azt, amitől az okos emberek óvják a felhasználókat. Fogadjátok meg a szavaikat és hagyjátok a modern dízel buzériát, még ha elsőre nagyon csábító is. Benzinessel is lehet gazdaságosan közlekedni, ne legyetek restek, gőgösek vezetéstechnikai tanácsot kérni!, na meg ugye ott a HSD és a full elektromos technológia, ami már nem a jövő...
Szerencsére nem a saját autómba kell locsolni a pénzt, bosszankodni, mert a műszerfal karácsonyfára emlékeztet, netán szerviz üzembe vált a kocsi, vagy, mert netán nélkülöznöm kell több napra-hétre az egyetlem autómat, de próbálok segíteni, így szembesülök szépen a hibákkal.
A Német, Francia és Olasz dízeleket most hagyjuk....
Sajnos a Toyotákkal is van baj.
Még az első generációsokból a 2000-es évek elejéről 1-2 motor csak-csak. De utána legyen az javított széria vagy sem, durván beleszaladhatunk a több 100 ezres (akár milliós) javításokba is.
Tudásom és tapasztalatom a béka segge alatt, de talán több szivárgott hozzám, mint 1-1 felhasználóhoz.
Kiemelném a 2CDFTV-t (2.2 D4D ~150 Le)
És a 2CDFHV-t (2.2 D-Cat ~170Le)
- Folyamatos füstölési gondok. Ilyen színű, olyan színű, ekkor, akkor produkálja... Nem ám kicsi. Ultraciki felhők!!
- Ugyan nagy kaszniban, de még ehhez képest is meglepően nagy fogyasztás
- Iszonyatosan kényes a használati körülményekre. (megtett táv, városi ciklus...)
- Részecske szűrő
- EGR
- 5. injektor
- Vezérlőelektronika frissítések
- Injektorok
- Magasnyomású pumpa
- Dugattyú horony és gyűrű gondok
- Megnyomódott síkú, cserére szoruló hengerfej és blokk!
- Elektromos TPS
- Esetleges Turbo gondok
- Olajfogyasztás
- Lendkerék
- Rendszeres hibakódok, melyek logikusan viszik magukkal a többi rendszert (elektromos kézi, VSC, ABS...)
Nem pár ezer Ft-os tételekről írok. Hatalmas összegek lehetnek!
Nyilván van megkímélt, már a vásárlás napjától a gyári előírtnál rendszeresebben szervizelt, csak prémium üzemanyaggal és olajjal töltött autó, DE még azoknál is akad baj
Előfordul 1-2 generáció gyártási ciklusának végén egy-egy javított motorszám tartomány, netán cserélt motorú autó, de azokat ki tudja biztosra és sikerül kifogni őket? És még azok sem garanciák az önfeledt autózásra.
Lehet jobb egy 2.0 1CDFTV vagy egy 1.4 1NDTV, de még azoknál is találkozunk pár problémával.
Tudom ez a post nem szép tőlem.
Félreértés ne essék, imádom a Toyotát és kiváló autókat tud produkálni Ez nem a márka ellen szól... Szinte minden egyéb gyártónál vannak gondok ezekkel a motorokkal. SŐT.... Vannak, amik sokkal komolyabb problémákkal (vezérlés, henger-, dugó- törés..) és sokkal rendszeresebb meghibásodásokkal küzdenek.
Csupán a laikus vásárlókat szeretném megóvni a felesleges kockázattól és a buta tévhitektől:
- Mert nem butaság, hogy egy dízelnél, ha egy tankolásnál spórolunk is magunknak 1-2 ezer Ft-ot, pár év múlva jó eséllyel 5-600 ezret kell kiadnunk a kezünkből. (ami egyszerre egy összegben mindig jobban fáj)
- Mert nem mindig hatalmas a fogyasztás különbség adott autó benzines vagy dízel motora közt! Már vannak nagyon gazdaságos benzinesek is! (Pl: T25 Ave 1ZZFE kontra T25 Ave 2CDFTV)
- Mert még ha az "alulról milyet tol" érzés miatt úgy is érezzük, általában NEM erősebb a palettából elérhető dízel autó a benzines társánál.
- Mert nem szennyezi saját és családja szervezetét (bőrön és légutakon át) a "retkes" dízellel. És mások is tisztább környezetben élhetnek, ha kihalnak végre az utakról a koromgyártók.
- Mert nincs idegesítő traktor hangja (még ha a Toyota dízel az egyik legkultúráltabban jár is).
- Mert az üzemanyagok árában már régóta nincs hatalmas különbség... Sőt jó ideje kicsit a gázolaj drágább már!
Mindez persze a HASZNÁLT D4D vásárlásra igaz. Aki megteheti, hogy kigurítja a szalonból (vagy megveszi 1 évesen) és eladja 3-4-5 évesen gariidő közelében, az valószínű a legtöbb hibával nem fog találkozni. A baj az, hogy az átlag magyar felhasználó simán vesz 8-15 évesen is dízelt. Na és itt már van baj bőven...
Bocsánat a negatív hangvételért, de tényleg nemes célt próbál szolgálni.
Csak saját vélemény volt, mondom nagyon kevés tudással és tapasztalattal.
Én örülnék a legjobban, ha most jönnének az ellenérvelések és kiderülne, hogy tévedtem, mint pl: "6 éve használom és a kötelezőkön kívül nem költöttem a motorra"
És végszóként
Most találtam Lexus IS 220D-s fórumon óriás javítás (7000£) után:
although he said this would happen again at some point as my commute to work is only about 10 miles. So I think I will be keeping it until next spring and be going back to petrol or possibly hybrid
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Dízel topic
Sajnos igazad van.
Volt a családban egy 2.2 170Le Ave, akkor újonnan jött ki a szalonból. Jól ment, de már garanciaidő alatt voltak benne gondok, amiket írtál:
-Karácsonyfa-effektus a műszerfalon
-Szervíz módba váltott a vezérlés
-Stb.
Ez a dízelezés csak Európában lett nagy divat, de személyautóknál itt is leginkább a lobbi tolta. Teherautóknál egyértelműen gazdaságosabb egy dízel, de ne feledjük, hogy már maga a gázolaj is fajlagosan kb. 10%-kal több energiát hordoz, mint a benzin. Tehát a fogyasztás különbségének egy része (harmada-fele) önmagában ebből ered, nem csak a dízel hatékonyságából.
Ez persze csak fizika, a lobbi pedig az, hogy a gázolajon kevesebb a jövedéki adó (110Ft/l) még így is, mint a benzinen (120Ft/l), tehát aki benzint tankol a kúton, az ugyanannyi vásárolt energiáért közel 20%-kal több adót fizet. Ez nyilván nem fair, mert amúgy semmivel nem szennyez kevesebbet egy dízel*, sőt! Ez leginkább a lobbi eredménye.
*Sajnos az EuroVI-os benzinesek is kormolnak most már, a CO2 leszorításának (ami egyébként a legkevéssé ártalmas) forszírozása oda vezetett, hogy sokkal több ténylegesen mérgező anyagot pufognak a mai benzinesek, mint a szívók az EuroIII-IV korszakban.
Volt a családban egy 2.2 170Le Ave, akkor újonnan jött ki a szalonból. Jól ment, de már garanciaidő alatt voltak benne gondok, amiket írtál:
-Karácsonyfa-effektus a műszerfalon
-Szervíz módba váltott a vezérlés
-Stb.
Ez a dízelezés csak Európában lett nagy divat, de személyautóknál itt is leginkább a lobbi tolta. Teherautóknál egyértelműen gazdaságosabb egy dízel, de ne feledjük, hogy már maga a gázolaj is fajlagosan kb. 10%-kal több energiát hordoz, mint a benzin. Tehát a fogyasztás különbségének egy része (harmada-fele) önmagában ebből ered, nem csak a dízel hatékonyságából.
Ez persze csak fizika, a lobbi pedig az, hogy a gázolajon kevesebb a jövedéki adó (110Ft/l) még így is, mint a benzinen (120Ft/l), tehát aki benzint tankol a kúton, az ugyanannyi vásárolt energiáért közel 20%-kal több adót fizet. Ez nyilván nem fair, mert amúgy semmivel nem szennyez kevesebbet egy dízel*, sőt! Ez leginkább a lobbi eredménye.
*Sajnos az EuroVI-os benzinesek is kormolnak most már, a CO2 leszorításának (ami egyébként a legkevéssé ártalmas) forszírozása oda vezetett, hogy sokkal több ténylegesen mérgező anyagot pufognak a mai benzinesek, mint a szívók az EuroIII-IV korszakban.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Dízel topic
Tudom nem elégít ki minden igényt, de
már 1,5 milliótól lehet venni Prius 2-t. A hybrid sem elérhetetlen technológia már. És iszonyatosan megbízhatók!
Csak példa. Én sem azt fogom venni következő autónak
már 1,5 milliótól lehet venni Prius 2-t. A hybrid sem elérhetetlen technológia már. És iszonyatosan megbízhatók!
Csak példa. Én sem azt fogom venni következő autónak
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Dízel topic
Egyetértek maximálisan a meglátással. A régi adagolós dieselekkel klasszisokkal kevesebb baj fordul elő, mint a common rail-esekkel. Főleg nálunk a hitvány minőségű üzemanyagok miatt.
Az egy dolog, hogy kevesebbel beéri mint egy Otto motor, de már ha csak egy mezei szervízből indulunk ki, akkor is látszik, hogy ott elveszik az a plussz amit a tankolásokkal spórolunk. Két-háromszoros áruk van a szűrőknek pl. És akkor ott a vezérlés, netán az erősített motor alaktrészek stb.
Tanuló éveim alatt a Toyotában többször kellett diesel motort megbontani, mint benzinest.
Az egy dolog, hogy kevesebbel beéri mint egy Otto motor, de már ha csak egy mezei szervízből indulunk ki, akkor is látszik, hogy ott elveszik az a plussz amit a tankolásokkal spórolunk. Két-háromszoros áruk van a szűrőknek pl. És akkor ott a vezérlés, netán az erősített motor alaktrészek stb.
Tanuló éveim alatt a Toyotában többször kellett diesel motort megbontani, mint benzinest.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Dízel topic
No, akkor első partizánként:
2007 márciusban vettük át az 1.4D-4D Corollát a szalonban. Azóta belement ~92e km. Kötelező szervizen, kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmire se kellett még költeni.
Városban 5l-el járok el. (Dunaharaszti-Bp. Blaha, reggeli csúcsban, délután lazább időpontokban), országúton 4,5-5,5 között fogyaszt, pályán 150-ig 6l alatt...
Az éves szerviz (szűrők, olajcsere) megvan 25e-ből. (Mobil1 ESP, gyári olajszűrő, wix pollen, blueprint légszűrő)
Ez a motor hozza egy modernebb 1.6-os benzines dinamizmusát (normálisan használva, tehát nem leszabályzásig forgatott benzinesről beszélünk, ahol az amúgy a dízelnél 3x többet fogyaszt így...), miközben a gyorsítások, előzések 80%-át meg lehet oldani gázadással, visszaváltás nélkül...
Károsanyag kibocsájtás adott sajnos, de az új közvetlen befecskendezéses benzinesek ugyanezek pepitában, csak a több égéstermék mégtöbb károsanyagot rejt magában. Ráadásul lassan semmivel se egyszerűbbek mint egy dízel...
Elektromos autóknál pedig a gyártás energia, és nyersanyag szükséglete, azok előállítása, majd elhasználás utáni kezelése, újrahasznosítása legalább ennyi problémát vet fel. Ráadásul a kibocsájtást se tudjuk csökkenteni lényegesen, max centralizálni. Esetleg építünk még sok-sok atomerőművet...
Sokminden nem fog változni szerintem, csak átrendeződnek a játékosok. (szennyezés, kibocsájtás, jövőre gyakorolt hatás)
2007 márciusban vettük át az 1.4D-4D Corollát a szalonban. Azóta belement ~92e km. Kötelező szervizen, kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmire se kellett még költeni.
Városban 5l-el járok el. (Dunaharaszti-Bp. Blaha, reggeli csúcsban, délután lazább időpontokban), országúton 4,5-5,5 között fogyaszt, pályán 150-ig 6l alatt...
Az éves szerviz (szűrők, olajcsere) megvan 25e-ből. (Mobil1 ESP, gyári olajszűrő, wix pollen, blueprint légszűrő)
Ez a motor hozza egy modernebb 1.6-os benzines dinamizmusát (normálisan használva, tehát nem leszabályzásig forgatott benzinesről beszélünk, ahol az amúgy a dízelnél 3x többet fogyaszt így...), miközben a gyorsítások, előzések 80%-át meg lehet oldani gázadással, visszaváltás nélkül...
Károsanyag kibocsájtás adott sajnos, de az új közvetlen befecskendezéses benzinesek ugyanezek pepitában, csak a több égéstermék mégtöbb károsanyagot rejt magában. Ráadásul lassan semmivel se egyszerűbbek mint egy dízel...
Elektromos autóknál pedig a gyártás energia, és nyersanyag szükséglete, azok előállítása, majd elhasználás utáni kezelése, újrahasznosítása legalább ennyi problémát vet fel. Ráadásul a kibocsájtást se tudjuk csökkenteni lényegesen, max centralizálni. Esetleg építünk még sok-sok atomerőművet...
Sokminden nem fog változni szerintem, csak átrendeződnek a játékosok. (szennyezés, kibocsájtás, jövőre gyakorolt hatás)
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Dízel topic
Ha valakinek 1C-s motornál folyik az adagolóból a gázolaj az előtöltés szabályzánól, nekem van egy megoldásom rá, anélkül, hogy le kelljen szerelni, aztán előtöltést állítgatni, stb. Az első tömítés teljesen jól hozzáférhető helyen van, de a hátsó kicsit macerásabb. Alul se, oldalról se lehet benyúlni, csak ha le van véve az adagoló, vagy... fentről, ha le vesszük a szívó torkot
Itt az első
Ez meg a hátsó
Így abszolút lehetetlen hozzáférni
És ennyire bontottam szét, azután táncolni lehet annyi hely van
Még mielőtt szó éri a ház elejét, nem kell a vezérlés burkolatot is megbontani, csak nincs csukós T kulcsom és a szívótorok egyik anyájához így tudtam hozzáférni bal oldalról.
Ezen ugye nem is kell csodálkozni, hogy folyik 26 év meg 460000 km után
25mm a belső átmérő, meg ~3mm lehett. Csapágyboltba mintával a kézben elmentem, 2,5 vagy 3-ast ajánlottak, de szerintem az utóbbi a vastagsága gyárilag.
Ezt a két tömítést kell kicserélni és szárazság lesz egyből. Meg persze kell egy szívósor tömítés is, de ez a 3 tétel nem egy ház ára.
Itt az első
Ez meg a hátsó
Így abszolút lehetetlen hozzáférni
És ennyire bontottam szét, azután táncolni lehet annyi hely van
Még mielőtt szó éri a ház elejét, nem kell a vezérlés burkolatot is megbontani, csak nincs csukós T kulcsom és a szívótorok egyik anyájához így tudtam hozzáférni bal oldalról.
Ezen ugye nem is kell csodálkozni, hogy folyik 26 év meg 460000 km után
25mm a belső átmérő, meg ~3mm lehett. Csapágyboltba mintával a kézben elmentem, 2,5 vagy 3-ast ajánlottak, de szerintem az utóbbi a vastagsága gyárilag.
Ezt a két tömítést kell kicserélni és szárazság lesz egyből. Meg persze kell egy szívósor tömítés is, de ez a 3 tétel nem egy ház ára.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- dieselsuxx
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
- Tartózkodási hely: Velence
- Kapcsolat:
Re: Dízel topic
Friss 1CD-FTV émények:
1,5 éve van nálam a T25-ös paripa. Azóta 63000 km-t sikerült belerakni, így állunk most 241000-nál. Abszolút benzinpárti vagyok, de számolni is tudok és nem vagyok a saját zsebem ellensége.
Mintha utóbbi időben a motor hangja nyersebb lenne és pályán 100-as sebességkorlát feloldásánál olyan érzésem volt, mintha elment volna a töltőnyomás. Visszaváltás, padlógáz, megjavul. Sajnos egyre sűrűbben jött elő a probléma. Turbó kizárva, mert az nem javul meg magától. Hosszú út előtt állva nem nyugtatott meg a helyzet.
Következőket csináltam:
- Üzemanyagszűrő csere
- EGR szelep kiszerel, kikapar, egértisztítóval kifúj, összerak.
- SCV mágnesszelep csere (Bárdinál 120k Ft, de a lengyel barátainknál találtam 30k Ft-ért bontatlan gyárit)
- Rendszertisztító adalék a biodízeles női felmenőibe
Harmincvalahány ezerből meg is volt a mutatvány. Szívás volt vele, pl: turbócsövek leszerelése, magasnyomásu dízelcső az SCV szelep imbuszos ( ) csavarja előtt, EGR vízhűtött, tehát a víz is elfolyott. A lényeg, hogy kb 2 órás szereléssel helyreraktam és jobb lett mint amikor megvettem. Hibamentesen kigurultunk Londonba és megpakolva, GPS szerint tudja a 200-at. Ez óra szerint 210 és 3 km/h-val több a gyári adatnál.
1,5 éve van nálam a T25-ös paripa. Azóta 63000 km-t sikerült belerakni, így állunk most 241000-nál. Abszolút benzinpárti vagyok, de számolni is tudok és nem vagyok a saját zsebem ellensége.
Mintha utóbbi időben a motor hangja nyersebb lenne és pályán 100-as sebességkorlát feloldásánál olyan érzésem volt, mintha elment volna a töltőnyomás. Visszaváltás, padlógáz, megjavul. Sajnos egyre sűrűbben jött elő a probléma. Turbó kizárva, mert az nem javul meg magától. Hosszú út előtt állva nem nyugtatott meg a helyzet.
Következőket csináltam:
- Üzemanyagszűrő csere
- EGR szelep kiszerel, kikapar, egértisztítóval kifúj, összerak.
- SCV mágnesszelep csere (Bárdinál 120k Ft, de a lengyel barátainknál találtam 30k Ft-ért bontatlan gyárit)
- Rendszertisztító adalék a biodízeles női felmenőibe
Harmincvalahány ezerből meg is volt a mutatvány. Szívás volt vele, pl: turbócsövek leszerelése, magasnyomásu dízelcső az SCV szelep imbuszos ( ) csavarja előtt, EGR vízhűtött, tehát a víz is elfolyott. A lényeg, hogy kb 2 órás szereléssel helyreraktam és jobb lett mint amikor megvettem. Hibamentesen kigurultunk Londonba és megpakolva, GPS szerint tudja a 200-at. Ez óra szerint 210 és 3 km/h-val több a gyári adatnál.
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
Re: Dízel topic
sziasztok!
mi a véleményetek a corolla d4d 116 lóerős verziójáról? jó választás volt? érdemes egy optimalizáló chippelésre elvinni? a "jobb fogyasztás" érdekében
mi a véleményetek a corolla d4d 116 lóerős verziójáról? jó választás volt? érdemes egy optimalizáló chippelésre elvinni? a "jobb fogyasztás" érdekében
’05 E12 Corolla 1CD-FTV 2.0 D4D 85kw
- dieselsuxx
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
- Tartózkodási hely: Velence
- Kapcsolat:
Re: Dízel topic
2 év ill. 95k km tapasztalatom van ezzel a motorral. Tökéletesen elégedett vagyok vele. Egy dízelspecifikus gond volt vele az említett távon, mégpedig az SCV szelep ragadása a magasnyomású szivattyún. Persze nem hagyott ott emiatt. 30k forintba fájt a cseréje. Levontam a következtetést és csak prémium dieselt kap, amiben nincs biodiesel. Rendszeresen kap tisztító adalékot és 2T olajat (mivel nincsen részecskeszűrő). Tízezrenként kap friss olajat és 272k km-el a háta mögött gyorsabb a gyári végsebességnél. Nem kokszolódik. EGR szelep ekkora táv után is tiszta belülről. Nem túl nagy a litertelljesítménye, többek között ezért előlegezem meg neki az örök élet, plusz egy napot.adamB írta:sziasztok!
mi a véleményetek a corolla d4d 116 lóerős verziójáról? jó választás volt? érdemes egy optimalizáló chippelésre elvinni? a "jobb fogyasztás" érdekében
Okos emberek szerint 300k km után jönnek az injektor gondok. Erről majd jövőre beszámolok
Csippezést nekem is ajánlották. Több erő, kisebb fogyasztás, talán még örökmozgó is lenne belőle. Ha viszont nem, akkor legalább az alacsonyabb fordulaton jelentkező nagyobb nyomaték és rezgés biztosan jót tesz a 600k forintos kettőstömegű lendkeréknek. Azaz csippeljen akinek két anyja van.
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Dízel topic
Jól beszélsz!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Re: Dízel topic
köszi a választ, akkor marad a 116lóerő.dieselsuxx írta:2 év ill. 95k km tapasztalatom van ezzel a motorral. Tökéletesen elégedett vagyok vele. Egy dízelspecifikus gond volt vele az említett távon, mégpedig az SCV szelep ragadása a magasnyomású szivattyún. Persze nem hagyott ott emiatt. 30k forintba fájt a cseréje. Levontam a következtetést és csak prémium dieselt kap, amiben nincs biodiesel. Rendszeresen kap tisztító adalékot és 2T olajat (mivel nincsen részecskeszűrő). Tízezrenként kap friss olajat és 272k km-el a háta mögött gyorsabb a gyári végsebességnél. Nem kokszolódik. EGR szelep ekkora táv után is tiszta belülről. Nem túl nagy a litertelljesítménye, többek között ezért előlegezem meg neki az örök élet, plusz egy napot.adamB írta:sziasztok!
mi a véleményetek a corolla d4d 116 lóerős verziójáról? jó választás volt? érdemes egy optimalizáló chippelésre elvinni? a "jobb fogyasztás" érdekében
Okos emberek szerint 300k km után jönnek az injektor gondok. Erről majd jövőre beszámolok
Csippezést nekem is ajánlották. Több erő, kisebb fogyasztás, talán még örökmozgó is lenne belőle. Ha viszont nem, akkor legalább az alacsonyabb fordulaton jelentkező nagyobb nyomaték és rezgés biztosan jót tesz a 600k forintos kettőstömegű lendkeréknek. Azaz csippeljen akinek két anyja van.
Erre a tisztító adalékra majd én is odafigyelek meg az üzemanyagra is. Te milyen adalékot használsz, mi vált be neked? Vezérlés csere milyen km-ként esedékes 80-100?
’05 E12 Corolla 1CD-FTV 2.0 D4D 85kw
Re: Dízel topic
még egy kérdés:
azt tapasztalom, most hallottam először: elinduláskor kottyanó hangot ad ki "valami" ahogy a kuplungot felengedem. Ugyanez hallatszik 2-3ban is, ahogy a kuplungot felengedem.. kettőstömegű?!
azt tapasztalom, most hallottam először: elinduláskor kottyanó hangot ad ki "valami" ahogy a kuplungot felengedem. Ugyanez hallatszik 2-3ban is, ahogy a kuplungot felengedem.. kettőstömegű?!
’05 E12 Corolla 1CD-FTV 2.0 D4D 85kw
- Taki
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tapolca
Re: Dízel topic
Vagy motortartó bak. Ha nincs szerncséd, akkor kettőstömegű is lehet.
De majd valaki nálam tapasztaltabb megmondja, hogy hogyan tudod ezt megállapítani.
De majd valaki nálam tapasztaltabb megmondja, hogy hogyan tudod ezt megállapítani.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti
- dieselsuxx
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 266
- Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
- Tartózkodási hely: Velence
- Kapcsolat:
Re: Dízel topic
105k km a vezérés csereperiódusa. Görgőket se felejtsd el. Némelyikben a csapágy külön cserélhető, így nem feltétlenül kell új görgőt vásárolni. Ajánlott a vízpumpa csere is, mivel a vezérlés hajtja és meghibásodás esetén nem a vízpumpa ára fog fájni, hanem a szét- ill összelegózás. Két különböző vízpumpával szerelték, ezért csak bontás után vedd meg az újat.
A kottyanó hang ennyi infó alapján bármi lehet. A korai modelleknél tipikusan csapágyas lesz a váltó és meghal a kettőstömegű. Ezeket később orvosolták. Ha a kettőstömegű lendkerék haldoklik, akkor leginkább leállításnál csörömpölne. Jelentős lógás származhat még az alsó motortartó bakból, ami könnyen kiszakad és csak a bölcső keresztmerevítőjével együtt cserélhető. Erre még nem találtam megoldást, de lassan nekiállok.
A kottyanó hang ennyi infó alapján bármi lehet. A korai modelleknél tipikusan csapágyas lesz a váltó és meghal a kettőstömegű. Ezeket később orvosolták. Ha a kettőstömegű lendkerék haldoklik, akkor leginkább leállításnál csörömpölne. Jelentős lógás származhat még az alsó motortartó bakból, ami könnyen kiszakad és csak a bölcső keresztmerevítőjével együtt cserélhető. Erre még nem találtam megoldást, de lassan nekiállok.
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany