Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Kalmi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Kalmi » 2015 okt. 10, 05:22 pm

E10 Hatchback 1994 4E-FE Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 okt. 12, 10:51 pm

Sziasztok,

szerintetek meg lehet perselyeztetni a váltó féltengelyeinek kihajtsát, hogy a féltengely ne lötyögjön, illetve ne folyjon el a váltóolaj? Cserélhető-e ez a rész a váltón? Carina 2.0 TD váltóról van szó.

Köszi előre is a válaszokat.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23769
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 13, 07:06 am

Nem lehet, hogy a difi lóg?
Ennek kihézagolására vannak x század mm-es Toyota hézagoló gyűrűk. Fontos minden összerakásnál, hiszen megadott előfeszítésűre kell véglegesre szerelni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Thebreak » 2015 okt. 13, 08:33 am

ÜDV!
Tudnátok segíteni abban, hogy a gen1-es 4E-FE váltó passzol-e a gen3-as 4E-FE-re?
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!

Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Wortex » 2015 okt. 13, 10:20 am

Thebreak írta:ÜDV!
Tudnátok segíteni abban, hogy a gen1-es 4E-FE váltó passzol-e a gen3-as 4E-FE-re?
Passzolnia kell. Ami különbség lehet, a sebesség jeladó. Spirál/szenzoros.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23769
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 13, 10:22 am

Felső bak felfogatás. (Angol/Japán)
Hátramenet jeladó csatlakozó
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Thebreak » 2015 okt. 13, 10:29 am

Ha jól szűröm le, akkor a harang stimmel
A hátramenet csatlakozót a dugóval mellékelve megoldható ....
De felső bak csatlakozást meg kell kukkolnom, hogy van-e esély nagyobb kokány nélkül megoldani ....
Igazából, csak segíteni próbálok valakinek, hogy járható út-e egyáltalán!

Köszi a Válaszokat! :kocc:
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23769
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 13, 10:39 am

Javaslom ennek a topicnak az átolvasását
viewtopic.php?f=7&t=1319

Gyári felfogató lemez cserével megoldható a bak kérdés is.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Motor, hajtás

Hozzászólás Szerző: Thebreak » 2015 okt. 13, 11:09 am

Pacsker ... ISTEN vagy! :)
A TRD oldalon megtaláltam a Celica-hoz az LSD cikkszámát, és találtam is :)
Ne tudd meg, hogy mióta kerestünk ... ! Köszi ...!!!

A felfogatást meg megoldjuk ..! ;)
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23769
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 13, 11:37 am

Senki sem Isten.
ZDoman a jótevő, én csak megosztottam veletek. :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 okt. 17, 01:48 pm

Pacsker írta:Nem lehet, hogy a difi lóg?
Ennek kihézagolására vannak x század mm-es Toyota hézagoló gyűrűk. Fontos minden összerakásnál, hiszen megadott előfeszítésűre kell véglegesre szerelni.
Nem tudjuk sajnos. Mindkét féltengely tengelyre merőlegesen lötyög, annyira, hogyha pl. felnyomom elkezd folyni a váltóolaj. Nem lehet egyszerűen szimmering probléma? Corollánál ilyennel még nem találkoztam akár 300 000 km feletti futásnál sem.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2038
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 okt. 17, 09:26 pm

Valami nem stimmel a diffinél. A szimmering csak tömít, oldalirányú erők elviselésére nem alkalmas. A féltengely tengelyre merőlegesen lötyögését a két végén való rendes rögzítése kellene, hogy megakadályozza. Ha a diffinél akkora a holtjátéka, hogy kifolyik emiatt a váltó olaj, akkor szét kell szedni szerintem.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23769
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 18, 06:01 pm

Szerintem valamit félreértettél Bruce E9.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1835
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 okt. 18, 09:18 pm

Pacsker írta:Szerintem valamit félreértettél Bruce E9.
Lehet, de mit? :-) A szaki csak 2 hét múlva tudja megnézni mi van vele. Addig állni fog, nehogy a váltóolaj elmenjen hírtelen és a váltót ki kelljen dobni.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2726
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2016 jan. 13, 02:35 pm

2E-re C52 váltót fel lehet tenni farigcsálás nélkül, vagy bajba lehetnék a pozícióval?
Kuplung harang csere az egyértelmű, de a féltengelyek hossza az kérdés. A 4A-GE féltengelyek kellenének vagy maradhatna a 2E?
Egyáltalán történne valami változás akár fogyasztásban, végsebességben, gyorsulásban? Vagy teljesen felesleges ilyen gondolatoknak ébrednie az elmémben?? :lol:
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport


Válasz küldése