Dízel topic
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Így van. Azonban Benzinesnél ez már szerintem rendellenes lenne. Diesel lehet lassabban áll fel.
Ha tolódik ki az ideje, ne várd meg, amíg csapágyas lesz. Olaj, Olajpumpa, dugulások, csapágyhézagok...
Ha tolódik ki az ideje, ne várd meg, amíg csapágyas lesz. Olaj, Olajpumpa, dugulások, csapágyhézagok...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Fateré is ilyen, de azt akkor szokta elkezdni csinálni, ha közeleg az olajcsere. Lehet addigra annyira elhasználódik már az olaj vagy valami hasonló dolog, fogalmam sincs. De olajcsere után egybõl elalszik és megint bírja jó sokáig.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
A minap generátor ékszíj csere után vettem észre, hogy frankón csöpög a gázolaj az adagoló dúsítójánál. Videó róla (1:03-nál jelentkezik az elsõ csepp):
http://www.youtube.com/watch?v=9vtjgrz2rcE&feature=youtu.be
Korábban is volt már enyhe szürkület az adagoló alján, a termosztát fölött:
Akkor még nem tudtuk honnan szivárog, így cserélve lett a következõ három O gyûrû:
Viszont ilyen csepegés akkor még nem volt, vagy ha volt is, nem ilyen látványos, inkább csak szivárgó. 6 nap múlva indulnánk Görögországba, és nagyon idegesít ez a csepegés. Nem tudom, hogy ez az adagolónál mit jelent, mennyire nagy probléma, el lehet-e ekkora útra indulni vele. Ráadásul 400 Ft fölötti üzemanyag árnál ne a föld igya el!
Van 3 dízeles-adagolós mûhely a környéken, azokat holnap mindenképpen körbekérdezem, de ha valaki adagolóban jártas, adjon valami tanácsot, mitévõ legyek? Köszönöm!
http://www.youtube.com/watch?v=9vtjgrz2rcE&feature=youtu.be
Korábban is volt már enyhe szürkület az adagoló alján, a termosztát fölött:
Akkor még nem tudtuk honnan szivárog, így cserélve lett a következõ három O gyûrû:
Viszont ilyen csepegés akkor még nem volt, vagy ha volt is, nem ilyen látványos, inkább csak szivárgó. 6 nap múlva indulnánk Görögországba, és nagyon idegesít ez a csepegés. Nem tudom, hogy ez az adagolónál mit jelent, mennyire nagy probléma, el lehet-e ekkora útra indulni vele. Ráadásul 400 Ft fölötti üzemanyag árnál ne a föld igya el!
Van 3 dízeles-adagolós mûhely a környéken, azokat holnap mindenképpen körbekérdezem, de ha valaki adagolóban jártas, adjon valami tanácsot, mitévõ legyek? Köszönöm!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Laci,cslaci105 írta:A minap generátor ékszíj csere után vettem észre, hogy frankón csöpög a gázolaj az adagoló dúsítójánál. Videó róla (1:03-nál jelentkezik az elsõ csepp):
Akkor még nem tudtuk honnan szivárog, így cserélve lett a következõ három O gyûrû:
Viszont ilyen csepegés akkor még nem volt, vagy ha volt is, nem ilyen látványos, inkább csak szivárgó. 6 nap múlva indulnánk Görögországba, és nagyon idegesít ez a csepegés. Nem tudom, hogy ez az adagolónál mit jelent, mennyire nagy probléma, el lehet-e ekkora útra indulni vele. Ráadásul 400 Ft fölötti üzemanyag árnál ne a föld igya el!
Van 3 dízeles-adagolós mûhely a környéken, azokat holnap mindenképpen körbekérdezem, de ha valaki adagolóban jártas, adjon valami tanácsot, mitévõ legyek? Köszönöm!
maximalista vagy! Évekig elmegy így a dízel, az egyik ismerõsöm így jár vele már 3 éve!
Megoldódott a belsõ világítás biztosíték probléma?
Megtaláltad?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Igen, köszi meglett a biztosíték. A motortérben a nagyobbik biztosítékos dobozban van egy 10A-es biztosíték, DOME felirattal, az ment ki. Ahogy javasoltad, felhívtam Tibit, és még végig sem mondtam neki mi a gond, már mondta hogy melyik biztosítékot cseréljem
Egyébként valóban maximalista vagyok, ezt a Márti is már többször mondta Nyilván ha csöpög, az nem jó. Egyrészt drága ahhoz az üzemanyag, hogy csak úgy hagyjuk elfolyni. Másrészt úgy gondolom jobb a hibát az elején megszüntetni, mint hagyni, hogy így menjen, nehogy késõbb mélyebben még több problémát okozzon.
Egyébként valóban maximalista vagyok, ezt a Márti is már többször mondta Nyilván ha csöpög, az nem jó. Egyrészt drága ahhoz az üzemanyag, hogy csak úgy hagyjuk elfolyni. Másrészt úgy gondolom jobb a hibát az elején megszüntetni, mint hagyni, hogy így menjen, nehogy késõbb mélyebben még több problémát okozzon.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Adagoló csepegés megoldva! Tázláron Szekeres Tibor diesel-adagoló mûhelyét nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek. Telefonszámuk: 78/455-143.
És hogy mi lett a megoldás? Roppant egyszerû. Ahogy a belinkelt toyodiy-es diagramon látszik (illetve nem látszik!!!) a 22790 számú dúsító / elõtöltõ szerkezetet (ahol a csepegés megjelenését tapasztaltam) nem bontja szét a rajz. PEDIG abban további alkatrészek, részegységek és fõként egy kb. 3 mm átmérõjû gumi gyûrû található. Láthatóan ez a rajzon nem látszik, tehát az érintett fõdarab (dúsító / elõtöltõ) nincs tovább robbantva.
A belinkelt diagramot, amin jelöltem a már cserélt O gyûrûket és a csepegés megjelenésének helyét, kinyomtattam, és úgy mentem át Tázlárra, az említett mûhelyhez. Elõtte persze telefonon beszéltem velük, természetesen azt közölték, hogy el vannak telve munkával, nem tudnak új javítást bevállalni, de ha átmegyek, megnézik, hogy mekkora a baj, és adnak tanácsot, árajánlatot. Mikor a csepegést megmutattam, és a diagramot a bejelölt, már cserélt gyûrûkkel megmutattam, a mûhelyvezetõ megkérdezte, hogy "és az elõtöltõben a kis gyûrût cseréltük?" mire én mondtam, hogy hát ott nincs is gyûrû - a rajz szerint - így azzal nem foglalkoztunk. Erre megkérdezte, hogy kicseréljék most õk (kb. 15 perc), vagy megveszem a gyûrût és kicserélem én otthon. Ugyanis a mûhely hivatalos Bosch szervíz, az adagoló pedig, amit a Toyota ezekhez a modellekhez alkalmazott, Bosch licenc alapján gyártott Denso adagolók, így minden hozzá való tömítéssel rendelkezik a mûhely, helyben! Mivel az elõtöltõt ehhez le kell venni, és az elõfeszített rugós részt is le kell szerelni, így azt kértem, hogy csinálják meg õk. Elkezdték leszerelni, mikor kérdezte, hogy biztos vagyok-e benne, hogy jó tömítõ gyûrût raktunk a már említett, cserélt O gyûrûk helyére. Mondtam, hogy természetesen igen, a Toyotánál lettek rendelve gyári cikkszám alapján. Ennek ellenére megnézte azokat a tömítéseket is, mire kiderült, hogy a Toyotánál megvett O gyûrûk lapítottak, négyszögletesen lecsapottak, míg a Bosch által oda valónak titulált tömítések gumijai normális kör keresztmetszetûek. Így cserélték azokat is.
Összerakás után a motor azon részét lemosták, levegõvel leszárították, majd (már zárás után voltunk) a mûhelyvezetõ mondta, hogy menjek egy kört, húzassam meg jól, és menjek vissza hozzájuk, leellenõrzik, hogy megszûnt-e a probléma. Nos a probléma megszûnt. Az adagoló alatti rész csontszáraz volt. Még Halasra hazaérve is lecsekkoltam, továbbra is teljesen száraz volt.
Az egész mûveletért (szerelés, új O gyûrû tömítések -a már cseréltek is-, motormosás) 4000 Ft-ot fizettem. 9,5 liter gázolaj árát!
Az élmény, hogy probléma nélkül indulunk nyaralni, felbecsülhetetlen
A mûhelyvezetõ, Szekeres Tibor több mint 20 éve szerel diesel motorokat és adagolókat, így rákérdeztem, hogy mi a tapasztalata ezekkel a motorokkal, adagolókkal. Elmondása szerint a mai napig gyártott legmegbízhatóbb motorok és adagolók ezek. Az adagolónál nyilván a tömítések elöregednek, ereszteni kezdenek, és mivel tömítés van benne egy rakat, így olyan is lesz benne, amihez komolyabb beavatkozás fog kelleni, azaz a komplett adagolót le kell majd venni. Ilyenkor érdemes lesz majd a teljes tömítés garnitúrát kicserélni és újra beállítani az adagolót, aminek a teljes költsége 16000 Ft (jelenleg).
Szóval dízeles, adagolós mûhely terén nagyon pozitív véleményem van róluk.
És hogy mi lett a megoldás? Roppant egyszerû. Ahogy a belinkelt toyodiy-es diagramon látszik (illetve nem látszik!!!) a 22790 számú dúsító / elõtöltõ szerkezetet (ahol a csepegés megjelenését tapasztaltam) nem bontja szét a rajz. PEDIG abban további alkatrészek, részegységek és fõként egy kb. 3 mm átmérõjû gumi gyûrû található. Láthatóan ez a rajzon nem látszik, tehát az érintett fõdarab (dúsító / elõtöltõ) nincs tovább robbantva.
A belinkelt diagramot, amin jelöltem a már cserélt O gyûrûket és a csepegés megjelenésének helyét, kinyomtattam, és úgy mentem át Tázlárra, az említett mûhelyhez. Elõtte persze telefonon beszéltem velük, természetesen azt közölték, hogy el vannak telve munkával, nem tudnak új javítást bevállalni, de ha átmegyek, megnézik, hogy mekkora a baj, és adnak tanácsot, árajánlatot. Mikor a csepegést megmutattam, és a diagramot a bejelölt, már cserélt gyûrûkkel megmutattam, a mûhelyvezetõ megkérdezte, hogy "és az elõtöltõben a kis gyûrût cseréltük?" mire én mondtam, hogy hát ott nincs is gyûrû - a rajz szerint - így azzal nem foglalkoztunk. Erre megkérdezte, hogy kicseréljék most õk (kb. 15 perc), vagy megveszem a gyûrût és kicserélem én otthon. Ugyanis a mûhely hivatalos Bosch szervíz, az adagoló pedig, amit a Toyota ezekhez a modellekhez alkalmazott, Bosch licenc alapján gyártott Denso adagolók, így minden hozzá való tömítéssel rendelkezik a mûhely, helyben! Mivel az elõtöltõt ehhez le kell venni, és az elõfeszített rugós részt is le kell szerelni, így azt kértem, hogy csinálják meg õk. Elkezdték leszerelni, mikor kérdezte, hogy biztos vagyok-e benne, hogy jó tömítõ gyûrût raktunk a már említett, cserélt O gyûrûk helyére. Mondtam, hogy természetesen igen, a Toyotánál lettek rendelve gyári cikkszám alapján. Ennek ellenére megnézte azokat a tömítéseket is, mire kiderült, hogy a Toyotánál megvett O gyûrûk lapítottak, négyszögletesen lecsapottak, míg a Bosch által oda valónak titulált tömítések gumijai normális kör keresztmetszetûek. Így cserélték azokat is.
Összerakás után a motor azon részét lemosták, levegõvel leszárították, majd (már zárás után voltunk) a mûhelyvezetõ mondta, hogy menjek egy kört, húzassam meg jól, és menjek vissza hozzájuk, leellenõrzik, hogy megszûnt-e a probléma. Nos a probléma megszûnt. Az adagoló alatti rész csontszáraz volt. Még Halasra hazaérve is lecsekkoltam, továbbra is teljesen száraz volt.
Az egész mûveletért (szerelés, új O gyûrû tömítések -a már cseréltek is-, motormosás) 4000 Ft-ot fizettem. 9,5 liter gázolaj árát!
Az élmény, hogy probléma nélkül indulunk nyaralni, felbecsülhetetlen
A mûhelyvezetõ, Szekeres Tibor több mint 20 éve szerel diesel motorokat és adagolókat, így rákérdeztem, hogy mi a tapasztalata ezekkel a motorokkal, adagolókkal. Elmondása szerint a mai napig gyártott legmegbízhatóbb motorok és adagolók ezek. Az adagolónál nyilván a tömítések elöregednek, ereszteni kezdenek, és mivel tömítés van benne egy rakat, így olyan is lesz benne, amihez komolyabb beavatkozás fog kelleni, azaz a komplett adagolót le kell majd venni. Ilyenkor érdemes lesz majd a teljes tömítés garnitúrát kicserélni és újra beállítani az adagolót, aminek a teljes költsége 16000 Ft (jelenleg).
Szóval dízeles, adagolós mûhely terén nagyon pozitív véleményem van róluk.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Jó ezt olvasni, hogy sikerült megnyugodnod és kiküszöbölni a problémát. Toyota biztos, hogy rossz O gyûrût szállított volna? Kétlem... Vagy jó oda a lapított is, vagy csak a beszerelés óta lapult meg annyira, hogy azt hittétek. Gondolom ott nem is csöpögött.
Sajnos a Toyota-tól nem lehet az utolsó csavarig mindent megrendelni. Ugyanilyen pl a 4A elosztó tengely olajfogyása. Van belül szimmering, amit nem is mutat az EPC, de kitaposták a Corolla-sok az utat és így hasonlóan pár ezer Ft-ból orvosolható.
Sajnos a Toyota-tól nem lehet az utolsó csavarig mindent megrendelni. Ugyanilyen pl a 4A elosztó tengely olajfogyása. Van belül szimmering, amit nem is mutat az EPC, de kitaposták a Corolla-sok az utat és így hasonlóan pár ezer Ft-ból orvosolható.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Gondoltam be rakom ide.
Apumék megjárták a héten a Mátrát, aztán ezzel fogadott mikor hazaértek!
Még ennyi után is így néz ki a motor
Küllõre indul a gépszerkezet, 0 olajfogyasztás szinte, leheletnyi olajköd található egy-két helyen. Ezen kívül nem füstöl, megy is(mármint ahhoz képest, amennyire kell neki).
1C powa!!!!
Apumék megjárták a héten a Mátrát, aztán ezzel fogadott mikor hazaértek!
Még ennyi után is így néz ki a motor
Küllõre indul a gépszerkezet, 0 olajfogyasztás szinte, leheletnyi olajköd található egy-két helyen. Ezen kívül nem füstöl, megy is(mármint ahhoz képest, amennyire kell neki).
1C powa!!!!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport