Váltók, áttételek, sebességi értékek
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Váltók, áttételek, sebességi értékek
Kezdeném a sort egy egyre aktuálisabb kérdéssel:
"Túl sokat forog a 4AGE gyári 5 sebességes váltója autópályán, sokkal többet, mint a többi 5-ös konstrukció, csökkentsük ezt 6-os váltóval, vagy hosszabb 5 sebességessel."
Ez a dolog személy szerint engem is régóta foglalkoztat. Ha az embernek már kicsit sportosabb a kipufogója (nem feltétlenül Civic rakéta dob), igen zavaró tud lenni az autópályás 130 körüli tempó. Miért ne lehetne rárakni az E11-es Zenki Corolla-k G6-os váltóját, netán a Blactop 6-osát, ezzel megszûntetve a problémát, sõt még talán a fogyasztáson is spórolni.
A 4AGE motorban 130-as tempónál valóban van tartalék és egy sebesség tartó nagyobb fokozatot tényleg elbírhatna! Emellett sokkal jobb fokozateloszlásokat kapnánk, amely a több kapcsolgatás "hátrányára" lendületesebb közlekedést biztosíthatna, netán egy pályázós, nyílt napon, visszaváltásoknál kiegyensúlyozottabb motorfékezést nyújthatna.
Azonban egy 6 sebességes Toyota váltó iszonyatosan ritka és, ha van is, akkor is 100 ezer forint feletti áron. Ezért nem árt, ha vásárlás elõtt kiderítjük, tényleg kevesebb lenne-e a fordulat 6-os sebességben 130-nál, valóban jobb fokozateloszlásokat kaphatunk-e... Sõt, látatlanban azt is figyelembe kell venni, hogy olyan hosszú is lehet a 6 sebesség, ami már a 4AGE motor karakterisztikájának inkább erõlködõsebb lenne, így akár fogyasztás növekedéshez is vezethetne.
Felmerült párszor, hogy a hosszabb, 4AFE 5 sebességes váltót is felrakná 1-2 tulaj, de ezt is jobb elõbb megvizgsálni a fenti szempontok alapján.
A legfontosabb az volt, hogy kiderítsem a VALÓS!! sebességi és végáttételeket. Nem volt egyszerû, mivel sok helyen meg sem közelíti a valóságot a feltüntetett érték, de végül sikerült, biztos forrásból.
Egy kis gyorstalpaló a szereplõ megnevezésekhez:
- 4A, 4A-F, 4A-FE, 7A-FE motorokhoz az 5 sebességes váltó C50-es kódra hallgat.
- 4A-FE motorhoz E11-es korai Corollakban (1997-2000) létezett a G6 felszereltséghez egy 6 sebességes váltó, melyet C60-as kóddal láttak el
- (ZZE112-es és késõbbi Corolla-kban, Avensisben, Celica-ban... újakban is létezett ugyanez a C60/160-as váltó, csak teljesen más váltóharanggal<--Vvti ZZ-s motorokhoz.)
- 4A-GE 16V motor csak (FWD) 5 sebességes váltóval hagyta el a gyártósort, melyben rövidebb fokozatok voltak a nagyobb fordulatszámtartományban dolgozó motor kompenzálására. Ezt a váltót C52-esnek hívták.
- 4A-GE 20V motorok legtöbbje hasonló, de kicsit erõsített C52-es (talán E-s) váltókkal volt szerelve, azonban a Blacktopok közt már volt pár 6 sebességes C160-as is. Az utóbbi tulaj mázlista és abbahagyhatja a hozzászólás olvasását .
- Érdekesség képpen megemlíteném még a 4AGZE és E58-as erõsített váltója párost, amely a következõ diagrammokban láthatóan megfelelõen hosszú sebességeket mutat az alacsony fordulaton lévõ nagy nyomaték miatt.
- (mp/h-->km/h=1.60934)
Nézzük a széria konstrukciókat:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2750 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3600 f/p
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3220 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~4180 f/p
Igen jelentõs a különbség! Ha még nem is hangos a kipufogó, akkor is érzetre sokat forog. Biztos ismerik azt az érzést a 4AGE tulajok, hogy amikor váltanának 5.-be, nem sikerül, mivel nagy sajnálatra már abban van.
Érdekesség képpen a 4AGZE konstrukció:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2950 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3800 f/p
Arany középút. Erõs is, jó is, ...drága is. Köszönjük Attila a hozzászólást ...
Nézzük a lehetséges megoldásokat:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2780 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3650 f/p
100 km/h, 6. sebességi fokozat: ~2980 f/p
130 km/h, 6. sebességi fokozat: ~3900 f/p
Mi is szûrhetõ le ebbõl?
A 4AFE C50-es váltójával igaz, majdnem 500 f/p-el csökkenthetnénk az utazó tempónkat, ami nagyon kecsegtetõ, viszont a megmaradó 5, de jóval hosszabb sebességek miatt lomhulna az autónk. Elmúlna a gyorsan felpörgõs 4AGE feeling és az utazó tempó kivételével nõne a fogyasztásunk az erõlködõbb motor miatt. Találtam egyszer a Youtube-on egy videót ilyen konstrukcióról. (ha valaki megtalálja, kérem linkelje!) Vicces, hogy 3-as sebességi fokozatban, igaz lassan érjük el a leszabályzáshoz közeli fordulatot, de 2.ban 122-vel, harmadikban 178-al is tudnánk menni. Személy szerint ezt a verziót nem ajánlanám.
Nézzük a 6-os váltót. Utolsó fokozatban kicsit több, mint 200 fordulat/percet "spórolhatunk", ami nem hangzik soknak, de higyjük el számít! Azonban az elõzõ esethez hasonlóan nem 5, hanem 6 részre oszlik fel, amelyek városi használatnál nem, hogy több, hanem kevesebb energiátt igényelnek a motortól.
A hátrányai gyakorlatilag, amelyek inkább csak ízlés kérdései: Több kapcsolás (én pl élvezném) és ami kicsit bosszantó, hogy a 0-100-as gyorsulásig már a 3. sebességet is kapcsolnunk kellene, így vesztenénk az idõbõl
Azthiszem kibírható, de cserébe mit is kapunk?
Nagy tempónál kisebb fordulat -> kisebb zaj -> picit kisebb fogyasztás. Vegyes használat mellett dinamikusabb, lendületesebb menettualjdonság, jobb visszaváltási tényezõk, és a használtautós hirdetésekbõl idézve: "fiatalos vagányság"
Szeretném, igen! Már sikerült szereznem egy 6-os váltót, amely sajnos átalakítást igényel (ZZ-s), a többit majd a projektemben. Ha valaki tud 4AFE, 4EFE, 6 sebességes (G6-os) váltót, autót eladót, vagy olyat, akinek lehet, kérem jelezze!
Érdemes megnézni a táblázatot és a többi értéket is. 4AGE-nél a váltást 8000f/p-nél adtam meg (E8-ba néha tovább engedi, E9-be néha hamarabb letilt), 4A-FE-nél pedig 6200-nál.
A felsorolt váltó csereberék nagyon könnyen elvégezhetõek. Olyanokat választottam, ahol a harang megegyezik és a diffi két kihajtása is azonos helyre kerül. Egyedül a 6-os váltónál kell kicsit játszani a kulisszánál, ha nincs meg a hozzá valónk, de, ha nincs akkor is 3 vágás...
Hajrá 4AGE tulajok!
A modellezõ programot köszönöm Mozsónak!
Ha más variánsokra is meg szeretnétek nézni, állok elébe, segítek szívesen!
"Túl sokat forog a 4AGE gyári 5 sebességes váltója autópályán, sokkal többet, mint a többi 5-ös konstrukció, csökkentsük ezt 6-os váltóval, vagy hosszabb 5 sebességessel."
Ez a dolog személy szerint engem is régóta foglalkoztat. Ha az embernek már kicsit sportosabb a kipufogója (nem feltétlenül Civic rakéta dob), igen zavaró tud lenni az autópályás 130 körüli tempó. Miért ne lehetne rárakni az E11-es Zenki Corolla-k G6-os váltóját, netán a Blactop 6-osát, ezzel megszûntetve a problémát, sõt még talán a fogyasztáson is spórolni.
A 4AGE motorban 130-as tempónál valóban van tartalék és egy sebesség tartó nagyobb fokozatot tényleg elbírhatna! Emellett sokkal jobb fokozateloszlásokat kapnánk, amely a több kapcsolgatás "hátrányára" lendületesebb közlekedést biztosíthatna, netán egy pályázós, nyílt napon, visszaváltásoknál kiegyensúlyozottabb motorfékezést nyújthatna.
Azonban egy 6 sebességes Toyota váltó iszonyatosan ritka és, ha van is, akkor is 100 ezer forint feletti áron. Ezért nem árt, ha vásárlás elõtt kiderítjük, tényleg kevesebb lenne-e a fordulat 6-os sebességben 130-nál, valóban jobb fokozateloszlásokat kaphatunk-e... Sõt, látatlanban azt is figyelembe kell venni, hogy olyan hosszú is lehet a 6 sebesség, ami már a 4AGE motor karakterisztikájának inkább erõlködõsebb lenne, így akár fogyasztás növekedéshez is vezethetne.
Felmerült párszor, hogy a hosszabb, 4AFE 5 sebességes váltót is felrakná 1-2 tulaj, de ezt is jobb elõbb megvizgsálni a fenti szempontok alapján.
A legfontosabb az volt, hogy kiderítsem a VALÓS!! sebességi és végáttételeket. Nem volt egyszerû, mivel sok helyen meg sem közelíti a valóságot a feltüntetett érték, de végül sikerült, biztos forrásból.
Egy kis gyorstalpaló a szereplõ megnevezésekhez:
- 4A, 4A-F, 4A-FE, 7A-FE motorokhoz az 5 sebességes váltó C50-es kódra hallgat.
- 4A-FE motorhoz E11-es korai Corollakban (1997-2000) létezett a G6 felszereltséghez egy 6 sebességes váltó, melyet C60-as kóddal láttak el
- (ZZE112-es és késõbbi Corolla-kban, Avensisben, Celica-ban... újakban is létezett ugyanez a C60/160-as váltó, csak teljesen más váltóharanggal<--Vvti ZZ-s motorokhoz.)
- 4A-GE 16V motor csak (FWD) 5 sebességes váltóval hagyta el a gyártósort, melyben rövidebb fokozatok voltak a nagyobb fordulatszámtartományban dolgozó motor kompenzálására. Ezt a váltót C52-esnek hívták.
- 4A-GE 20V motorok legtöbbje hasonló, de kicsit erõsített C52-es (talán E-s) váltókkal volt szerelve, azonban a Blacktopok közt már volt pár 6 sebességes C160-as is. Az utóbbi tulaj mázlista és abbahagyhatja a hozzászólás olvasását .
- Érdekesség képpen megemlíteném még a 4AGZE és E58-as erõsített váltója párost, amely a következõ diagrammokban láthatóan megfelelõen hosszú sebességeket mutat az alacsony fordulaton lévõ nagy nyomaték miatt.
- (mp/h-->km/h=1.60934)
Nézzük a széria konstrukciókat:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2750 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3600 f/p
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3220 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~4180 f/p
Igen jelentõs a különbség! Ha még nem is hangos a kipufogó, akkor is érzetre sokat forog. Biztos ismerik azt az érzést a 4AGE tulajok, hogy amikor váltanának 5.-be, nem sikerül, mivel nagy sajnálatra már abban van.
Érdekesség képpen a 4AGZE konstrukció:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2950 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3800 f/p
Arany középút. Erõs is, jó is, ...drága is. Köszönjük Attila a hozzászólást ...
Nézzük a lehetséges megoldásokat:
100 km/h, 5. sebességi fokozat: ~2780 f/p
130 km/h, 5. sebességi fokozat: ~3650 f/p
100 km/h, 6. sebességi fokozat: ~2980 f/p
130 km/h, 6. sebességi fokozat: ~3900 f/p
Mi is szûrhetõ le ebbõl?
A 4AFE C50-es váltójával igaz, majdnem 500 f/p-el csökkenthetnénk az utazó tempónkat, ami nagyon kecsegtetõ, viszont a megmaradó 5, de jóval hosszabb sebességek miatt lomhulna az autónk. Elmúlna a gyorsan felpörgõs 4AGE feeling és az utazó tempó kivételével nõne a fogyasztásunk az erõlködõbb motor miatt. Találtam egyszer a Youtube-on egy videót ilyen konstrukcióról. (ha valaki megtalálja, kérem linkelje!) Vicces, hogy 3-as sebességi fokozatban, igaz lassan érjük el a leszabályzáshoz közeli fordulatot, de 2.ban 122-vel, harmadikban 178-al is tudnánk menni. Személy szerint ezt a verziót nem ajánlanám.
Nézzük a 6-os váltót. Utolsó fokozatban kicsit több, mint 200 fordulat/percet "spórolhatunk", ami nem hangzik soknak, de higyjük el számít! Azonban az elõzõ esethez hasonlóan nem 5, hanem 6 részre oszlik fel, amelyek városi használatnál nem, hogy több, hanem kevesebb energiátt igényelnek a motortól.
A hátrányai gyakorlatilag, amelyek inkább csak ízlés kérdései: Több kapcsolás (én pl élvezném) és ami kicsit bosszantó, hogy a 0-100-as gyorsulásig már a 3. sebességet is kapcsolnunk kellene, így vesztenénk az idõbõl
Azthiszem kibírható, de cserébe mit is kapunk?
Nagy tempónál kisebb fordulat -> kisebb zaj -> picit kisebb fogyasztás. Vegyes használat mellett dinamikusabb, lendületesebb menettualjdonság, jobb visszaváltási tényezõk, és a használtautós hirdetésekbõl idézve: "fiatalos vagányság"
Szeretném, igen! Már sikerült szereznem egy 6-os váltót, amely sajnos átalakítást igényel (ZZ-s), a többit majd a projektemben. Ha valaki tud 4AFE, 4EFE, 6 sebességes (G6-os) váltót, autót eladót, vagy olyat, akinek lehet, kérem jelezze!
Érdemes megnézni a táblázatot és a többi értéket is. 4AGE-nél a váltást 8000f/p-nél adtam meg (E8-ba néha tovább engedi, E9-be néha hamarabb letilt), 4A-FE-nél pedig 6200-nál.
A felsorolt váltó csereberék nagyon könnyen elvégezhetõek. Olyanokat választottam, ahol a harang megegyezik és a diffi két kihajtása is azonos helyre kerül. Egyedül a 6-os váltónál kell kicsit játszani a kulisszánál, ha nincs meg a hozzá valónk, de, ha nincs akkor is 3 vágás...
Hajrá 4AGE tulajok!
A modellezõ programot köszönöm Mozsónak!
Ha más variánsokra is meg szeretnétek nézni, állok elébe, segítek szívesen!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2013 feb. 05, 09:14 pm-kor.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Én meg pont hogy rövidíteni akarom a váltót egy 4.8-as végáttétellel
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Elsõkerékkel drifteljünk?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Két kérdés:
A 4A FE-nél csak 6250 körül kezdõdik a piros, nem tilt az "magasabban"?
Nem lenne egyszerûbb tényleg a végáttételt változtatni? (Én nem tudom, tényleg nem értek hozzá csak kérdezem.)
A 4A FE-nél csak 6250 körül kezdõdik a piros, nem tilt az "magasabban"?
Nem lenne egyszerûbb tényleg a végáttételt változtatni? (Én nem tudom, tényleg nem értek hozzá csak kérdezem.)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
4AFE-t nem tudom mikor tilt, de a lényegen (100-130-as tempónál) nem változtat.
Lehet, hogy 50-100 fordulatokat tévedek. Nehéz leolvasni a diagrammot, de megközelítõleg szerintem jók az értékek!
Remélem BruceE9 ír a tapasztalatairól ide is.
A végáttétel itt a differenciálmûvet jelenti (ha jól tudom). szét kell fûzni hozzá a váltót, ami a vételáron kívül (fõleg, ha másik váltóból szednénk ki) darabonként ~30 ezer forintot jelent. Összeszerelésnél hézagolás, elõfeszítés... És fent áll veszélye, hogy nem lesz jó. Kényes dolog a váltó. Sosem nyúlnék hozzá. SST-k tömkelege.
Az optimális egy C160-as váltó lenne C52-es diffivel. Az azt jelentené, hogy 99%-ig megegyezne az 1-5 és utána lenne egy utazós 6.
Lehet, hogy 50-100 fordulatokat tévedek. Nehéz leolvasni a diagrammot, de megközelítõleg szerintem jók az értékek!
Remélem BruceE9 ír a tapasztalatairól ide is.
A végáttétel itt a differenciálmûvet jelenti (ha jól tudom). szét kell fûzni hozzá a váltót, ami a vételáron kívül (fõleg, ha másik váltóból szednénk ki) darabonként ~30 ezer forintot jelent. Összeszerelésnél hézagolás, elõfeszítés... És fent áll veszélye, hogy nem lesz jó. Kényes dolog a váltó. Sosem nyúlnék hozzá. SST-k tömkelege.
Az optimális egy C160-as váltó lenne C52-es diffivel. Az azt jelentené, hogy 99%-ig megegyezne az 1-5 és utána lenne egy utazós 6.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Akkor feldobom a nagy kérdést itt, szerintem lehet hozzá köze
Matyi, ugye nyomtál be ~150es hajtós Starlet belsõs képet (ugyebár Starlet Cup volt a ringen )...az enyém kb 130ig megy, onnan kb semmi hatás.Pedig 1.2, igaz 5 sebis váltó, de kétlem hogy ezért ne menne úgy.Nem vagyok vmax buzi, csak érdekesnek tartom, illetve meg kéne oldani a problémát, ha van.
Gyújtást még nem néztem, de szerintem minden klappol, annyira szépen jár, gyorsul, stb.
Matyi, ugye nyomtál be ~150es hajtós Starlet belsõs képet (ugyebár Starlet Cup volt a ringen )...az enyém kb 130ig megy, onnan kb semmi hatás.Pedig 1.2, igaz 5 sebis váltó, de kétlem hogy ezért ne menne úgy.Nem vagyok vmax buzi, csak érdekesnek tartom, illetve meg kéne oldani a problémát, ha van.
Gyújtást még nem néztem, de szerintem minden klappol, annyira szépen jár, gyorsul, stb.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Egy dolog amit meg erdemes figyelembe venni, a pontos felni es gumimeret. Foleg ha extra papucsok vannak fent. A fenti kalkulator erre is megoldast ad.
A masik pedig a valtok kodjelei.
C52-es valto letezett:
2000+ MR2 mk3 (MR-S)
2000+ Corolla 1.8 Japan
2000+ Corolla Verso
4A-GE 20V
es meg ki tudja
Az elso ketto harangmodositas nelkul atszerelheto (de eroteljes atalakitasokkal), az utobbi viszont meg macerasabb. Detto C150, C60 es C50. Szoval erre nagyon figyeljetek, sajnos a Toyotanal nincs egyertelmu kulonbsegtetel a valtok kodjaiban, meg akkor sem ha a kasztnin levo plaketten gyarilag le van irva a pontos tipus, pl. C52 02B.
A teljes kuszasagra egy okolszabaly van: C, mint C szeria, 5 vagy 6, mint 5 vagy 6 sebesseg......es ennyi. Sajnos semmi mas nem fix, a tobbi le kell merni. Aztan jonnek a fincsosagok, mint C251 (Avensis, ami pl az E12-re jo) meg a C250 (Corolla Verso, ami szinten jo) meg a C150 (E12 1.4-es). A fentieket bonyolitja a diffi fogazasa is, 26, 23, 21. Le sem irom annyi a variacio.
A masik pedig a valtok kodjelei.
C52-es valto letezett:
2000+ MR2 mk3 (MR-S)
2000+ Corolla 1.8 Japan
2000+ Corolla Verso
4A-GE 20V
es meg ki tudja
Az elso ketto harangmodositas nelkul atszerelheto (de eroteljes atalakitasokkal), az utobbi viszont meg macerasabb. Detto C150, C60 es C50. Szoval erre nagyon figyeljetek, sajnos a Toyotanal nincs egyertelmu kulonbsegtetel a valtok kodjaiban, meg akkor sem ha a kasztnin levo plaketten gyarilag le van irva a pontos tipus, pl. C52 02B.
A teljes kuszasagra egy okolszabaly van: C, mint C szeria, 5 vagy 6, mint 5 vagy 6 sebesseg......es ennyi. Sajnos semmi mas nem fix, a tobbi le kell merni. Aztan jonnek a fincsosagok, mint C251 (Avensis, ami pl az E12-re jo) meg a C250 (Corolla Verso, ami szinten jo) meg a C150 (E12 1.4-es). A fentieket bonyolitja a diffi fogazasa is, 26, 23, 21. Le sem irom annyi a variacio.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Tök jó ábrákat tettél ide fel, kellett egy kis idõ mire átnézegettem.
Az enyémen mint kiderítettük az adattáblából C160-as váltó van. Tapasztalat, hogy rövidebb az 1-5. mint az 5-ös váltónál volt. 6-ban viszont kb. az ábráról leolvasható fordulatokat produkálja. Amiket biztosan tudok, és megfigyeltem autópályán (6-ikban):
140 km/h-nál 4100-4200 rpm
130 km/h-nál 3800-3900 rpm
a 4AGE 16V 5-ös váltóval a 140 km/h 4500 rpm volt. A 16V-knél 4500 rpm-nél nyitott a másik négy pillangó ilyenkor ugrott a fogyasztás nagyot, emiatt valószínûleg a 20V 6gang 140-nél kb. 300 rpm-el alacsonyabb fordulaton kevesebbet fogyaszt, távolabb vagyunk a szabályozás váltástól. Igaz a BT 20V már VVTi motor és ha jól tudom ennél a motornál az olajnyomás tolja el a bütykös tengelyt oldal irányba, vagyis fokozatmentes a váltás. De errõl majd írhat valaki hozzáértõ inkább.
A 6-os váltó és a fogyasztás kérdésben nem tudok nagyon mit mondani, mert nagyon sokszor padlógázzal gyorsítok, egyszerûen nem tudom megállni az "élvezkedést".
A hang kérdésében pedig a hátsó kipufogó dob nálam a meghatározó. Motorhang, vagy zaj egyáltalán nem hallatszik, de igazából a gyári hátsó dobon kívül még nem találtam olyan hátsó dobot, amely elfogadható lenne.
Az enyémen mint kiderítettük az adattáblából C160-as váltó van. Tapasztalat, hogy rövidebb az 1-5. mint az 5-ös váltónál volt. 6-ban viszont kb. az ábráról leolvasható fordulatokat produkálja. Amiket biztosan tudok, és megfigyeltem autópályán (6-ikban):
140 km/h-nál 4100-4200 rpm
130 km/h-nál 3800-3900 rpm
a 4AGE 16V 5-ös váltóval a 140 km/h 4500 rpm volt. A 16V-knél 4500 rpm-nél nyitott a másik négy pillangó ilyenkor ugrott a fogyasztás nagyot, emiatt valószínûleg a 20V 6gang 140-nél kb. 300 rpm-el alacsonyabb fordulaton kevesebbet fogyaszt, távolabb vagyunk a szabályozás váltástól. Igaz a BT 20V már VVTi motor és ha jól tudom ennél a motornál az olajnyomás tolja el a bütykös tengelyt oldal irányba, vagyis fokozatmentes a váltás. De errõl majd írhat valaki hozzáértõ inkább.
A 6-os váltó és a fogyasztás kérdésben nem tudok nagyon mit mondani, mert nagyon sokszor padlógázzal gyorsítok, egyszerûen nem tudom megállni az "élvezkedést".
A hang kérdésében pedig a hátsó kipufogó dob nálam a meghatározó. Motorhang, vagy zaj egyáltalán nem hallatszik, de igazából a gyári hátsó dobon kívül még nem találtam olyan hátsó dobot, amely elfogadható lenne.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
ezt nem teljesen értem, kifejtenéd nekem bõvebben, hogy a diffinek mi köze az áttételekhez?Pacsker írta: Az optimális egy C160-as váltó lenne C52-es diffivel. Az azt jelentené, hogy 99%-ig megegyezne az 1-5 és utána lenne egy utazós 6.
Egyébként szívem szerint én is egy olyan 6-os váltót képzeltem volna el, amely 1-5-ig ugyanaz és van egy 6. kimélõ fokozat
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Örülök, hogy a valóság is igazolja a diagrammokat így lehet következtetni belõlük.
A diffi nálunk a végáttétel, ha jól tudom.
Ha végiglegózzuk a C52-es végáttételével a C160-as sebességi áttételeit, akkor az optimális 5+1 lenne.
A diffi nálunk a végáttétel, ha jól tudom.
Ha végiglegózzuk a C52-es végáttételével a C160-as sebességi áttételeit, akkor az optimális 5+1 lenne.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Na, most megint beleszolok vmibe
Ugyanugy van a kihajtas minden valtonal, legyen elsos vagy hatsos valto:
tanyerkerekkel. A kulonbseg csak annyi, hogy a keresztmotoros kivitelbol fakadoan nem kell megtorni a hajtast, mint a hatsokerekeseknel, mert a valto kimeno tengelye jo iranyban all (Hatsosnal ugye a kimenotengely tekeri a kardant, az a kupkereket, ami meg a tanyerkereket amin keresztul a feltengelyek kapjak a hajtas. A kup- es tanyerkerek kombo itt az un. szoghajtas, mert elforditja a hajtasiranyt 90 fokkal)
A diffi ha nyitott, ha sperr, a tanyerkerekre csavarozodik, azaz vegattetelt elsos valtoban is lehet cserelni diffi nelkul. Azt nem tudom, ki kell nezni a toyodiy-n, hogy a kulonbozo harangos Cxx valtok vegattetelei stimmelnek-e.
Ez it pld az E52-8 valto:
A kepen a 41302D-vel jelolt cucc a diffi, a 41221-el jelolt a tanyerkerek.
Ugyanez a C52-nel:
Itt a 41311 a diffi es a 41221 szinten a tanyerkerek.
Ha van ra lehetoseg, en osszehasonlitanam a 6 sebesseges valto belsejet az 5 gangos C52-vel, siman van ra esely, hogy at lehet tenni a tengelyeket komplett. Illetve, meg az is egy opcio, hogy a 4A harangjat osszenezni a 3ZZ valtotesttel, itt lehet, hogy feltengelyt kell vadaszni hozza, vagy meg azt se. Passz egyebkent, sok helyen beszelnek errol a 6g Celica forumon, de konkret keppel illusztralt atepitest meg nem talaltam.
Vagy, az is egy opcio, hogy a 6-os valto lehajtasat es tanyerkereket attenni ha az hosszabb, azt igy a cikkszamokbol nezve siman lehet.
Ugyanugy van a kihajtas minden valtonal, legyen elsos vagy hatsos valto:
tanyerkerekkel. A kulonbseg csak annyi, hogy a keresztmotoros kivitelbol fakadoan nem kell megtorni a hajtast, mint a hatsokerekeseknel, mert a valto kimeno tengelye jo iranyban all (Hatsosnal ugye a kimenotengely tekeri a kardant, az a kupkereket, ami meg a tanyerkereket amin keresztul a feltengelyek kapjak a hajtas. A kup- es tanyerkerek kombo itt az un. szoghajtas, mert elforditja a hajtasiranyt 90 fokkal)
A diffi ha nyitott, ha sperr, a tanyerkerekre csavarozodik, azaz vegattetelt elsos valtoban is lehet cserelni diffi nelkul. Azt nem tudom, ki kell nezni a toyodiy-n, hogy a kulonbozo harangos Cxx valtok vegattetelei stimmelnek-e.
Ez it pld az E52-8 valto:
A kepen a 41302D-vel jelolt cucc a diffi, a 41221-el jelolt a tanyerkerek.
Ugyanez a C52-nel:
Itt a 41311 a diffi es a 41221 szinten a tanyerkerek.
Ha van ra lehetoseg, en osszehasonlitanam a 6 sebesseges valto belsejet az 5 gangos C52-vel, siman van ra esely, hogy at lehet tenni a tengelyeket komplett. Illetve, meg az is egy opcio, hogy a 4A harangjat osszenezni a 3ZZ valtotesttel, itt lehet, hogy feltengelyt kell vadaszni hozza, vagy meg azt se. Passz egyebkent, sok helyen beszelnek errol a 6g Celica forumon, de konkret keppel illusztralt atepitest meg nem talaltam.
Vagy, az is egy opcio, hogy a 6-os valto lehajtasat es tanyerkereket attenni ha az hosszabb, azt igy a cikkszamokbol nezve siman lehet.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Nem jók a képek vmiért. Nézd már meg légyszi!
Összenéztem már lehetõség képpen mindent a 3ZZ-s 6-os váltón és egy 4A váltón. A harangcsere kötelezõ a felfogatási pontok, az önindító helye és egyéb szempontok alapján. Azonban a ZZ-s 9mm-el vékonyabb, mint a 4A és mivel a harang a diffi fél háza is egyben, ezért féltem, hogy a jobb oldali kihajtás jobbráb kerül, így féltengelyeket is keresgélenm kell majd. A féltengelyek ugyanúgy 23 és 26 fogúak., ezzel nincs gond. Szerencsére a diffi háza is ugyanoda kerül, mivel a 4A-ban van egy 9mm-es süllyesztés pont ezt kiküszöbölvén.
Ahogy összenéztem tüzetesen a két harang illesztést, szerintem összemennének, bár van 1-2 különbség, igaz nem a felületen. A nyelestengely a 6-osból, még ha a 4A harang is lesz rajta, pár milivel kevesebbet lóg ki, de szerintem a szerkezetbe elég, hogy belecsússzon.
Magyarul elvileg legó, csak én soha nem szedném szét, se SST-m, se tudásom, egy elvileg jó szakember, meg 25 és 40 közti árat mondott rá. És fent áll a veszélye még így is, hogy rossz lesz a csapágyazás, netán a pontjai is (a harangban), hogy valami buktató mégis lesz.
Ezért szeretném akár 1-1-be elcserélni egy zenki E11 G6 váltóra, annak ellenére, hogy ez többet ér. Rámegy Celica-ra, Avensisre, E12-re, Versora...
A váltókhoz nem értek. Ha tényleg könnyû és lehetséges akár diffi csere nélkül egy végáttételt cserélni, akkor szétbonatnám a kettõt akár. (C52 és C160)
Összenéztem már lehetõség képpen mindent a 3ZZ-s 6-os váltón és egy 4A váltón. A harangcsere kötelezõ a felfogatási pontok, az önindító helye és egyéb szempontok alapján. Azonban a ZZ-s 9mm-el vékonyabb, mint a 4A és mivel a harang a diffi fél háza is egyben, ezért féltem, hogy a jobb oldali kihajtás jobbráb kerül, így féltengelyeket is keresgélenm kell majd. A féltengelyek ugyanúgy 23 és 26 fogúak., ezzel nincs gond. Szerencsére a diffi háza is ugyanoda kerül, mivel a 4A-ban van egy 9mm-es süllyesztés pont ezt kiküszöbölvén.
Ahogy összenéztem tüzetesen a két harang illesztést, szerintem összemennének, bár van 1-2 különbség, igaz nem a felületen. A nyelestengely a 6-osból, még ha a 4A harang is lesz rajta, pár milivel kevesebbet lóg ki, de szerintem a szerkezetbe elég, hogy belecsússzon.
Magyarul elvileg legó, csak én soha nem szedném szét, se SST-m, se tudásom, egy elvileg jó szakember, meg 25 és 40 közti árat mondott rá. És fent áll a veszélye még így is, hogy rossz lesz a csapágyazás, netán a pontjai is (a harangban), hogy valami buktató mégis lesz.
Ezért szeretném akár 1-1-be elcserélni egy zenki E11 G6 váltóra, annak ellenére, hogy ez többet ér. Rámegy Celica-ra, Avensisre, E12-re, Versora...
A váltókhoz nem értek. Ha tényleg könnyû és lehetséges akár diffi csere nélkül egy végáttételt cserélni, akkor szétbonatnám a kettõt akár. (C52 és C160)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
(Kepekkel nem tudok mit csinalni, nekem jok, a linkek is jok...nemtom mi lehet)
Valtokhoz en se, csak mostanaban volt sok gyokoles az elsos valtokon, igy olvasgattam a technikakat, mivel mit lehet legozni. De az jo, hogy ezek szerint ezekkel is lehetne. Jaja, SST nelkul beszaratos nekiallni, en sem mernek.
Valtokhoz en se, csak mostanaban volt sok gyokoles az elsos valtokon, igy olvasgattam a technikakat, mivel mit lehet legozni. De az jo, hogy ezek szerint ezekkel is lehetne. Jaja, SST nelkul beszaratos nekiallni, en sem mernek.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Én ezt tartanám a legélhetõbb megoldásnak http://www.overdrives.co.uk/ csak ne lenne olyan drága. És a beszerelése sem egyszerû, nem tudom mekkora a helyigénye. A 264 GLE Volvo-n biztos, hogy volt overdrive. A gáz, hogy csak hátsókerékhajtáshoz jó.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek
Most hogy túl vagyok rajta már minden olyan egyszerûnek tûnik de mikor csináltuk nagyon izgultamXJS írta:(Kepekkel nem tudok mit csinalni, nekem jok, a linkek is jok...nemtom mi lehet)
Valtokhoz en se, csak mostanaban volt sok gyokoles az elsos valtokon, igy olvasgattam a technikakat, mivel mit lehet legozni. De az jo, hogy ezek szerint ezekkel is lehetne. Jaja, SST nelkul beszaratos nekiallni, en sem mernek.
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)